PARTNER SERWISU
ucoscdsi
19 20 21 22 23
igen
47
Dołączył: 2013-03-15
Wpisów: 276
Wysłane: 6 listopada 2020 09:01:21 przy kursie: 45,40 zł
Seba19899 napisał:

"Przy tej wycenie CCC i e-obuwia porównujac do wyceny allegro, co tu się dziwić, zaraz info o PFR.hello1"


Co masz na myśli ?
Edytowany: 6 listopada 2020 09:01

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 17 listopada 2020 15:16:53 przy kursie: 54,36 zł
CCC - analiza techniczna na życzenie [aktualizacja]


Kurs akcji spółki CCC znalazł się w kluczowym z punktu widzenia analizy technicznej miejscu - pod linią spadków łączącą lokalne szczyty, wzmocnioną długoterminową średnią. Kurs pokonał SMA200 w cenach zamknięcia, ale szczególnego entuzjazmu ze strony kupujących w postaci wyróżniającego się słupka wolumenu nie było widać.
Nie pozostaje więc alternatywy wobec oczekiwania na wynik konfrontacji z linią spadków.

Stosunek zysku do ryzyka w obecnej chwili jest niekorzystny i nie zachęca zbytnio do angażowania się po stronie popytu. Rzecz w tym, że najbliższy istotny opór znajduje się na poziomie 72 zł (powstaniu tego lokalnego szczytu towarzyszyły wyróżniające się słupki wolumenu), zaś najbliższe istotne wsparcie w okolicy 44,50 zł.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

ramirez1
13
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-03-16
Wpisów: 416
Wysłane: 17 listopada 2020 16:30:31 przy kursie: 54,36 zł
Dziękuję, jak oceniasz dzisiejszą sesję na CCC ?
Spodziewałem się że docisną do 58-60zł a tymczasem 56 i odwrót.

Po czym (w miarę szybko) poznać że konfrontacja była trwale nieudana (lub trwale udana) ?

Wykres aż prosi się o spadkowe odbicie w celu uformowania ORGRa


Dawid2703
0
Dołączył: 2020-12-14
Wpisów: 3
Wysłane: 16 grudnia 2020 18:24:24 przy kursie: 79,00 zł
Jak myślicie do ilu może urosnąć do końca roku ? Dzisiaj piękny wynik, czy będzie jeszcze korekta ?

enthusiast
PREMIUM
10
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-12-08
Wpisów: 201
Wysłane: 16 grudnia 2020 18:52:18 przy kursie: 79,00 zł
Widać na analizie dwa posty wyżej. Poziom luki bessy, który dodatkowo pokrywa się z górnym ograniczeniem kanału.

haszisz
6
Dołączył: 2008-12-06
Wpisów: 47
Wysłane: 16 grudnia 2020 18:52:36 przy kursie: 79,00 zł
Dzisiaj dwie rekomendacje
82 PLN IPOPEMA
100 PLN Trigon

Moze do 82 doleci

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 23 grudnia 2020 21:03:35 przy kursie: 78,02 zł
CCC - analiza techniczna na życzenie


Wykres w interwale dziennym. Kurs akcji spółki kontynuuje odrabianie strat spowodowanych bessą. Długoterminowa średnia zaprzestała lotu nurkowego i zdradza tendencje do zawracania w górę wykresu. Kapitał powraca na walor od początku listopada, co widać po przebiegu linii wskaźnika AD. Zwyżka jednak stopniowo wytraca swój impet, co widać np po negatywnej dywergencji na RSI. Dywergencja niegroźna, gdyż powstała w strefie sygnalnej, a zatem ostrzega przed krótkoterminową korektą spadkową, ale nie neguje możliwości kontynuacji wzrostów.
Powodem wyhamowania wzrostów może być bliskość strefy oporu, na którą składa się kilka poziomów Fibonacciego. Dodatkowo w tej strefie znajduje się górna warstwa chmury Ichimoku w interwale tygodniowym. Pokonanie tego oporu pozwoliłoby nie tylko na sięgnięcie górnego pułapu hipotetycznego na chwilę obecną kanału, wzmocnionego niedomkniętą luką bessy, ale i wygenerowałoby zalecenie kupna w ujęciu tygodniowym. Niejako przy okazji proponuję zwrócić uwagę na medianę kanału, wobec której kurs wykazuje się względnym posłuszeństwem, a więc górny pułap tym bardziej będzie miał wpływ na kształtowanie się wykresu cenowego.



kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Morasek
33
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-12-16
Wpisów: 163
Wysłane: 12 stycznia 2021 12:20:04 przy kursie: 81,58 zł
@Wojetek czy mógłbyś skomentowac jakoś aktualne zachowanie kursu? Śledzę portfel i chciałbym wiedzieć jak się zapatrujesz na obecną sytuację i wyniki.

