Oferta publiczna akcji Grodno SA– Przedmiotem oferty publicznej akcji GRODNO SA jest 3,5 mln akcji nowej emisji (serii C), w tym 2,6 mln sztuk w transzy dużych inwestorów i 900 tys. w transzy małych inwestorów.
– Środki pozyskane z emisji akcji w wysokości ok. 14 mln zł netto spółka planuje przeznaczyć na rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu produktów, rozwój nowoczesnych kanałów dystrybucji oraz optymalizacje i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży.
– Oferującym jest Dom Maklerski BOŚ S.A.
Cele emisjiSpółka szacuje, że wpływy z emisji akcji serii C wyniosą ok. 14 mln zł netto, po uwzględnieniu kosztów emisji w wysokości 0,9 mln zł. Pozyskane środki finansowe firma przeznaczy na następujące cele, przedstawione w kolejności priorytetów:
– Rozwój sieci dystrybucji – 10 mln złGrodno posiada jedną z najbardziej rozwiniętych sieci dystrybucyjnych w kraju, która składa się z 37 punktów sprzedaży zlokalizowanych w kluczowych polskich miastach, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu.
Kluczowym czynnikiem rozwoju spółki jest dalsze rozszerzanie sieci dystrybucji. W ciągu kolejnych 2 lat (24 miesiące od dnia wpływu środków z emisji) Grodno planuje uruchomić 10 nowych punktów dystrybucyjnych od podstaw lub poprzez zakup istniejących punktów sprzedaży. W roku obrotowym 2014/2015 spółka planuje uruchomić 5 punktów sprzedaży, kolejne 5 oddziałów ma zostać otwartych w roku obrotowym 2016/2017.
– Rozszerzenie asortymentu – 3 mln złSpółka planuje istotnie poszerzyć magazynowany asortyment z 24 000 do 35 000 pozycji zarówno poprzez zwiększenie ilości w ramach istniejących kategorii jak i wprowadzając nowe grupy produktowe, a także zwiększając udział produktów pod marką własną Luno.
– Rozwój nowoczesnych kanałów dystrybucji – 0,5 mln złSpółka zamierza rozwijać handel za pośrednictwem Internetu poprzez wdrożenie zaawansowanego systemu do zarządzania informacją o produktach ETIM, oprogramowania i aplikacji do handlu w kanałach B2B i B2C dostosowanych do poszczególnych grup klientów.
– Optymalizacja i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży – 0,5 mln złGrodno zamierza przeznaczyć pozyskane środki na rozwój, zakup i wdrożenie dedykowanego systemu zarządzania relacjami z klientami (CRM), który umożliwi poszerzenie funkcji serwisu oferowanego dla klientów Grodna oraz efektywności działania.
Terminy oferty publicznej:– Podanie do publicznej wiadomości przedziału cenowego – najpóźniej do godz. 18.00, 25 czerwca 2014 r.
– Proces budowy księgi popytu dla inwestorów w transzy dużych inwestorów – 26-27 czerwca 2014 r.
– Podanie do publicznej wiadomości ceny emisyjnej oraz liczby akcji w poszczególnych transzach – najpóźniej do godz. 18.00, 27 czerwca 2014 r.
– Przyjmowanie zapisów na akcje oferowane w transzy małych inwestorów – 30 czerwca – 4 lipca 2014 r.
– Przyjmowanie zapisów na akcje oferowane w transzy dużych inwestorów – 30 czerwca – 7 lipca 2014 r.
– Planowany przydział akcji serii C – do 8 lipca 2014 r.
Dodatkowe informacje o spółce Grodno SA:Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 130 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. W ramach wartości dodanej dla klientów, spółka świadczy specjalistyczne usługi doradztwa i audytów energetycznych i oświetleniowych oraz usługi z obszaru projektów fotowoltaicznych. Klientami spółki są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysł (służby utrzymania ruchu, firmy z branży przemysłowej), dystrybucją (hurtownie i sklepy), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele), jak i klienci detaliczni. Sieć dystrybucyjną Grodna obejmuje 37 punktów sprzedaży zlokalizowanych w kluczowych miastach na terenie kraju, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu oraz magazyn logistyczno-dystrybucyjny w Małopolu koło Warszawy.
W okresie 2011-2014 Grodno rozwijało się bardzo dynamicznie rozbudowując sieć sprzedaży i zakres oferowanych towarów i usług, co przełożyło się na 60% wzrost przychodów. Spółka zakończyła rok obrotowy 2013/2014 z rekordowym poziomem sprzedaży w wysokości 208,9 mln zł. W analogicznym okresie EBITDA skoczyła o 26% , do poziomu 9,7 mln zł. Zysk operacyjny spółki wyniósł 6,3 mln zł, tj. 3% marży, a zysk netto osiągnął poziom 4,1 mln zł, tj. ok. 2% marży.
Celem strategicznym spółki Grodno jest osiągnięcie dominującej pozycji na polskim rynku dystrybucji materiałów elektrotechnicznych. W związku z dynamicznym rozwojem spółka będzie realizowała program inwestycyjny o łącznej wartości ok. 14 mln zł , obejmujący rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży. Większy potencjał sprzedażowy przełoży się na wzrost przychodów i poprawę zysków w kolejnych latach. Spółka planuje dalszy wzrost biznesu, co przełoży się na 292 mln zł przychodów w roku obrotowym 2015/2016, tj. 40% zwiększenie sprzedaży w stosunku do obecnej skali działalności. W ciągu dwóch lat spółka wypracuje skumulowany wynik netto na poziomie przekraczającym 15 mln zł.
Zastrzeżenie prawneNiniejszy materiał ma charakter wyłącznie reklamowy lub promocyjny i nie stanowi podstawy do nabycia papierów wartościowych spółki Grodno SA („Spółka”) w ramach oferty publicznej lub rekomendacji mogącej być podstawą do podejmowania decyzji inwestycyjnych.
Jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierającym informacje o Spółce i ofercie publicznej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej akcji spółki GRODNO SA („Spółka”) oraz o ubieganiu się przez Spółkę o dopuszczenie i wprowadzenie papierów wartościowych Spółki do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie SA jest prospekt emisyjny wraz z ewentualnymi aneksami do prospektu emisyjnego i komunikatami aktualizującymi zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego w dniu 12.06.2014 roku. Prospekt Emisyjny został opublikowany i jest dostępny, w wersji elektronicznej na stronie internetowej Spółki:
http://www.grodno.pl oraz Oferującego (Dom Maklerski BOŚ SA):
http://www.bossa.pl. Niniejszy materiał nie jest przeznaczony do rozpowszechniania, bezpośrednio albo pośrednio, na terytorium albo do Stanów Zjednoczonych Ameryki albo w innych państwach, w których publiczne rozpowszechnianie informacji zawartych w niniejszym materiale może podlegać ograniczeniom lub być zakazane przez prawo.
Inwestorzy powinni uważnie zapoznać się z treścią całego Prospektu Emisyjnego Grodno SA, a w szczególności z ryzykami związanymi z inwestowaniem w akcje, opisanymi w punkcie zatytułowanym „Czynniki ryzyka” oraz warunkami Oferty. Wszelkie decyzje inwestycyjne dotyczące tych papierów wartościowych powinny być podejmowane po analizie treści całego Prospektu Emisyjnego.
Więcej informacji na stronie
http://www.grodno.pl