0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
26 listopada 2015 10:19:35
przy kursie: 67,50 zł
Forum czytam bardzo uważnie i systematycznie. Co do porażki wersji mobilnej to skąd taka teza? Cena na iphony i tablety jest zaporowa dlatego sprzedaż jest zależna od promocji/przecen. Spółka mówi że jest zadowolona ze sprzedaży ale Ty i twój kolega wiecie lepiej. Kapitalizacja wysoka? Popatrz na kapitalizację innych firm growych na GPW tam dopiero jest kapitalizacja nieuzasadniona. Piszesz o instytucjach finansowych, to chyba żart, wiadomo że takie wpisy podkreślające nieudolność 11Bit działają na małych inwestorów i o nich chodzi gra.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
26 listopada 2015 10:26:50
przy kursie: 67,50 zł
@Rekinek Jeśli prześledzisz historię z forum za ostatnio rok to zobaczysz, że rockq i lelo-pakero właśnie przez tą spółkę nie mogą spać i po całych dniach wyszukują argumenty aby móc je przedstawić w krzywym zwierciadle. Gdy spółka nie odniosła sukcesu nie widziałem ich na forum spółki. Dopiero sukces zaczął im bardzo przeszkadzać. Nie ma co się nimi przejmować, żadne argumenty ich nie zmienią mają do wykonania swoje zadanie i to robią. A spółka i tak będzie robić swoje. Tak CDR nie od razu zrobił grę AAA czy AA - W1 był raczej kategorii A może minus może plus zdania byłyby podzielone ale szkoda czasu na dyskusje. Sam tu jeden kolega przyznał, że wydali 10mln USD a zarobili tylko 10% zainwestowanej kwoty. Dlatego tym bardziej należy podziwiać osiągnięcie 11bit. Dla 11bit takim W1 było Anomaly .... tylko, że w mniejszej skali. Jak sami widzimy CDR na pierwszej większej produkcji zarobił już grubo ponad 1000%. A to chyba dopiero mniej niż połowa zysków - ostateczna skala trudna jest na razie do przecenienia. Spółka ma w tej chwili komfort tak jak CDR po W2 - co prawda tamten nie przyniósł nawet połowy spodziewanych zysków ale pozwolił spółce osiągać przez kilka lat przychody ze sprzedaży W2. Jest tylko jeszcze jedna sprawa o której niektórzy zapominają - CDR miał już w tym czasie (produkcja W3) dość dobrze prosperujący sklep. To właśnie GOG pozwalał spółce księgować wynik roczny na plusie przez 2 lata (2013-2014). Industrial według spółki powinien mieć większy potencjał sprzedażowy ze względu na nieco inny charakter gry (bardziej popularny) stąd nie ma pewności, że odniesie taki sam sukces i zyski ale jest na to spora szansa. Nawet jeśli przyniósłby tylko połowę tych zysków to i tak da kasę na produkcję kolejnych 2 tak dużych albo większych gier. Spółka z czasem będzie zwiększać zatrudnienie choć nie gwałtownie jak np Jujubee o 100% jednak mając dużo projektów i dużo kasy jest to nieuchronne. Mam nadzieję, że nie popełnią błędu CIG - bo najważniejsza jest jakość a nie ilość. Owszem spółka mogłaby produkować 1 grę rocznie ale bez sukcesów a nawet większy przerób nie zamknąłby ust sceptykom. Jaki będzie i kiedy ten Industrial zobaczymy - najważniejsze aby znów zadziwił jakością. Nie próbuję sugerować, że TWOM jest klasy W2 bo nie jest - choć sukces światowy osiągnął większy. Jednak gra pasuje nielicznym graczom stąd sprzedaż jest taka jaka jest. Dlatego jeśli uda się utrzymać jakość i innowacyjność Industriala - to pomimo mniejszych kosztów - może zarobić już porównywalnie z W2 - choć nie będzie grą na którą wydano 20-30 mln USD. Może niewielu a może nikt nie dostrzega, że 11bit złamał pewne schematy "że nie trzeba 10-20mln USD aby gra odniosła sukces" może właśnie dlatego jest tak zjadliwie atakowany. A może pop prosu niektórym się w główkach nie mieści jak to możliwe.... a jednak Dlatego ja ze spokojem czekam na Industriala i tą kolejną grę o której już zaczynają coś wspominać jeszcze bez nazw i szczegółów co oznacza, że już jest w produkcji od kilku miesięcy. Wystarczy poczytać doniesienia aby być pewnym, że mają już ustalony harmonogram wydawniczy na 2017 rok .... i nie jest to Industrial. Oczywiście z tą wypowiedzią nie zgodzą się niektórzy, bo stawiałoby to w wątpliwość ich pracę. Ja także nie znam wszystkich faktów czy trudności jak choćby przedłużanie wejścia na GPW dlatego nie mogę zagwarantować premiery w 2016. Jednak moim zdaniem wszystko wskazuje na połowę 3 kwartału. Mnie samego ciekawi ile i jakich gier chcą wydać w 2017, bo z różnych wypowiedzi wynika, że portfolio z roku na rok będzie się zwiększać. Na razie wiemy, że w 2016 z launchpada mają być 3 obce gry ale nic nie wiemy ile planują na 2017. W czerwcu mówiono o zwiększaniu i szukaniu nowych mocnych studiów większość za granicą. Rozkład wydawniczy na 2017 poznamy prawdopodobnie dopiero latem lub wiosną - wypada poczekać co z tego się sprawdzi. Tarilera Industriala spodziewam się pod koniec lutego lub początek marca. Skoro kampania ma być dość krótka to nie sądzę aby była dużo dłuższa niż przy TWOM na konsole czyli 3-4 miesiące. I to by się pokrywało początek marca trailer, gdzieś kwiecień-maj jakiś gameplay a w sierpniu premiera. Czy tak będzie wcale nie mam pewności ale wiele wskazuje na dość duże prawdopodobieństwo. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 961
Wysłane:
26 listopada 2015 10:42:19
przy kursie: 67,50 zł
Baks, skup się na komentowaniu spółki a nie użytkowników. Potraktuj, proszę, moją prośbę jako ostatnie ostrzeżenie.
|
|
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
26 listopada 2015 12:23:06
przy kursie: 67,50 zł
Masz rację szkoda czasu poświęcać na ludzi których poglądy znamy. Polemiki są dość popularne na forum o ile zauważyłem. Moje wypowiedzi przynajmniej ostatnie są raczej dość merytoryczne i nie mogłem się nie odnieść trochę do opinii innych. Chyba nie stwierdzisz sam, że są "wyjątkowo" merytoryczne i bezstronne. W przypadku gdy ktoś zawsze widzi spółkę w czarnych kolorach trzeba zwrócić na to uwagę. Przyznam, że nie pamiętam przypadku aby czołowy sceptyk choć raz mocno pochwalił za cokolwiek spółkę. Ja staram się zachowywać umiar gdy coś mi się podoba chwalę , krytykowałem także nie raz. Dziwi mnie trochę, że SW promuje takie postawy - ale chyba wystarczy tego bo odbiegamy od tematu. Dzięki za zwrócenie uwagi postaram się pisać mniej personalnie. Można mieć pretensje do spółki ale takie przedstawianie faktów przekręconych chyba nie jest właściwe. A fakty wypowiedziane można obalić dowodami dopiero po długim czasie jednak są one wtedy już właściwie są bagatelizowane. Jak wiemy większość wypowiedzi zostało obalonych ale takie postawy szkodzą spółce. Jestem za przedstawianiem faktów w świetle możliwie obiektywnym a tu tak często nie jest. Czasem więc trzeba na to zwrócić uwagę tym bardziej, że spółka jest dość mało obecna w mediach. Natomiast zachowanie niektórych forumowiczów nosi znamiona celowego szkodzenia wizerunkowi spółki. Rozumiem, że nie można oczekiwać pełnego obiektywizmu ale chyba jakiś standard można przyjąć. Trudno aby spółka odnosiła się do jakiś wymyślonych dyrdymał więc o jako taki standard musimy zadbać sami. Są tu nadmierni optymiści więc pesymista się przydaje ale także powinien przedstawiać fakty rzeczywiste a nie wymyślone jak to ma często miejsce. Owszem każdy fakt można interpretować różnorodnie ale czy ciągłe mylenie się jest normalne ? Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 26 listopada 2015 12:36
|
|
130 Dołączył: 2009-01-29 Wpisów: 998
Wysłane:
26 listopada 2015 14:37:46
przy kursie: 67,50 zł
@baks Każdy ma swoje racje i należy je szanować, a na pewno warto rozważyć. Ja osobiście cenię sobie opinie Rockq'a mimo, że (a może właśnie dlatego) z niektórymi z nich się nie zgadzam. Rockq jest, o ile się nie mylę, branżowym insiderem, jego obecność jest tu cenna, bo daje inną niż własna perspektywę. Podobnie z uwagą czytam opinie Anty Teresy, które są tu zwykle dość zachowawcze i studzą nasz hurraoptymizm. Dotyczy to również pozostałych osób, które bardziej krytycznym okiem patrzą na spółkę i jej działania. Nie chciałbym, żeby takie głosy przestały się tu pojawiać z obawy ich autorów przed krytyką lub z przekonania, że obowiązuje tu wyłącznie jedna optymistyczna narracja co do przyszłości spółki i/lub kursu akcji. Dzięki nim możemy spojrzeć na spółkę przez pryzmat ryzyk i zagrożeń, których sami możemy nie zauważać lub lekceważyć, interpretując wszelkie wątpliwości wyłącznie na korzyść. Wielu z nas tutaj z oczywistych względów ma tu emocjonalny, a tym samym subiektywny stosunek do 11bit, co nie służy obiektywnej ocenie inwestycji, co może mieć w przyszłości fatalny skutek dla jej ostatecznych wyników. Oczywiście każdy i tak podejmuje swoje własne decyzje, ale po co zawężać sobie pole widzenia... PS. Co za skończeni idioci sprzedają dziś akcje po 67,50, jak przecież niedługo będą po 140? ;)
Edytowany: 26 listopada 2015 14:54
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
26 listopada 2015 14:54:14
przy kursie: 67,50 zł
baks napisał(a): Jeśli prześledzisz historię z forum za ostatnio rok to zobaczysz, że rockq i lelo-pakero właśnie przez tą spółkę nie mogą spać i po całych dniach wyszukują argumenty aby móc je przedstawić w krzywym zwierciadle.
Wystarczyło, że przestałem pisać o spółce hurraoptymistycznie i już stałem się wrogiem publicznym nr 1, ew. nr 2. Zrozum baks, że żadne wpisy na tym forum nie mają wpływu na kurs 11 bit, więc można śmiało pisać szczerze! baks napisał(a):Dlatego ja ze spokojem czekam na Industriala i tą kolejną grę o której już zaczynają coś wspominać jeszcze bez nazw i szczegółów co oznacza, że już jest w produkcji od kilku miesięcy. Wow! Odwołuję to co napisałem wcześniej... Jednak niektóre wpisy mogą mieć wpływ na kurs. Tylko oświeć nas baks kto z przedstawicieli spółki i gdzie wspomina o tej drugiej grze po Industrialu, która jest jak twierdzisz w produkcji już kilka miesięcy.
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
26 listopada 2015 15:00:27
przy kursie: 67,50 zł
foruminvest.11bitstudios.com/v...Dzień dobry Z uwagą śledzimy dyskusje toczone przez inwestorów na różnych forach, w których żywo komentowany jest ostatni wywiad Marka Ziemaka. Chcąc przeciąć spiskowe teorie wyjaśniamy zatem, że obecnie zdecydowana większość naszego zespołu pracuje nad "Industrialem", który już jakiś czas temu wyszedł z fazy koncepcyjnej i produkcja idzie pełną parą. Pojedyncze osoby są jeszcze zaangażowane w "TWoM" (pracują nad kolejnymi DLC, które ujrzą światło dzienne w przyszłości i podtrzymają zainteresowanie tytułem). Ich "misja" niedługo się zakończy. Wkrótce wspomniane osoby zostaną przesunięte do "Industriala" bądź zasilą nowo tworzony zespół, który zacznie testować/sprawdzać pomysły na nowe gry (gromadziliśmy takie pomysły przez kilka ostatnich kwartałów w "szufladach"). Wybierzemy jeden, który trafi do produkcji i będzie "następcą" Industriala, czyli że jego premiera będzie możliwa najwcześniej w 2017 r.Czy taka wypowiedź rzecznika spółki, wystarczająco jasno pokazuje, że obecnie spółka nie pracuje nad innymi grami, a w wywiadzie mowa była o Industrialu?
|
|
130 Dołączył: 2009-01-29 Wpisów: 998
Wysłane:
26 listopada 2015 15:07:45
przy kursie: 67,50 zł
@ Anty Teresa Po lekturze omówienia wyników kwartalnych - dzięki! - mam trzy pytania: 1. czy spółka ustosunkowała się do dodatkowych pytań/wątpliwości dotyczących niejasnych kwestii? 2. skąd wynika wniosek, że w kwocie niezakończonych prac rozwojowych (5,3 mln zł) mieścić się może coś więcej niż konsole i Industrial i prawdopodobne jest, że spółka już pracuje nad czymś nowym? 3. jaka jest Twoja opinia dotyczącą oczekiwań rynku co do powtarzalnego zysku netto przy obecnej kapitalizacji spółki?
Edytowany: 26 listopada 2015 15:09
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
26 listopada 2015 15:08:43
przy kursie: 67,50 zł
andy_dufresne napisał(a):@baks
Każdy ma swoje racje i należy je szanować, a na pewno warto rozważyć.
Ja osobiście cenię sobie opinie Rockq'a mimo, że (a może właśnie dlatego) z niektórymi z nich się nie zgadzam. Rockq jest, o ile się nie mylę, branżowym insiderem, jego obecność jest tu cenna, bo daje inną niż własna perspektywę. Podobnie z uwagą czytam opinie Anty Teresy, które są tu zwykle dość zachowawcze i studzą nasz hurraoptymizm. PS. Co za skończeni idioci sprzedają dziś akcje po 67,50, jak przecież niedługo będą po 140? ;)
Podchodząc do tego w ten sposób jak piszesz to owszem w pełni się zgadzam, że takie opinie są przydatne. Tyle, że ja nie pisałem o sobie, że mi to osobiście przeszkadza albo wpływa. Tyle, że SW ustami kilku przedstawicieli bardzo dba o tak zwanych niedoświadczonych graczy i opinie dość mocno odbiegające od rzeczywistości mogą wpływać na podejmowanie błędnych decyzji. Czy zauważyłeś abym osobiście ubolewał nad tym. Też wyrażam troskę o rzeczywiste opinie a nie spekulowanie na rzeczywistości. Spekulacja to istota gry na giełdzie - bo czymże jest inwestowanie w spółki na które w każdej chwili może mieć wpływ jakiś krach lub wojna na świecie. Jednak co innego wydarzenie mniej lub bardziej trudne do przewidzenia a co innego celowe ich zniekształcanie. Nowi nie są na odporni. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
26 listopada 2015 15:12:13
przy kursie: 67,50 zł
lelo-pakero napisał(a):foruminvest.11bitstudios.com/v...Dzień dobry Z uwagą śledzimy dyskusje toczone przez inwestorów na różnych forach, w których żywo komentowany jest ostatni wywiad Marka Ziemaka. Chcąc przeciąć spiskowe teorie wyjaśniamy zatem, że obecnie zdecydowana większość naszego zespołu pracuje nad "Industrialem", który już jakiś czas temu wyszedł z fazy koncepcyjnej i produkcja idzie pełną parą. Pojedyncze osoby są jeszcze zaangażowane w "TWoM" (pracują nad kolejnymi DLC, które ujrzą światło dzienne w przyszłości i podtrzymają zainteresowanie tytułem). Ich "misja" niedługo się zakończy. Wkrótce wspomniane osoby zostaną przesunięte do "Industriala" bądź zasilą nowo tworzony zespół, który zacznie testować/sprawdzać pomysły na nowe gry (gromadziliśmy takie pomysły przez kilka ostatnich kwartałów w "szufladach"). Wybierzemy jeden, który trafi do produkcji i będzie "następcą" Industriala, czyli że jego premiera będzie możliwa najwcześniej w 2017 r.Czy taka wypowiedź rzecznika spółki, wystarczająco jasno pokazuje, że obecnie spółka nie pracuje nad innymi grami, a w wywiadzie mowa była o Industrialu? Niestety w wypowiedzi nie ma zaprzeczenia, że nie produkują już gry tylko o następcy Industriala - czyli kontynuacji a spółka już dawno mówiła, że to będzie cykl gier. Chciałbym Ci przypomnieć, że o tym że będą konsole spółka przez prawie rok zaprzeczała. Przestali dopiero zaprzeczać gdy ukazały się okładki "przez pomyłkę" w sklepach internetowych. Industriala nie pokazują choć od dawna wiadomo, że jest w produkcji. Tak samo jest z kolejną grą nie chcą ujawniać co i kiedy aby im nie wiercić dziury , nie szukać i nie ujawniać konkurencji nad czym pracują. Możesz w to nie wierzyć ale mam swoje powody aby tak uważać. Niestety nie "mam dowodów". Przypomnij sobie fakty z 2014 roku gdzie mówili o 2 dużych grach które miały ukazać się pod koniec 2015 roku a wtedy konsole były wykluczane mówiło się o nowej produkcji nie związanej z TWOM. Ale przecież Ty "wiesz lepiej". Twój wybór. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 26 listopada 2015 15:17
|
|
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
26 listopada 2015 15:21:05
przy kursie: 67,50 zł
vladinho napisał(a):rekinek napisał(a):Firma robi wszystko aby się rozwijać, a że wyciskają kasę z Twom ile wlezie to chyba zaleta a nie wada to co piszesz, wskazuje na to, że to forum czytasz pobieżnie a nie dokładnie. Oczywiście wg zapowiedzi spółki gdyby wersje mobilne sprzedawały się tak samo jak wersja PC miałbyś rację, ale tak nie jest. Przy takiej kapitalizacji prace nad wersjami mobilnymi były stratą czasu, bo wygląda na to, że zablokowały pracę na Industrialem, który przynajmniej ma szansę przynieść przychody na poziomie TWOM z wersji PC. 1.Ty takj na serio czy ironizujesz?? sądzisz ze monetyzacja na MOBILE wygląda tak samo jak na PC lub Konsole?? 2. Spółka w 2015 wyciśnie więcej kasy z TWoM , niż w 2014 czyli w debiucie TWoM na rynku. 3 Rok 2016 być może będzie lepszy i ma na to duże szanse w dochodach z TWoM , niż 2015, a jeśli tak będzie to debiut industriala jeszcze bardziej podkręci wyniki. 4. Prace nad wersjami mobilnymi nie były strata czasu skoro koszty były tak niewielkie, to duży zespół na tym nie pracował to chyba logiczne( helołłł jakby to Mariolka powiedziała), a koszty aplikacji już po pierwszych dniach/ godzinach sprzedaży się zwróciły. 5 Niewątpliwie cena aplikacji mobilnej ma bezpośredni wpływ na taką a nie inną sprzedaż na mobile, chociaż otwarcie tego nie przyznają, znowu logicznym jest to spowodowane wersja konsolową, miejmy nadzieje że w przyszłym roku cena TWoM mobilnego będzie dostosowana do rynku . 6. Spółka się rozwija w 2014 mieli 9 mln czystego zysku w tym roku będą mieli powyżej 10mln ( obstawiam 12-13 mln ) zysku, w przyszłym roku mogą mieć grubo powyżej 20 mln zysku itp 7. Na jakiej podstawie twierdzisz, że prace nad mobilnymi wersjami które kosztowały kilkaset K pln zablokowały projekt industriala który warty jest 4- 5 MLn PLN. Z chęcią bym usłyszał konkretną odpowiedź od ciebie na temat 7 punktu.Bo moim zdaniem to jest czysta konfabulacja i złe intencje z twojej strony nie mające nic wspólnego z rzeczywistością. A to wszytko przy cenie spółki 150 mln PLN c/z 7 braku zadłużenia i posiadaniu już w kasie 19 mln kasy wygenerowanej z 1 gry tylko na PC praktycznie. Kolejna kanały dystrybucyjne TWoM dopiero pokażą wpływ monetyzacji na wyniki spółki w przyszłości i mogą być większe niż z PC sumując Konsole i mobilki.Nie wspominając o tym, że na monetyzację czekają kolejne produkty ze studia 11 bit oraz ich wydawnictwa.
Edytowany: 26 listopada 2015 15:25
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
26 listopada 2015 18:27:32
przy kursie: 67,50 zł
vladinho napisał(a): Przy takiej kapitalizacji prace nad wersjami mobilnymi były stratą czasu, bo wygląda na to, że zablokowały pracę na Industrialem, który przynajmniej ma szansę przynieść przychody na poziomie TWOM z wersji PC.
Biorąc pod uwagę perspektywę krótko- lub średnioterminową to oczywiście była to kompletna strata czasu, ponieważ zysk z tego niewielki, a część zespołu musiała nad tym dłubać wiele miesięcy. Ta część zespołu mogła w tym czasie dłubać nad Industrialem i być może wtedy mielibyśmy premierę zgodnie z pierwotnymi zapowiedziami. Wartość dodana dla obecnych akcjonariuszy byłaby o niebo większa. Zauważmy jednak, że 11 bit, ani żadna szanująca się spółka giełdowa nie podejmuje decyzji strategicznych w celu szybkiego zrobienia dobrze akcjonariuszom... Oni planują długofalowo. Dziś ciężko powiedzieć jaki wpływ na przyszłą wartość firmy będzie miało wyrobienie sobie marki świetnym tytułem na urządzenia mobilne. Jedno jest dla mnie pewne, mianowicie wielu klientów kupi ich kolejną grę mobilną ze względu na dobrą markę, którą wyrobili sobie poprzednimi tytułami.
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
26 listopada 2015 18:42:49
przy kursie: 67,50 zł
Gra Industrial przecież powstaje już od około 20stu miesięcy. Przecież spółka wzięła pod nią dotacje z Unii Europejskiej oraz przejście panów z CD Red w lutym 2014 było również z tym powiązane. Stwierdzenie "Slowly starting" w moim odczuciu dotyczy rozkręcania marketingu i ujawniania szczegółów gry. Opóźnienia pierwotnie podawanych szacunkowych dat nie są spowodowane raczej problemami czy brakiem pomysłów  ale rozbudową gry. To, że TWoM osiągnął taki sukces jaki widzimy również musiało wpłynąć na plany spółki. Większość inwestorów ma do spółki już wysokie wymagania jak i sama spółka powinna podejmować się większych projektów. Jeśli chodzi o zmiany personalne nad kierownictwem Industriala to nie można stwierdzić czy to była negatywna czy pozytywna informacja. Ja również sobie cenie krytyczne spojrzenie ale czasami mam wrażenie, że drobiazgi i niuanse urastają do poważnych problemów. Uważam, że spółka jest bardzo dobrze zarządzana. Tym co mnie martwi to czy jest ona gotowana na kolejną transformację w coraz większe przedsiębiorstwo. Zarząd wybrał łagodną i w miarę bezpieczną drogę stabilnego wzrostu i dywersyfikacji. Oczywiście mogli stwierdzić, że są mistrzami świata, zatrudnić 50 nowych osób i obiecać nowego "Wiedźmina" Nie ma co też narzekać, że nic się nie dzieje: wczoraj zapowiedź gry planszowej (nad którą pracują już od kilku miesięcy - info z FB), dzisiaj nowa odsłona GR, które wygląda dużo dużo lepiej.
Edytowany: 26 listopada 2015 18:44
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
26 listopada 2015 20:04:13
przy kursie: 67,50 zł
jurror napisał(a):1.Ty takj na serio czy ironizujesz?? sądzisz ze monetyzacja na MOBILE wygląda tak samo jak na PC lub Konsole?? Widziałeś w raporcie jakie kwoty pochodzą z tabletów, sprzedaż spada, krótkie promocje niewiele zmienią. Wiesz jak teraz sprzedaje się wersja mobilna anomaly 2? Bo premierowy kwartał był podobny do tego dla TWOM. Być może TWOM utrzyma przez 2-3 lata status quo sprzedaży ale to wariant optymistyczny. Tak jak w muzyce dobre utwory nie zawsze dobrze sprzedają się, bo ciężko do nich dotrzeć tym którym one pasują. Cytat: 2. Spółka w 2015 wyciśnie więcej kasy z TWoM , niż w 2014 czyli w debiucie TWoM na rynku.
Pokaż kogoś na forum kto się z tym nie zgadzał i to nawet na początku roku, o czym tu dyskutować ? Oczekiwania co do wersji mobilnej były większe, ale to miała być wartość "dodana". Cytat: 3 Rok 2016 być może będzie lepszy i ma na to duże szanse w dochodach z TWoM , niż 2015, a jeśli tak będzie to debiut industriala jeszcze bardziej podkręci wyniki.
Możesz to jakoś uzasadnić, czy "być może" to wszystko ? Jeśli uważasz, że nie oczekuję, że Industrial będzie/powinien być dochodowy to jesteś w błędzie. Cytat: 4. Prace nad wersjami mobilnymi nie były strata czasu skoro koszty były tak niewielkie, to duży zespół na tym nie pracował to chyba logiczne( helołłł jakby to Mariolka powiedziała), a koszty aplikacji już po pierwszych dniach/ godzinach sprzedaży się zwróciły.
Wyjaśnij mi, skoro koszty były tak małe, to skąd nazbierało się około 5mln kosztów w tym roku ? Czym ta spółka zajmowała się ? Patrząc na Twoje wyliczenia, to Industrial powinien być już oddany do testów, a nie "już jakiś czas temu zakończyły się prace koncepcyjne", czy też "slowly starting". Cytat: w przyszłym roku mogą mieć grubo powyżej 20 mln zysku itp
albo 5 albo 40, a te 20 to mieli już mieć w tym roku, zależy ->tylko<- od optymizmu piszącego. Cytat:7. Na jakiej podstawie twierdzisz, że prace nad mobilnymi wersjami które kosztowały kilkaset K pln zablokowały projekt industriala który warty jest 4- 5 MLn PLN. Z chęcią bym usłyszał konkretną odpowiedź od ciebie na temat 7 punktu.Bo moim zdaniem to jest czysta konfabulacja i złe intencje z twojej strony nie mające nic wspólnego z rzeczywistością. To nie ja powiedziałem "slowly starting" o najbliższym projekcie, ale nawet w odpowiedzi od rzecznika spółki masz informację, że stosunkowo niedawno przeniesiono zasoby do pracy przy industrialu. Patrząc na Twoje kilkaset tysięcy aktualne koszty prac są za wysokie - ale nie chcę "mnożyć teorii spiskowych". Natomiast to co napisałem oznacza to, że w moim mniemaniu spółka nie powinna już wracać do projektów przynoszących przychody na poziomie Anomaly2, może podchodzę do tej kwestii zbyt ostro, ale sam sprawdź co działo się z kursami, gdy był przesuwany sniper2 czy też wiedźmin.
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
26 listopada 2015 21:42:23
przy kursie: 67,50 zł
Ciągle konfabulujesz i przedstawiasz zle intencje: 7 . DLaczego wyciągasz wnioski dalekoidące z 1 wypowiedzi i Jednego sformuowania pana Marka c. Zarówno Admin jak i przedstawiciele spółki wyjaśniali z czego wynika opóźnienie od pierwotnych założeń . Wynika to z tego że mają dużo kasy mają komfort pracy i chcą wypuścić jak najlepszy i jak najbardziej dopracowany produkt, oraz bardziej rozbudowany produkt. To jest norma w tej branży co np W3 też pokazał.Cały czas szerzysz teorie spiskowe spółka generuje 18 mln kasy a tobie się nie podobają o kilkaset k na kwartał zwiększone koszty. Człowieku poczytaj sam siebie jak to śmiesznie wygląda.. 6. Każdy posiadając jakieś papiery musi zakładać pewne rzeczy które się dopiero wydarzą , na tym polega inwestowanie, wielu uczestników rynku wydaje swoje wyliczanki, a przyszłość dopiero pokazuje czy one sie sprawdzają. Moje są takie: przychody 2016: TWOM konsole wygeneruje rocznie 7 mln dla 11 bit. Twom mobilki wygeneruje rocznie 10 mln PLN industrial wygeneruje 15 mln, a PC(może DLC tLO) planszówka i gry z wydawnictwa 5 mln. To daje ok 37 mln przychodu i ok 25 mln zysku. Ty możesz zakładając 4 mln ale to tez pokazuje twoje złe intencje , które non stop z jakiegoś względu tu propagujesz, skupiając się na wbiciu szpileczek , a nie na całokształcie. 4.Masz problemy a objaśnieniem zwróć się do spółki, ja nie jestem przedstawicielem ich, ale koszty produkcji to koszty industriala , koszty TWoM na konsole , Koszty TWOm na mobile , koszty gier z wydawnictwa, mogą ci się one nie podobać ale nie rozumiem dlaczego kwestionujesz wypowiedzi spółki na temat kosztów aplikacji mobilnej. Studio powiedziało ,że koszt smartfonowej wersji nie przekroczyło 100 K pln. Ty zamiast przyjmować fakty wolisz konfabulować bo coś ciągle ci sie nie podoba. www4.rp.pl/Ekonomia/311129953-...3. Już omówiłem swoja wersje w punkcie 6. 2. Świetnie że chociaż tu nie widzisz problemu, jeśli spółka będzie produkowała takie gry gdzie ich monetyzacja może być stabilna i duża w stosunku do zainwestowanej kasy w produkt przez 2 lata, to będzie w sposób naturalny rosła, chociażby z tego powodu że aktywa spółki będą rosły, a w pewnym momencie mogą wiele ciekawych rzeczy z nimi zrobić.Natomiast trzeba brać też pod uwagę ,że taki przyrost kasy wymusi w sposób naturalny rozwój firmy również pod kątem produkcyjnym i operacyjnym , co wskazuje chociażby dążenie do sporego rozwoju działu wydawniczego, który ma nawet wypuszczać po 5 produktów rocznie. Kumulacja źródeł przychodów z różnych produktów z różnych platform,ma być już widoczna w 2016 roku o czym prezes wspominał. Przypominam że w 2015 i w 2014 wyniki pociągnęła monetyzacja tylko jednego produktu TWOM z tylko jednego kanału dystrybucyjnego czyli PC. W 2016 będzie ich już więcej, nie mówiąc o innych produktach. Możesz to ignorować co nie znaczy że się bardzo w tym temacie mylisz. 1. Mówiąc o tym ,że monetyzacja mobile nie wygląda tak jak na PC i konsole, twierdzę że celowo nie dostosowali ceny do realiów rynkowych mobilek. Można się zastanawiać dlaczego tak jest ja sadzę że to kwestia konsol, admin twierdzi że to kwestia jakości. W każdym razie na PC popyt się wyczerpuje, jeśli go wyczerpią na konsolach to wówczas sądzę ,że będą monetyzować skutecznie TWoM na mobile poprzez dostosowanie ceny do rynku. Popyt na grę mobilkową jest , ponieważ pomimo bardzo wysokiej ceny na tablety i smarty( nawet biorąc pod uwagę promocję) to produkt się ładnie sprzedawał . Także nie mam wątpliwości ,że monetyzacja poprzez obniżanie ceny powinna być bardzo efektywna i w przyszłym roku. P.S czym jest KONFABULACJA ,która idealnie moim zdaniem pasuje do twojej postawy na tym wątku.I na tym skończę dyskusje niech każdy sam oceni twoją postawę w wielu wypowiedziach( nie wszystkich). sjp.pwn.pl/slowniki/konfabulac...
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
26 listopada 2015 22:25:00
przy kursie: 67,50 zł
Cytat:DLaczego wyciągasz wnioski dalekoidące z 1 wypowiedzi i Jednego sformuowania pana Marka c. Zarówno Admin jak i przedstawiciele spółki wyjaśniali z czego wynika opóźnienie od pierwotnych założeń . Bo bardziej wierzę człowiekowi, który przypadkiem zapomniał ugryźć się w język, niż komuś kto zarabia na drapaniu za uszkiem inwestorów. Cytat:Cały czas szerzysz teorie spiskowe Proszę o przytoczenie, masz ponad 200 postów do wyboru - chyba mnie z kimś pomyliłeś, inaczej dalsza dyskusja nie ma sensu. Do reszty w związku z powyższym nie widzę sensu odnosić się, te przytoczone "4 mln" pokazują, że nawet nie potrafisz umiejętnie przekręcić tego co piszę by uzasadnić swój napastliwy ton.
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
26 listopada 2015 23:01:31
przy kursie: 67,50 zł
vladinho@ przykre to ale czytając Ciebie wnioskuję że przedstawiciel spółki 11Bit to kłamca i zwykły pijarowiec który okłamuje akcjonariuszy. Rozumiem że Twoje spostrzeżenia mają na celu ostrzeżenie Nas posiadaczy akcji przed dalszym ich posiadaniem a co za tym idzie ..... Rozumiem że można mieć inny pogląd na poczynania 11Bit, można się z nimi zgadzać lub nie ale nie rozumiem takich zarzutów. Co kieruje osobą piszącą na tak poczytnym forum oskarżenia o takim charakterze? To nie Petrol i nie Pan Krauze który wciąż widział 5m do ropy. To są ludzie którzy dobrze wykonują swoją pracę, dzięki którym masa ludzi zarobiła ogromne pieniądze i ja do nich nie należę ale stać mnie na to aby nie pluć na Nich tylko za to że nie zarobiłem 200% bo Industriala przesunęli.
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
27 listopada 2015 00:20:51
przy kursie: 67,50 zł
Tak do dyskusji na temat kosztów. Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że z danych finansowych spółki wynika, że spółka rozpoznała w tym roku 2 mln amortyzacji z gier i ma jeszcze na produktach gotowych kolejne 1,3 mln. To ile wynosi ten budżet TWOM razem z DLC i koszt portu na mobilki?
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
27 listopada 2015 00:31:05
przy kursie: 67,50 zł
andy_dufresne napisał(a):@ Anty Teresa Po lekturze omówienia wyników kwartalnych - dzięki! - mam trzy pytania:
1. czy spółka ustosunkowała się do dodatkowych pytań/wątpliwości dotyczących niejasnych kwestii?
2. skąd wynika wniosek, że w kwocie niezakończonych prac rozwojowych (5,3 mln zł) mieścić się może coś więcej niż konsole i Industrial i prawdopodobne jest, że spółka już pracuje nad czymś nowym?
3. jaka jest Twoja opinia dotyczącą oczekiwań rynku co do powtarzalnego zysku netto przy obecnej kapitalizacji spółki?
1. Na część pytań tak, na część pytań nie. Potwierdziła, że teraz koryguje koszty, że amortyzacja jest liniowa i że amortyzuje jeszcze TWOM. Nie odpowiedziała o kwestię Kocha i prezentacji kosztów konsol. 2. Spodziewam się, że koszt TWOM na konsole powinien być mniejszy niż na PC, bo poza rozbudową mamy do czynienia tak naprawdę z portem. Ponadto pisałem, że część tych kosztów już mogła przejść przez wynik, skoro pojawiły się należności od Kocha. W związku z tym mając na uwadze słowa o budżecie Industriala i oczekiwanym terminie jego wydania można przypuszczać, że jest tam coś jeszcze. 3. Jeśli założymy, że wynik jest powtarzalny i nie rośnie to jakieś 15-17 mln zł, choć to założenia konserwatywne, a rynek może być bardziej optymistyczny, tzn zakładać mniej przy takiej samej wycenie spółki.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
27 listopada 2015 01:18:48
przy kursie: 67,50 zł
@Teresa w całości się trzeba z Tobą zgodzić. Jak spółka podawała koszt TWOM był trochę poniżej 2mln biorąc pod uwagę już kilka dodatków myślę, że spokojnie można ze 200tyś dorzucić. Jeszcze w czerwcu Zarząd podawał, że koszt "tego czegoś" (w domyśle konsole) miał być kilkaset tyś powiedzmy , że 0,5 mln Mobile na tablety kilkaset tysięcy + 100 na smarty. Podsumowując należy przyjąć, że cały projekt TWOM wyniósł prawdopodobnie około 3-3,5mln Zapewne jesteś bardzo bliski w tych analizach kosztów i przepływów. Ile kasy z Kocha raczej się nie dowiemy. Co do reszty można co najwyżej trochę spekulować. Istotne w tym wszystkim jest to, że mają już w produkcji kolejny duży projekt. Ważne jest także to, że mają zamknięty plan wydawniczy na 2017 rok i część planu na okres późniejszy to pozwala z optymizmem patrzyć w przyszłość. Warte podkreślenia jest to, że szczególnie na 2017 będzie im zależało na dobrym wyniku (tak sądzę), bo wtedy będzie emisja akcji z programu i część (o ile nie będzie lock-upu ) będzie być może zainteresowana sprzedaniem udziałów. Sądzę więc, że wtedy może zespołowi szczególnie zależeć na możliwie wysokiej wycenie akcji. Tyle, że w przypadku systematycznego dynamicznego wzrostu taki zabieg może im się najwyraźniej nie opłacać. Choć niektórzy część pewnie sprzedadzą tak jak czynił to Zarząd. Kolejne 2 lata mogą być ciekawe nie tylko ze względu na konsole i Industriala ale może także pokażą się jakieś zewnętrzne gry odnoszące sukces wydawniczy. Tak szybki rozwój całej branży może tylko cieszyć. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|