Dzięki!

Wojetek
PREMIUM
503
Dołączył: 2011-08-17
Wpisów: 7 284
Wysłane: 13 stycznia 2021 18:22:49 przy kursie: 77,20 zł
@Morasek

Lepiej zapytać na forum portfela - na wątkach spółek nie jestem tak częstym gościem ;) Zajrzyj do aktualizacji biuletynu #182 dziś.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 9 lutego 2021 20:08:09 przy kursie: 101,90 zł
CCC - analiza techniczna na życzenie [aktualizacja]


Kurs akcji spółki CCC znajduje się w silnym trendzie wzrostowym i na chwilę obecną nic nie wskazuje, by sytuacja miałaby się diametralnie zmienić. Na wskaźnikach obowiązują sygnały kupna zarówno w ujęciu dziennym jak i tygodniowym, na średnich mamy tzw złoty krzyż (czerwona flaga). Strefa oporu, na którą zwracałem uwagę w poprzedniej analizie, powstrzymała rajd kupujących na kilka tygodni, ale ostatecznie padła pod naporem popytu. Teraz naturalnym poziomem docelowym jest górny pułap zaznaczonego kanału. Po dotarciu do górnej bandy należy liczyć się z wystąpieniem korekty spadkowej. W nieco dłuższym terminie kurs akcji ma szanse kontynuować zwyżkę przynajmniej do poziomu 164 zł.


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.


krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 10 marca 2021 14:35:04 przy kursie: 97,52 zł
CCC - aktualizacja wykresu

Zgodnie z prognozą kurs akcji dotarł do górnego pułapu kanału i wypełnił lukę, po czym notowania przeszły w fazę zasłużonej korekty. Przecena w wersji optymistycznej nie powinna sięgnąć głębiej niż do poziomu 88 zł, w wersji pesymistycznej - do mediany rozrysowanego kanału, wzmocnionej średnimi.
W dłuższym terminie cel kupujących pozostaje ten sam - okolice 165 zł.

kliknij, aby powiększyć

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 13 kwietnia 2021 10:07:32 przy kursie: 102,45 zł
CCC - aktualizacja analizy technicznej


Kurs akcji spółki CCC znajduje się w trendzie wzrostowym i kontynuuje odrabianie strat spowodowanych bessą. Przez chwilę istniało ryzyko powtórki sytuacji z ubiegłego roku - przy identycznym układzie wykresu cenowego i odczycie wskaźników doszło do pogłębienia korekty spadkowej, Na szczęście, ryzyko nie zmaterializowało się i kurs wyszedł z tego obronną ręką, naruszając sekwencję opadających szczytów. A zatem droga do konfrontacji z oporem strefy luki bessy ze stycznia 2020 pozostaje otwarta, zaś w przypadku skutecznego domknięcia celem nadrzędnym pozostaje poziom 165 zł.

Na wskaźnikach obowiązują zalecenia kupna, na chwilę obecną nie widać żadnych niepokojących sygnałów.


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Przemtrad
10
Dołączył: 2020-04-07
Wpisów: 157
Wysłane: 1 maja 2021 21:17:20 przy kursie: 102,65 zł
www.wirtualnemedia.pl/artykul/...

Cytat:
Firma obuwnicza CCC startuje z siecią sklepów HalfPrice oferujących odzież, obuwie, akcesoria, kosmetyki, zabawki i dodatki do domu. Do końca br. ma zostać otworzone ok. 60 placówek, w kampanii reklamowej wystąpi m.in. modelka Anna Jagodzińska.
Edytowany: 1 maja 2021 21:17

Internet Explorer
0
Dołączył: 2018-10-05
Wpisów: 20
Wysłane: 18 maja 2021 13:28:54 przy kursie: 121,20 zł
Jak oceniacie zmainę warunków dla obligacji? Dodanie zabezpieczenia na akcjach eObuwia, zapisu o dobrowolnym poddaniu się egzekucji (777 k.p.c), a z drugiej znaczne podsinienie oprocentowania i premia 3% od wartość w czerwcu mogą wskazać na słabą pozycję firmy w czasie negocjacji. Kurs na Catalyst wybił się ponad 100%, więc obligatariusze są chyba usatysfakcjonowani.

Szprotex
6
Dołączył: 2020-09-25
Wpisów: 42
Wysłane: 18 maja 2021 18:08:18 przy kursie: 121,20 zł
To jest bardziej urealnienie warunków niż kwestia pozycji negocjacyjnej CCC, chociaż ta na pewno nie była najlepsza.
W momencie poprzedniej emisji w 2018 CCC oferował 1.5% + Wibor, czyli mocno nierynkowa oferta jak na dzisiejsze czasy bo Wibor jest praktycznie zerowy (wtedy zdaje się ok. 1,5%), a sytuacja finansowa CCC też jest wyraźnie gorsza, mimo sukcesu eObuwia. Tak dla porównania, Kruk, który ma lepszy standing, robił ostatnio ofertę publiczną obligacji oprocentowaną na 3,5% plus Wibor.
Bardziej interesujące jest to, co banki wydusiły od CCC ale tego się nie dowiemy aż do raportu rocznego.
Nb. w nowych WEO jest opcja przedterminowego wykupu tych nowych-starych obligacji i całkiem możliwe, że CCC z niej skorzysta jak tylko będą mieli wolną gotówkę (np. w przypadku IPO eObuwia)

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 12 czerwca 2021 20:16:45 przy kursie: 112,80 zł
CCC - analiza techniczna na życzenie


Wykres w interwale dziennym. Długoterminowym trendem jest trend wzrostowy, w krótkim terminie mamy do czynienia z korektą spadkową. Wcześniejsze korekty odbywały się wg podobnego schematu - zejście w kierunku wybitego lokalnego szczytu, naruszenie tego wsparcia i kontynuacja wzrostów. Możemy więc założyć, że podobnie będzie i tym razem, a przynajmniej korekta rozwinie się do poziomu 104 zł. Tam mamy wsparcie 100-okresowej średniej, chmury Ichimoku i szczytu z lutego. Tam właśnie powinien zareagować popyt. Utrata wsparcia - a więc naruszenie dotychczasowego schematu - będzie sygnałem do rozbudowy korekty i może poskutkować zejściem w kierunku mediany kanału wzrostowego, wzmocnionego 200-okresową średnią. Na chwilę obecną nie ma jednak przesłanek do realizacji tego scenariusza, gdyż wskaźniki techniczne zachowują się w sposób typowy dla korekty i mają jeszcze spory margines do poziomów, z których może zostać wygenerowany sygnał sprzedaży.

kliknij, aby powiększyć


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Leoo
5
Dołączył: 2020-10-20
Wpisów: 3
Wysłane: 25 lipca 2021 22:26:54 przy kursie: 124,90 zł
eCommerce Czyni Cuda – omówienie sprawozdania finansowego CCC po I kw. 2021 r.

Jak na spółkę z indeksu WIG20, kurs CCC charakteryzuje się bardzo dużą zmiennością. Na początku 2018 roku kurs akcji przekroczył historyczną wartość 300 zł, żeby nieco ponad 2 lata później, w marcu 2020 roku, spaść poniżej 30 zł. Wiele problemów uwypukliła pandemia, przy czym spółka otrzymała też kilka bodźców pro-wzrostowych, które pozwoliły czterokrotnie zwiększyć kapitalizację. Wpływ otwarcia galerii, silny ecommerce, nowi inwestorzy w eobuwiu, praca nad zmniejszeniem zadłużenia to tylko kilka przykładów świadczących o tym jak wiele się dzieje w CCC w ostatnim czasie.


Wyniki Finansowe

Słowem wstępu do omówienia wyników finansowych, należy podkreślić istotną zmianę w raportowaniu spółki - CCC przesunęło rok obrotowy i podatkowy. Rok obrotowy, który rozpoczął się 1 stycznia 2020 roku, był rokiem przejściowym i trwał do 31 stycznia 2021 r. Stąd też pierwszy rok obrotowy bieżącego roku rozpoczął się 1 lutego 2021 r. Zmiana ma na celu zharmonizowanie wyników z sezonami modowymi (kwestie sezonowości oraz rozliczenia kolekcji). Przesunięcie będzie miało wpływ na bazę wynikową, co obrazuje przykładowe porównanie danych za 2020 rok.


kliknij, aby powiększyć


W efekcie zmiany główną bazę porównawczą będzie stanowić I kw. 2020 r. Na pierwszy rzut oka wzrost przychodów o 85 proc. i zmniejszenie straty netto z poziomu 415 mln zł do 175 mln zł wyglądają pozytywnie. Ale należy pamiętać, że przekształcony I kwartał 2020 roku (luty – kwiecień) był w połowie obciążony lockdownem i ostrożnym zachowaniem konsumentów. Z kolei I kwartał bieżącego roku idealnie pokrywa się ze zniesieniem ograniczeń w galeriach handlowych (1 lutego br). Nie było to jednak zjawisko stałe, ponieważ kolejna fala pandemii spowodowała zamknięcie galerii w połowie marca (ponowne otwarcie miało miejsce na początku maja 2021r.).

Od strony przychodów I kwartał bieżącego roku wypada zdecydowanie najmocniej w porównaniu do ubiegłych lat, ale należy pamiętać, że przesunięcie roku obrotowego zniekształca bazę porównawczą z lat 2018 i 2019. Stara definicja roku obrotowego uwzględniała martwy dla branży styczeń, natomiast obecnie I kw. zawiera teoretycznie dobry miesiąc kwiecień. Porównanie do I kw. ubiegłego roku jest również niedoskonałe ze względu na początek pandemii, restrykcje i ograniczenie popytu.

Zysk brutto ze sprzedaży w I kw. 2021 roku wzrósł o ponad 200 mln rdr do poziomu 618 mln zł, co odpowiada 50 proc. dynamice wzrostu. Było to głównie możliwe dzięki zwiększeniu przychodów, zwłaszcza w segmencie ecommerce. Natomiast marża brutto mocno spadła w I kw. 2020 r. i od tamtej pory nie jest w stanie się odbudować – oscyluje wokół 43 proc, co oznacza spadek o ok. 5 pp. w stosunku do okresu sprzed pandemii.

Być może osłabienie marżowości jest związane z próbą zdobycia jak największej ilości gotówki i utrzymania płynności spółki. Co istotne, spadek marży jest w dużej części wynikiem zmiany miksu sprzedażowego i wzrostu udziału w przychodach kanału e-commerce, o czym w dalszej części tekstu. Wart też pamiętać, że pandemia zakłóciła cykliczność sprzedaży sezonowej w branży, gdzie kluczową rolę odgrywa sprzedaż nowych kolekcji (nacisk na drugi i czwarty kwartał).


kliknij, aby powiększyć


Od strony kosztowej zauważalny jest wzrost kosztów sprzedaży. O ile koszty punktów handlu pozostały na takim samym poziomie w ujęciu rdr (ok. 280 mln zł), tak zdecydowanie wzrosły pozostałe koszty sprzedaży (+ 42 proc. rdr i 109 mln zł w ujęciu kwotowym). Przede wszystkim wzrosły koszty usług transportowych (+56 proc. rdr) oraz koszty marketingowe/informatyczne (+61 proc. rdr), co można łączyć z rozwojem e-commerce.

Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 33 proc. rdr, co jest głownie spowodowane wzrostem kosztów usług obcych (+ 11 mln zł). Wzrosty obciążeń operacyjnych należy ocenić negatywnie, ale całkiem możliwe, że ich część może mieć charakter przejściowy, co związane jest z reorganizacją grupy.


kliknij, aby powiększyć


Dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży, pomimo wzrostu kosztów operacyjnych spółce udało się ograniczyć stratę na poziomie operacyjnym z 288 mln zł do 101 mln zł.

Koszty finansowe w I kw. 2021 r. wyniosły 35 mln zł, co stanowi wynik o 52 mln zł lepszy w stosunku do ubiegłego roku, co było głównie spowodowane zmianą wyniku na różnicach kursowych. Dodatkowo do kosztów finansowych przyczyniła się wycena opcji wykupu udziałów niekontrolujących (9,1 mln zł) oraz koszty odsetek i prowizji (11,1 mln zł).


kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć


Ostatecznie wynik brutto wyniósł -132,5 mln zł (zmiana o 65 proc. r/r), a wynik netto -175 mln zł (zmiana o 51 proc. r/r)


kliknij, aby powiększyć


Segmenty działalności
W bieżącym kwartale spółka przestała raportować wyniki z wyszczególnieniem trzech głównych segmentów (sprzedaż detaliczna, hurt, ecommerce). CCC zaprezentowało jednak wyniki z podziałem na poszczególne biznesy, które można praktycznie porównać jedynie do bazy z ubiegłego roku. Naturalnie takie porównanie jest dalekie od idealnego, niemniej jednak pozwala wyciągnąć kilka wniosków. Na szczęście ze sprawozdania zarządu można wyciągnąć dane o sprzedaży w poszczególnych kanałach.

Wybuch pandemii zmodyfikował preferencje konsumenckie i spowodował istotne zwiększenie sprzedaży w kanałach cyfrowych (ecommerce) kosztem sprzedaży w sklepach stacjonarnych. W ostatnim okresie, który nie doświadczył pandemii (IV kw 2019 roku) udział ecommerce wynosił 28 proc., natomiast w analogicznym okresie 2020 roku udział wzrósł do 53 proc. Pomimo otwarcia galerii, zluzowania obostrzeń, widać, że zmiana trendów jest stała, o czym świadczy kolejny wzrost udziału sprzedaży ecommerce w I kw. 2021 roku do 62 proc.. W I kwartale bieżącego roku sprzedaż w ecommerce wzrosła o 85 proc. rdr i wyniosła 893 mln zł.


kliknij, aby powiększyć


W nowym ujęciu segmentowym warto zwrócić uwagę na wyniki Eobuwie, które choć jest definiowane jako omnichannel, to ma bardzo duży udział sprzedaży online. Na przestrzeni ostatnich dwóch lat, udział sprzedaży eobuwia w wynikach spółki wzrósł niemal dwukrotnie, z 26 proc. do 51 proc.. Eobuwie zwiększyło przychody o 80 proc. rdr oraz o 170 proc. względem I kwartału 2019 roku.


kliknij, aby powiększyć


Oprócz sklepów CCC, wszystkie pozostałe biznesy spółki (prowadzone głównie w ecommerce) zwiększyły marżę zysku brutto ze sprzedaży. Szczególnie dobrze prezentuje się biznes Deezee, którego marża wzrosła o 4 pp. do poziomu 58 proc. Marżowość najważniejszego dla wyników grupy eobuwia wzrosła o 2 pp. do poziomu 43 proc. Niestety CCC, do niedawna najważniejszy segment w grupie, obniżył marżę z 50 proc. do 49 proc.


kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć


Oprócz wysokiej dynamiki przychodów eobuwia (+ 68 proc. rdr), uwagę przykuwa wynik segmentu (definiowany jako wynik brutto na sprzedaży po dociążeniu kosztami sprzedaży) na poziomie 65 mln zł (+116 proc. rdr). Wciąż nierentowny jest biznes CCC, który przyczynił się do ujemnego wyniku na poziomie – 100 mln zł. Pozostałe segmenty działalności grupy wciąż odpowiadają za stosunkowo małą część przychodów (15 proc.) i generują jeszcze mniejszą część zysku brutto ze sprzedaży (8 proc.)

Przy analizie segmentowej warto na chwilę zatrzymać się na działalności zaniechanej grupy CCC. Zgodnie z decyzją podjętą przez zarząd w połowie ubiegłego roku, działalność KVAG, NG2 oraz sklepy CCC w Szwajcarii zostały przeklasyfikowane do działalności zaniechanej. KVAG nadal prowadzi działalność handlową, która odpowiada za 23 proc. straty netto w ubiegłym kwartale (41 mln straty). Należy też przypomnieć, iż spółka ujęła w ubiegłym roku odpis aktualizujący z tytułu utraty wartości aktywów KVAG oraz NG2 w kwocie 194,6 mln zł. Spółka poinformowała w czerwcu o sprzedaży szwajcarskiego biznesu, który ma zasilić budżet CCC o około 60 mln zł.


kliknij, aby powiększyć


Cashflow

Analizując przepływy pieniężne, na pierwszy rzut oka może wydawać się, że I kw. 2021 roku charakteryzował się niską zmiennością, aczkolwiek wpływa na to efekt skali poprzednich okresów. Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły -41mln zł, co stanowi ponad 50 proc. poprawę rdr (wówczas -93mln zł). Ujemna wartość wynika głównie ze zmian w kapitale obrotowym -67 mln zł, za co głównie odpowiada zmiana stanu zapasów i odpisów na zapasy (-252 mln z). W tym miejscu warto podkreślić, że biorąc pod uwagę sezonowość jest to jeden z najlepszych wyników w ostatnich latach, choć trzeba pamiętać o przesunięciu roku obrotowego – nie można wyciągać zbyt daleko idących wniosków.

Z kolei przepływy z działalności inwestycyjnej osiągnęły wartość -35,7 mln zł, gdzie na wartość składały się przede wszystkim koszty nabycia WNiP oraz aktywów trwałych (-42,2 mln zł). Przepływy z działalności finansowej to między innymi płatności z tytułu leasingu (-84,4 mln zł), spłaty kredytów i pożyczek (-53,5 mln zł) oraz wpływy środków pieniężnych z tytułu zaciągnięcia kredytów (+71,2 mln zł), co w ostateczności przełożyło się na wynik -77,2 mln zł.

Co prawda środki pieniężne uległy poprawie w ujęciu rdr (+35 proc.), jednak jest to wynik znacznie słabszy od tego zaraportowanego w ostatnim kwartale ubiegłego roku (-35 proc.).


kliknij, aby powiększyć


Sezonowość i zapasy a odroczony popyt

Proporcja sprzedaży jest w dużym stopniu zależna od warunków pogodowych i sezonowości popytu (szczyt popytu to wiosna i jesień). Anomalie pogodowe, takie jak brak klasycznej, intensywnej zimy negatywnie wpływają na sprzedaż kolekcji. Jednakże w tym roku (w przeciwieństwie do ubiegłych lat) doświadczyliśmy dość intensywnej zimy, co dobrze oddaje sezonowość sprzedaży w lutym i marcu zaprezentowaną na poniższym wykresie. Niewątpliwie pozytywna tendencja pogodowa była mocnym wsparciem wyników w I kwartale.


kliknij, aby powiększyć


Jak już zostało wspomniane wcześniej otwarcie galerii handlowych nastąpiło 1 lutego bieżącego roku, jednak stan ten utrzymał się zaledwie przez 6 tygodni. Kolejne zamknięcie galerii handlowych w okresie 15 marca – 4 maja bieżącego roku z pewnością zaburzyło sezonowość sprzedaży. Ponadto trudno oczekiwać, aby zachowania konsumenckie i sprzedaż kanału offline wróciła do poziomów przedpandemicznych. Z tego względu spółka ma zamiar zwiększać sprzedaż w kanałach cyfrowych (eobuwie) oraz rozwijać nowe marki (HalfPrice). Przyczynia się to do wzrostu zapasów (+8 proc. r/r), głownie za sprawą eobuwia (+ 120 mln zł i +25 proc. r/r) oraz otwarcia sklepów Halfprice (+ 79 mln zł i + 10 proc. r/r wzrostu zapasów z pozostałych segmentów).


kliknij, aby powiększyć


Płynność i zadłużenie
Rok 2020 w dużej mierze stał pod znakiem zapytania względem płynności i zadłużenia spółki. Przyjrzyjmy się zatem jak w spółce prezentują się wyżej wymienione wskaźniki. Spółka posługuje się głownie wskaźnikiem płynności bieżącej, który od 2019 oscyluje wokół poziomu 0,9 z nieznacznymi odchyleniami na przestrzeni czasu (min 0.86, max 0.99). Wskaźnik informuje o tym w jakim stopniu majątek obrotowy pokrywa bieżące zobowiązania. Modelowe wartości wskaźnika powinny znaleźć się w przedziale 1.3 – 2 pkt, zatem w tym aspekcie spółka ma pole do poprawy, zwłaszcza że pod względem zarządzania płynnością spółka wypada gorzej od innych spółek z branży notowanych na GPW (np. LPP). Potwierdzeniem tego jest wskaźnik płynności szybkiej (0.24 pkt), który również wypada gorzej od benchmarku (~0.4pkt w sektorze) i modelowych wartości (0.7 pkt. dla spółek z handlu).

Nadwyżkę zobowiązań krótkoterminowych nad aktywami obrotowymi spółka tłumaczy prezentacją znacznej części zobowiązań z tytułu leasingu w części krótkoterminowej oraz prezentacją wyceny zapasów w cenie nabycia, podczas gdy w teorii wartość zapasów w cenach sprzedaży byłaby wyższa. Tym niemniej można ocenić, że spółka zażegnała kryzys płynnościowy w I kw. 2020 roku i sytuacja ulega poprawie.


kliknij, aby powiększyć


O tym, że pod względem zadłużenia sytuacja jest wciąż daleka od idealnej świadczy obraz wskaźnika zadłużenie netto/EBITDA. Z jednej strony spółka poprawiła strukturę zadłużenia długoterminowego (-35 proc. r/r o 30 proc. kw/kw), jednak zobowiązania krótkoterminowe notują rekordowo wysokie poziomy (3,8 mld zł, wzrost o 10 proc. kw/kw). Z uwagi na straty z działalności operacyjnej, wskaźnik zadłużenia netto/EBITDA wzrósł z poziomu 9 pkt pkt w I kw. 2020 roku do 25 pkt. w I kwartale bieżącego roku. Wartość wskaźnika jest o tyle istotna, że bezpośrednio wpływa na koszt kredytów. Według umowy podpisanej z konsorcjum bankowym, im niższy wskaźnik zadłużenia netto/EBITDA tym niższa marża kredytu (niestety nie znamy dokładnych szczegółów).

Warto też pamiętać, że CCC pozyskało 500 mln zł z emisji akcji w pierwszej połowie 2020 roku.


kliknij, aby powiększyć


Spółka za jeden z głównych celów strategii GO.22 stawia redukcję zadłużenia i poprawę jego struktury. CCC poinformowała 30 kwietnia 2021 roku o wydłużenia okresu obowiązywania porozumienia Standstill (podmioty z grupy CCC oraz instytucje finansujące działalność spółki), który dotyczył przedłużenia okresu limitu kredytowego. Grupa zaraportowała również o refinansowaniu istniejących obligacji oraz przedpłaty części obecnego zadłużenia (w wysokości 450 mln zł), co będzie widoczne w nadchodzących raportach. Ponadto 17 maja b.r. spółka poinformowała o zmianie warunków emisji obligacji (prolongowanie wykupu o 5 lat).

Przedłużenie finansowania oraz nowe warunki obligacji (zwłaszcza zwiększone oprocentowanie z 1,3 pkt do 4,5 pkt oraz wypłata jednorazowej premii prolongacyjnej w wysokości 3 proc. nominału) świadczą o realnym wzroście kosztu obsługi zadłużenia. Przy czym można odebrać to jako urealnienie wyceny obligacji (zwłaszcza w kontekście konkurencyjnych ofert korporacyjnych), zdyskontowaniu wzrostu ryzyka dla instytucji (czego dowiodły problemy w roku ubiegłym) oraz presji negocjacyjnej ze strony finansujących.

Eobuwie i inne istotne wydarzenia I kwartału

Pierwszy kwartał bieżącego roku przyniósł wiele istotnych informacji dotyczących spółki. Plotki dotyczące inwestora zainteresowanego przejęciem częściowego pakietu eobuwia wisiały nad rynkiem od dłuższego czasu. W istocie w połowie marca spółka poinformowała o przedwstępnej umowie sprzedaży dwóch pakietów po 10 proc. udziałów do nowych inwestorów mniejszościowych, którymi zostali Cyfrowy Polsat S.A. oraz A&R Investments Limited (spółka związana z Rafałem Brzoską). Każdy z 10 proc. pakietów został wyceniony na 500 mln zł. Co więcej, już w drugim kwartale bieżącego roku CCC poinformowało o kolejnym inwestorze – spółce SVF II Motion Subco (podmiot z grupy kapitałowej Softbanku), który obejmie niezabezpieczone obligacje zamienne na akcje eobuwia o wartości 500 mln zł. W warunkach umowy warto podkreślić, że strony ustaliły wartość eobuwia na poziomie 6 mld zł.

Pierwszy kwartał bieżącego roku to także rozpoczęcie sprzedaży w formacie off-price w ramach koncepcji HalfPrice. Jest to krok w kierunku trendów rynkowych (sprzedaż używanych markowych produktów, za przykład może posłużyć Zalando Pre-owned). Nowy podmiot będzie zajmować się nie tylko sprzedażą obuwia, ale również odzieży, kosmetyków czy wyposażenia do domu. W ramach optymalizacji sieci sprzedaży, spółka ma zamiar przeznaczyć część przestrzeni handlowej na HalfPrice. Pierwsze efekty nowej działalności powinny być już widoczne w II kwartale, jednak obiektywnie patrząc na znaczące wnioski trzeba będzie poczekać dłużej.

Za istotne informacje należy uznać finalizację restrukturyzacji sklepów Gino Rossi, sprzedaży spółki KVAG oraz sprzedaży restrukturyzacji CCC Austria (według informacji udostępnionej w czerwcu, 29 umów najmu powierzchni handlowych w Austrii zostanie przejętych przez Pepco).

Melodia przyszłości

Wydaje się, że CCC wygrało walkę o przetrwanie. Presja kosztowa, nie najlepsze wskaźniki zadłużenia i płynności oraz nieudane inwestycje spotęgowały problemy wywołane przez pandemię. Jednak trzeba szczerze przyznać, że spółka wykazała szereg odważnych działań (przechylenie działalności grupy w stronę ecommerce, otwarcie nowych biznesów zgodnych z obecnymi trendami (HalfPrice), dokapitalizowanie spółki), który pozwolił uciec od niewypłacalności i odbudować biznes.

Niewątpliwie działalność biznesowa i zachowania konsumentów zostały zmienione na stałe, a idealną odpowiedzią na nowe warunki rynkowe jest dynamiczny rozwój sprzedaży ecommerce, możliwy głównie dzięki eobuwiu. Aktywa są na tyle atrakcyjne, że zachęciły już trzech inwestorów do zaangażowania się w akcje w tą gałąź sprzedaży CCC. Wycenę eobuwia na poziomie 5-6 mld zł (przy planowanym IPO w latach 2022-2023) jest w pewnym stopniu uwzględnione w wycenie CCC (~ 7 mld zł). Wiele pokażą kolejne kwartały, kiedy powinien uaktywnić się zagregowany popyt z poprzednich okresów wywołany kilkukrotnym zamykaniem handlu w sprzedaży offline.

Niewątpliwie CCC pracuje nad strukturą kosztów, zadłużeniem, więc należy oczekiwać poprawy kondycji spółki i marżowości sprzedaży w najbliższym okresie. Zwłaszcza, że wyniki powinny być wspierane przez kolejny intensywny okres pogodowy (po intensywnej zimie doświadczamy intensywnego lata).

Czy uda się zrealizować cele postawione przez zarząd? Czas pokaże, punktem odniesienia mają być wyniki osiągane w 2019 roku oraz dwucyfrowy wzrost sprzedaży w sezonie 2021/2022



Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 26 lipca 2021 13:12

BigLot
1
Dołączył: 2011-01-06
Wpisów: 371
Wysłane: 26 lipca 2021 09:47:12 przy kursie: 125,10 zł
Prośba o ponowne dodanie obrazków
Albo czas albo pieniądz. ...

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 26 lipca 2021 09:52:56 przy kursie: 125,10 zł

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 4 sierpnia 2021 08:59:37 przy kursie: 119,65 zł
CCC - aktualizacja analizy technicznej


Od momentu opublikowania poprzedniej analizy technicznej walorów CCC na wykresie cenowym nie doszło do żadnych znaczących zmian, jedynie nieco wzrosło ryzyko wystąpienia głębszej korekty. Ówczesna przecena zatrzymała się tam, gdzie powinna była się zatrzymać - na wsparciu w okolicy 104 zł. Niestety, kreśleniu kolejnego szczytu lokalnego towarzyszyło widoczne wytracanie impetu wzrostów, co nie umknęło uwadze oscylatorów. Negatywna dywergencja na RSI wypadła poza strefą sygnalną, co jest poważnym ostrzeżeniem przed korektą.
Czy dojdzie do rozbudowy przeceny? To zależy w istotnej mierze od zachowania kursu akcji względem wsparcia na poziomie 104 zł - jego utrata oznaczać będzie naruszenie sekwencji rosnących dołków. Wskaźniki techniczne w dalszym ciągu sygnalizują, że mamy do czynienia z korektą spadkową w trendzie wzrostowym i nie generują na chwilę obecną zaleceń sprzedaży.

kliknij, aby powiększyć



Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość, Resal
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CCC
  • Przerwa w korekcie na GPW, w grze CCC, KGHM, Text i Medinice
    Przerwa w korekcie na GPW, w grze CCC, KGHM, Text i Medinice

    Pierwsza we wrześniu sesja na GPW rozpoczęła się od odreagowania 3-dniowych spadków, które w piątek cofnęły indeks WIG20 do poziomów z końca czerwca. Nie zmienia to jednak podażowego spojrzenia na polski i globalny rynek akcji, stąd pomimo optymistycznego startu miesiąca, wrzesień raczej przyniesie kontynuację spadkowej korekty.

  • Analiza Grupy CCC: Rekordowa EBITDA swoje, a kurs akcji swoje
    Analiza Grupy CCC: Rekordowa EBITDA swoje, a kurs akcji swoje

    Analiza wstępnych wyników CCC za II kwartał 2025 roku pokazuje, że spółka osiągnęła historycznie rekordową EBITDA, ale jednocześnie wciąż zmaga się z wyzwaniami w sprzedaży i marżach, zwłaszcza w segmentach kluczowych dla strategii rozwoju.




19 20 21 22 23

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,496 sek.

ejbmyzyf
wfhqppzx
gwlvijpb
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
dviomoqf
etsenbfr
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat