PARTNER SERWISU
milxktaf
858 859 860 861 862
t0m4s
23
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 222
Wysłane: 26 września 2024 10:58:01 przy kursie: 310,50 zł
Cytat:
jaki sens maja wasze obliczenia skoro nie znacie krzywej opadania sprzedaży?

Analitycy co wydają rekomendacje też nie znają i im to nie przeszkadza :)
Trzeba coś założyć, całkowita sprzedaż 400k do końca Q3 ma sens patrząc na miejsce na steam po tygodniu od premiery, za Q4 ktoś będzie chciał założyć 100k kto inny 200k.
Tak czy owak to już na promocji wiec 100k wydawało mi się wyważone, 200k wydaje mi się za dużo, ale nawet wtedy te liczby co są w reko...

GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 26 września 2024 11:12:07 przy kursie: 310,50 zł
t0m4s napisał(a):
Trzeba coś założyć, całkowita sprzedaż 400k do końca Q3 ma sens patrząc na miejsce na steam po tygodniu od premiery, za Q4 ktoś będzie chciał założyć 100k kto inny 200k.


ten rok nie ma znaczenia, liczą sie przyszłe lata ile kopii sie sprzeda w latach 2025-2026? i to bedzie dyskontował kurs
ps: w roku premiery trzeba zakladać c/z=10

t0m4s
23
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 222
Wysłane: 26 września 2024 11:16:25 przy kursie: 310,50 zł
Cytat:
ten rok nie ma znaczenia

Teraz niby nie ma, ale kiedyś przyjdzie rynkowi ocenić raport za Q3 a potem za cały 2024.
Po za tym, jeżeli analityk nie potrafi wyliczyć przychodów w tym roku to co dopiero w przyszłym.


MA4C
0
Dołączył: 2024-09-24
Wpisów: 6
Wysłane: 26 września 2024 11:17:18 przy kursie: 310,50 zł
Utnapisztim napisał(a):
baks napisał(a):
Promocja promocją ale już aktualna sprzedaż 350tyś jest objęta zniżką prowizji która obowiązuje po przekroczeniu 10mln USD czyli po sprzedaniu niecało 250tyś

Steam do przychodu z gry nie wlicza podatków więc przy zróżnicowaniu geograficznym cen 250k kopii to o wiele za mało, ale może te 350k już wystarcza na przekroczenie 10 mln USD.


Wrzuciłem wszystko w Excela, przy wykorzystaniu danych z gamalytic (pochodzenie graczy) oraz steamdb (ceny w poszczególnych państwach) wyszło, że do osiągnięcia 10 mln $ wystarczyło niecałe 290 tys kopii.

Według VG Insights sprzedaż przekroczyła 500 tys. kopii - margines błędu wg firmy to 15%.

Jeszcze mam pytanie czy ktoś wie jaki procent sprzedaży generuje Epic Store ?
Edytowany: 26 września 2024 11:35

Artificium
1
Dołączył: 2017-02-06
Wpisów: 8
Wysłane: 26 września 2024 11:21:39 przy kursie: 310,50 zł
Dix22 napisał(a):
sledzik007 napisał(a):

Ty sobie żarty robisz z tym peakiem?To nie GTA. Może powinna się spłacić w 15 minut.Troche już to kuriozalne.Mamy nowy produkt więc nie oczekuje że spłaci się szybko.Frostpunk 1 w 72 h sprzedał 250 tys a ile milionów w całym cyklu? Pytania czy wolimy sprint czy maraton

Ja tylko tłumaczę, co musiałoby się stać, żeby spowodować odwrócenie agresywnego trendu spadkowego. Trochę sarkastycznie, ale wycena 11BIT była po prostu nieracjonalna i cała ta sytuacja to groteska GPW w czystej postaci.

Rynek potraktuje Alters jako czynnik pod głębszą dystrybucję. I powtórzę to co już pisałem: funduszy nie interesują wyniki tu i teraz - dobre wyniki w 2024 r (bo takie one będą) nie przyczynią się do wzrostów, ale jako czynnika do dalszej dystrybucji. Spółka nie ma do pokazania nic w następnych latach konkretnego, a obecne tytuły wyczerpią się szybciej niż zakładano (ich płatności będą dążyły do względnego minimum) i będą pobudzane przez sprzedaż na promocjach -80%.

Dlatego wycena >800 mln zł to se ne vrati


Widzę bardzo dobrze znasz ich perspektywę na kolejne lata.... Niby na jakiej fazie produkcji organizuje się testy zamknięte dla ludzi z zewnątrz? Project 8 to jest ich duży projekt i raczej 25/26 trafi do sprzedaży. Już w 2018 się nim zajmowali.

gracz.pc.pl/11-bit-studios-szu...

Tym samym mamy Alters - zobaczymy czy w tym roku, czy przesuną na kolejny i Project 8 (większy projekt, na silniku Unreal, to nie jest mała gra) na najbliższe lata.
Edytowany: 26 września 2024 11:24

007
007
PREMIUM
131
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 578
Wysłane: 26 września 2024 11:54:46 przy kursie: 310,50 zł
Dix22,
Analityk też człowiek, a analizy są lepsze i gorsze. Dla mnie akurat więcej warta jest analiza BOŚ’a niż Twoje porównania do najsłabszych spółek z branży.

1ketjoW,
Definicja P/E zakłada zysk roczny i o takim pisałem. Za trzy lata ma być ok. 3*130 = 390

T0m4s,
Aktualizacja pojawiła się w poniedziałek rano więc zawiera obserwacje z weekendu. Nie zawiera szczegółów dotyczących sprzedaży, ale bazując na poprzednich można założyć, że w tym roku uwzględniają już Game pass i wersję Deluxe. Pod względem przepływów i DCF się zgadza natomiast zaraportowane przychody i wynik netto będą zapewne niższe w tym roku i wyższe w następnym. W trzyletnim okresie nie ma to większego znaczenia o ile oczywiście ich założenia się sprawdzą.

7ukasz
1
Dołączył: 2024-09-26
Wpisów: 13
Wysłane: 26 września 2024 12:00:41 przy kursie: 310,50 zł
GRAF78 napisał(a):
ps: w roku premiery trzeba zakladać c/z=10


Ok. To by znaczyło że w 2024 muszą wyciągnąć ~72,5kk zysku netto aby zostać na dzisiejszym poziomie wyceny:
2 417 199 * 300 / 10 ‎ = 72 515 970

Pytania:
1. Czy rok premiery to Q1 - Q4 2024 czy może Q3 - Q4 2024 i Q1 - Q2 2025?
2. Jaki C/Z należy założyć na 2, 3, 4 rok po premierze?

t0m4s
23
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 222
Wysłane: 26 września 2024 13:15:26 przy kursie: 310,50 zł
007 napisał(a):
Aktualizacja pojawiła się w poniedziałek rano więc zawiera obserwacje z weekendu. Nie zawiera szczegółów dotyczących sprzedaży, ale bazując na poprzednich można założyć, że w tym roku uwzględniają już Game pass i wersję Deluxe.

Reko jest bardzo szczegółowe i zawiera skorygowane wolumeny sprzedaży wszystkich gier łącznie z DLC do FP2.
Obecnie zakładana sprzedaż FP2 to 1,3mln kopii w rok (wcześniej 1,6) co jest wartością minimalnie mniejszą niz FP1 przy dużo gorszym odbiorze gry ale ok, coś trzeba założyć.
Założenia sprzedażowe dla FP2 i ich DLC są ambitne biorąc pod uwagę ocenę 73%, reszta gier ok.
Wątpliwości mam odnośnie wolumenów vs przychód a już zupełnie vs zysk netto.
Stąd pytanie o Wasze obliczenia.

007 napisał(a):
W trzyletnim okresie nie ma to większego znaczenia o ile oczywiście ich założenia się sprawdzą

W trzyletnim może faktycznie nie ale przy ocenie raportów spółki już tak.

Edytowany: 26 września 2024 13:18

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 26 września 2024 13:15:43 przy kursie: 310,50 zł
MA4C napisał(a):
Według VG Insights sprzedaż przekroczyła 500 tys. kopii - margines błędu wg firmy to 15%.


Nie polecałbym tej strony. Tak naprawdę sprzedaż może być trochę niższa niż minimalny próg, który zakładają z uwzględnieniem błędu.

MA4C napisał(a):
Jeszcze mam pytanie czy ktoś wie jaki procent sprzedaży generuje Epic Store ?


Tak mały, że nie warto sobie nim zaprzątać głowy.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 26 września 2024 13:22:26 przy kursie: 310,50 zł
007 napisał(a):

1ketjoW,
Definicja P/E zakłada zysk roczny i o takim pisałem. Za trzy lata ma być ok. 3*130 = 390



Twój wpis.

Cytat:
Zysk netto w okresie 3 lat miałby być w okolicach 130 mln


Jeżeli ten wpis oznacza, że zysk roczny to 130 mln zł w każdym z trzech lat. To mnie zaskoczyłeś.

Co do definicji wskaźnika masz rację.




GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 26 września 2024 14:26:06 przy kursie: 310,50 zł
7ukasz napisał(a):
GRAF78 napisał(a):
ps: w roku premiery trzeba zakladać c/z=10


Ok. To by znaczyło że w 2024 muszą wyciągnąć ~72,5kk zysku netto aby zostać na dzisiejszym poziomie wyceny:
2 417 199 * 300 / 10 ‎ = 72 515 970

mylisz się, może też oznaczać spadek kapitalizacji do odpowiedniego poziomu, po premierze Altersów bedzie jasne

7ukasz
1
Dołączył: 2024-09-26
Wpisów: 13
Wysłane: 26 września 2024 14:49:24 przy kursie: 310,50 zł
GRAF78 napisał(a):
7ukasz napisał(a):
GRAF78 napisał(a):
ps: w roku premiery trzeba zakladać c/z=10


Ok. To by znaczyło że w 2024 muszą wyciągnąć ~72,5kk zysku netto aby zostać na dzisiejszym poziomie wyceny:
2 417 199 * 300 / 10 ‎ = 72 515 970

mylisz się, może też oznaczać spadek kapitalizacji do odpowiedniego poziomu, po premierze Altersów bedzie jasne


Ale ja tylko przeliczyłem co Ty (albo ktoś ->
Cytat:
trzeba zakładać
) zakładasz. I pytaniami chciałem dojść do tego jakie to zakładanie jest/powinno być na następne lata i to wyliczyć. Bez żadnego podtekstu/oceny. Wolałbym bazować na jakiś liczbach a nie na
Cytat:
odpowiednich
poziomach bo one są subiektywne.

Pomijając to, to to c/z 10 w rok premiery wydaje się dość ciekawe ponieważ jest prawdopodobne do osiągnięcia a wtedy rynek wydawał by się jak najbardziej racjonalny ze zjazdem na te poziomy. Zjazd niżej wydawał by się tutaj bardziej jakąś karą tak samo jak nieuzasadniona (patrząc przez liczby i dajmy te c/z 10) kapitalizacja przez ostatnie 5 lat była nagrodą?

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 26 września 2024 15:43:07 przy kursie: 310,50 zł
7ukasz napisał(a):

Pomijając to, to to c/z 10 w rok premiery wydaje się dość ciekawe ponieważ jest prawdopodobne do osiągnięcia a wtedy rynek wydawał by się jak najbardziej racjonalny ze zjazdem na te poziomy. Zjazd niżej wydawał by się tutaj bardziej jakąś karą tak samo jak nieuzasadniona (patrząc przez liczby i dajmy te c/z 10) kapitalizacja przez ostatnie 5 lat była nagrodą?

Prawidła giełdowe są nieubłagalne. Jeśli powiedzmy - przyjmiemy wycenę spółki na poziomie 300 zł jako wartość godziwą (nie mówię, że tak jest!) to najczęściej rynek działa w ten sposób, że schodzi do poziomu skrajnego niedowartościowania np. 100-250 zł na akcję, aby następnie po kilku okresach powrócić do poziomu 300 zł.

To jest typowe wahadło. Oprócz samych zysków, które tutaj wyceniacie trzeba zadać sobie jedno bardzo ważne, zasadnicze pytanie: "Czy 11BIT potrafi tworzyć dobre produkty, które będą w przyszłości zarabiały więcej niż obecne produkty?"

Rynek wciąż odpowiada na to pytanie. Wskaźnik C/Z jest faktycznie być może i prymitywny, natomiast nie patrzcie wyłącznie na roku 2024, patrzcie w przyszłość: czy w 2025 i 2026 r. 11BIT będzie w stanie stabilnie dowozić takie wyniki.

Wszelkie inne rozważania już później nie mają sensu. ;)

7ukasz
1
Dołączył: 2024-09-26
Wpisów: 13
Wysłane: 26 września 2024 16:32:16 przy kursie: 310,50 zł
Dix22 napisał(a):
"Czy 11BIT potrafi tworzyć dobre produkty,


Tak. Jak najbardziej. Jest track record: TWOM, FP, (FP2, jeszcze może za wcześnie żeby to jednoznacznie ocenić).

Dix22 napisał(a):
które będą w przyszłości zarabiały więcej niż obecne produkty?"


(brakuje definicji zarabiały więcej, powiedzmy x2 )

Narazie nie. FP2, szczególnie jakby odjąć MS to bardzo słabo w tej kategorii. The Alters to niewiadoma ale załóżmy (oceniając sentyment, wróżąc) że też nie.

Dix22 napisał(a):
Rynek wciąż odpowiada na to pytanie. Wskaźnik C/Z jest faktycznie być może i prymitywny, natomiast nie patrzcie wyłącznie na roku 2024, patrzcie w przyszłość: czy w 2025 i 2026 r. 11BIT będzie w stanie stabilnie dowozić takie wyniki.


To może:
(A) Gdyby tak wydawali podobne gry co roku (jak mówili?) to może wszystkie razem dały by x3-x4. Tylko że wzrost też byłby tym ograniczony. I również faktem że nawet najlepsze studio nie dało by radę produkować same "hity".
(B) Lub jak by tak wydali coś w kierunku AAA (jak mówili?), może P8 (ma być w 25/26).

No właśnie. Jak mówili. Tak nie zrobili (narazie*). I efekt jest jaki jest. Bo ile można czekać. headbang

(*Nie wiadomo czy teraz realizują strategie A czy B. Brak jakby spójności/konsekwencji)
Edytowany: 26 września 2024 16:50

sledzik007
54
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 442
Wysłane: 26 września 2024 17:15:41 przy kursie: 310,50 zł
Cytat:
Jednocześnie studio zaznacza, że choć w przeszłości nie komunikowało kolejnych kamieni milowych sprzedaży swoich gier, to jeśli takie będą oczekiwania rynku, weźmie ten pomysł pod rozwagę



Ciekawe info z strefyinwestorów

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 26 września 2024 17:21:35 przy kursie: 310,50 zł
Jak trwoga to do ... inwestora.

Ricordare
219
Dołączył: 2024-07-01
Wpisów: 253
Wysłane: 26 września 2024 19:13:34 przy kursie: 310,50 zł
Pasowałoby odnotować że członek rady nadzorczej Piotr Wierzbicki kupił 550 akcji po około 365zł za 364tyś.
Rynek na to praktycznie nie zareagował

Druga sprawa short wzrósł z 0,33 wczoraj na 0,42 dzisiaj, zatem short jest marginalny i nie ma wpływu na spadki, sprzedaje jakiś grubas
To co mnie dziwi to brak odbicia po takiej przecenie.
Co istotne w akcjonariacie są takie potęgi jak Goldman Sachs 3%
Morgan Stanley 0,91%


Ricordare
219
Dołączył: 2024-07-01
Wpisów: 253
Wysłane: 26 września 2024 19:16:16 przy kursie: 310,50 zł
Pa
Wychodzi na to że w komunikacie jest błąd
550x365=200750
Dlaczego podane jest 364,1667 PLN?

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 26 września 2024 19:31:58 przy kursie: 310,50 zł
Bo to średnia cena jednostkowa a nie suma.

MrMac
2
Dołączył: 2024-09-23
Wpisów: 10
Wysłane: 26 września 2024 21:12:42 przy kursie: 310,50 zł
Rif napisał(a):
MrMac napisał(a):

Jak to interpretować? Moim zdaniem jest to przede wszystkim efekt złego odbioru gry przez część graczy i wystąpienie o zwroty. Dodatkowo spadająca ocena na Steam odstraszyła nowych kupujących.


Wiesz, że FP2 jest grą znacznie krótszą od GoW2? To sprawia, że peak szybciej spada. Spółka już odpowiedziała, że zwroty są w średniej, więc kulą w płot. Na dodatek pominales pierwsze dni. Biorąc pod uwagę, że spora część graczy ograła wcześniej, to peak premierowy w porównaniu z GoW był dużo lepszy.
Widziałeś nagonkę w ocenach na GoW? Też dotyczy bzdury, bo posiadania konta psn. Piszę też, bo dawanie negatywów, że FP2 to nie FP też jest bzdurne.


Zgadzam się, że jest krótsza. Średnio jednak wierzę w to, że większość kupujących siada i od strzała robi całą grę. Wnioskując po ocenach i średnim czasie gry powiedziałbym raczej, że zniechęcają się i szybko przestają grać.

Porównajmy FP2 z FP:

kliknij, aby powiększyć


Zobacz ile osób gra w 5 dniu we FP2 a ile grało w pierwszą część. Pomimo lepszych wyników sprzedażowych i wyższego peaka (który i tak był zaniżony przez dostęp przedpremierowy, co potwierdza, że było duże zainteresowanie FP2) w 5 dobie FP cieszył się 2x większym zainteresowaniem. To jest przepaść.

Wiesz co mają na myśli pisząc, że zwroty są w średniej? Chodzi o średnią ze swoich poprzednich gier czy w ogóle - licząc wszystko co wychodzi na rynku - w tym totalny crap? To będą 2 różne wartości...

To odbiorcy oceniają grę i jeżeli ktoś kupuje 2 część Frostpunk to ma prawo oczekiwać kontynuacji. Jeżeli dostaje coś innego to sorry - jego prawem jest to ocenić.



MA4C napisał(a):
t0m4s napisał(a):
[quote=007]
BOŚ zakłada: przychody 231.7, 158.1 EBITDA no i 131.2 zysk netto.
Policzmy sami.
500k FP2 to 40mln przychodu (liczac podstawke bo delux w przyszlym roku księgują)
Alters 40-60mln mozemy sobie zalozyć realnie/optymistycznie - jak kto woli.
W pierwszym polroczy bylo 30mln, w drugim 50 mozna zalozyc bez ww. gier.
To skąd reszta? Płatności GP to przyszly rok gdzie BOŚ zaklada podobny przychod i zysk netto 120.
Gdzieś źle liczę?


Po pierwsze 500k szt. FP2 jest dużym niedoszacowaniem - na chwilę obecną sprzedano od min. 350 (dane producenta sprzedaży sprzed 3 dni) do 470 tys. kopii (dane vg insights). Przypominam że III kwartał się nie skończył - przed nami najlepszy okres dla branży gier.
Rozumiem założenie 80 zł za szt. (30% prowizji steam i różnice regionalne), chociaż wydaje się to ostrożny szacunek. Wydaje mi się, że można 8-10% więcej tutaj zalożyc.
Z komunikatu 11 bit wynika, że dla wersji deluxe część przychodów będzie księgowana w tym roku, a część w przyszlym. Nie wiemy jak wyglądać będą rozliczenia z Microsoftem - czy rozliczenia będą kwartalne, półroczne.
Co do The Alters to nie wiem, poczekajmy na ogłoszenie daty premiery i ceny. Rynek jest teraz ciężki - widać to choćby po sprzedaży wersji PC Ragnaroka.


Nie wiem dlaczego uważasz że średnia cena 1 sztuki to 80 zł 8-10%, powiedziałbym raczej że będzie to 80 zł - 10%:
- cena brutto wynosi 159 zł, czyli 129 zł netto
- od tego trzeba odjąć prowizję Steam - 30%, czyli już zostaje 90 zł - przyjmując cenę w PL, $ i Euro.
- 43% sprzedaży ma miejsce w Rosji i Chinach, gdzie cena jest o 50% niższa...
- uwzględniając powyższe daje to średnią cenę netto na poziomie 72 zł - w tym oczywiście pomijamy fakt, że nie wszyscy kupują bezpośrednio na Steam, a w sklepach z kluczami klucze są dostępne poniżej 120 zł brutto za sztukę, pomijamy również różne stawki vat, itp. itd.

Wg takich wyliczeń wpływy na ten kwartał dałyby lekko ponad 36 mln, no zostało jeszcze kilka dni do końca kwartału więc może dobije do 40 mln o których pisał @t0m4s.


To co może szczególnie martwić to duży spadek zainteresowania Frostpunk 2. Potwierdza to wykres porównujący liczbę grających w pierwszą i drugą część w pierwszych dniach premiery. Ewidentnie FP2 nie wpasował się w oczekiwania odbiorców.


kliknij, aby powiększyć



Potwierdza to również duży spadek w na liście bestsellerów - nawet wywalając produkcje free to play, jest to obecnie 16 miejsce, gdzie przykładowo Witchfire jest na miejscu 12...

Niestety ale wyniki sprzedażowe FP2 będą baaardzo dalekie od oczekiwań i wyniki to potwierdzą.


Co do The Alters - już to gdzieś pisałem, ale po obejrzeniu gameplaya nie wierzę w wielki sukces. Może się zaskoczę ale hitu w tym nie widzę. Będzie to niszowa produkcja z być może przyzwoitymi ocenami i opiniami, ale szału sprzedażowego nie będzie.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



858 859 860 861 862

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,250 sek.

fyidirqf
gobunclr
myfkxqqi
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
qzpshlaf
qyqpnrfc
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat