pixelg
CCC - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

CCC [CCC]

AKTUALNY KURS: 113,05 zł (+4,00%) 18-06-2021 17:00
Mc Dollar
Mc Dollar PREMIUM
1
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2018-05-18
Wpisów: 49
Wysłane: 15 kwietnia 2020 14:01:19 przy kursie: 46,56 zł
Może odpowiedź jest prostsza:
Kwestia zapewnienia płynności przez nową emisję jest już znana, zakładam że ujęta w cenie i miałaby wpływ (negatywny) gdyby nie doszła do skutku.
Firma jedzie na lewarze, który przy spadającym popycie powodował spadek kursu (są tacy co rozważają prawdopodobieństwo utraty płynności i bankructwa).
Zamknięcie galerii to mocny cios. Info Sasina o otwarciu + że dostaną kasę z tarczy to chwilowy oddech stąd wzrost bo prawdopodobieństwo się zmniejsza (wiec cena rośnie).
Dziś dementi, że galerie jeszcze poczekają, prawdopodobieństwo znów rośnie wiec kurs spada. Tyle i aż tyle.

tommac
0
Dołączył: 2010-11-20
Wpisów: 34
Wysłane: 16 kwietnia 2020 16:46:11 przy kursie: 43,85 zł
18 marca - informacja o emisji akcji i intencji objęcia akcji przez D. Miłka
23 marca - informacja o chęci negocjacji obligacji
30 marca - projekty uchwał do obligacji
31 marca - ugoda z instytucjami finansującymi

9 kwietnia - ostatni dzień notowań przed Wielkanocą zamknięty kursem 35.40
14 kwietnia
- otwarcie eCom na Węgrzech i Austrii
- wypowiedź Sasina o galeriach
- zamknięcie kursem 47, istotny wzrost wolumenu

Kurs i wolumen wzrósł istotnie dopiero 14 kwietnia, wcześniej w marcu/kwietniu był na mniej więcej stałym poziomie.

To by oznaczało, że patrząc na timinig wzrostu akcji kluczowa była enigmatyczna wypowiedź Sasina nt otwarcia galerii, która potem została zdementowana. Kurs nadal jednak pozostaje zdecydowanie powyżej 40, czyli jest nadzieja w akcjonariuszach, że zamknięcie galerii nie potrwa długo?

Droga do sukcesu wiedzie od porażki do porażki

Pink_Floyd
0
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-10-22
Wpisów: 134
Wysłane: 16 kwietnia 2020 17:09:21 przy kursie: 43,85 zł
W teorii otwarcie galerii handlowych to doskonała wiadomość. Jednak wtedy zdezaktualizuje się ustawowa przesłanka wygaśnięcia zobowiązania do zapłaty czynszu (w związku z zakazem handlu w obiektach pow. 2000m2). Czy w obecnym czasie skala handlu w galeriach będzie na tyle duża, aby lokale najemców były rentowne?
Edytowany: 16 kwietnia 2020 17:14

>> Ponad 160% zysku od początku 2017 r. – sprawdź ofertę portfela wzorcowego Cztery Fazy Rynku w StockWatch.pl


Analityk Fundamentalny
139
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 632
Wysłane: 16 kwietnia 2020 19:14:04 przy kursie: 43,85 zł
To wszystko zależy od tego do jakiego poziomu sprzedaży ona wróci. Pamiętajmy, ze czynsz w takim wypadku jest kosztem stałym (podobnie jak wynagrodzenia w krótszym terminie) a więc dźwignia operacyjna jest dość znaczna przy dość wysokiej pierwszej marży (handlowej). Natomiast niestety problemem był fakt, że w ostatnich dwóch latach to rentowności CCC jako ogólne były po prostu słabe.
Patrząc na dane za 2018 (2019 już jest po MSSF 16 więc trochę jest przestawiony w zakresie czynszów) to bym powiedział, że koszty najmu są ważniejsze niż pracownicze w strukturze kosztowej. W 2018 stanowiły one 42 proc. wszystkich kosztów sklepu podczas gdy wynagrodzenia ok. 34 proc. Koszty te nie obejmują oczywiście kosztów sprzedanych towarów a tylko koszty prowadzenia sklepu. Jak widać są to przede wszystkim czynsze wynagrodzenia co nie jest żadnym odkryciem :)
Oczywiście trzeba pamiętać, że są to dane za 2018 rok i dla całej grupy a nie tylko Polski gdzie mogą się trochę inaczej rozkładać. Spółka zapowiedziała, że będzie negocjować obniżki ,ale z drugiej strony nie pomaga im kurs EUR/PLN jak widać.
Ale i tak ważna jest sprzedaż
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.

tommac
0
Dołączył: 2010-11-20
Wpisów: 34
Wysłane: 16 kwietnia 2020 21:36:36 przy kursie: 43,85 zł
Teraz cała odzieżowka sprzedaje na niskiej marży (duży poziom wyprzedaży) aby się pozbyć zapasów, kwiecień/maj pewnie powinna wchodzić kolekcja letnia. Biorąc pod uwagę zachowawcze kupowanie społeczeństwa w okresie korona-wirusa na wysoką marżę/sprzedaż bym nie liczył. Ruch też będzie mniejszy, bo utrzymają pewnie (przynajmniej na początek) limity wejść do sklepów (ilość kas x 3).
Droga do sukcesu wiedzie od porażki do porażki

Analityk Fundamentalny
139
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 632
Wysłane: 16 kwietnia 2020 21:49:11 przy kursie: 43,85 zł
W chwili obecnej raczej ie o marże chodzi a po prostu o cash i tzw. żywą gotówkę. Inna sprawa, że akurat spółki typu CCC z marżą handlową na poziomie 50 proc. ( a w sklepi stacjonarnym bliżej 60 proc. bez przecen) mają z czego schodzić. Ale pamiętajmy, ze w czasach zarazy cash is king :)
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.

tommac
0
Dołączył: 2010-11-20
Wpisów: 34
Wysłane: 16 kwietnia 2020 22:14:05 przy kursie: 43,85 zł
Gotówka nie była mocną stroną CCC przed wirusem, obecnymi działaniami bronią płynności, a nie walczą o zakumulowanie gotówki.
Marże 60% mogą być, lecz na cenie zakupu ale towar trzeba sprzedać (raczej nie w cenie pierwszej w obecnych warunkach), zapłacić czynsz, wynagrodzenia sklepu i koszty centrali (logistyka, koszty finansowania, wynagrodzenia centrali itd).
Droga do sukcesu wiedzie od porażki do porażki

BearHand
46
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2018-10-03
Wpisów: 752
Wysłane: 16 kwietnia 2020 22:20:16 przy kursie: 43,85 zł
Jak dla mnie tendencja z pierwszego kwartału ma szansę się utrzymać i być może zmienią nieco model biznesowy:

Cytat:
W pierwszym kwartale 2020 r. udział przychodów online w sprzedaży grupy wyniósł 43 proc. wobec 28 proc. rok wcześniej. (PAP Biznes)

www.bankier.pl/wiadomosc/Grupa...

tommac
0
Dołączył: 2010-11-20
Wpisów: 34
Wysłane: 16 kwietnia 2020 22:53:54 przy kursie: 43,85 zł
43% to głównie eObuwie. Natomiast główny ciężar kosztowy to sklepy stacjonarne.
Droga do sukcesu wiedzie od porażki do porażki

BearHand
46
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2018-10-03
Wpisów: 752
Wysłane: 16 kwietnia 2020 23:52:37 przy kursie: 43,85 zł
Z tego co piszą w tym samym artykule, to tych platform jest więcej, ale fakt, ja kojarzę tylko eobuwie po kartonach.

Cytat:
"Dostrzegamy ogromny potencjał w handlu internetowym, który chcemy wykorzystać. Mając na uwadze obecne otoczenie rynkowe i trwający lockdown Europy zdecydowaliśmy o przyśpieszeniu uruchomienia platformy ccc. eu nie tylko w Rumunii (start w marcu), ale także na Węgrzech i w Austrii. Odpowiadamy w ten sposób na potrzeby naszych klientów i neutralizujemy negatywny wpływ zamknięcia sklepów na nasz biznes spowodowany światową pandemią koronawirusa" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Jakub Jasiński, dyrektor ds. omnichannel CCC.

Grupa posiada łącznie ponad 50 platform online w całej Europie: poprzez domeny eobuwie. pl, ccc. eu, MODIVO, DeeZee oraz Gino Rossi


Sądzę, że sklepów stacjonarnych będzie ubywać, tak przynajmniej podpowiada logika.


Pink_Floyd
0
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-10-22
Wpisów: 134
Wysłane: 17 kwietnia 2020 00:40:24 przy kursie: 43,85 zł
BearHand napisał(a):
Jak dla mnie tendencja z pierwszego kwartału ma szansę się utrzymać i być może zmienią nieco model biznesowy:

Cytat:
W pierwszym kwartale 2020 r. udział przychodów online w sprzedaży grupy wyniósł 43 proc. wobec 28 proc. rok wcześniej. (PAP Biznes)

www.bankier.pl/wiadomosc/Grupa...


Podanie informacji w taki sposób skłania mnie do wniosku, że sprzedaż online w liczbach bezwzględnych zmniejszyła się, a wzrost jej udziału procentowego powiększył się w wyniku załamania sprzedaży stacjonarnej.

geronimo
1
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-03-30
Wpisów: 71
Wysłane: 17 kwietnia 2020 08:11:57 przy kursie: 43,85 zł
Cytat:
Podanie informacji w taki sposób skłania mnie do wniosku, że sprzedaż online w liczbach bezwzględnych zmniejszyła się, a wzrost jej udziału procentowego powiększył się w wyniku załamania sprzedaży stacjonarnej.


Sprzedaż stacjonarna w 1Q2019 - 750
Sprzedaż stacjonarna w 1Q2020 - 543 spadek o 27,5%
E-commerce w 1Q2019 - 289
E-commerce w 1Q2020 - 401 wzrost o 38,7%

Do momentu pojawienia się leku, szczepionki na koronawirusa ludzie zmienią swoje przyzwyczajenia, zachowania i nie będą tak chętnie odwiedzać galerii.

Porównując CCC do LPP to CCC ma lepiej rozwinięty e-commerce natomiast ma większe problemy z zadłużeniem i gotówką, jak się zastanowić to nie wiem co lepsze?

tommac
0
Dołączył: 2010-11-20
Wpisów: 34
Wysłane: 17 kwietnia 2020 11:21:06 przy kursie: 46,30 zł
92% eCommerce w 2019q4 to eObuwie. Stacjonarne sklepy mogą wyprowadzić z galerii, bo obecnie są w galeriach, natomiast nadal będzie to kluczowy koszt. ECommerce CCC będzie rósł i procentowo i wartościowo natomiast całościowo pewnie nastąpi spowolnienie konsumpcji w wyniku wirusa więc całościowe wyniki też będą gorsze.
Obecnie Cash się the King. Zarówno CCC i LPP mają zbudowany eCommerce, LPP ma go dłużej. LPP miało bardzo mocne sklepy i dlatego eCommerce był niższy procentowo. Potencjał na zbudowanie mocniejszego eCommerce wartościowo chyba też długoterminowo mają większy.
Droga do sukcesu wiedzie od porażki do porażki

adamura
0
Dołączył: 2020-04-10
Wpisów: 16
Wysłane: 17 kwietnia 2020 11:45:55 przy kursie: 46,30 zł
Ja kojarze 3 platformy CCC - w kolejności popularności wg mnie:
- eobuwie.pl
- ccc.pl
- modivo.pl

Kupowałem buty typu Converse, NB na dwóch pierwszych.

geronimo
1
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-03-30
Wpisów: 71
Wysłane: 17 kwietnia 2020 12:25:27 przy kursie: 46,30 zł
Cytat:
LPP miało bardzo mocne sklepy i dlatego eCommerce był niższy procentowo.


Nie mogę zgodzić się z powyższym. Przyczyn mniejszej sprzedaży w internecie, czy udziału w całości sprzedaży, nie można doszukiwać się w "mocnych" sklepach.

kck03
kck03 PREMIUM
3
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2015-03-04
Wpisów: 59
Wysłane: 17 kwietnia 2020 13:48:20 przy kursie: 46,30 zł
Odpowiedź dlaczego CCC ma lepszy eCom niż LPP zawiera się w jednym słowie: eObuwie. :)

LPP nie zrobiło podobnej akwizycji, czyli nie kupiło np. Answear.com.

Gdyby porównywać sprzedaż online marek LPP i samego CCC (ccc.eu) to pewnie LPP prezentowałoby się lepiej (do sprawdzenia zresztą).

tommac
0
Dołączył: 2010-11-20
Wpisów: 34
Wysłane: 17 kwietnia 2020 14:21:10 przy kursie: 46,30 zł
adamura napisał(a):
Ja kojarze 3 platformy CCC - w kolejności popularności wg mnie:
- eobuwie.pl
- ccc.pl
- modivo.pl

Kupowałem buty typu Converse, NB na dwóch pierwszych.

Jeszcze DeeZee - wystarczy zajrzeć do raportu 2019q4 w sekcje eCommerce. Tak jak pisałem eObuwie to 92% obrotu eCom w tym okresie.
Droga do sukcesu wiedzie od porażki do porażki

Analityk Fundamentalny
139
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 632
Wysłane: 17 kwietnia 2020 17:57:35 przy kursie: 46,30 zł
kck03 napisał(a):
Odpowiedź dlaczego CCC ma lepszy eCom niż LPP zawiera się w jednym słowie: eObuwie. :)

LPP nie zrobiło podobnej akwizycji, czyli nie kupiło np. Answear.com.

Gdyby porównywać sprzedaż online marek LPP i samego CCC (ccc.eu) to pewnie LPP prezentowałoby się lepiej (do sprawdzenia zresztą).


W takim wypadku zdecydowanie lepiej by się prezentowało LPP niż CCC. Ale takie porównanie również by było nie fair, ponieważ jak zauważyłeś CCC kupiło e-obuwie i e-commerce dla CCC zaczęło rozwijać dopiero w zeszłym roku, a LPP miało tylko i wyłacznie swój kanał e-commerco. Oczywiśice można też spojrzeć na to z innej strony i zobaczyć, ze CCC kupiło co prawda eobuwie (75% bodajże) kilka lat temu, ale je bardzo mocno rozwinęło i to jest ich sukces.
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.

igen
44
Dołączył: 2013-03-15
Wpisów: 265
Wysłane: 17 kwietnia 2020 18:53:40 przy kursie: 46,30 zł
geronimo napisał(a):
Cytat:
Podanie informacji w taki sposób skłania mnie do wniosku, że sprzedaż online w liczbach bezwzględnych zmniejszyła się, a wzrost jej udziału procentowego powiększył się w wyniku załamania sprzedaży stacjonarnej.


Sprzedaż stacjonarna w 1Q2019 - 750
Sprzedaż stacjonarna w 1Q2020 - 543 spadek o 27,5%
E-commerce w 1Q2019 - 289
E-commerce w 1Q2020 - 401 wzrost o 38,7%

Do momentu pojawienia się leku, szczepionki na koronawirusa ludzie zmienią swoje przyzwyczajenia, zachowania i nie będą tak chętnie odwiedzać galerii.

Porównując CCC do LPP to CCC ma lepiej rozwinięty e-commerce natomiast ma większe problemy z zadłużeniem i gotówką, jak się zastanowić to nie wiem co lepsze?


Sprawa jest jasna - zobacz ile staniało CCC a ile LPP

addison
27
Dołączył: 2009-01-06
Wpisów: 2 231
Wysłane: 17 kwietnia 2020 19:30:45 przy kursie: 46,30 zł
Korzyści z odbicia zostaną rozmienione przez nowa emisję. 13 mln akcji po min 30 PLN, oczywiście bez prawa poboru. Brawo Miłek, dla funduszy kolejna lekcja.

Ciekawe jaką cenę rzuci zarząd w obliczu dzisiejszych kwotowan. Dla obejmujących im niżej tym lepiej.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,956 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,16% +33 632,53 zł 53 632,53 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło