pixelg
VIVID - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

18 19 20 21 22 23 24 25

VIVID [VVD]

AKTUALNY KURS: 2,80 zł (-0,36%) 10-07-2020 17:00
Krzysiu
Dołączył: 2010-10-21
Wpisów: 26
Wysłane: 22 listopada 2018 14:44:58 przy kursie: 1,27 zł
Może to pokłosie tegoż artykułu: www.bankier.pl/wiadomosc/Skarb...

mar_on
Dołączył: 2018-09-17
Wpisów: 50
Wysłane: 22 listopada 2018 15:29:55 przy kursie: 1,27 zł
W moim odczuciu tez pozbylbym sie akcji bo w tej branzy mozna szybko zyskac jak i szybko stracic. Nie mowie ze to bankrut. Jak to powiada klasyka: " Lepiej stracic okazje niz pieniadze". Spolka ma produkty dzieki ktorym sie uwiarygodnila ale jak do tej pory ciezko idzie im ten biznes. Brak racjonalnego wizjonera w zarzadzie

Krzysiu
Dołączył: 2010-10-21
Wpisów: 26
Wysłane: 22 listopada 2018 17:05:16 przy kursie: 1,27 zł
Myślę, że analiza raportu, która zapewne się nie długo pojawi rozwieje wszelkie wątpliwości...

Czekam z niecierpliwością Whistle


anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 23 listopada 2018 09:46:53 przy kursie: 1,46 zł
Mroczne Widmo – omówienie sprawozdania Vivid Games po 3 kw. 2018 r.

Niestety premiery flagowych tytułów na które z pewnością liczyli akcjonariusze i obligatariusze spółki nie zakończyły się oczekiwanym sukcesem, a to może rodzić bardzo poważne skutki.

Przychody ze sprzedaży Vivid wyniosły w 3 kw. 3,45 mln zł i były o 57 proc. wyższe r/r. Niby fajnie, ale przed rokiem spółka była po premierze kolejnej odsłony Real Boxing (dalej RB), natomiast w raportowanym kwartale po premierze 2 własnych dużych tytułów i 1 z programu wydawniczego. W tym kontekście wzrost przychodów jest mimo wszystko rozczarowujący.


kliknij, aby powiększyć


Liczba pobrań gier spółki była najwyższa w ostatnich latach, ale struktura jest dość zaskakująca. Proszę zwrócić uwagę, że najchętniej pobieranym tytułem był Gravity Rider (dalej GR), czyli gra z programu wydawniczego. Pobrania własnych flagowców w postaci Myhem Combat (MC) i Space Pioneer (SP) były łącznie mniejsze niż pobrania pierwszego i mocno wiekowego tytuły jakim jest RB.


kliknij, aby powiększyć


Trzeba także zauważyć, że od 3 kwartałów spada monetyzacja starych tytułów. O ile spadek liczby pobrań nie powinien być zaskoczeniem, to już obniżające się ARPU (zdefiniowane jako przychód na pobranie) takiej tendencji raczej nie powinno wykazywać. Największą konwersję ma Space Pioneer, ale osiągnął dopiero średnie poziomy RB2. Co więcej pozostałe dwa duże tytuły, które miały być koniem pociągowym monetyzują się na starcie gorzej niż pierwsza odsłona RB, a przecież ten tytuł nie był pisany pod model FTP, tylko pod normalną sprzedaż, a dopiero potem dostosowany do mikropłatności i reklam.


kliknij, aby powiększyć


W konsekwencji premierowe tytuły wygenerowały przychody tylko nieznacznie większe niż stare port folio składające się 3 części Real Boxing. Proszę zauważyć, że przychody skonsolidowane po premierach 3 tytułów są na podobnym poziomie co w okresie popremierowym RB2. Wygląda na to, że na start Vivd trafił w gusta graczy serią RB, ale potem tego sukcesu nie umiał powtórzyć ani w segmencie Premiem (Gotfire: Rise of Prometheus), a nie w segmencie FTP.

Niestety niesatysfakcjonująca sprzedaż ma swoje negatywne konsekwencje w wynikach. Koszty operacyjne skorygowane o nakłady na pisanie nowych gier i amortyzację (która jest odzwierciedleniem w wynikach kosztów napisania tytułów generujących przychody) wyniosły 2,9 mln zł i były najwyższe od 2016 r. Stało się tak prawdopodobnie za sprawą 3 czynników.
1 – Od sprzedaży GR spółka musi wnosić opłaty licencyjne (540 tys.)
2 - Premiery tytułów wymagają kosztów marketingowych
3 - Spółka musi ponosić opłaty za pozyskanie graczy
4 – Gry są rozwijane i jeśli ta działalność wykonywana jest poza własnymi zasobami może obciążać wynik

Mocno wzrosła także amortyzacja, co oczywiście spowodowane jest oddaniem do użytkowania trzech nowych gier. W tym miejscu warto dodać, że dla GR, SP, MC okres rozliczania kosztów wynosi… 5 lat. To naprawdę długi okres i w Ustawie o Rachunkowości zdefiniowany jako maksymalny.

Być może zarząd uważa, że gry te będą monetyzowały się w tak długim okresie (czego nie neguję), ale trzeba brać także pod uwagę inny wariant – chęć maksymalizowania wyniku i rozciągania kosztów w czasie.

W konsekwencji wysokich kosztów i niesatysfakcjonujących przychodów zysk ze sprzedaży znów wylądował „pod wodą”


kliknij, aby powiększyć


W ciągu ostatnich 4 kwartałów strata na sprzedaży wynosi 4,6 mln zł. Na poziomie operacyjnym sprawa wygląda nieco lepiej w związku z rozliczeniami opcji GPV – strata 3,5 mln zł.

Proszę zauważyć, że w związku ze stratami spółka ma problemy z generowaniem gotówki operacyjnej. W ciągu ostatnich 4 kwartałów spółka wygenerowała tylko 300 tys. gotówki operacyjnej, a kwota ta nie uwzględnia przecież wydatków na prace rozwojowe, bo te są pokazywane w działalności inwestycyjnej. W samym 3 kw. przepływy wyniosły prawie zero – dokładnie był to wypływ na poziomie 37 tys. zł.

W związku z oddanie najważniejszych tytułów do eksploatacji mamy mamy mocny wzrost zakończonych prac rozwojowych (koszt oddanych gier w tym roku wynosi ponad 14 mln zł!), które na koniec 3 kw. wyniosły prawie 20 mln zł. Tyle spółka musi wypracować obecnie przychodów, aby pokryć same koszty pisania, nie mówiąc już o kosztach organizacji, które obciążają raportowane wyniki. Saldo niezakończonych prac spadło do 7 mln zł, a więc można mieć nadzieję, że kryje się tam jakiś projekt, który powinien niebawem ujrzeć światło dzienne.


kliknij, aby powiększyć


Ale to nie nakłady są obecnie najważniejszą pozycją. Proszę zauważyć, że pomimo premiery 3 gier, Vivid ma ujemny kapitał obrotowy – zobowiązania krókterminowe są wyższe niż aktywa. Na horyzoncie pojawiają się więc potencjalnie kłopoty z płynnością finansową. O tym, że nie jest z nią za dobrze świadczy także konieczność rozliczania zaległego zobowiązania wobec fiskusa w ratach:

Cytat:
Na dzień zatwierdzenia niniejszego Raportu do zapłaty pozostał podatek wraz z naliczonym odsetkami za
zwłokę w wysokości ok. 336,00 tys. PLN. Dnia 20 listopada 2018 r. Naczelnik Urzędu Skarbowego wydał
decyzję w zakresie terminów i wielkości spłaty powyższej zaległości podatkowej w ratach.


W IV kw. płynność poprawi nieco rozliczenie części dotacji – spółka otrzyma 1,9 mln zł, ale i tak raczej będzie to rozwiązanie chwilowe – spółka informuje w sprawozdaniu o zmniejszeniu kosztów prowadzonych prac rozwojowych, czyli prac technologicznych finansowanych przez NCBiR.

Na produkcję swoich flagowców Vivid wyemitował obligacje na kwotę 10,5 mln zł. Obecna kroczącej EBITDA (rozumiana jako wynik na sprzedaży powiększony o amortyzację) wynosi tylko 0,5 mln zł. Do tego trzeba dorzucić pewnie ok. 1-1,5 mln zł z tytułu dotacji, co razem daje kwotę ok. 1,5 - 2 mln zł. Przy zadłużeniu finansowym netto na poziomie ponad 12 mln zł dostaniemy wskaźnik długu netto do skorygowanej EBITDA na poziomie ponad 6-8 lat, czyli daleko po terminie zapadalności obligacji.

A zatem spadek kursy jaki widzieliśmy w dniu wczorajszym poza słabymi wynikami podgrzały także obawy o wypłacalność spółki. Widać to także na kursie obligacji, które spadły do 85 proc. wartości nominalnej.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 7 maja 2019 19:13

awz
awz PREMIUM
Dołączył: 2018-10-12
Wpisów: 11
Wysłane: 24 listopada 2018 06:19:21 przy kursie: 1,46 zł
Krewa nakreślił połowę świecy na 1,15, minimum było na 1,18, wygląda na obronę tego poziomu.

W czwartek największy wolumen w historii, w piątek zabrakło transakcji za jakieś 25 tyś PLN, aby w piątek był drugi w historii dzień z największym wolumenem. Do końca listopada zapewne wolumen miesięczny będzie zapewne również największym w historii.

Odbicie na okolice 2 PLN prawdopodobne, tylko co dalej? Mnie przeraża ten ogromny oRGR na rocznym, chociaż zapewne o długofalowym kierunek wykresu przesądzą fundamenty. Jeśli spółka się pozbiera to się nie wypełni, tylko czy właśnie ten oRGR nie świadczy o tym co będzie z VIVID? ;)

Krewa, możesz napisać jakie widzisz potencjalne poziomy odbicia i czy według Ciebie to było dno tej fali i mamy zwrot? Wolumen by na to wskazywał.

yarp
Dołączył: 2018-10-27
Wpisów: 2
Wysłane: 24 listopada 2018 13:33:10 przy kursie: 1,46 zł
A możesz wrzucić wykres z tym oRGR bo ja go nie widzę.

awz
awz PREMIUM
Dołączył: 2018-10-12
Wpisów: 11
Wysłane: 24 listopada 2018 15:40:59 przy kursie: 1,46 zł
Sorry, zafiksowałem się na oRGR, chodziło o RGR*.


kliknij, aby powiększyć

yarp
Dołączył: 2018-10-27
Wpisów: 2
Wysłane: 4 grudnia 2018 12:02:51 przy kursie: 1,49 zł
To raczej nie jest RGR ponieważ (cytuję) "Podczas kształtowania się RGR wolumen powinien stopniowo maleć." Pozdrawiam

awz
awz PREMIUM
Dołączył: 2018-10-12
Wpisów: 11
Wysłane: 4 grudnia 2018 19:30:53 przy kursie: 1,49 zł
Przy takiej szerokości RGR gdzie kontekst biznesowy może się kompletnie zmienić, nie wiem czy "książkowy" opis wolumenu można tu stosować, w szczególności że w drugim R przemieliło dużo papieru zwiastując odwrót trendu średnioterminowego.

Za to na mega obrotach przebicie linii szyi i na tę chwilę gdzieś tam się zbliżało do oporu po otwarciu luki 22 listopada, ale nie było siły żeby jakoś konkretnie chociaż potestować ten poziom.

Co będzie oczywiście zobaczymy, zakładam że jednak będzie podejście pod okolice 2.

diR
Dołączył: 2009-07-21
Wpisów: 953
Wysłane: 4 stycznia 2019 15:18:01 przy kursie: 1,96 zł
Tak też się stało " zakładam że jednak będzie podejście pod okolice 2 "
Czy macie jakis pogląd techniczny na dalsze sesje ?
salute
Nie nauczysz się pływać - nie wchodząc do wody


Seba_stian
Dołączył: 2018-09-26
Wpisów: 12
Wysłane: 17 stycznia 2019 17:20:33 przy kursie: 1,98 zł
Poproszę o analizę Vivid Games. Z góry dziękuję.

Zet_jacek
Zet_jacek PREMIUM
Dołączył: 2016-05-05
Wpisów: 9
Wysłane: 29 stycznia 2019 09:07:20 przy kursie: 2,11 zł
Dołączam się do prośby.

Pozdrawiam

mar_on
Dołączył: 2018-09-17
Wpisów: 50
Wysłane: 29 stycznia 2019 10:12:35 przy kursie: 2,11 zł
Polecam skladac prosby o analize w nastepujacy sposob:

Forum-->Analizy techniczne na życzenie --> Prośby o analizę : i tak poprosic o analize konkretnej spolki :)

krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 6 547
Wysłane: 30 stycznia 2019 13:01:56 przy kursie: 2,17 zł
VIVID - analiza techniczna na życzenie


Aktualnie trwa walka o średnioterminowe perspektywy notowań. Jak widać, kurs akcji znajduje się w strefie oporu 2,15-2,33 zł, wzmocnionej chmurą Ichimoku. Górne cienie świec świadczą, że podaż nie zamierza składać broni, natomiast konsolidacja w strefie oporu oznacza też, że i kupujący mają apetyt na więcej.
Wybicie oporu na 2,33 zł otworzyłoby drogę do rozbudowy korekty wzrostowej w okolice 3,20-3,40 zł.


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Zet_jacek
Zet_jacek PREMIUM
Dołączył: 2016-05-05
Wpisów: 9
Wysłane: 30 stycznia 2019 13:04:49 przy kursie: 2,17 zł
Dzięki Krewa!

Pozdrawiam

Cahir16
Cahir16 PREMIUM
Dołączył: 2018-05-16
Wpisów: 83
Wysłane: 5 lutego 2019 13:33:46 przy kursie: 2,45 zł
Krewa, a co powiesz na poniższe spojrzenie na Vivida pod względem AT? Tutaj kreśląc trend zachowawczo po świecach, główny opór wypada na ~2,44, co jest wzmocnione jeszcze Fibo. Dla mnie dopiero trwałe przebicie tego punktu, a nie 2,33 da sygnał do dalszych wzrostów.

charts.stockwatch.pl/chart/Je6...

krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 6 547
Wysłane: 22 lutego 2019 10:55:30 przy kursie: 2,19 zł
VIVID - analiza techniczna na życzenie [aktualizacja]


Aktualizacja poprzedniej analizy technicznej. Wybicie oporu na poziomie 2,33 zł zostało na kolejnej sesji zanegowane. Popyt jednaj nie poddaje się - odejściu na niższe poziomy towarzyszył zanikający wolumen, a więc nie mamy do czynienia z paniczną ucieczką. Można zatem założyć, że kupujący podejmą kolejną próbę ataku na opór. Gdyby okazał się on skuteczny - gracze mieliby otwartą drogę przynajmniej do poziomu 3,40 zł.
Wskaźniki techniczne zachowują się z sposób typowy dla korekty wzrostów i na chwile obecną nie generują negatywnych sygnałów. Najbliższe wsparcie znajduje się na poziomie 1,89 zł, jego utrata w cenach zamknięcia spowoduje, że scenariusz kontynuacji wzrostów trzeba będzie odłożyć do szuflady.


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 14 maja 2019 22:49:18 przy kursie: 1,55 zł
Podkręcona grafika wyników – omówienie sprawozdania finansowego Vivid Games po I kw. 2019 r.

Osiągnięcia z ostatnich dwóch kwartałów bydgoskiego studia wyglądają nieco lepiej niż w poprzednich kwartałach, ale to wciąż wygląd, a w dodatku nieco przypudrowany zmianą zasad rachunkowości.

W I kw. roku, dokładnie w marcu, zadebiutowały kolejne dwie gry Vivida – Pocket Mini Golf i Endless Lake. Stało się to jednak pod koniec kwartału i produkcje nie miały istotnego wpływu na wynik, tym bardziej, że pierwszy z nich pochodził z odnogi wydawniczej i trzeba dzielić się dochodem. Przychody spółki wyniosły 2,7 mln zł co stanowi wzrost o 1,3 mln zł (95 proc.) r/r. Prawda jest jednak taka, że okres porównawczy jest najgorszym w ostatnich latach, a więc mamy efekt niskiej bazy. W porównaniu do dwóch poprzednich kwartałów przychody są niestety niższe.


kliknij, aby powiększyć


Brak premier nie oznacza, że w ostatnim czasie nie było czynników stymulujących sprzedaż i pobrania. Spółka w marcu wprowadziła tryb multiplayer do Space Pioneer’a. To jednak nie wszystko, bo z noty dotyczącej prac rozwojowych wynika, że w IV kw. do zakończonych prac przeniesiono 3,8 mln zł. Skoro nie było słychać nic na temat nowych premier, można mniemać, że są to koszty większych aktualizacji. W IV kwartale istotnie wzrosła liczba pobrań Real Boxing 2, więc możliwe, że właśnie ten tytuł dostał jakąś większą aktualizację. W sumie najważniejsze tytuły spółki w I kw. 2019 r. zostały pobrane 3,9 mln razy, co oznacza wzrost tożsamy do wzrostu przychodów.

Warto jednak zwrócić uwagę, że wzrost liczby pobrań to nie tylko efekt produkcji które ukazały się oczom graczy w zeszłym roku. Łączna liczba pobrań wszystkich części bokserskiej sagi od paru kwartałów rośnie.


kliknij, aby powiększyć


Tak jak napisałem w poprzednim omówieniu klapą okazał się Myhem Combat. Nie dość, że gracze już po kwartale premiery stracili zainteresowanie tytułem, to kompletnie leży moentyzacja. ARPU jest najniższe w portfelu. Spółka ten projekt chwilowo porzuciła:

[qoute]W związku z dużym zaangażowaniem wewnętrznych zespołów w rozwój pozostałych – w tym nowych – projektów, kolejne aktualizacje Mayhem Combat zaplanowane są na drugą połowę tego i początek przyszłego roku.[/quote]

Najwyraźniej zarząd Vivid ocenia, że większe szanse na zarobek leżą gdzie indziej i nawet aktualizacje gry nie zmienią mocno obrazu, który dodajmy jest w tej chwili zł. Za to przyzwoicie zachowuje się pod względem monetyzacji Space Pioneer, choć oczekiwania prawdopodobnie były wyższe. W końcu ARPU jest takie jak dla Real Boxing 2, czyli pierwszej gra stworzonej bez doświadczenia z myślą o modelu FTP. Fajnie w IV kw. wyglądał też Gravity Rider. Co prawda liczba pobrań spadła, ale ARPU urosło. Wydaje się, że gra ma swoich fanów, którzy są skłonni dokonywać mikrotransakcji i generować przychód dla spółki.


kliknij, aby powiększyć


Na podstawie ARPU i liczby pobrań można próbować zrobić jakieś przybliżenie przychodów generowane przez poszczególne pozycje portfela. Przychody rozkładają się dość równomiernie po tytułach, ale z pewnością smuci fakt, że najważniejszą pozycją, najbardziej dochodową jest tytuł, który nie był pisany pod segment FTP, czyli Real Boxing. W kolejnym kwartale przychody prawdopodobnie skoczą w górę w związku z premierami i aktualizacją Space Pioneer’a.


kliknij, aby powiększyć


W tym miejscu chciałbym przypomnieć o zasadach rachunkowości stosowanych przez spółkę. Koszty zakwalifikowane jako koszty produkcji/rozwoju gry nie obciążają wyniku okresu w którym zostały poniesione – są kapitalizowane na bilansie, a w rachunku wyników kompensowane przez zwiększenie przychodów pozycją kosztów wytworzenia na własne potrzeby. W momencie premiery skapitalizowane nakłady są amortyzowane metodą liniową, czyli obciążają równomiernie rachunek wyników przez okres użyteczności. I tutaj ciekawostka. Do 2017 r. według okres rozliczania wynosił maksymalnie 6 lat, choć dla Myhem Combat i Space Pioneer przyjęto okres 5 lat. W nocie do sprawozdania rocznego widać jednak, że nastąpiła zmiana i okres ten wydłużył się już do 7 lat, co spółka potwierdziła w raporcie za 1 kw:

Cytat:
Wzrósł natomiast koszt Amortyzacji (o 11%). Od 2019 roku w wyniku dokonanej analizy
segmentu mid-core, przyjęto, iż bardziej odpowiednim okresem ekonomicznej użyteczności (a równocześnie
amortyzacji) gier, będzie okres 7 lat.


Efekt zmian zasad rachunkowości od razu widać na wysokości amortyzacji, która obciąża rachunek wyników i jest ujawnieniem kosztów produkcji. W pierwszym pełnym kwartale (IV kw.) kiedy przez pełen okres naliczano amortyzację Space Pioneer, Myhem Combat i Gravity Rider amortyzacja wyniosła 1,8 mln zł (ale prawdopodobnie nie uwzględniała w pełni oddanych prac rozwojowych w IV kw. roku), natomiast w pierwszym kwartale tylko 1 mln zł. Jeśli nawet tak by się złożyło, że w IV kw. 2018 r. zakończyła się amortyzacja wszystkich starszych gier (a pewnie tak nie było), to i tak obciążenie powinno wynieść minimum 1,2 mln zł. Spółka zatem wydłużyła okres rozliczania kosztów w czasie także dla tytułów już wydanych.


kliknij, aby powiększyć


Manipulacja przy okresach użyteczności to jedno, natomiast trzeba dodać, że spółka obniżyła także koszty funkcjonowania organizacji. Te wykazane nominalnie były o 2 proc. niższe r/r, ale zawierają amortyzację, czyli koszty rozliczania pisania gier. Po ich wyłączeniu widać, że koszty funkcjonowania spadły o ponad 300 tys. zł (9 proc.). Z jednej strony to plus, bo poprawia się wynik, ale z drugiej strony obserwujemy pewien spadek nakładów na pisanie gier – spada korekta przychodów ze sprzedaży o koszty wytworzenia aktywów na własne potrzeby. Koszty niezwiązane z pisaniem gier były r/r wyższe o 11 proc., czego akurat mocno bym nie krytykował, gdyż prawdopodobnie trzeba płacić jakieś tantiemy od Gravity Rider.


kliknij, aby powiększyć

Wynik na sprzedaży w IV kwartale okazał się stratą na poziomie 1,2 mln zł. w porównaniu do straty 0,9 mln zł rok wcześniej. W I kw. strata skurczyła się do 630 tys. zł, ale jak wspomniałem mamy zmiany w okresie rozliczania kosztów pisanych gier. Gdyby nie grzebano w okresach użyteczności strata okresu byłaby pewnie o ponad 800 tys. większa niż raportowana. W ujęciu nominalnym wyniki wyglądają lepiej (straty są mniejsze), ale wynika to głównie ze zmiany zasad rachunkowości.


kliknij, aby powiększyć


W chwili obecnej spółka nie rozliczyła jeszcze ponad 20 mln zł kosztów wydanych na napisanie już wydanych gier. W produkcji znajdują się gry na których skapitalizowano koszty w wysokości 8,6 mln zł. Tempo produkcji w 1 kw. jednak spadło. Na produkcji w toku skapitalizowano jedynie 1,5 mln zł, w porównaniu do 2,2 mln zł rok wcześniej. Być może jest to kwestia niskiego komfortu jeśli chodzi o zapasy gotówkowe.


kliknij, aby powiększyć


Na koniec pierwszego kwartału spółka posiadała 2,7 mln zł gotówki, natomiast jej zadłużenie finansowe netto wynosiło 10,6 mln zł. W relacji do stanu na 3 kw. kiedy ukazało się ostatnie omówienie skurczył się on o ok. 840 tys. zł. Najważniejsze jednak, że wzrosła nieco krocząca EBITDA (za ostatnie 4 kwartały wynosi 4,4 mln zł), dzięki czemu dług netto do EBITDA spadł do poziomu 2,4 (5,3 kwartał wcześniej). Ocena wypłacalności poprawia się także dzięki zmianie kapitału obrotowego w spółce. Na koniec kwartału był on dodatni na kwotę 1,3 mln zł. Jeśli jednak wziąć pod uwagę termin zapadalności obligacji (maj 2020) to sytuacja nie jest komfortowa. Przy obecnych wynikach spółka potrzebowałaby na wygenerowanie odpowiedniej gotówki ponad 2 lata, a obligacje zapadają za rok. Trzeba liczyć na poprawę sytuacji operacyjnej (co w świetle track record z ostatnich lat nie jest wcale oczywiste i nic na razie nie wskazuje na sukces wydanych w marcu gier, o czym za chwilę) lub refinansowanie zadłużenia. Pomocną dłoń może wyciągnąć zarząd, który pomimo zaprzeczeń na temat słabej sytuacji finansowej spółki udzielił już dodatkowego finansowania. Prezes i członek zarządu sprzedali posiadane akcje spółki i udzielili jej 3 letniej pożyczki na kwotę 2 mln zł, przy czym spłata może odbyć się za pomocą emisji akcji.

Spółka w marcu wydała dwa tytuły, które jeszcze nie miały wpływu na wynik. Jednak żeby się zorientować w potencjale wystarczy rzut oka na sensortower.com i porównanie danych operacyjnych i finansowych dla starszych tytułów Vivida i nowych produkcji za kwiecień


kliknij, aby powiększyć


Jak widać ani Pocket Mini Golf, ani Endless Lake nie dorównują nijak Real Boxing, ani Space Pioneer’owi. Niewiadomą pozostaje kolejny zapowiedziany tytuł, ale Vividowi nie udało się już ponad 6 lat (od 2012 r.) powtórzyć sukcesu Real Boxing.

>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 10 lipca 2019 12:29

optimafinanse
Dołączył: 2016-08-03
Wpisów: 71
Wysłane: 31 marca 2020 22:20:24 przy kursie: 1,374 zł
Nie no ta spółka nie jest poważna. Not talking Not talking Not talking

Pan Prezes reklamuje się czacie na SW jakie to wspaniałe perspektywy.

Na pytania o obligacje odpowiada wymijająco.

Dziś przed info ktoś opycha po 1,40 pln 80k akcji, a po sesji info o braku wykupu obligacji.

no way...

addison
Dołączył: 2009-01-06
Wpisów: 1 925
Wysłane: 1 kwietnia 2020 11:19:32 przy kursie: 1,32 zł
do niedawna wisiała reklama emisji obligacji, kupon 8.5%... Koronawirus kasuje takie pomysły

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
18 19 20 21 22 23 24 25

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,621 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +132,30% +26 459,17 zł 46 459,17 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d