
Dariusz Miłek, prezes CCC. (Fot. spółka)
Miłek: ekspansja CCC zgodna z planem
Prezes CCC Dariusz Miłek zapowiedział, że spółka zrealizuje zapowiedzi ekspansji w bieżącym roku obrotowym w całości lub z niewielkim przesunięciem na kolejny kwartał. Wskazał, że tempo otwarć sklepów utrzymuje się na wysokim poziomie.
– W tym tygodniu otwieramy ‚tylko’ 17 sklepów. To jest 13,1 tys. m2. To jest bardzo dużo. […] Dziś tylko otwieramy 5 sklepów i takie tempo powinno być do końca roku. […] Otworzymy w tym roku 325 tys. m2, to jest 330 proc. więcej. Zrealizowaliśmy do tej pory 160 tys. m2, czyli połowę, ale całą resztę otworzymy teraz [do końca roku obrotowego] – powiedział Dariusz Miłek, prezes CCC.
Rok obrotowy CCC kończy się w styczniu, więc do realizacji planów pozostaje jeszcze ok. 3,5 miesiąca. Jak podkreślił prezes, spółka stara się utrzymywać zakładane tempo rozwoju, a ewentualne przesunięcia będą minimalne.
– Będziemy się starać dowozić ekspansję, a jeśli coś ucieknie, to będzie to kilka procent przesuniętych na I kwartał kolejnego roku – zaznaczył Miłek.
Marże w sieci kaes i cele biznesowe
Prezes odniósł się także do działalności sieci sklepów kaes, nad którą kontrolę ma przejąć CCC po uzyskaniu zgody UOKiK. Spółka liczy na zbliżenie marż tego biznesu do poziomów osiąganych przez główną markę.
– kaes realizował przed spotkaniem z nami marżę na poziomie 38–39 proc. […] Liczymy, że ten model będzie miał marżę podobną co CCC, i to myślę, że już po pierwszym roku – wskazał Miłek.
CCC: raport Ningi Research nieprawdziwy
W drugim dzisiejszym oświadczeniu CCC poinformowało, że raport Ningi Research jest nieprawdziwy i ma na celu uzyskanie korzyści z krótkich pozycji. Spółka szczegółowo odniosła się do zarzutów dotyczących działalności hurtowej prowadzonej z MKRI, właścicielem sieci kaes i worldbox.
– Odniesiemy się do głównego zarzutu Ningi Research, gdyż pozostałe mają w naszej ocenie na celu jedynie zbudować sensacyjną otoczkę. Do połowy października 2025 r. Grupa CCC wygenerowała 91 mln zł wartościowej marży brutto na sprzedaży hurtowej do MKRI (80 mln zł w 1H’25 i 122 mln zł od początku współpracy) w ramach normalnej działalności biznesowej. Średnia marża brutto Grupy na tej współpracy to 33 proc. i jest ona tożsama z marżą brutto generowaną na współpracy z innymi partnerami – napisano w oświadczeniu spółki.
CCC poinformowało, że w 2025 r. MKRI wygeneruje stratę zbliżoną do ubiegłorocznej, wynikającą z upłynniania starszych zapasów, ale bieżąca sprzedaż ma pozytywny wpływ na wynik EBITDA.
– Obecnie działamy w kierunku restrukturyzacji tego podmiotu. Jego wyniki w przyszłym roku ulegną znaczącej poprawie – dodano w komunikacie.
Spółka rozważa kroki prawne
Wcześniej CCC zapowiedziało analizę możliwości podjęcia kroków prawnych wobec autorów raportu Ningi Research. Spółka uznała zawarte w nim tezy, w tym o „agresywnej księgowości” i „sztucznym zwiększaniu sprzedaży”, za nieprawdziwe i manipulujące kursem akcji.
– Doniesienia Ningi Research to czysta manipulacja, istotnie odbiegająca od faktów – podkreślono w oświadczeniu CCC.
Raport Ningi Research wskazywał, że poprawa sytuacji finansowej CCC to efekt „agresywnej księgowości i oszukańczego systemu sztucznego zwiększania sprzedaży”. Po publikacji raportu kurs akcji spółki spadł w czwartek do 131,55 zł, tracąc ok. 4 proc.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych producentów w kraju. Spółka notowana jest na warszawskiej giełdzie od 2004 roku i wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w roku obrotowym 2023 sięgnęły 9,44 mld zł.