aypbsnik
Advertisement
PARTNER SERWISU
qhlhncdk

Enter Air wyląduje na GPW, z IPO spółka zebrała blisko 100 mln zł

Enter Air, największa czarterowa linia lotnicza w Polsce, uplasowała 7 mln akcji nowej emisji po cenie 14 zł za sztukę. Redukcja zapisów wśród inwestorów detalicznych wyniosła 34 proc. Debiut spółki na GPW zaplanowano na około 14 grudnia.

(Fot. facebook.enterair)

(Fot. facebook.enterair)

Drugie podejście Enter Air do debiutu na GPW okazało się skuteczne. Spółka z oferty publicznej zebrała 98 mln zł. Plan maksimum zakładał pozyskanie 110 mln zł. Do inwestorów instytucjonalnych trafi 6,8 mln akcji, stanowiących 38,8 proc. w podwyższonym kapitale zakładowym Enter Air. Do portfeli inwestorów detalicznych trafi 174 tys. akcji. Ze względu na duży popyt na akcje zapisy inwestorów indywidualnych zredukowano o ponad 1/3. Pozostałe 16 tys. walorów trafi do pracowników Enter Air.

– Zrealizowaliśmy nasze założenia. Inwestorzy bardzo dobrze ocenili nasz model biznesowy i rynek, na którym działamy. Pomimo wymagającej sytuacji na rynku kapitałowym popyt na akcje zgłoszony przez inwestorów przewyższył podaż. Dzięki emisji zyskaliśmy kapitał na odnowę floty samolotów na najnowocześniejsze maszyny Boeing 737-800 i 737-8 MAX. Co bardzo ważne, zyskujemy również wartościowych partnerów w akcjonariacie. – powiedział Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air.

>> W serwisie znajdziesz omówienie prospektu emisyjnego i aktualnej sytuacji finansowej Enter Air

Po przydziale akcji nowi akcjonariusze będą posiadać 39,9 proc. akcji w kapitale zakładowym Enter Air, natomiast dotychczasowi akcjonariusze zachowają pakiet kontrolny, z 60,1 proc. udziałem. Dotychczasowi akcjonariusze zobowiązali się nie sprzedawać akcji przez okres jednego roku.

Środki pozyskane z emisji Enter Air zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedpłat na zakup nowych samolotów wynoszących ok. 15 proc. ceny katalogowej. Spółka planuje zakup sześciu nowych samolotów, w tym dwóch samolotów Boeing 737-800 oraz czterech Boeingów 737-8 MAX, które zastąpią część dotychczas użytkowanych maszyn. Cena katalogowa nabywanych samolotów to 361 mln zł za model Boeing 737-800 oraz 413,6 mln zł za model Boeing 737-8 MAX, przy czym wynegocjowana cena zakupu samolotów, stanowiąca tajemnicę handlową, jest znacząco niższa od ceny katalogowej, pod warunkiem użycia samolotów na potrzeby własne, zgodnie z planami grupy.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Najnowsze wiadomości (aktualności, giełda, akcje)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat