pixelg
Kiedy dno bessy? - Branże i sektory - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Kiedy dno bessy?

g-l
0
Dołączył: 2008-12-09
Wpisów: 25
Wysłane: 20 listopada 2009 22:50:07
Co do trzymania się planu - są różne opinie. Sądzę że rynki są już na tyle efektywne że wszelkie strategie "półautomatyczne" czyli takie które sobie wcześniej opracujemy i przetestujemy na danych historycznych, zwalniające z wsłuchiwania się w nastroje rynku nie mają obecnie racji bytu.
Dlatego jak najbardziej trzeba czytać co anale piszą żeby wiedzieć czym się karmią byki i niedźwiedzie, co może pomóc w zgadywaniu kto kogo pożre gdy zaczną się napieprzać na najbliższym wsparciu lub oporze.

A co u grubego? Wygląda na to że nadal siedzi na L-kach. W dogrywce jak zwykle dzieją się bardzo dziwne rzeczy, już się w tym pogubiłem. O ile do zeszłego tygodnia wydawało mi się że ktoś większy posiadając PDA PGE przegrupowywał swój portfel przed włączeniem PGE do WIG20 (zamieniał kontrakty na akcje żeby po 18 grudnia wrócić z nowym składem na kontrakty) tak teraz mam duże wątpliwości co do tej teorii.

vonplezdi napisał(a):
najwazniejsze pytanie.
dlaczego oni to robia?

Te pytania są z rodzaju ostatecznych. Dla poszukujących odpowiedzi na takie pytania:
The Ultimate Question

Edytowany: 21 listopada 2009 00:03

konik
0
Dołączył: 2009-01-15
Wpisów: 468
Wysłane: 20 listopada 2009 23:45:53
pozwole sie podzielic swoim zdaniem.
ostatnio obserwuje sp500.moje wnioski sa takie. trend obowiazuje dopoki nie zostanie przelamany, min 3 dniowy filtr szczegolnie ze koncowka roku tuz tuz i spodziewane window dressing.

znaki ostrzegawcze. spadajace tempo trendu, niepokojacy wachlarz przy czym ostatnie dwa szczyty wygladaja raczej na nieregularny podwojny szczyt,dywergencja na rsi, mcad na tygodniowym wykresie po raz pierwszy od dolka zbliza sie do sygnalu sprzedazy, ostatnia wypowiedz obamy.

nadzieja. to co pisze bialek na swoim blogu, odwrot trendu na rynku pracy. po drugie obok trendow rosnacego i sadkowego istnieje jescze boczny, choc przyznam ze tego nie lubie

limagraf
0
Dołączył: 2009-09-26
Wpisów: 412
Wysłane: 21 listopada 2009 08:20:58
Czy w swoich analizach bierzecie pod uwage BDI? Wielu specjalistow uwaza go za prawdziwy miernik stanu swiatowej gospodarki gdyz jest wolny od czynnika spekulacyjnego. I widze ze ostatnio pnie sie do gory.Think

Płyń za rekinem trafisz do ludzi.


buldi
0
Dołączył: 2009-02-21
Wpisów: 5 064
Wysłane: 21 listopada 2009 10:49:10
Taurus80 napisał(a):
Buldi w pelni sie z toba zgadzam na temat wlasnych zasad i trzymania sie wlasnego regulaminu :)
jednak "pozwol zyska rosnac " nie znaczy wcale ze to sa tylko slowa, to jest strategia pozwalajaca zwikeszyc zyski kozystajac z trendu i ma jedna zasade w miare jak cos rosnie podnosi sie stopy wyzej na nastepne wsparcia ot co cala filozofia.
Jedyne co ja biore pod uwage to rozne widelki w zaleznosci od sytuacji na rynkach.
Jak mnie w koncu wyzuci z rynku zostane z kasa przy odrobine mniejszych zyskach wszak i tak sa duzo wieksze od zakladanych :)


Taurus, rozumiem że sytuacja kiedy znajdujemy się w korekcie powoduje, że zmuszony jesteś do rozciągania widełek? Trochę to się kłuci z twardymi zasadami. Wydaje mi się, że w przypadku kontynuacji trendu na tej zasadzie zarobisz, ale w przypadku odwrócenia, nie wyskoczysz na czas i możesz sporo stracić.
Zauważ że wiekszość spółek już dawno przebiła swoje wsparcia, a wzrosty z którymi mamy doczynienia dotyczą tylko grupy walorów, chyba nie przypadkowo też ze względu na płynność prawie wszystkich z WIG20.
Kiedyś wspominałeś co będzie dla ciebie sygnałem wyjścia. O ile pamiętam był to poziom pow.2400 i LOP pow. 100k. Dzisiaj masz inne zdanie. Nie chodzi mi o złośliwe łapanie Cię za słówka, ale czy to nie jest naginanie zasad?Shame on you
W moim przypadku, takie praktyki rodziły straty.
Na wykresach logarytmicznych: na ropie, EUR/USD, S&P500, DAX, WIG20 i wilu innych wsparcia 8-miesięcznej hossy zostały naruszone. Mało tego ostatnie powiązania kursów walut, surowców i notowań indeksów podlegają jakimś dziwnym dywergencjom i wzajemne zależności zaczynają się rozłazić.
Zwróć uwagę jeszcze na jeden szczegół:


kliknij, aby powiększyć

Zobacz jaki był wolumen na ostatniej czarnej świeczce i porównaj go do poprzedniej. Think
LOP też był blisko 10k wyższy.

Wiem, że moje ciagłe biadolenie może wydawać się mało wiarygodne, ale tym razem naprawdę uważam że sytuacja napięła się jak "baranie jajo" i jeszcze to:

Cytat:
Szef EBC postuluje zakończenie wspierania systemu finansowegoPAP - Biznes
20 Lis 2009, 19:57
Frankfurt nad Menem (PAP/AP) - Choć jest jeszcze za wcześnie, by powiedzieć, że kryzys się skończył, to czas już jednak wycofać się z niektórych posunięć, które wspierały system finansowy w okresie kryzysowym - oświadczył w piątek szef Europejskiego Banku Centralnego (EBC) Jean-Claude Trichet, przemawiając na Europejskim Kongresie Bankowości we Frankfurcie nad Menem.

Dziwnie to brzmi w świetle ostatnich ustaleń na G20 - nie sądzisz?.
Myślę, że amerykańskie programy pomocowe też zakończą się szybciej niż to ostatnio zapowiadano.
wave

Taurus80
0
Dołączył: 2009-01-07
Wpisów: 2 936
Wysłane: 21 listopada 2009 11:14:30
Buldi jak juz mowilem narazie zarabiam co nie jest zadna sztuka a przy ewentualnym wyskakiwaniu nie strace a bede mial mniejszy realny zysk anizeli mialem wirtualny, :)
pozatym abym wogole stracil, raczej nierealne poniewaz musialbym stracic okolo 65% z calosci, a do tego nie dopuszcze.
Zgodze sie w pelni z ta wiekszoscia spadajacych spolek tylko zawsze mowilem ze wiekszosc spadnie ale te spolki z perspektywami i poprawiajacymi wynikami niekoniecznie :) moje spolki narazie konsoliduja sie wokol szczytow.
Co do LOPu to bylo przy pierwszym podejsciu pod 2400 :) teraz inaczej sytuacja dla mnie wyglada moge sie oczywiscie mylic.
Z wykresem tez masz racje ale jedna swieczka na zwikeszonym wolumenie jeszcze nic nie mowi najwyzej pomaranczowa lampke zapala.
A co do EBC i FED to bym na nich uwazal Obama tez cos mowil o recesji W moze cos nam szykuja a moze najzwyczajniej w swiecie osterzegaja GS i Morganow aby sie opamietali po moga pozalowac.

Moze i naginam rzeczywistosc pod siebie ale czas pokaze, niemniej jednak jestem coraz bardziej ostrozny i juz nie powiem ze urosniemy np do 2600 tak jak bylem pewien 2400 poniewaz pewnosci juz nie mam.

Tutaj masz dowod ze zawsze idzie zarobic w odpowiedniej perspektywie czasu
www.pb.pl/2/a/2009/11/20/Oni_o...
Oczywiscie statystycznie sa male szanse aby sposrod prawie 400 spolek wytypowac akurat te najlepsze, ale nasza praca czy zabawa jak kto woli polega na dazeniu do perfekcji i podejmowaniu ryzyka. Jezeli sa tacy wsrod nas co na tych spolkach zarobili przy tych ogromnych spadkaCH co byly nalezy im sie ogromny SZACUNEK i GRATULACJE!!!

buldi
0
Dołączył: 2009-02-21
Wpisów: 5 064
Wysłane: 21 listopada 2009 11:27:13
Zgadza się. Przyłączam się do gratulacji, nie pomijając Twoich dokonań, tylko dalsze typowanie dzisiaj kandydatów do wzrostów zaczyna graniczyć z cudem.
Ale racja Ty jesteś w tej korzystnej sytuacji, że masz już wypracowany swój zysk. Natomiast podejmowanie dziś decyzji o wejściu na rynek, uważam za pomysł z lekka szalony.
I jeszcze jedna prawidłowość zaczerpnięta z wypowiedzi addiego z innego wątku, o zasadzie z którą się zgadzam, że w trakcie korekty najbardziej tracą te spółki które ostatnio zaliczyły największe wzrosty.
Uważam, że w takim wypadku fundamenty przestają się liczyć a zaczyna rządzić technika.
Tego bym się obawiał.

edit: Lop przy pierwszym podejściu wynosił ok 95500, przy drugim ok 102600. Trochę naciągnąłem we wczesniejszym wpisie fakty.error
Edytowany: 21 listopada 2009 11:38

g-l
0
Dołączył: 2008-12-09
Wpisów: 25
Wysłane: 21 listopada 2009 12:09:11
limagraf napisał(a):
Czy w swoich analizach bierzecie pod uwage BDI? Wielu specjalistow uwaza go za prawdziwy miernik stanu swiatowej gospodarki gdyz jest wolny od czynnika spekulacyjnego. I widze ze ostatnio pnie sie do gory.Think


BDI znany i lubiany...
Dwa zastrzeżenia:
-jest to wskaźnik stanu gospodarki, nawet jeśli jest wskaźnikiem wyprzedzającym to i tak daleko w tyle za giełdami które patrzą o wiele dalej w przyszłość. To ogranicza jego użyteczność w prognozowaniu co stanie się na parkietach.
-jest nadwrażliwy na drobne fluktuacje popytu. Polecam również HARPEX który jest wolny od tej wady i który nadal zalicza historyczne minima. W porównaniu z BDI jest "mniej wyprzedzający" bo dotyczy transportu gotowych produktów a nie surowców.

Vox
134
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 6 634
Wysłane: 21 listopada 2009 12:21:23
www.mbank.pl/indywidualny/inwe...

czyli już czas na umocnienie się dolara. A co za tym idzie, wiadomo.

kijekjjk
0
Dołączył: 2009-01-05
Wpisów: 336
Wysłane: 21 listopada 2009 13:06:41
mnie jakos BDI nie zachwycil
img684.yfrog.com/i/wig205letni...
..
jesli mialby sie umocnic teraz dolar..i nastapic odwrot od gield..to sprawdzilaby sie mniej wiecej prognoza jokera..pisal ze na 2,7x (gdzie x=2 lub 3 nie pamietam dokladnie) $ napotka opor i moze nastapic korekta jesli dobrze pamietam..a ostatni najnizszy kurs jak widze to 2,719 wlasnie
„Inwestorzy nie planują przegrywać. Przegrywają, bo nie planują”...
"Taka jest moja koncepcja
Tak ja to widzę"
Edytowany: 21 listopada 2009 13:09

owner
1
Dołączył: 2008-09-16
Wpisów: 2 859
Wysłane: 21 listopada 2009 13:15:43
Joker z tego co pamiętam pisał o 2,74. moze wynikało to ze zniesienia 61,8
EEX


serpico
0
Dołączył: 2009-10-06
Wpisów: 1 335
Wysłane: 21 listopada 2009 13:27:42
Vox napisał(a):
www.mbank.pl/indywidualny/inwe...

czyli już czas na umocnienie się dolara. A co za tym idzie, wiadomo.


IMHO perełka wśród informacji :)

od dłuższego czasu zauważyłem, że zielony ma się ku umocnieniu. myślę, że chłopcy ze stanów doprowadzili najpierw zielonego do nieprzyzwoitego poziomu, by móc wycofać z rynku wpompowane dolce i jeszcze na tym zarobić. sprzedali drogo-kupują tanio. do tego nie zdziwiłbym się, gdyby też opchnęli trochę złotego kruszcu z Fort Knox po przyzwoitej cenie ponad 1130 za uncję. i to trzymałoby się jako takiej całości.

a teraz czas na umocnienie lub jak kto woli powrotu zielonego do rzeczywistej wartości, a tym samym jazda na południe.

w ciągu roku zarobili wszyscy w usa:
- rząd na dodrukowaniu zielonych i wycofaniu po roku z kilkudziesięcio procentowym zyskiem,
- rząd na sprzedanym złocie po 1100, które będzie można odkupić po 800-850 za uncję,
- rząd na odkupionych za bezcen obligacjach od chinoli, arabów i innych,
- banki na akcjach itp.

owner
1
Dołączył: 2008-09-16
Wpisów: 2 859
Wysłane: 21 listopada 2009 14:01:33
a jaka to ta rzeczywista wartość nadrukowanego dolara? jak dla mnie to on w przyszłym roku po 2,50 będzie śmigał albo taniej.
EEX

martinezo
0
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 498
Wysłane: 21 listopada 2009 17:12:43
kijekjjk napisał(a):
mnie jakos BDI nie zachwycil
img684.yfrog.com/i/wig205letni...


Dlaczego? Moim zdaniem ostrzegł dość dobrze.

kliknij, aby powiększyć


Spadek po pierwszym szczycie był takim ostrzeżeniem, który zapalał czerwoną lampkę. Po tym była konsolidacja na WIGu - ostatnia szansa przed wyjściem. Na tym obrazku widać, że BDI lekko wyprzedza indeks. Jak był dołek na indeksie, to BDI już lekko odbił. Później był lokalny szczyt, a na giełdzie za chwilę mała korekta. Ja przyglądam się teraz temu, bo jestem ciekaw czy nie będzie analogii do początku bessy. Jeśli tak, to właśnie tworzy się drugi lokalny szczyt, a po nim... Ciekaw tylko jestem, czy ten wzrost to nie jest tylko zwiększony obrót przed świętami?
No i żeby tak łatwo analizowało się przyszłość, jak można to zrobić z przeszłością. Wróżce Tadkowi się to udałoblackeye

Powoli do celu

lysyadam
0
Dołączył: 2008-08-26
Wpisów: 42
Wysłane: 21 listopada 2009 19:25:22
Cytat:
...Zobacz jaki był wolumen na ostatniej czarnej świeczce i porównaj go do poprzedniej.... :

Taka uwaga do tego wykresu ...
W tym dniu zwiekszony wolumen ze spółek z wig20 miały tylko bio ( i to znacznie) oraz TVN i PKN. Reszta bez większych znaczących zmian.
Wiec ta uwaga o znaczeniu całej świeczki i wolumenie wydaje mi się nie trafona.

Edytowany: 21 listopada 2009 21:31

del-20130531
0
Dołączył: 2009-01-31
Wpisów: 757
Wysłane: 21 listopada 2009 21:02:56
Witam
polecam do poczytania, ciekawa wizja indeksu DJ na najbliższe lata
pawelszczepanik.blox.pl/html/1...

kijekjjk
0
Dołączył: 2009-01-05
Wpisów: 336
Wysłane: 21 listopada 2009 21:06:36
martinezo napisał(a):
Spadek po pierwszym szczycie był takim ostrzeżeniem, który zapalał czerwoną lampkę. Po tym była konsolidacja na WIGu - ostatnia szansa przed wyjściem. Na tym obrazku widać, że BDI lekko wyprzedza indeks. Jak był dołek na indeksie, to BDI już lekko odbił. Później był lokalny szczyt, a na giełdzie za chwilę mała korekta. Ja przyglądam się teraz temu, bo jestem ciekaw czy nie będzie analogii do początku bessy. Jeśli tak, to właśnie tworzy się drugi lokalny szczyt, a po nim... Ciekaw tylko jestem, czy ten wzrost to nie jest tylko zwiększony obrót przed świętami?
No i żeby tak łatwo analizowało się przyszłość, jak można to zrobić z przeszłością. Wróżce Tadkowi się to udałoblackeye

wlasnie na poczatku tez bylem "zauroczony" BDI..ale pozniej tak sobie pomyslalem..
jesli rzeczywiscie bym wierzyl w BDI to na konsolidacji na wigu 20 gdy BDI znowu idzie w gore powinem robic zakupy..bo przewidywalbym podobna sytuacje na wig20
po prostu ten drugi szczyt psuje mi koncepcje;)
„Inwestorzy nie planują przegrywać. Przegrywają, bo nie planują”...
"Taka jest moja koncepcja
Tak ja to widzę"
Edytowany: 21 listopada 2009 21:09

del-20130531
0
Dołączył: 2009-01-31
Wpisów: 757
Wysłane: 21 listopada 2009 22:46:12
dla Taurusa obiecany screen z czarną wizją dla giełd


kliknij, aby powiększyć

vonplezdi
0
Dołączył: 2009-04-15
Wpisów: 102
Wysłane: 21 listopada 2009 23:03:05
ja mam tez interesujacy wykres.
www.marketoracle.co.uk/images/...

Taurus80
0
Dołączył: 2009-01-07
Wpisów: 2 936
Wysłane: 21 listopada 2009 23:15:52
Misza thx za wykres z niego niestety wynika ze czeka nas teraz fala wzrostowa albo on jest przeterminowany :) niestety w styczniu zakladalem taka opcje ze w20 dojdzie w okolice 2400 co stalo sie faktem a pozniej spadek na nowe dolki wyszlo mi tak porownujac wielki kryzys do obecnego i wykresy czas tylko jest strasznie trudny do przewidzenia.
Jednak trzeba byc bardzo uwaznym obecnie i brac pod uwage co powiedzial ostatnio Obama i EBC daje sygnaly jednak moze jeszcze potrwac az sie to wszystko urealni jednak najpozniej w przyszlym roku spodziewalbym sie zawirowan.
Jezeli Obama wie cos czego my nie wiemy i recesja gospodarcza bedzie w ksztalcie W to jestem na 100% pewien ze zobaczymy nowe minima, a jezeli tylko sciemniaja mamy nowa hosse problemem dla nas jest jednoznacznie stwierdzic ktory scenariusz sie sprawdzi.
Niestety nie jestem zadnym autorytetem ani ekonomicznym ani analitycznym i nie dam nawet 50% ze sie sprawdzi co mysle narazie przez ostatnie 3 lata udalo mi sie trafic z bessa, prawie przewidziec zmiane trendu i zasieg na eur/pln i trafilem z odbiciem.
Jednak nigdy pewnosci nie bede mial gloszac jakies swoje wywody na temat przyszlosci.

Obecnie siedze na papierach z pomaranczowa lampka zapalona poniewaz mam ten komfort ze moge sobie na to pozwolic, jak bym mial dzisiaj zaczac dopiero kupowac akcje na pewno bym tego nie zrobil, chyba wolalbym w ruletke zagrac z drinkiem w reku :) przynajmniej troche przyjemnosci salute

del-20130531
0
Dołączył: 2009-01-31
Wpisów: 757
Wysłane: 21 listopada 2009 23:40:29
Witaj, wykresik dorwałem gdzieś na przełomie marca/kwietnia ale niestety nie wim jak stary on jest
( wygląda na "świeży")


Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,642 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,35% +33 870,53 zł 53 870,53 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło