djznbhka
Advertisement
PARTNER SERWISU
hloineyr
10 11 12
Analityk Fundamentalny
PREMIUM
375
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 995
Wysłane: 13 kwietnia 2022 22:12:53 przy kursie: 47,60 zł
mówisz, masz ;)
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
Twitter - @AnalitykF

Analityk Fundamentalny
PREMIUM
375
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 995
Wysłane: 13 kwietnia 2022 22:14:21 przy kursie: 47,60 zł
Dywidendowy specjalista od budowy sieci sprzedaży detalicznej - omówienie sprawozdania finansowego Eurotel po IV kw. 2021 r.


Spółka w ostatnim kwartale zeszłego roku istotnie poprawiła swoje rezultaty i pokazała wyniki, które trzeba określić mianem bardzo dobrych. Gdzieś z tyłu głowy powinniśmy jednak pamiętać, że sama baza porównawcza (Q4 2020) nie była specjalnie wymagająca ze względu na częściowe obostrzenia wynikające z lockdownu, która panowały w tamtym okresie.


kliknij, aby powiększyć




kliknij, aby powiększyć


Sprzedaż r/r zauważalnie wzrosła o 20,9 proc. oraz 27 mln zł i osiągnęła rekordowy poziom 156 mln zł. Przypomnę, że spółka działa w kilku różnych segmentach, których częścią wspólną jest dość duży udział biznesu off-line, czyli stacjonarnej sieci detalicznej. To też oznacza, że ma tutaj miejsce standardowa sezonowość w tym biznesie objawiająca się najwyższą sprzedażą w czwartym kwartale, w okresie przedświątecznym. Nie będę specjalnie odkrywczym jeśli zauważę, że sprzedaż urosła głównie dzięki wzrostom w segmencie iDream (sklepy handlujące towarem Apple), choć w zasadzie każdy z segmentów zanotował progres rok do roku. Tutaj raz jeszcze przypomnę o dość niskiej zeszłorocznej bazie. Gdyby dynamikę sprzedaży porównać do czwartego kwartału 2019 to byśmy uzyskali +16,3 proc., co jak na 24 miesiące nie wygląda już tak ”sexy” jak +20 proc. r/r.

Inaczej wygląda to na poziomie marży brutto na sprzedaży, która osiągnęła wartość 30,6 mln zł, czyli o 16,8 proc. niż w poprzednim roku. To zaś oznacza i to widać na drugim wykresie, że rentowność na tym poziomie spadła z 20,3 proc. rok wcześniej do 19,6 proc. obecnie. I znowu porównując do danych sprzed dwóch laty mamy o 6,2 mln zł więcej i dynamikę +25,4 proc., co oznacza, że rentowność obecnie byłą o 1,4 p.p. wyższa niż dwa lata temu. Można więc przyjąć roboczą tezę, że rentowność brutto na sprzedaży w Q4 2020 była dość wysoka i w tym kontekście baza porównawcza była akurat całkiem wymagająca.

Na poziomie zysku operacyjnego mamy dynamiki już naprawdę wysokie – EBIT wyniósł 13,86 mln zł i był wyższy o prawie 58 proc. niż rok wcześniej, co w liczbach przekłada się na +5,1 mln zł więcej. Porównując do danych sprzed dwóch lat można stwierdzić, że zysk operacyjny został podwojony. Skoro więc sprzedaż rośnie, a marża handlowa (marża brutto na sprzedaży) również, ale wolniej, do tego zysk operacyjny przekracza dynamiki sprzedaży to musi oznaczać jedno. Spółka bardzo ładnie popracowała na kosztach i tutaj mamy sporą część wytłumaczenia bardzo dobrych wyników czwartego kwartału. I tak faktycznie było, ponieważ koszty zarządu r/r wzrosły o 8,4 proc., a koszty sprzedaży w zasadzie stanęły w miejscu, bo tak należy rozumieć +1,2 proc. więcej niż w czwartym kwartale 2020 roku.

Również pomogło saldo na pozostałej działalności operacyjnej +0,3 mln zł obecnie vs -0,7 mln zł rok wcześniej. Spółka zazwyczaj nie prezentuje istotnych pozycji na PPO/PKO w ciągu roku, ale w czwartym kwartale zazwyczaj jakieś pozycje się pojawiają i tak było obecnie. W zeszłym roku był to odpis na należności (0,2 mln zł) jak i koszty komornicze w kwocie 0,5 mln zł. Z kolei w tym roku przede wszystkim to odwrócenie rezerwy na koszty (zobowiązanie wobec dostawcy), które pojawiło się w pierwszej połowie 2021 roku w kocie 452 tys. zł, a teraz zniknęło. Gdybyśmy chcieli porównać zysk na sprzedaży (bez wpływu salda pozostałej działalności operacyjnej) to dynamika r/r wyniosłaby + 43 proc., co oznacza ponad dwukrotnie wyższą dynamikę niż w wypadku sprzedaży.

Na poziomie salda z działalności finansowej mamy kolejną poprawę tym razem r/r o 800 tys. zł. Jest to efekt zeszłorocznych ujemnych różnic kursowych. Warto także wspomnieć o pozycji w rachunku zysków i strat „Udział w wyniku jednostki stowarzyszonej”, która w tym kwartale wykazała ujemną wartość -173 tys. zł, w porównaniu do -100 tys. zł w Q4 2020. Tak więc spółka stowarzyszona Soon Energy Poland (fotowoltaika) w analizowanym kwartale przyczyniła się do obniżenia wyniku. Narastająco za cały ryk przyniosła one jednak zysk w kwocie 643 tys. zł, czyli dość porównywalnie (-15 tys. zł) jak w roku poprzednim. W zasadzie nie był to zysk spółki, tylko procentowy udział Eurotelu w tym wyniku.

Kwartalny zysk brutto wyniósł 13,8 mln zł (+73 proc. r/r) i był wyższy o 5,8 mln zł niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Podobna dynamika miała miejsce na poziomie zysku netto (+76 proc. r/r), który wyniósł 10,2 mln zł, w porównaniu do 6,3 mln zł rok wcześniej oraz 5,0 mln zł w ostatnim kwartale 2019 roku. Jednocześnie zysk netto czwartego kwartału stanowił 46 proc. całorocznego zysku, choć pamiętać trzeba o wspomnianej wyżej sezonowości.

Iphone i Xioami dają parę

Proszę spojrzeć na strukturę marży handlowej w podziale na segmenty. Spółka fajnie raportuje segmenty, ale niestety tylko do poziomy marży brutto na sprzedaży (handlowej) wrzucając koszty sprzedaży (w uproszczeniu koszty placówek detalicznych) do jednego worka.


kliknij, aby powiększyć


Bezsprzeczne największym i najważniejszy, segmentem grupy jest iDream, czyli sprzedaż produktów Apple. Obrót w analizowanym kwartale wzrósł o 13,o proc. i przekroczył magiczną barierę 100 mln zł, a konkretnie było to aż 111 mln zł. Jednocześnie sprzedaż tego segmentu stanowiła 71 proc. sprzedaży całości grupy. Tutaj byłbym jednak ostrożny z porównywaniem sprzedaży między segmentami, ze względu na specyfiką poszczególnych linii biznesowych i rozliczeń finansowych. Marża brutto na sprzedaży wyniosłą16, mln zł (+13,5 proc.) a rentowność była lekko wyższa niż w roku poprzednim -14,9 proc. vs 14,8 proc. rok wcześniej. Wartościowo oznaczało to wzrost r/r o prawie 2,0 mln zł, czyli 44 proc. całego wzrostu marzy w grupie. Widać, że segment dalej dobrze performuje, pomimo braku otwarć nowych lokalizacji w 2021 roku. Eurotel wciąż posiada 11 salonów klasy Premium oraz sklep internetowy. Spółka wskazuje na pozytywny efekt sprzedażowy związany z debiutem Iphone 13. Jeśli chodzi o rozwój i przyszłość to cisza panuje w kwestii nowych otwarć, ale być może zwiększeniu ulegnie skala działania usług serwisowych oraz sprzedaż w kanale e-commerce.

Drugim segmentem, który mocno przyłożył się do poprawy wyników był o dziwo T-Mobile, którego sprzedaż r/r wzrosła o 31,3 proc. i 2,3 mln zł. Już sama dynamika obrotu miło zaskoczyła, a do tego jeszcze lepiej zadziałała marża handlowa. Wyniosła ona 3,87 mln zł w porównaniu do 2,6 mln zł rok wcześniej, co daje dynamikę na poziomie ponad 48,0 proc. Segment ten dodał r/r marżę w kwocie 1,26 mln zł, czyli 28 proc. całości poprawy w grupie Eurotel. Przypomnę, że historycznie to właśnie z tej działalności wywodzi się spółka i tutaj doskonaliła swoje procesy biznesowe. Na koniec roku było 0 aktywnych salonów (w tym 29 własnych, reszta to agenci), czyli o 5 mniej niż rok wcześniej. Patrząc na roczne przychody mamy wzrost o 9,5 proc., co prowadzi do konkluzji o zwiększeniu wartości sprzedaży przypadającej na jeden punkt. Jednocześnie to tak naprawdę dopiero powrót do wyniku sprzedażowego z roku 2019. Trzeba jednak docenić, że na tak trudnym rynku, coraz bardziej atakowanym przez podpisywanie umów i przedłużenia przez internet, spółka cały czas sobie porządnie radzi.

Teraz czas trochę napisać o Xiaomi – segmencie MiMarkt, który w moim odczuciu miał być nową gwiazdą grupy i koniem pociągowym. Tak się jeszcze nie stało (trochę chyba przeszkodziła pandemia), aczkolwiek widać pozytywne zmiany. Sprzedaż r/r wzrosła o 119 proc., co wygląda w ujęciu procentowym znakomicie. Patrząc na wartość to mamy jednak 13,6 mln zł, co daje 750 tys. zł na 1 salon miesięcznie. Nie jest wiec to wartość, która powala na kolana. Warto jednak jasno podkreślić, że spółka zamierza tutaj zarówno inwestować w nowe otwarcia (na razie tylko 6 salonów, bez otwarć w 2021 roku) jak i rozwój sprzedaży każdego z nich. Salony te dopiero budują swoją pozycję na rynku i należałoby przyjąć, że nie osiągnęły jeszcze docelowego pułapu obrotów, które mogą i powinny generować. Na poziomie zysku brutto ze sprzedaży wygląda to trochę mniej okazale, ponieważ dynamika wyniosła 62,7 proc., przy wartości 2,88 mln zł, czyli o 1,1 mln zł wyższej niż rok wcześniej. Oznacza to, że rentowność wyniosła 21,2 proc., w porównaniu do 28,6 proc. rok wcześniej. Podsumowując wyniki tego segmentu można założyć, że sieć MiMarkt była trzecim pod względem przyrostu marży handlowej w grupie Eurotel w analizowanym kwartale. Zarząd dodatkowo podkreśla, że współpraca z producentem Xiaomi powinna nabierać rozpędu, co też powinno mieć przełożenie na większe znaczenie w wynikach spółki Viamind (spółka zależna Eurotelu) jak i analizowanej grupy kapitałowej. W moim odczuciu szybki rozwój tej nogi biznesu byłby dobrym amortyzatorem schyłkowej jednak w pewnym stopniu działalności związanej z sprzedażą abonamentów komórkowych w salonach stacjonarnych.

Segment Play wykazał w Q4 sprzedaż płaską r/r (+0,9 proc.), która wyniosła 12 mln zł. Jednocześnie podobnie wyglądało to w całym roku gdzie sprzedaż minimalnie (-1,4 proc.) spadła w porównaniu do 2020. Marża brutto zachowała się jak sprzedaż, czyli stabilnie – 6,4 mln zł teraz i rok wcześniej. Co prawda dynamiki nie było, ale jednak 6,4 mln zł stanowi 21 proc. całego zysku brutto na sprzedaży w grupie, więc nie można tego nie doceniać.

Z pozostałych segmentów wspomnę tym razem o tzw. oddziale Wrocław, który zajmuje się handlem telefonami i urządzeniami bez umów abonamentowych, akcesoriami czy produktami małego AGD. Roczna sprzedaż to już 32 mln zł, z czego 9,0 mln zł przypada na analizowany 3 miesięczny okres, Marża handlowa w tym okresie wyniosła 0,4 mln zł, co oznacza rentowność na poziomie 4,7 proc. Widać więc, że jest to pewna odnoga sprzedaży hurtowej, która samą rentownością może nie zachwyca, ale daje jednak pewną skalę i otwiera możliwości. Zakładam, że to właśnie ten segment realizuje sprzedaż eksportową, a w zasadzie WDT, czyli sprzedaż na terenie Unii Europejskiej. Patrząc na noty mamy informację o sprzedaży WNT w całym 2021 roku na poziomie 25,9 mln zł, w porównaniu do 6,5 mln zł rok wcześniej.

Podsumowując segmentową rentowność mamy całkowitą marżę brutto na sprzedaży na poziomie 19,6 proc., w porównaniu do 20,3 proc. rok wcześniej, co w dużej części zawdzięczamy obniżeniu rentowności na poziomie segmentu Mimarkt. Mówimy jednak tylko o procentowym spadku, ponieważ wartościowo (przypomnę +4,4 mln zł r/r) najbardziej do poprawy wyników przyczyniły się segmenty iDream, T-Mobile oraz właśnie MiMarkt.



kliknij, aby powiększyć


Jeśli przypomnimy sobie wzrost sprzedaży o prawie 21 proc., to można by oczekiwać, że koszty operacyjne wzrosną powiedzmy o mniejsze kilkanaście procent i zadziała pozytywny efekt dźwigni operacyjnej i rozłożenia kosztów stałych na większe wolumeny sprzedażowe. A tutaj niespodzianka, ponieważ koszty działalności operacyjnej w czwartym kwartale 2021 wyniosły 17,1 mln zł w porównaniu do 16,8 mln zł rok wcześniej. A zatem wzrost tego składnika rachunku wyników wyniósł tylko 2,2 proc.! I tutaj tak naprawdę leży praprzyczyna tak dobrych wyników jakie zaraportowała spółka. Patrząc na koszty rodzajowe (w ujęciu rocznym, niestety brak takich danych w raportach kwartalnych) to nie było, żadnej pozycji, która rosłaby szybciej niż dynamika sprzedaży, która wyniosła14,7 proc. (2021 vs 2020). Najważniejszy koszt, czyli usługi obce rosły o 2,6 proc. (+1,2 mln zł r/r), a wynagrodzenia szybciej (+12,9 proc. i +3,3 mln z) ale i tak w tempie akceptowalny. Gdy do tego dodamy stałą wartość amortyzacji (12,8 mln z w 2021 vs 12,9 mln zł w 2020) to mamy odpowiedź (choć niepełną) o główne przyczyny poprawy rentowności. To zaś daje pewne oczekiwana, że może to się przełożyć na kolejne kwartały, choć oczywiście dwucyfrowa inflacja oraz kurs EUR/PLN (czynsze) może tutaj pokrzyżować te założenia.

Wyniki roczne potwierdzają siłę

Spójrzmy na wyniki w ujęciu rocznym i w porównaniu do 3 lat wstecz.


kliknij, aby powiększyć




kliknij, aby powiększyć


Sprzedaż w 2021 roku wyniosła 490 mln zł i była o prawie 63 mln zł wyższa niż rok wcześniej (+14,7 proc. r/r) , choć tylko o 54 mln zł większa niż w 2019 roku. Już taka zbitka cyfr pokazuje, że pandemia doświadczyła sprzedażowo Eurotel w 2020 roku dość mocno. Nie powinno to specjalnie dziwić mając w pamięci, że jest to grupa działająca jako sieć sprzedaży detalicznej i do prowadzenia biznesu musi posiadać otwarte placówki, co w okresach lockdownu nie było przecież często możliwe.

Zysk brutto na sprzedaży wyniósł prawie 88 mln zł i był o 10,3 mln z wyższy niż rok wcześniej. Przełożyło się to na dynamikę +13,3 proc., czyli o 1,4 p.p. mniej niż sprzedaż. Oznacza to również lekko (-0,2 p.p.) niższą rentowność handlową, która ostatecznie wyniosła 17,9 proc. vs 17 proc. rok wcześniej. Zysk operacyjny w kwocie 29,8 mln zł przewyższył o 21,3 proc. wynik uzyskany rok wcześniej. Tutaj, tak jak w czwartym kwartale, przyczyniły się do tego spokojnie rosnące koszty sprzedaży (+8,7 proc. r/r) oraz kosztu zarządu (+7,2 proc. r/r). Innymi słowy istotna roczna poprawa wyników, to w dużej mierze efekt rozwodnienia kosztów na tle całkiem przyzwoicie rosnącej sprzedaży. Na poziomie zysku netto wygląda to nawet jeszcze troszkę lepiej – mamy tutaj dynamikę +23,9 proc. i wartość absolutną na poziomie 24,2 mln zł w porównaniu do 19,6 mln zł rok wcześniej. W tym wypadku pomogło trochę saldo na działalności finansowej, które r/r było korzystniejsze o 0,6 mln zł.

Zadłużenie pod kontrolą

Środki pieniężne na koniec 2021 roku wynosiły 44,1 mln zł (a jeszcze jest udzielona pożyczka Soon Energy na kwotę 4,3 mln zł), a spółka nie posiadała zadłużenia finansowego w rozumieniu kredytów, pożyczek czy obligacji. Nawet jeśli dodamy do tego zobowiązania z tytułu leasingu finansowego (ok. 35,8 mln zł związane głównie z wprowadzeniem MSSF 16) to i tak mamy ujemny finansowy dług netto. Z pełnym przekonaniem można więc stwierdzić, że jej sytuacja jest obecnie dość komfortowa.

Patrząc na operacyjne przepływy pieniężne (OCF) w ujęciu rocznym to mamy 44, 4 mln zł w porównaniu do 10,8 mln zł. rok wcześniej. Wzrost jest bardzo duży, ale jednak baza zeszłoroczna była zaniżona w związku z ujemną zmianą na zobowiązaniach handlowych w wartości ponad 22 mln zł. Stąd też tak dobry obecny OCF to w części również zasługa zmiany na zobowiązaniach handlowych (+19 mln zł) w związku z niskim saldem początkowym.

Spółka nie otwierała nowych salonów ani nie kupowała innych firm, więc wydatki inwestycyjne nie były znaczące (1,2 mln zł) wyłączywszy z tego ruchu na pożyczkach. O ujemny długu netto już pisałem więc zostaje jeszcze tylko dywidenda. W 2021 roku spółka wypłaciła rekordowe 23, 2 mln zł, czyli 6,2 zł na 1 akcję. Tak wysoka wartość to efekt braku podzielenia się zyskami z akcjonariuszami w roku 2020 ze względu na lock-down i niepewność, która wtedy panowała. Można więc powiedzieć, że była to dywidenda za dwa lata, co by dawało po 3,1 zł na akcję za każdy rok obrotowy. W dniu dzisiejszym zarząd poinformował o propozycji dywidendy w kwocie 4,5 zł na akcję za wyniki roku 2021. W porównaniu do 6,2 wygląda to słabo, ale w praktyce można założyć, ze jest to około 50 proc. więcej, a i stopa dywidendy (prawie 10 proc. w stosunku do bieżącego kursu akcji) jest interesująca. Patrząc na wskaźnik wypłaty dywidendy mamy na poziomie 70 proc, czyli dość zbliżony do średniej z poprzednich lat.

Podsumowanie

Obecnie kapitalizacja spółki wynosi 170-180 mln zł i jest o kilka proc. niższa niż przy ostatnim omówieniu wyników za Q1 2021 roku. Trzeba jednak pamiętać o wypłacie rekordowej dywidendy, co obniżyło wycenę. Zysk netto z ostatnich 12 miesięcy to 24 mln zł, co przekłada się wskaźnik C/Z na poziomie 7,4. Podobnie atrakcyjnie wygląda wskaźnik EV/EBITDA na poziomie 3,8. Patrząc historycznie to jednak wycena wskaźnikowa C/Z byłą po prostu niska i raczej nie przekraczała wartości jednocyfrowych. To zaś oznacza, że obecna wycena jest raczej w wartościach wyższych niż niższych. Tym niemniej, czy można mieć jakieś poważne zastrzeżenia do spółki, która może nie ma specjalnie porywającego biznesu, ale rok w rok zarabia, wypłaca solidne dywidendy o stopie między 5 a 10 procent i cały czas jednak się rozwija?

Oświadczam, że posiadam akcje spółki w moim portfelu w chwili obecnej. Nie dokonywałem transakcji w ostatnich 30 dniach. Analizę przeprowadziłem starając się być maksymalnie obiektywnym tak jak tylko potrafię.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
Twitter - @AnalitykF
Edytowany: 21 kwietnia 2022 14:54

Premier02
PREMIUM
12
Dołączył: 2019-02-24
Wpisów: 315
Wysłane: 12 maja 2022 17:31:09 przy kursie: 44,10 zł
Życie jest pełne niespodzianek:

Zwyczajne Walne Zgromadzenie Eurotela zdecydowało o wypłacie z zysku netto za 2021 rok 18,7 mln zł dywidendy, co daje 5 zł dywidendy na jedną akcję - poinformowała spółka w komunikacie. Zarząd rekomendował wcześniej wypłatę niższej dywidendy, na poziomie 4,5 zł na jedną akcję.

Spodziewał się ktoś?

infostrefa.com/infostrefa/pl/w...


Premier02
PREMIUM
12
Dołączył: 2019-02-24
Wpisów: 315
Wysłane: 30 sierpnia 2022 11:29:20 przy kursie: 42,00 zł
Co się dzieje na spółce?
Skąd taka zmiana kursu?

Analityk Fundamentalny
PREMIUM
375
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 995
Wysłane: 13 września 2022 14:22:57 przy kursie: 49,30 zł
Smaczne jabłuszko z fotowoltaiczną dywidendą w tle - omówienie sprawozdania finansowego Eurotel po 2 kw. 2022 r.


Spółka kolejny raz poprawiła swoje rezultaty i pokazała wyniki, które trzeba określić mianem bardzo dobrych, choć wydatnie w tym pomógł one-off związany z rozpoznaniem zysku na sprzedaży udziałów w Soon Energy Poland do EDP Energia Polska za kwotę 9,51 mln zł.


kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć


Sprzedaż r/r zauważalnie wzrosła o 27,9 proc. oraz ponad 31 mln zł i osiągnęła poziom 144 mln zł. Nie był to rekordowy kwartał, ponieważ w Q4 2021 grupa osiągnęła obroty na poziomie 156 mln zł. Przypomnę, że spółka działa w kilku różnych segmentach, których częścią wspólną jest dość duży udział biznesu off-line, czyli stacjonarnej sieci detalicznej. To też oznacza, że ma tutaj miejsce standardowa sezonowość w tym biznesie objawiająca się najwyższą sprzedażą w czwartym kwartale, w okresie przedświątecznym. Jak w poprzednich kwartałach sprzedaż urosła głównie dzięki wzrostom w segmencie iDream/Apple (+40,7 proc. r/r), choć w zasadzie każdy z segmentów zanotował progres rok do roku za wyjątkiem był tylko segment MiMarkt, ale o tym szczegółowo przy okazji analizy segmentów.

Spółka również zauważa, że z jednej strony baza porównawcza nie była istotnie wymagająca (2021 to jwdnak jeszcze covid i lockdown), ale z drugiej kanały internetowe również urosły i to pomimo istniejącej konkurencji ze strony innych kanałów działających już bez ograniczeń pandemicznych. W efekcie dobrego uzupełniania się tych wszystkich kanałów spółka ujawniła w swoich wynikach pełen potencjał sprzedażowego we wszystkich obszarach prowadzonej działalności.

Marża brutto na sprzedaży osiągnęła wartość 24,46 mln zł, czyli o 33,2 proc. niż w poprzednim roku, co jest przyrostem szybszym niż sprzedaż. To zaś oznacza i to widać na drugim wykresie, że rentowność na tym poziomie wzrosłą z 16,3 proc. rok wcześniej do 17,0 proc. obecnie., choć porównując do Q2 2020 była niższa o 1,7 p.p.

Na poziomie zysku operacyjnego mamy dynamiki już naprawdę wysokie – EBIT wyniósł 8,44 mln zł i był wyższy o prawie 77 proc. niż rok wcześniej, co w liczbach przekłada się na +3,66 mln zł więcej. Widać więc, że pozytywnie zadziałała zasada dźwigni operacyjnej. Pomogła w tym wyższa rentowność handlowa, ale również wolniejszy wzrost kosztów SG&A (sprzedaży i zarządu) w przedziale 14-17 proc. Trzymanie kosztów w ryzach to chyba jeden ze znaków rozpoznawczych tej grupy. Saldo na pozostałej działalności operacyjnej to -0,48 mln zł i przede wszystkim efekt kosztów pośrednictwa w sprzedaży majątku trwałego. Zakładam, że jest to pozycja związana z sprzedażą udziałów w Soon Energy Poland, więc zysk przed opodatkowaniem na tej transakcji wyniósłby ok. 9,05 mln zł. Jeśli przyjmiemy, że zysk księgowy i podatkowy na tej transakcji jest taki sam (to nie musi być prawda, ale nie mamy wystarczająco detalicznej noty z podatkami) to wpływ na zysk netto można szacować na ok. 7,3 mln zł jako transakcję one-off w tym kwartale. Patrząc w ujęciu cashowym należy przyjąć, że spółka otrzymała 9,3 mln zł tytułem sprzedaży udziałów, ale dodatkowo nastąpił zwrot pożyczek w kwocie 4,3 mln zł. Co prawda w kolejnych kwartałach nie będzie już wsparcia wynikowego w postaci części wyniku przynależnego ze spółki stowarzyszonej (Eurotel posiadał 46 proc. udziałów), ale kwota 37 tys. zł za pierwsze półrocze nie zmienia wyniku. Wynik na transakcji sprzedaży został wykazywany poniżej EBIT i EBITA, a przed zyskiem przed opodatkowaniem i zyskiem netto. Warto o tym pamiętać q kontekście analizy wskaźników rentowności. To zresztą powód, dla którego rentowność i wynik netto na powyższych wykresach są wyższe niż EBIT i EBITDA.

Kwartalny zysk brutto wyniósł 18,27 mln zł (+241 proc. r/r) i był wyższy o 12,9 mln zł niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Gdybyśmy wyłączyli powyższego one-offa to dynamika spadłaby do ok. 72 proc. (+3,86 mln zł), czyli podobnie do dynamiki zysku operacyjnego. Podobna dynamika miała miejsce na poziomie zysku netto (+252 proc. r/r), który wyniósł 14,9 mln zł, w porównaniu do 4,2 mln zł rok wcześniej. Korekta o wydarzenie jednorazowe sprowadza te parametry do dynamiki +78 proc. r/r oraz +3,33 mln zł zysku netto więcej. W zasadzie patrząc na skorygowane dane można tylko bić brawo i jasno stwierdzić, że są to wyniki bardzo dobre.

Jeśli chcielibyśmy szukać dziury w całym to można podkreślić niższy zysk na sprzedaży w Q2 (8,9 mln zł) niż w Q1 (10, 1) przy dość porównywalne(144 i 141 mln zł) sprzedaży. Dokładniejsza analiza pokazuje, że to przede wszystkim efekt bardzo niskich kosztów sprzedaży w Q1 (1,377 mniej niż w Q2) 2022. Wydaje się, ze taki poziom raczej nie jest do utrzymania w perspektywie kolejnych kwartałów, choć jak już wskazałem wcześniej spółka naprawdę dba o koszty operacyjne. Patrząc w trzeci kwartał pamiętajmy o szybszej (w zasadzie startującej w tym momencie) premierze nowych modeli Apple (Iphone 14) etc., co może pozytywnie wpłynąć na wyniki Q3, choć zapewne zmienić popyt w Q4. Zagrożeniem jest oczywiście recesja i spadek konsumpcji, co mogłoby się negatywnie przełożyć na sprzedaż, a za tym na zyski Eurotelu.

Apple daje parę

Proszę spojrzeć na strukturę marży handlowej w podziale na segmenty. Spółka fajnie raportuje segmenty, ale niestety tylko do poziomy marży brutto na sprzedaży (handlowej) wrzucając koszty sprzedaży (w uproszczeniu koszty placówek detalivznych) do jednego worka.


kliknij, aby powiększyć


Bezsprzeczne największym i najważniejszy, segmentem grupy jest iDream, czyli sprzedaż produktów Apple. Obrót w analizowanym kwartale wzrósł o 40,7 proc. (+52,1 proc. w porównaniu do okresu sprzed dwóch lat) i drugi raz przekroczył magiczną barierę 100 mln zł, a konkretnie było to aż 102,6 mln zł. Jednocześnie sprzedaż tego segmentu stanowiła ponad 71 proc. sprzedazy całości grupy. Marża brutto na sprzedaży w tym segmencie wyniosła 12,65 mln zł (+64,3 proc.) a rentowność była wyższa niż w roku poprzednim: 12,3 proc. vs 10,6 proc. rok wcześniej. Wartościowo oznaczało to wzrost r/r o prawie 2,0 mln zł, czyli 44 proc. całego wzrostu marzy w grupie. Widać, że segment dalej dobrze performuje, pomimo braku otwarć nowych lokalizacji. Eurotel wciąż posiada 11 salonów klasy Premium oraz sklep internetowy.

Drugim segmentem, który mocno przyłożył się do poprawy wyników był T-Mobile, którego sprzedaż r/r wzrosła o 20,0 proc. i 1,56 mln zł. Już sama dynamika obrotu miło zaskoczyła, a do tego na plus także zadziałała marża handlowa. Wyniosła ona 3,54 mln zł w porównaniu do 2,73 mln zł rok wcześniej, co daje dynamikę na poziomie prawie 30 proc. Segment ten dodał r/r marżę w kwocie 0,8 mln zł.

Segment Play wykazał w Q2 sprzedaż płaską r/r (+1,4 proc.), która wyniosła 10,26 mln zł i jest to trzeci kwartał bez istotnej zmiany sprzedaży. Na szczęście udało się utrzymać rentowność brutto na sprzedaży, która wyniosła 56,5 proc. (+1,0 p.p.) i wyniosła 5,82 mln zł.

Teraz czas trochę napisać o Xiaomi – segmencie MiMarkt, który w moim odczuciu miał być nową gwiazdą grupy i koniem pociągowym. Tak się jeszcze nie stało, a założenia z ostatniej analizy (po Q4 2021) na razie się nie potwierdziły. MiMarkt to 6 salonów oferujących produkty marki Xiaomi oraz sklep internetowy. Niestety sprzedaż r/r mocno (-39%) spadła i wyniosła tylko 6,8 mln zł w porównaniu do 18,4 mln zł. Gdybyśmy jednak spojrzeli na dane półroczne to spadki są mniejsze: -16 proc. oraz 2,9 mln zł mniej niż ok wcześniej. To po prostu efekt relatywnie dobrego pierwszego kwartału zdecydowanie gorszego drugiego. Ogólnie słabe półrocze w tym segmencie spółka tłumaczy zmianami w polityce sprzedaży Xiaomi ograniczenia ilości ofert promocyjnych, które do tej pory były motorem napędowym sprzedaży. To oczywiście słaba informacja, choć jeśli nowe zasady i strategie działania Xiaomi na rynku polskim zostaną ustalone to można mieć nadzieję na powrót do wzrostów. Na poziomie zysku brutto ze sprzedaży wygląda to trochę lepiej, ale nie znaczy to, ze dobrze. Dynamika wyniosła -27,5 proc., przy wartości 1,17 mln zł, czyli o 0,44 mln zł mniej niż rok wcześniej. Ponieważ spadek dynamiki zysku był mniejszy niż sprzedaży, oznacza to, ze rentowność brutto na sprzedaży wzrosła i wyniosła 17,2 proc., w porównaniu do 14,6 proc. rok wcześniej.

Z pozostałych segmentów wspomnę tym razem o segmencie Canal+. Na koniec czerwca 2022 było w tej sieci 30 punkty sprzedaży z czego 3 własne, co daje wzrost r/r o +2 w całości, ale -1 na własnych punktach. W pierwszym półroczu 2022 roku sieć dokonała 7 715 operacji pod postacią umów lub aneksów do nich, czyli o 17 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost efektywności tego parametru daje nadzieje na lepsze wyniki i tak się faktycznie stało. Sprzedaż kwartalna r/r wzrosła o 21,5 proc do poziomu 645 tys. zł, a zysk brutto na sprzedaży wyniósł 264 tys. zł, co daje + 41 tys. zł oraz +18,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Wyniki więc są zachęcające, a spółka wskazuje zarówno na wewnętrzne zmiany organizacyjne, jak i prowizje otrzymywane od Canal+ wraz z nową ofertą usług streamingowych. To dobry znak, choć wartości podane przeze mnie jednoznacznie wskazują, że trudno uznać ten segment za prawdziwy game changer spółki, choćby ze względu na jego wielkość.



kliknij, aby powiększyć


Jeśli przypomnimy sobie wzrost sprzedaży o prawie 28 proc., to można by oczekiwać, że koszty operacyjne wzrosną powiedzmy o mniejsze kilkanaście procent i zadziała pozytywny efekt dźwigni operacyjnej i rozłożenia kosztów stałych na większe wolumeny sprzedażowe. I tak się faktycznie wydarzyło. Koszty działalności operacyjnej w drugim kwartale bieżącego roku wyniosły 15,5 mln zł w porównaniu do 13,6 mln zł rok wcześniej. A zatem wzrost tego składnika rachunku wyników wyniósł 14,3 proc., co stanowi mniej więcej połowę dynamiki sprzedaży! I tutaj tak naprawdę leży praprzyczyna tak dobrych wyników jakie zaraportowała spółka. Niestety nie mamy danych kwartalnych dotyczących kosztów rodzajowych. Patrząc jednak na dane półroczne widać, ze dwa podstawowe elementy rodzajowe (usługi obce oraz świadczenia pracownicze) w zrosły r/r o około 13-14 proc.

Wyniki roczne potwierdzają siłę

Spójrzmy krótko na wyniki w ujęciu rocznym i w porównaniu do 4 lat wstecz.


kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć


Sprzedaż za ostanie 12 miesięcy to już 564 mln zł i jest to już 74 mln zł więcej niż w 2021 roku. Taki wzrost przekłada się zarówno na marżę brutto (+11,7 mln zł) jak i zysk operacyjny (+8,45 mln zł). Oczywiście zysk netto wzrósł imponująco (+15 mln zł), z czego mniej więcej połowa to efekt sprzedaży udziałów w Soon Energy Poland. Na poziomie rentowności procentowej marży brutto na sprzedaży jest stabilizacja z lekką tendencją spadkową, która jest jednak nadrabiana dźwignią operacyjną i rentowności operacyjnej (EBIT i EBITDA) z roku na rok rosną. To na co jednak przede wszystkim chciałbym zwrócić Waszą uwagę to na osiągną przez spółkę ponadprzeciętne rentowności w odniesieniu do aktywów czy kapitałów.


kliknij, aby powiększyć


Poziomy rentowności kapitałowe (ROE, ROCE czy ROIC) od kilkunastu do kilkudziesięciu procent powinny robić na nas wrażenie. Nie jest to przypadek, ani jeden one-off nawet w tym roku. Gdybyśmy go wyłączyli (tylko dla ROE i ROA) to i tak zyskowności pozostały by bardzo wysokie. W wypadku zwrotu na kapitale stałym (ROCE) czy zainwestowanym (ROIC) zysk na sprzedaży udziałów nie ma znaczenia. Tak wysokie rentowności są efektem dwóch rzeczy. Spółka nie ma długu netto więc finansuje się głównie kapitałami własnymi, a dodatkowo wypłaca regularnie dywidendę , co oznacza, że mianownik też jakoś strasznie istotnie nie wzrasta. Przy rozsądnej (jak na firmę handlową) rentowności netto na poziomie 3-5 proc. i rotacji aktywów (2,8 na koniec czerwca) ma to wpływ na naprawdę bardzo dobre rentowności osiągane w stosunku do zainwestowanego kapitału.

Środki pieniężne na koniec czerwca prawie 61 mln zł a spółka nie posiadała zadłużenia finansowego w rozumieniu kredytów, pożyczek czy obligacji. Nawet jeśli dodamy do tego zobowiązania z tytułu leasingu finansowego (ok. 32 mln zł związane głównie z wprowadzeniem MSSF 16) to i tak mamy ujemny finansowy dług netto. Z pełnym przekonaniem można więc stwierdzić, że jej sytuacja jest mega komfortowa. Patrząc na operacyjne przepływy pieniężne (OCF) w ujęciu rocznym to mamy 52 mln zł, a po pomniejszeniu o wydatki inwestycyjne i płatności leasingowe Free Cash Flow wyniósł prawie 41 mln zł w porównaniu do 32 mln zł w 2021 roku. Jeśli podzielimy 61 mln zł przez ilość akcji to otrzymamy około 16 zł na 1 akcję przy cenie rynkowej poniżej 50 zł. To oznacza stosunek gotówki do kapitalizacji na poziomie prawie 1/3. Dodatkowo jest to jasna informacja na temat możliwości dywidendowych. Przypomnę, że ostatnia dywidenda wypłacona w czerwcu tego roku to 5,0 zł, a rok wcześniej było nawet 6,20. Zakładając, ze spółka będzie się wciąż rozwijać to nie zdziwiłoby mnie 8,0 zł na akcję dywidendy za rok21022, choć niektórzy wspominają nawet o 10 zł. W każdym razie niewątpliwie należy pamiętać o tym, że jest to również spółka dywidendowa.

Podsumowanie

Obecnie kapitalizacja spółki wynosi 180-190 mln zł co przy powtarzalnym 12 miesięcznym zysk netto z ostatnich 12 miesięcy to 32 mln zł, co przekłada się wskaźnik C/Z na poziomie poniżej 6, a EV/EBITA w okolicach 3. Patrząc historycznie wycena wskaźnikowa C/Z była po prostu niska i zazwyczaj nie przekraczała wartości jednocyfrowych. Nie zmienia to faktu, ze obecne poziomy wskazują na jeden z dwóch scenariuszy. Albo rynek nadal nie docenia powtarzalności zysków spółki, co zostało już dowiedzione wielokrotnie. Albo też obstawia scenariusz mocnego hamowania (recesji), co mogłoby się faktycznie niekorzystnie (dźwignia operacyjna) odbić na wynikach spółki, gdyby sprzedaż zaczęła spadać w wartościach bezwzględnych. Z drugiej strony biorąc pod uwagę ostatnie 5 miesięcy, czyli okres od poprzedniej analizy naprawdę trudno narzekać. Kurs spółki jest obecnie trochę wyżej niż ostatnio, a przecież doszło w międzyczasie 5 zł dywidendy (stopa do dzisiejszego kursu to około 10 proc.), podczas gdy szeroki rynek w tym samym okresie spadł o 20 procent.

Oświadczam, że posiadam akcje spółki w moim portfelu w chwili obecnej. Nie dokonywałem transakcji w ostatnich 30 dniach. Analizę przeprowadziłem starając się być maksymalnie obiektywnym tak jak tylko potrafię.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
Twitter - @AnalitykF

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 1 grudnia 2022 12:47:47 przy kursie: 60,00 zł
EUROTEL - spojrzenie na wykres


Wykres w interwale tygodniowym. Powrócę do koncepcji opartej o kanał Fibonacciego i zniesienia, gdyż na dobrą sprawę tylko te narzędzia mają teraz rację stosowania. Kurs akcji spółki znajduje się w silnym trendzie wzrostowym i właśnie dotarł do pierwszego poziomu, na którym dochodzi do prewencyjnej realizacji zysków (widać to po górnym cieniu tygodniowej świecy). Jest to zewnętrzne zniesienie 161,8% wzmocnione ekstrapolacją linii łączącej historyczne szczyty. Wraz z sygnalizowanym wykupieniem ten układ tworzy podkład pod rozpoczęcie korekty, ale absolutnie nie kończy głównego trendu.
Najbliższe wsparcie znajduje się na poziomie 53 zł.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 1 grudnia 2022 12:51

marchella
0
Dołączył: 2009-06-02
Wpisów: 2
Wysłane: 25 maja 2023 14:01:47 przy kursie: 54,00 zł
No i jestesmy blisko tego poziomu 53 zl.
Czy te ostatnie spadki to reakcja na wyniki, czy bylo cos jeszcze?

Oldpara
PREMIUM
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 57
Wysłane: 25 maja 2023 14:22:00 przy kursie: 54,00 zł
Było też odcięcie dywidendy 11 PLN :)

mihumor
PREMIUM
147
Dołączył: 2021-01-30
Wpisów: 892
Wysłane: 25 maja 2023 16:13:23 przy kursie: 54,00 zł
Po mocnych wzrostach jedne słabsze wyniki kwartalne powodują bardzo mocny spadek. Można to widzieć jako okazję ale też można przeczuwać kolejne słabsze kwartały gdyż widać pewne wahadło pomiędzy zakupami i usługami, które odbiło w przeciwną stronę i podmioty sprzedające czy produkujące dobra konsumpcyjne nie pierwszej potrzeby mogą mieć trudniej do czasu wyrównania szal i początku końca ogólnych problemów recesyjno-inflacyjnych.

rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 26 maja 2023 01:04:16 przy kursie: 54,00 zł
Na wykresie widać, że firma przeżywa co jakiś czas takie zawały serca i można szukać powiązań ze słabszą koniunkturą. Teraz odcięcie dywidendy to jedno, ale wyniki dołożyły swoje. Wszystkie segmenty na poziomie gross profit wciąż na plus, co jest fajne, ale szybciutko zwinąłbym biznes z Xiaomi. Przy drożyźnie ten segment wydawał się pierwszy kwalifikować do zgonu i to właśnie się dzieje.
Tymczasem presja na wynik idzie z obu stron: słabnie sprzedaż, jednocześnie rosną koszty.

Temat dla tych, co nie patrzą na wartość portfela, tylko wpływy z dywidend, ale może się powtórzyć przypadek PCR, kiedy trzeba było przeczekać lata chude.


Oldpara
PREMIUM
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 57
Wysłane: 28 maja 2023 13:13:03 przy kursie: 54,20 zł
Patrząc na wyniki historyczne Q1 jest zawsze słabszy (Q4 najlepszy), więc zakładając konserwatywnie że firma utrzyma wynik z Q1 na resztę roku (5,6mln zysku netto na kwartał) można się spodziewać dywidendy w granicach 5-6 PLN (przy dyw 5 pln to wypłata ok 19mln).
A więc po odcięciu dywidendy i luce po wynikach nagle kurs znowu trafił w potencjalnie dosyć atrakcyjne poziomy.
Ale w sumie jaki będzie trend na resztę roku to można wróżyć z fusów. Może być lepiej, może być gorzej :)
Edytowany: 28 maja 2023 13:13

W tym miejscu znajdowała się analiza spółki, której wątek dotyczy.

Podjęliśmy decyzję o przeniesieniu wszystkich analiz do dedykowanych wątków spółek w nowej sekcji STREFA PREMIUM, którą znajdziecie na głównej stronie forum.

Zmiana ta, ma na celu ułatwić zapoznawanie się z treściami analiz, pozostawiając dotychczasowe wątki spółek jako miejsce do publicznej dyskusji użytkowników.

Już teraz zamów abonament, aby uzyskać dostęp do wszystkich treści serwisu.


krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 23 grudnia 2024 09:36:14 przy kursie: 30,40 zł
EUROTEL - spojrzenie na wykres

Wykres w interwale dziennym. Sytuacja techniczna nie należy do optymistycznych. Obowiązuje trend spadkowy a dodatkowo sytuacja skomplikowała się po utracie wsparcia w okolicy 33 zł. Funkcjonowało ono w myśl zasady zmiany biegunów i teraz będzie pełnić rolę oporu. I w tych okolicznościach nie liczyłbym, że przecena zatrzyma się na kolejnym wsparciu 28,60 zł. Rozkład wolumeny w ostatnich miesiącach (malejący na wzrostach i rosnący na spadkach) nie pozostawia wątpliwości co do układu sił. A więc najbardziej prawdopodobny scenariusz to korekcyjne odbicie w oparciu o bliskość wsparcia i dolny pułap kanału, a następnie kontynuacja przeceny do poziomu 24 zł.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Premier02
PREMIUM
12
Dołączył: 2019-02-24
Wpisów: 315
Wysłane: 12 marca 2025 12:15:31 przy kursie: 21,00 zł
Co się dzieje ze spółką że taki minus?
Pogłoski o słabych wynikach...dywidendzie?

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 242
Wysłane: 12 marca 2025 13:08:39 przy kursie: 21,00 zł
Proszę przeczytaj komunikat z końca stycznia 2025 r.

Cytat:
Model biznesowy w oparciu o jaki działa Spółka od prawie 30 lat opera się głównie o współpracę z różnego rodzaju franczyzodawcami czy to operatorami telekomunikacyjnymi czy też producentami sprzętu. Głównym kanałem sprzedaży jest kanał za pośrednictwem stacjonarnych salonów sprzedaży zarówno w centrach handlowych jak i samodzielnych lokalach.
Zmiany na rynku już od wielu lat przewidujące stopniowe zmniejszanie się atrakcyjności, a więc i potencjału tego rodzaju kanału sprzedaży w przekonaniu Zarządu Spółki zaczynają być coraz bardziej widoczne. Przykładem tego jest coraz mniejsza marża jaką uzyskuje się na sprzedaży oraz brak znaczących dynamik wzrostu wyników działania w tych kanałach. Katalizatorem wspomnianych zmian o charakterze makroekonomicznym była również pandemia, która spowodowała skokowy wzrost znaczenia kanału e-commerce w dystrybucji towaru i zapoczątkowała stopniowe odchodzenie od klasycznych form sprzedaży.


www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

Premier02
PREMIUM
12
Dołączył: 2019-02-24
Wpisów: 315
Wysłane: 12 marca 2025 13:56:00 przy kursie: 21,00 zł
Jakiś czas temu jednemu z forumowiczów sugerowałem
że nie ma sensu mieć w portfelu tak Asbis jak Eurotel sugerując pozbycie się jednej z tych spółek.
Tylko że ja bym wtedy pozostawił Eurotel a pozbył się Asbisu.
Ciekawe czy to już było po tym artykule?

szarlej81
178
Dołączył: 2020-08-12
Wpisów: 1 398
Wysłane: 12 marca 2025 18:46:25 przy kursie: 21,00 zł
No ale dzisiaj koło południa było nawet 10% na minusie. Więc artykuł o przeglądzie opcji strategicznych na pewno nie był przyczyną. ESPI brak, nawet plotek żadnych w necie nie znalazłem.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 242
Wysłane: 13 marca 2025 09:20:32 przy kursie: 20,80 zł
Pewności nie ma, ale można założyć, że informacje jakie podała spółka w komunikacie się realizują. Wystarczy, że jakiś insider powiedział, "koledze" jakie są rzeczywiste wyniki i ktoś zaczął sprzedawać akcje itd.

szarlej81
178
Dołączył: 2020-08-12
Wpisów: 1 398
Wysłane: 11 kwietnia 2025 15:41:24 przy kursie: 18,20 zł
Cytat:

Zarząd Eurotelu rekomenduje nie wypłacanie dywidendy za 2024 rok i pozostawienie zysku wypracowanego w 2024 roku w wysokości ok. 14 mln zł w całości na kapitale zapasowym - poinformowała spółka w komunikacie.

Podstawą decyzji o braku wypłaty dywidendy, jest w szczególności pogłębiająca się niepewność dotycząca sytuacji rynkowej w handlu, na skutek przede wszystkim występujących działań wojennych w różnych miejscach na świecie oraz eskalacji wojen celnych i retorsji z tym związanych, które niezależnie od rodzaju czynnika, powodować mogą zmniejszanie chęci do zakupów i ograniczanie siły nabywczej konsumentów, zmniejszenie i utrudnienia w dostępności towaru, wzrost kosztów prowadzenia działalności i ceny oferowanego towaru, co w konsekwencji prowadzić może do zwiększenia ryzyka prowadzonej działalności, zachwianie stabilności funkcjonowania spółki i jej bezpieczeństwa.


No to w tym roku pod dywidendę już nie odbije.
Edytowany: 11 kwietnia 2025 15:41

Yaroman
110
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-12-14
Wpisów: 1 746
Wysłane: 11 kwietnia 2025 16:12:45 przy kursie: 18,20 zł
Eurotel przestaje być spółką dywidendową. Wielu inwestorów właśnie dla tego ją trzymało. Teraz jej obecność w portfelu dywidendowym traci sens. Szczególnie, że obecna strategia przestaje działać i prawie na pewno się zmieni. Nie wiadomo na jaką.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE eurotel
  • 3 dystrybutorów IT z wysokimi rekomendacjami od analityków
    3 dystrybutorów IT z wysokimi rekomendacjami od analityków

    Ich kursy są pozytywnymi bohaterami ostatnich sesji, mają ekspozycję na coraz silniejszego konsumenta, a do tego regularnie dzielą się dywidendą. Eksperci z biur maklerskich w najnowszych raportach wysoko wyceniają akcje dystrybutorów IT i rekomendują ich kupno. Sprawdzamy, co napędza notowania AB, Asbisu i Eurotela.

  • Decyzja RPP tematem dnia, w grze Dadelo, Wirtualna Polska, Eurotel i Synektik
    Decyzja RPP tematem dnia, w grze Dadelo, Wirtualna Polska, Eurotel i Synektik

    Spokojny początek sesji na GPW. Inwestorzy czekają na nowe impulsy z rynków globalnych i popołudniową decyzję Rady Polityki Pieniężnej ws. stóp procentowych w Polsce. W grze są dziś przede wszystkim mniejsze spółki jak Dadelo, Wirtulana Polska, Eurotel, Synektik, Medicalgorithmics.




10 11 12

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,564 sek.

htjumjpr
fvnibdyz
cfnmbwbp
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 121,13 zł +375,61% 95 121,13 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
jjihazaq
jphooxqq
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat