pixelg
11BIT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

11BIT [11B]

AKTUALNY KURS: 520,00 zł (-0,38%) 10-07-2020 17:04
Leszekmr
Leszekmr PREMIUM
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 78
Wysłane: 30 kwietnia 2020 17:17:01 przy kursie: 435,00 zł
„ 11 bit studios zakłada wydanie trzech własnych gier maksymalnie do 2024 roku”
m.bankier.pl/wiadomosc/11-bit-...

kunoj
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 149
Wysłane: 30 kwietnia 2020 17:26:45 przy kursie: 435,00 zł
Oglądałem parę lat temu wywiad z prezesem Miechowskim. Prezes zagadnięty m in o sprawy giełdowe odpowiedział, że kompletnie się na tym nie wyznaje, wcześniej nie miał chyba rachunku a akcje jego własnej firmy są bodajże pierwszymi i jedynymi jakie posiada. Oczywiście jak to Miechowski, poczciwina wypadał tak wiarygodnie, że nikt by nie pomyślał, że za jakiś czas zostanie największym drukarzem w tej branży. Pewnie wszyscy woleliby, żeby w takim tempie jak opracowywanie kolejnych programów motywacyjnych i produkcja świeżutkich akcji dla zarządu, szła im produkcja ich tanich gier typu indie, ale wiadomo, ciężko się skupić na dwóch rzeczach jednocześnie. Także te 4,5 roku odstępu jakie się szykuje między kolejnymi grami jest jak najbardziej usprawiedliwione, przynajmniej w moich oczach

Blaze
Dołączył: 2018-09-02
Wpisów: 54
Wysłane: 30 kwietnia 2020 18:23:51 przy kursie: 435,00 zł
Miechowski niestety dzisiaj stanął bliżej Czechowicza, a oddalił się sporo od Iwińskiego i Kicińskiego.
Szkoda, że nikt mu nie powiedział że wiarygodność na rynku potrafi zbudować, bądź zniszczyć wycenę giełdową spółki.


Leszekmr
Leszekmr PREMIUM
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 78
Wysłane: 30 kwietnia 2020 18:27:48 przy kursie: 435,00 zł
Tak z innej beczki, dzisiaj opublikował wyniki Playway.
Wynik wydają się super, ale blisko 24 mln zł zysku jest z tytułu utraty kontroli, 14 mln zł to zmiana stanu przychodów, która później i tak jest odwracania in-minus w wyniku.
Playway wygenerował 44 mln zł z działalności operacyjnej za rok 2019, a 11 BIT co ciekawe 42 mln zł, oczywiście licząc kasę z gier z wydawnictwa.
Z jednej strony zysk Playway jest super, ale jest podkręcany pozycjami papierowymi „niegotówkowymi”, zysk 11 BIT jest za to obniżany papierowymi rezerwami na PM i jednocześnie nie jest równoważony tym, że za chwilę osoby z 11 BIT wpłacą 12 mln zł do kasy spółki na objęcie akcji.
Jakby to wszystko oczyścić i spojrzeć na samą gotówkę jakie te firmy generują to za rok 2019 11 BIT w tym co kluczowe nie odbiegał w ogóle od Playway, a jak wyglądają różnice w wycenach.
Oczywiście Playway teraz przyspieszył, ale jeżeli tak jak mówi w najnowszym wywiadzie Prezes Miechowski wydadzą 3 własne tytuły do 2024 roku to cashowo zrobią mega skok, oczywiście na wyniku netto nie mają szans z Playway z powodów o których pisałem powyżej..

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 554
Wysłane: 30 kwietnia 2020 19:20:28 przy kursie: 435,00 zł
Żeby podwoić wartość w ciągu 4 lat wystarczy rosnąć corocznie o niecałe 20%. Oczywiście jest to lepiej niż inflacja (póki co), ale dużo gorzej niż porównywalne spółki z GPW. Gdzie z punktu widzenia indywidualnego inwestora jest sens wkładania kapitału w taką inwestycję skoro ewidentnie są na rynku dużo lepsze opcje? Sens pytania sprowadza się do tego co ma być benchmarkiem dla 11bit: jeśli będzie nim wig40 w którego skład 11b wchodzi to pewnie ma szanse okazać nienajgorszą opcją, jeśli porównywalne spółki z indeksu wig-games to niestety bedzie w tym towarzystwie wyraźnie odstawał. Zapewne wyniki za okres programu okażą się lepsze niż zaproponowane założenia, niestety na potwierdzenie tego przyjdzie jeszcze akcjonariuszom długo czekać. 4 lata to cała epoka w branży gamedev która szybko ewoluuje, naprawdę szmat czasu wystarczający żeby pokusić się o wdrożenie rozwiązań i pomysłów które zapewniłyby mozliwość walki o ambitniejsze cele.
Edytowany: 30 kwietnia 2020 19:27

topfacet
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 2 547
Wysłane: 30 kwietnia 2020 19:26:08 przy kursie: 435,00 zł
Słuchajcie, założenia PM są przez wszystkich oceniane jednoznacznie negatywnie, ale przy tej okazji dowiedzieliśmy się, że w 4 lata dostaniemy P8, P9 i P 10 oraz 7 gier z wydawnictwa. Jeśli to by się sprawdziło to jest to świetna wiadomość. PR- owo rozegrali to oczywiście tragicznie - pokazali wpierw nieakceptowalny PM a potem wyszli z takim newsem. Chyba, że ktoś to tak zaplanował. Nie wiem tylko jaki efekt chciał tym osiągnąć.

sledzik007
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 131
Wysłane: 30 kwietnia 2020 19:38:38 przy kursie: 435,00 zł
Ja patrze na to inaczej

Po pierwsze Miechowski jest człowiekiem zapobiegawczym , lubi być zabezpieczony i nie gra agresywnie strzelając hiper super informacjami. Stąd takie założenie programu a nie inne.

Program motywacyjny to nie tylko wynagrodzenie dla zarządu ale także dla załogi która jest kluczowa w kwestii produkcji gier komputerowych o czym wielu zapomina.

Miechowski dobrze zwraca uwagę na zagrożenie które mogą być przed spółką . Ja wiem że przyzwyczalilismy sie do wizjonerów w stylu Elona Muska. Tutaj mamy człowieka który odpowiedzialnie próbuje przewidzieć zagrożenia

Przypomnę że zwiększy się zatrudnienie a zarazem koszty . Nikt nie wspomniał że w granicach 23-24 będziem mili pewnie w produkcji P11 I początki P12 a to nie będzie gierka wielkości Anomaly a gra potrzebująca ogromnych zespołów jeżeli spółka będzie miała na to budżet bo różnie to bywa.

CIG już tak wojował z szabelką czego to on nie osiągnie i wszyscy wiemy jak to się skończyło.

Co do Playway a 11 BIT to są dwa różne modele gier. 11 bit produkuje gry coraz większe i droższe ale nie wiem czy przyjmie je rynek i czy się sprzedadzą. Strategia playway to produkcja małych tanich gier dla ludu. Zobaczcie na Car mechanic simuator która jest grą bardzo prostą a jaki daje przychód dla playway. To samo house fliper. Łatwiej się rośnie z miliona na 100 niż z 100 na 1000 i o tym trzeba pamiętać.Zobaczcie na dzisiejszą informacje Jujube o grze Covid 19 - tytuł się sprzeda ze względu na nazwę mimo domyślnie niewielkiej gry - spróbujcie to ze skalować na 100 mln. Ciężko

Dzisiejsza kapitalizacja spółki liczą średnio to ok 880 mln zł ( akcje po 400 zł) co dla zysku brutto daje C/Z na poziomie 36
Jeżeli chcemy zwiększyć kapitalizacje podwójnie to mamy 50 mln zł zysku i prawie 1,8 mld kapitalizacji

W 24 chcą mieć 93 mln zysku brutto co bazując na obecnych wskaźnikach daje 3,6 mld brutto a to 1600 zł na akcje. Oczywiście jeżeli nie zmieni się wartość c/z dla gamingu np z 32 na 8 bo wtedy zostaniemy z ogromną stratą.

Program jest ostrożny jeszcze z jednego powodu. To już nie jest mały developer a korporacja. Przypomina mi się historia Jobsa kiedy oddał władze prezesowi Pepsi. Miechowski też sobie zdaje sprawę że ciężej się będzie zarządzało takim molochem a spółka może stracić na elastyczności.

Dla mnie bardziej niż PM interesuje co wniesie P8 ,P9 i P10. Pamiętajcie że giełda dyskontuje przyszłość i to od informacji o szansach tych gier zależy kurs spółki.

Ciekawy jest 24 który pokazuje znaczny wzrost przychodów i zysków.Trochę to wygląda jakby P8 było wstępem na nowy grunt w postaci konsol( gdzie dalej się uczą tego rynku), P9 będzie trochę większe a p10 ma być projektem znacznie większym

PM i wywiad z bankier dał nam według mnie bombe informacyjną i na tym zwróćmy uwagę

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 554
Wysłane: 30 kwietnia 2020 20:33:11 przy kursie: 435,00 zł
Cytaty z wywiadu z prezesem:
"Naszym celem w tym programie, tak jak w poprzednich, jest co najmniej podwojenie wartości spółki. W poprzednich dwóch się to udało z solidnym okładem, mam nadzieję, że teraz też to się uda"
"Ten program jest dłuższy - poprzednie trwały trzy lata, ten jest czteroletni"

Zatem zakładane jest podwojenie wartości w CZTERY lata zamiast w TRZY jak przy poprzednich programach - średnioroczne tempo wzrostu spada w takim razie z ponad 25% do poniżej 20%. Niejako wprost jest powiedziane: zakładamy spowolnienie tempa naszego rozwoju w efekcie realizacji naszej strategii (3 premiery własne + 7 z wydawnictwa, wszystkie wieksze i kosztowniejsze niż w poprzednich latach). I jak to osiagniemy to w nagrodę przydzielimy sobie akcje, więcej niż poprzednio (150 tys vs 130 tys). A jak nie osiagniemy to też sobie przydzielimy, tylko że mniejszą ilość. Kuriozum jakieś.
Edytowany: 30 kwietnia 2020 20:37

lelo-pakero
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 643
Wysłane: 30 kwietnia 2020 20:48:36 przy kursie: 435,00 zł
topfacet napisał(a):
Słuchajcie, założenia PM są przez wszystkich oceniane jednoznacznie negatywnie, ale przy tej okazji dowiedzieliśmy się, że w 4 lata dostaniemy P8, P9 i P 10 oraz 7 gier z wydawnictwa.


To o czym piszesz obejmuje 5 lat (2020-24). Nie ma tu żadnego zaskoczenia. Jedynie negatywne. Skoro już teraz robią wszystkie trzy gry to co jest niezwykłego w wydaniu ich w ciągu pięciu lat? Dla mnie negatywna wiadomość to plan 7 gier z wydawnictwa w 5 lat... no litości, jak to się ma do średnioterminowego planu wydawania nowej gry z wydawnictwa co kwartał, czyli 4 rocznie? Być może pod naciskiem rynku zmienią założenia programu i oczywiście byłoby dobrze, bo nikt z akcjonariuszy nie chce żeby dostali je za nic, ale niesmak związany z ich wewnętrznym sceptycyzmem co do potencjału komercyjnego nowych gier pozostanie. Chcą wydać 3 własne gry i 7 z wydawnictwa i to ma dać w 5 lat ok. 220 mln zysku netto przy aktualnej efektywnej stopie podatkowej. To daje 44 mln zysku netto średniorocznie przez kolejne 5 lat i średni P/E = 22,7. Gdzie tu jest ten skokowy wzrost, kolejny milowy krok w rozwoju, który miał się dokonać za sprawą pracy nad trzema produkcjami jednocześni? Jedyne pocieszenie na ten porażający brak ambicji to, że gry, które tworzą mogą znacząco przebić ich własne oczekiwania.

Cytat:
11 bit studios zakłada wydanie trzech gier stworzonych wewnętrznie przez spółkę do końca trwania programu motywacyjnego, czyli maksymalnie do 2024 roku - poinformował PAP Biznes prezes Grzegorz Miechowski

biznes.pap.pl/pl/news/search/i...

baks
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 374
Wysłane: 30 kwietnia 2020 23:46:00 przy kursie: 435,00 zł
topfacet napisał(a):
Słuchajcie, założenia PM są przez wszystkich oceniane jednoznacznie negatywnie, ale przy tej okazji dowiedzieliśmy się, że w 4 lata dostaniemy P8, P9 i P 10 oraz 7 gier z wydawnictwa. Jeśli to by się sprawdziło to jest to świetna wiadomość. PR- owo rozegrali to oczywiście tragicznie - pokazali wpierw nieakceptowalny PM a potem wyszli z takim newsem. Chyba, że ktoś to tak zaplanował. Nie wiem tylko jaki efekt chciał tym osiągnąć.

Niestety rozczaruję Cię. Ja nie widzę żadnych szans na spełnienie tych deklaracji.
Wiele założeń jest w branży i słusznie jakieś założenia trzeba mieć.
Jednak wystarczy spojrzeć chociażby na oferty pracy i przemnożyć to przez okres produkcji wcześniejszych gier i ilość pracowników.

Wciąż są oferty pracy dla P8 co pokazuje, że jest jeszcze dużo do zrobienia. Prace nad grą trwają już ok 3 lat. Wszyscy analitycy typują premierę na 2022 - z moich złożeń dokładnie tak samo wynika - wiosna 2022. To założenie na 80% prawdopodobieństwa.
Pojawiła się 1 oferta na P9 mimo, że już jakiś czas pracują około 1 roku.
Patrząc na okres produkcji P8 i spodziewany termin premiery nie ma pewności, że premiera gry większej od P8 załapie się na początek 2024. Ja przynajmniej nie zakładałbym się o to choć jest na to szansa.
Do projektu P10 nie ma nawet żadnych ofert pracy. Oznacza to, że prace są na tak wczesnym etapie koncepcyjnym, że nie myślą jeszcze nad względami artystycznymi czy projektowaniem rozgrywki czy poziomów.
W przypadku P10 nie widzę nawet 10% szans na premierę w 2024 roku.

Co do wydawnictwa nic na razie nie wskazuje aby mieli więcej niż 3 projekty w zaawansowanej fazie. Do 2023 możliwe jest wydanie 3-4 gier rok dłużej nie wykluczam 5 gier - większa ilość dość ryzykowne założenie.

Nie wierzę kompletnie w możliwość wydania 3 gier włącznie do 2024 roku.
Wystarczy zobaczyć jakie są zdolności produkcyjne.
FP robiło w ostatnim okresie ponad rok 40-50 osób. Zatrudnienie 60 osób do końca roku umożliwi zapewnienie pełnych zdolności produkcyjnych dla P8. Nad grą do niedawna pracowało ok 20 osób a ma to być gra większa od FP.
Do P9 przejdzie część ludzi z FP ale będzie to zaledwie jakieś 30 osób co nie da możliwości w 2021 dużych możliwości produkcyjnych.

Skutek .... Przyspieszenie produkcji kolejnych gier będzie przyspieszać po kończeniu jednego z wcześniejszych produkcji np FP P9 itp.
Deklaracja o 3 grach kupy się nie trzyma - to nierealne mrzonki. Taki jest realizm. Szkoda ale sam nie dają na to szans - choć bardzo chciałbym.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)


Glitch Mob
Glitch Mob PREMIUM
Dołączył: 2019-11-19
Wpisów: 9
Wysłane: 1 maja 2020 12:47:10 przy kursie: 435,00 zł
Zróbmy małą analizę jak Program Motywacyjny dla 11bit wyglądałby gdyby pisał go zarząd Cdprojektu, biorąc pod uwagę propocjonalnie zasoby jakimi dysponują obie firmy.

CD Projekt Red
Ilość pracowników: 872 osob.
Aktywa obrotowe: 670 milionów złotych

11 bit
Ilość pracowników: 135 osob.
Aktywa obrotowe: 106 milionów złotych

Wychodzi nam, że 11bit pod względem zasobów na tle wygląda następująco:
15,5% zasobów ludzkich
15,8% zasobów kapitałowych

Pomińmy dla uproszczenia, że 11bit pod koniec roku ma zwiększyć zatrudnienie do 200 osób, oraz to, że jako spółka mniejsza powinna być bardziej dynamiczna (inaczej lata mucha a inaczej samolot).

PROGRAM MOTYWACYJNY 11 BIT NA LATA 2020-2025
Wariant bazowy uprawniający do realizacji uprawnień po bazowej cenie: Osiągnięcie sumy skonsolidowanych, wyników netto grupy kapitałowej spółki z działalności kontynuowanej w kolejnych okresach weryfikacji, powiększonych o ujęte w księgach koszty wyceny programu w tożsamym okresie, na poziomie:
a) za lata obrotowe 2020-2023 w wysokości nie mniejszej niż 939 000 tys. zł, lub
b) za lata obrotowe 2020-2024 w wysokości nie mniejszej niż 1 095 500 tys. zł, lub
c) za lata obrotowe 2020-2025 w wysokości nie mniejszej niż 1 298 950 tys. zł.

Wariant przewidujący realizację dowolnego z celów o jeden rok wcześniej i uprawniający do realizacji uprawnień po cenie z dyskontem: Osiągnięcie sumy skonsolidowanych, wyników netto grupy kapitałowej spółki z działalności kontynuowanej w kolejnych okresach weryfikacji, powiększonych o ujęte w księgach koszty wyceny programu w tożsamym okresie, na poziomie:
a) za lata obrotowe 2020-2022 w wysokości nie mniejszej niż 939 000 tys. zł, lub
b) za lata obrotowe 2020-2023 w wysokości nie mniejszej niż 1 095 500 tys. zł, lub
c) za lata obrotowe 2020-2024 w wysokości nie mniejszej niż 1 298 950 tys. zł, lub
d) za lata obrotowe 2020-2025 w wysokości nie mniejszej niż 1 565 000 tys. zł

Cel w postaci zmiany kursu akcji 11 bit na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w taki sposób, że wyrażona w procentach zmiana poziomu kursu akcji spółki ustalona w oparciu o kurs zamknięcia notowań akcji 11 bit na GPW na dzień weryfikacji w stosunku do kursu zamknięcia notowań akcji 11 bit na dzień 30 grudnia 2019 roku, będzie wyższa od wyrażonej w procentach i powiększonej o 100 punktów procentowych zmiany poziomu WIG w tożsamym okresie.
KONIEC


Rostrzał jest tak ogromny w stosunku do tego co zaprezentowało 11 bit, że nie ma się co dziwić reakcji rynku i akcjonariuszy. Można też zauważyć cztery bardzo poważne wady programu zaprezentowanego przedwczoraj przez 11 bit:

1. Okres długości programu ma opcję wydłużenia, poczas gdy pownien mieć opcję skrócenia w przypadku wykonania 100% (tak jak w przypadku CDPR). Co będzie w sytuacji, gdy w 2023 roku zarząd 11 bit wykona 90% celu przewidzianego w programie? Będzie czekał na 2024, by wykonać 100% programu, czy wydrukuje sobie te 90%? Jeśli będzie czekał i okaże się, że jednak wykonał 60% na 2024 to czy przysługuje mu 60% czy 90%?

2. Buy-back, który kreuje konflikt interesów. Przykładowo, już teraz spółka może się cieszyć z tego że zrobiła duża zamieszanie na rynku swoją fatalną propozycją programu motywacyjnego, co obniży cenę akcji i spowoduje mniejszy wydatek na skup akcji własnych. W krótkim terminie może i się opłaci, ale rysa na wizerunku zostanie na zawsze.
Jeśli spółka na prawdę nie wie co zrobić z nadwyżkami środków finansowych, choć wydaje się to dziwne w obecnej dynamicznej fazie rozwoju (budowania 3 zespołów produkcyjnych, poszerzania działu wydawnictwa), to powinna wypłacić dywidende. Wielu jest na rynku potencjalnych inwestorów, dla których choć jedna dywidenda byłaby potwierdzeniem wiarygodności zarządu. Wiele jest też inwestorów instytucjonalnych, którzy w swojej polityce iwnestycyjnej mają zapisane inwestowanie wyłącznie w spółki płacące dywidende. Proszę spojrzeć co robi TSGames, Playway i Cdprojekt.

3. Brak celu rynkowego, bądź jakościowego gier. Analizując zachodnie firmy produkujące gry natknąłem się wiele razy na zapis w ich programach opcyjnych mówiących o minimalnej ocenie na metacritic.

4. Skoro firma buduje 3 niezależne zespoły wewnątrz firmy, które pracują nad 3 grami to program motywacyjny koniecznie powinien obejmować wydanie 3 gier, by zachować ciągłość i być wiarygodnym odniesieniem do kolejnego programu. Dlatego lepiej gdyby program nie był 4 letni, ale 5 albo 6 letni.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 1 maja 2020 13:42:44 przy kursie: 435,00 zł
sledzik007 napisał(a):

Dzisiejsza kapitalizacja spółki liczą średnio to ok 880 mln zł ( akcje po 400 zł) co dla zysku brutto daje C/Z na poziomie 36
Jeżeli chcemy zwiększyć kapitalizacje podwójnie to mamy 50 mln zł zysku i prawie 1,8 mld kapitalizacji

W 24 chcą mieć 93 mln zysku brutto co bazując na obecnych wskaźnikach daje 3,6 mld brutto a to 1600 zł na akcje. Oczywiście jeżeli nie zmieni się wartość c/z dla gamingu np z 32 na 8 bo wtedy zostaniemy z ogromną stratą.

Nie ma czegoś takiego jak C/Z dla gamingu...
Creepy Jar C/Z=466
CDProjekt C/Z=196
PlayWay C/Z=28
11bit C/Z=46
TSG C/Z=40
średnia: 155


Czy z tego można wnioskować, że kurs Creepy Jar jest 3 razy za wysoki, a kurs TSG 4 za mały? Nie.
Rynek patrzy w przyszłość. Bieżący C/Z to liczba PRZYPADKOWA i nie nadaje się do porównań. To nie jest tak, że rynek wycenia te spółki na bazie bieżącego C/Z. Jeśli już to przyszłego i nie dla jednej spółki przyszłego, ale dla wszystkich porównawczych.

A teraz zerknijmy na orogram motywacyjny CD Projektu w wersji ambitnej daje średniorocznie 2 mld zł zysku netto, czyli C/Z=15 Przy założeniu wypłaty całości zysku w formie dywidendy byłaby to stopa 7,5 proc. Powiedźmy, że w obliczu dzisiejszych stóp procentowych nawet stopa dywidendy na poziomie 5 proc. wygląda super, a to oznacza C/Z=20 I o takim potencjalnym ograniczeniu od góry mówimy, ale przyszłego C/Z

Poprzedni program motywacyjny CD Projekt na lata 2012-2015 zakładał 231 mln zł zysku netto, czyli prawie 57 mln zł średniorocznie. Program ten został opublikowany w listopadzie 2011 przy kapitalizacji na poziomie ok. 500 mln zł co dawało oczekiwany przyszły C/Z na poziome ok. 8.5

A teraz rzut oka na program 11bit mamy w wariancie optymistycznym średniorocznie 50 mln zł zysku netto, czyli C/Z=20 Inaczej mówiąc 11bit jest w tej chwili w tym miejscu oczekiwań, a nawet wcześniej niż CD Projekt w 2011 r. Tyle tylko, że rynek wycenia spółkę 2 razy wyżej niż wtedy CD Projekt.

Jeszcze raz powtórzę - wycenianie spółek gamingowych w operaciu o aktualną średnią w branży to merytoryczny i metodologiczny błąd, dobry dla naganiaczy z bankiera...

topfacet
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 2 547
Wysłane: 1 maja 2020 14:13:39 przy kursie: 435,00 zł
Czy jest szansa na szerszą analizę założeń tego PM, który przedstawił Zarząd, także na tle innych PM które obecnie zostały przygotowane przez inne spółki growe? Pytanie oczywiście do Antyteresy.

mackopl
mackopl PREMIUM
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 908
Wysłane: 1 maja 2020 14:54:56 przy kursie: 435,00 zł
@Antyteresa - nie bardzo wiem skąd to Twoje wyróżnienie dla branży growej? C/Z to raczej parametr, który traktowany jest dla całej giełdy jednakowo. Ocenia się c/z obecny oraz przyszły, czy to jest 11Bit czy Mercator to nie ma różnicy. Skąd ten gwałtowny wzrost ceny akcji Mercatora przy ujemnym c/z? Stąd że rynek spodziewa się dodatnich przepływów pieniężnych oraz zysku w granicach 80 mln.
Śledzik jak dobrze rozumiem właśnie napisał, że jak cena akcji 11bit ma rosnąć, to potrzeba będzie poprawy zysku netto. Na jakich grach ma to nastąpić?
Creepy Jar właśnie udanie sprzedaje swoją ostatnią produkcję, więc będzie spodziewany skokowy wzrost zysku. Choć o ile dobrze pamiętam mocno podważałeś wspomnianą spółkę na forum Think
Edytowany: 1 maja 2020 15:01

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 1 maja 2020 15:26:35 przy kursie: 435,00 zł
@topfacet
Nie planuję. Masz dwa programy lidera i to one są podstawą do wyznaczania oczekiwań dla innych

@mackopl
Może to tak wygląda, że inaczej traktuję wskaźniki dla gamingu i innych spółek, ale to tylko wrażenie. Traktuję je wszędzie tak samo -> należy patrzeć na przyszłe, jeśli już ktoś musi, ale to nie jest dobra metoda wycen.

Mercator - > Problem polega na tym, że w takim Mercatorze cykl produkcyjny jest krótki i przy niezmienionych czynnikach popytowo-podażowych zysk roczny oddaje to czego można oczekiwać w przyszłości. W gamingu cykl produkcyjny może trwać nawet 6 lat i w zależności od tego w którym roku weźmiesz C/Z wychodzi różny wynik. I właśnie dlatego w gamingu te wskaźniki prowadzą na manowce. Oczywiście w takim Mercatorze jeśli zwiększają się zdolności produkcyjne to trzeba zaprognozować jak to wpłynie na przyszły zysk, co w zasadzie było robione w historycznych omówieniach tej spółki.

Moje szersze spojrzenie masz tutaj: www.stockwatch.pl/wiadomosci/j...

Jak ktoś nie czuje przepływów to można zastosować zamiast sumy zdyskontowanych przepływów pieniężnych sumę zdyskontowanych zysków - > spółka jest warta tyle ile zysku może wytworzyć oczywiście zdyskontowanego do wartości bieżącej.

W Creepy Jar zaprotestowałem tylko przeciwko rzucaniu liczb bez pokrycia. Przedstawiłem (co prawda błędne), ale racjonalne wyliczenia, a po argumencie z HF wycofałem się z rozmowy. CJ jest jedną z najlepiej ocenianych przeze mnie spółek. Ma doświadczony zespół, jest otwarta w komunikacji, dowozi założenia. W niektórych moich projektach nie związanych z forum stawiam tę komunikację za wzór...
Edytowany: 1 maja 2020 15:29

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 1 maja 2020 15:33:25 przy kursie: 435,00 zł
mackopl napisał(a):

Śledzik jak dobrze rozumiem właśnie napisał, że jak cena akcji 11bit ma rosnąć, to potrzeba będzie poprawy zysku netto

Do tego odniosę się osobno. Cena akcji może i będzie rosnąć z fundamentalnego punktu widzenia jeśli zyski będą rosnąć szybciej od aktualnie oczekiwanego tempa wzrostu, które jest odzwierciedlone w kapitalizacji spółki. Jeśli zyski będą rosnąć w tempie zakładanym w obecnej kapitalizacji to wycena bez płacenia dywidendy będzie się zwiększać tylko o upływ czasu, czyli o koszt kapitału rocznie - powiedzmy, że te 10 proc. rocznie. Jeśli tempo wzrostu będzie niższe niż uwzględnione w kapitalizacji oznacza to spadki kursu. Tak, to jak najbardziej możliwe, że spółka poprawia wyniki, a kurs spada.

mackopl
mackopl PREMIUM
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 908
Wysłane: 1 maja 2020 19:01:23 przy kursie: 435,00 zł
Jeżeli zysk będzie za rok, za dwa czy za 5 to bez różnicy. Chodzi o to aby spółka spłaciła zainwestowany w nią kapitał. Jestem skłonny stwierdzić, że jeżeli ten zysk będzie później to powinien być wyższy ponieważ jest to większe ryzyko i dłuższe mrożenie kapitału przez akcjonariusza.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 1 maja 2020 19:28:46 przy kursie: 435,00 zł

lelo-pakero
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 643
Wysłane: 1 maja 2020 21:44:41 przy kursie: 435,00 zł
anty_teresa napisał(a):
A teraz rzut oka na program 11bit mamy w wariancie optymistycznym średniorocznie 50 mln zł zysku netto, czyli C/Z=20


Obawiam się, że przeceniłeś optymizm zarządu 11 bit. Tam jest mowa o 249 mln zysku brutto w 5 lat.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 2 maja 2020 01:30:11 przy kursie: 435,00 zł

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,340 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +132,30% +26 459,17 zł 46 459,17 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d