PARTNER SERWISU
yqsccekf
4 5 6 7 8
sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 24 września 2012 08:49:03 przy kursie: 7,22 zł
Duże spółki na słodko-gorzkie śniadanie - analiza techniczna PKO BP i Agory w porannym Wykresie dnia.


kliknij, aby powiększyć


Szczegółowe omówienie sytuacji w serwisie Wiadomości SW:
www.stockwatch.pl/wiadomosci/d...
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 18 października 2012 08:37:13 przy kursie: 8,53 zł
Po niespełna miesiącu walory Agory wróciły na stół analityczny Wykresu Dnia, bowiem potwierdziło się wybicie i kształtuje się nowy trend.


kliknij, aby powiększyć


Parę słów o sytuacji w Wiadomościach SW
www.stockwatch.pl/wiadomosci/s...

pio355
0
Dołączył: 2009-03-09
Wpisów: 237
Wysłane: 5 lutego 2013 22:07:15 przy kursie: 9,00 zł
Niemczycki odchodzi, ktoś ma swójEh? komentarz?
mam wrażenie, że ostatnie 4-5 lat to pasmo wielu złych decyzji
Piękne słowa nie zawsze są prawdziwe, a prawdziwe nie zawsze są piękne...
Edytowany: 5 lutego 2013 22:09


WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 6 lutego 2013 00:44:47 przy kursie: 9,00 zł
Pytanie o co się pokłócili - przecież nie o strategię, bo takowej nie ma.
Zapewne o raport kwartalny. Aż strach pomyśleć, co może tam być.

bankrucik
141
Dołączył: 2011-03-26
Wpisów: 4 899
Wysłane: 6 lutego 2013 01:06:40 przy kursie: 9,00 zł
Watchdog
w raporcie będzie masakra... tego się spodziewam, sprzedaż gazet spada a dodatkowo widać, że Agorze nie służy coraz większe i bardziej widoczne lewicowe zaangażowanie... ja sam znam kilkanaście osób które przestały prenumerować wyborczą ( a czytały ją od dawna). za bardzo skupili się na polityce a mnie na biznesie. oni dalej chcą kształtować opinię publiczną tylko nie zauważyli, że już prawie nikt ich nie słucha..

do tego dochodzi brak strategii sensownej na rozwijających się rynkach... nawet w internecie są coraz słabiej widoczni.

najciekawsze są ostatnie ruchy w akcjonariacie.... po tym jak przeniesiono znaczne pakiety akcji do FIZ to nasuwa mi się że główni akcjonariusze szykują się do sprzedaży...


Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..

teraz również na twitter.com
Edytowany: 6 lutego 2013 01:07

HansTheSceptic
3
Dołączył: 2011-12-16
Wpisów: 71
Wysłane: 23 lutego 2013 18:24:03 przy kursie: 8,75 zł
Po odliczeniu cashu w kasie rynek wycenia AGO na ok 250mln...

Jeszcze KINOPOLSKA ich zacznie przeganiać kapitalizacją ;(

Strasznie przespali rewolucję sieciową, wielka szkoda.



Edytowany: 23 lutego 2013 18:37

pio355
0
Dołączył: 2009-03-09
Wpisów: 237
Wysłane: 22 marca 2013 18:12:13 przy kursie: 8,15 zł
przykra sesja dzisiajd'oh!
wróble ćwierkają, że w biurowcu na Czerskiej zrobiło się sporo luźniej i część budynku idzie "pod wynajem"
nareszcie?Eh?
Piękne słowa nie zawsze są prawdziwe, a prawdziwe nie zawsze są piękne...

rybeusz
23
Dołączył: 2011-09-15
Wpisów: 243
Wysłane: 22 marca 2013 19:17:41 przy kursie: 8,15 zł
Wiesz, taki akurat trend na rynku. Obecnie chyba wydawcy zorientowali się po prostu że e-commerce również dostanie po plecach z powodu kryzysu, tak jak pozostałe działy marketingu. Agora już kilka miesięcy temu poprzenosiła kilka działów po piętrach w ramach restrukturyzacji swojej struktury, to fatk - ludzi coraz mniej w budynku, pustki najbardziej widać na (kiedyś pełnych) parkingach pracowniczych. Ale Agora nie odstaje właściwie od tego co się dzieje obecnie na rynku - w grupie o2 też są migracje ludzi po zespołach (na razie bez większych zwolnień), w tym tygodniu kilkudziesięciu pracowników serwisu zakupów grupowych Citeam (należy do grupy Allegro) również dostało wypowiedzenia i szukają roboty po rynku itd. Generalnie łatwo nie jest.

Wracając do Agory, koleżanka odrabia pańszczyznę na Czerskiej, podobno jeszcze 3-4 lata temu jak ktoś dostał dostał propozycję przejścia do konkurencji i przyjął ofertę, to mówiono o nim żartobliwie per 'zdrajca' czy 'sprzedawczyk' i pukano się w głowę, obecnie używa się już określenia 'fuksiarz' Whistle Atmosfera na korytarzach jest podobno cały czas bardzo napięta. Kierownictwo się miota, ale pomysłu jak szybko uzdrowić firmę jak nie było od kilku lat, tak dalej nie ma.

Najgorsze, że cała ta restrukturyzacja odbija im się czkawką na jakości - poziom edytorski serwisów internetowych Agory spadł już do rynsztoku. Wczoraj dla przykładu znalazłem dwa błędy ort. w naprawdę krótkim artykule z działu moto. Na przecinki czy składnię przestałem już zwracać uwagę. W tej chwili korektę robią tam sami Internauci, zwracając w komentarzach uwagę autorom na błędy. Mam wrażenie, że medium, które jeszcze niedawno miało (a może dalej ma?) hasło reklamowe 'Nam nie jest wszystko jedno' dobrowolnie samo odsłania się na odstrzał. Średnia wieku w ciągu ostatnich dwóch lat drastycznie spadła (zwolniono wieloletnich pracowników, zatrudniono studentów), a dla nich Agora to jedynie trampolina do czegoś poważniejszego, miejsce w którym mogą nabrać doświadczenia i liznąć pracy w korpo.
Edytowany: 22 marca 2013 19:19

Szczepan Łangowski
0
Dołączył: 2010-08-01
Wpisów: 446
Wysłane: 30 kwietnia 2013 00:23:52 przy kursie: 6,15 zł
Omówienie sprawozdania finansowego GK Agora za 2012

Rynek mediów oraz reklamy w 2012 przeżywał trudne chwile. Spółki z tego segmentu raz po raz raportowały wyniki słabsze od prognoz. Nie inaczej był w przypadku GK Agora która zaprezentowała się zdecydowanie gorzej niż rok temu. Core business wyhamował, dodatkowo reorganizacja grupy pociągnęła za sobą spore jednorazowe koszty, które miały duży wpływ na finalną rentowność.

Przychody ze sprzedaży w zeszłym roku w porównaniu do 2012 spadły o prawie 8%. Grupa odnotowała regres przychodów we wszystkich głównych segmentach. Przychody z tytułu reklam, które stanowią ponad 55% obrotów, spadły o prawie 10%, czyli prawie dwa razy więcej niż cały rynek. Głębsza analiza poszczególnych dywizji pokazuje, iż ciągle bardzo słabo wyglądają czasopisma oraz prasa codzienna, której średnio kwartalne przychody ocierają się o 120 MPLN, kiedy jeszcze dwa lata temu było to ponad 160 MPLN. W ostatnim roku wyhamował również jeden z najszybszej rozwijających się segmentów tj. kino. Tutaj głównego powodu pogorszenia należy szukać w drugim kwartale i EURO2012. Polacy w tym okresie skupili się po prostu na oglądaniu meczów rezygnując z oglądania filmów to musiało znaleźć odzwierciedlenie w sporym spadku obrotów, którego nie udało się nadrobić w pozostałych miesiącach roku. Gorzej niż rynek zachowywał się również najbardziej perspektywiczny segment internetu. Pomimo wzrostów na całym rynku grupa w tej dywizji zanotowała stagnację przychodów, głównie ze względu na niższą sprzedaż ogłoszeń w wortalach.


kliknij, aby powiększyć


Pod względem rentowności operacyjnej GK Agora wygląda zdecydowanie gorzej niż w 2011. Przyczyny można podzielić na dwie grupy. Po pierwsze pogorszenie na rynku oraz ostra konkurencja musiały znaleźć odzwierciedlenie w marżach. GK Agora nie potrafiła dostosować kosztów operacyjnych do spadających przychodów oraz wolumenów. Ograniczenie wydatków na reprezentację oraz reklamę również nie pozwoliły pokryć dziury powstałej w wyniki braku obrotów. Drugą grupą przyczyn są jednorazowe operacje związane z reorganizacją grupy. W związku z kurczącym się biznesem i przyspieszeniem cyfryzacji mediów Agory była zmuszona przeprowadzić proces zwolnień grupowych, co obciążyło jej wyniki 10 MPLN dodatkowych koszów. Druga operacja ma związek z pogorszeniem wyników w segmencie czasopism. GK Agora była zmuszona zrobić odpis aktualizujący wartość kilku tytułu prasowych, co dało prawie 18 MPLN jednorazowych i bezgotówkowych koszów operacyjnych.

Warto jeszcze zwrócić uwagę na rentowność poszczególnych segmentów. W wynikach GK Agora wyraźnie widać erozję marży w głównym segmencie (prasa codzienna). Jeszcze dwa lata temu rentowność operacyjna tej dywizji wynosiła 25%, w ostatnich kwartałach oscyluje ona między 10% a 15%. W 2012 wyniki poniżej oczekiwań wykazał również segment kinowy. Tutaj uzasadnienie jest proste, załamanie przychodów w drugim kwartale musiało znaleźć odzwierciedlenie również w rentowności. Grupa miała problemy z pokryciem nawet kosztów podstawowych tej dywizji. Bardzo słabo wygląda również segment reklamy zewnętrznej. Przy spadających przychodach Agora zanotowała wzrost kosztów utrzymania systemu, głównie ze względu na większą liczbę nośników typu billboard 18 m2 oraz citylight.


kliknij, aby powiększyć


Działalność finansowa ma znikomy wpływ na finalną rentowność. Poziom zadłużenia pozostaje pod kontrolą, dodatkowo niweluje się on prawie do zera po uwzględnieniu posiadanych zasobów gotówkowych. Bilansowo GK Agora to ciągle zdrowy podmiot, potwierdza to utrzymujący się od wielu kwartałów topowy rating Altmana AAA. Nie widać tutaj żadnych problemów z płynnością, ściągalnością należności, czy nieuzasadnionym poziomem zapasów. Pewne wątpliwości można mieć po sporej wartości WNiP. W przypadku dalszego pogorszenia wyników, szczególnie w segmencie prasy codziennej można oczekiwać dalszych odpisów aktualizujących, co może mieć negatywny wpływ na finalny wynik w kolejnych kwartałach.

Pogorszenie w obszarze rentowności core businessu musiało mieć wpływ na przepływ pieniężne. Warto przypomnieć, iż cash flow był zawsze mocną stroną GK Agora. Grupa generowała spore nadwyżki na działalności operacyjnej, co pozwalało na wypłatę premii dla akcjonariuszy. Na wykresie poniżej widać wyraźnie, iż maszyna do generowania gotówki zacięła się . Nadwyżka na działalności operacyjnej spadła poniżej 100 MPLN. Oczywiście jest to ciągle poziom wystarczający do wypłaty dywidendy oraz spokojną obsługę zadłużenia, jednakże w mojej ocenie jest to sygnał, którego nie należy lekceważyć i dużej mierze jest jedną z głównych przyczyn oceny spółki przez rynek.


kliknij, aby powiększyć


Podsumowując, słaby rok w wykonaniu GK Agora. Grupa zachowuje się gorzej niż polski rynek reklamy i mediów. Druga połowa roku upłynęła pod znakiem dostosowania organizacji do nowych realiów rynkowych. Plan na 2013 to przyspieszenie transformacji cyfrowej mediów Agory, gdyż dotychczasowy model działania zaczyna się nie do końca sprawdzać. Grupa ma coraz większe problemy z generowaniem gotówki na poziomie operacyjnym. To oczywiście musiało mieć wpływ na wskaźniki i wyceny, które pomimo strat pokazują duży potencjał do wzrostu bazujący głównie na metodach majątkowych. Tutaj pewne zastrzeżenia można mieć do WNiP, szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę pogarszające się wyniki głównego segmentu i potencjalne dalsze odpisy aktualizujące wartość aktywów. Metody dochodowe są niedostępne ze względu na straty na poziomie netto jakie generuje grupa.

www.stockwatch.pl/gpw/agora,ko...
www.attrader.pl/pl/akcje/AGORA...


>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

del-24032025
0
Dołączył: 2011-01-14
Wpisów: 183
Wysłane: 6 lipca 2013 11:35:44 przy kursie: 7,84 zł
Witam,

trochę nietypowy temat. Czy ktoś z Was chodzi do kin sieci Helios? Otóż ja bywam w Katowicach i od dwóch lat zauważamy z żoną powolny upadek kina w budynku Altusa. Najpierw psuł się repertuar, miesiąc temu zauważyliśmy znaczne cięcia kadrowe, coraz mniej widzów a wczoraj to już był hit - lejąca się woda z sufitu na sali z jakieś dziury (ogromna plama, mokre fotele). Zwróciliśmy uwagę pracownikowi, powiedział ok ok po czym wpuścił widzów na kolejny seans. Tragedia.
Aż z ciekawości wyszukałem kto jest właścicielem i trafiłem tutaj :)
Czy w innych miastach jest podobna sytuacja czy tylko katowicki Helios dotknęła klątwa?


lucznik
5
Dołączył: 2009-07-09
Wpisów: 241
Wysłane: 9 września 2013 11:37:44 przy kursie: 9,26 zł
Witam, proszę o podsumowanie wyników finansowych za II kwartał 2013.
The Dogs of deal.

Szczepan Łangowski
0
Dołączył: 2010-08-01
Wpisów: 446
Wysłane: 13 września 2013 20:17:43 przy kursie: 9,20 zł
Omówienie sprawozdania finansowego GK Agora za Q2 2013

Rynek reklamy ciągle w dołku, widać to szczególnie w obszarze przychodów generowanych przez GK Agora. Grupa kurczy się od kilku ładnych kwartałów, w niektórych segmentach jest to niestety już trend długoterminowy. Na szczęście działania zarządu z przełomu roku mające na celu restrukturyzację kosztów organizacji przyniosły efekty, dzięki czemu pomimo spadku obrotów Agora na poziomie operacyjnym wygenerowała lepsze wyniki niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Pod względem przychodów nic się nie zmienia, grupa od ponad roku notuje spadki obrotów. W drugim kwartale 2013 w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego skurczyła się o 4%, a od początku roku o prawie 5,5%. Przychody spadają w dwóch głównych segmentach tj. sprzedaż usług reklamowych oraz wydawnictw. Tutaj GK Agora notuje dwucyfrowy regres obrotów. Widać wyraźnie, iż najbardziej kuleje sprzedaż w dywizjach prasa codzienna oraz czasopisma. W mojej ocenie jest to już problem strukturalny a trend ma charakter długoterminowy. Sprzedaż reklam w tych mediach wyraźnie się kurczy, tutaj przed Agorą stoi spore wyzwanie dywersyfikacji sprzedaży i poszukiwania nowych kanałów potencjalnego zwiększenia poziomu obrotów. Co ciekawe w regresie jest również segment internetowy. Tutaj zarząd tłumaczy to zaprzestaniem publikacji wydawnictw prasowych w spółce Trader.com (Polska) Sp. z o.o. oraz zawieszenie działalności serwisu zakupów grupowych HappyDay. Dodatkowo spadła sprzedaż ogłoszeń w serwisach nieruchomościowych, co potwierdza słabość tego rynku w ostatnich kwartałach.


kliknij, aby powiększyć


kliknij, aby powiększyć


Dwa segmenty, które pozytywnie wyróżniają się na tle pozostałych to kino oraz reklama zewnętrzna. W przypadku tego pierwszego główną przyczyną jest niska zeszłoroczna baza spowodowana efektem EURO2012. Jednakże segment ten rośnie również ze względu na systematycznie prowadzony proces inwestycyjny mający na celu zwiększanie liczby sal kinowych. Reklama zewnętrzna co prawda w drugim kwartale wygenerowała obroty zbliżone do analogicznego okresu 2012, jednakże segment ten zachowuje się lepiej niż cały rynek, który notuje dwucyfrowe spadki. Tutaj GK Agora zwiększa udziały rynkowe.



kliknij, aby powiększyć


Drugi kwartał przyniósł poprawę w obszarze rentowności, szczególnie na poziomie operacyjnym. Pomimo trudnego rynku GK Agora wygenerowała lepszy wynik niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Tutaj widać działania zarządu w obszarze optymalizacji kosztów organizacji. Redukcja zatrudnienia pozytywnie wpłynęła na rentowność core businessu.


kliknij, aby powiększyć


Analizując wyniki poszczególnych segmentów, widać wyraźnie, iż ciągle bardzo słabo radzi sobie prasa codzienna. Tutaj rentowność spada od kilku kwartałów, w ostatnim czasie nie pomogła nawet podwyżka cen egzemplarzy Gazety Wyborczej, pozwoliła ona tylko na ograniczenie zakresu spadków. Pozostałe segmenty zaprezentowały się zdecydowanie lepiej. Dzięki ograniczeniu kosztów lepsze wyniki niż w analogicznym okresie roku poprzedniego wygenerował Internet, reklama zewnętrzna oraz czasopisma. Wyższe zyski zaraportowała również segment radiowy, ale jest to w dużej mierze wynik przesunięcia części kosztów na drugie półrocze 2013.

Pomimo wyższych zysków wygenerowanych na poziomie operacyjnym finalny wynik jest zbliżony do zeszłego roku. Głównego powodu należy upatrywać w niekorzystnych zmianach na działalności finansowej. W bieżącym roku GK Agora zaraportowała o połowę niższe przychody finansowe, głównie ze względu na niższe odsetki z tytułu lokowania posiadanych środków pieniężnych.

Do bilansu trudno mieć jakieś zastrzeżenia, sytuacja wydaje się być pod kontrolą. Posiadane zasoby gotówki oraz inwestycje w różnorakie papiery wartościowe i dłużne przewyższają poziom zadłużenia. Topowy rating Altmana z poprzednich kwartałów został utrzymany. Poprawa w obszarze rentowności ma również wpływ na rachunek przepływów pieniężnych. W ostatnich dwóch kwartałach został zastopowany negatywny trend w zakresie gotówki generowanej na poziomie operacyjnym. Nadwyżka w pierwszym półroczu 2013 w zupełności wystarcza na pokrycie wypływów na obsługę zadłużenia.

Podsumowując, restrukturyzacja kosztowa i redukcja zadłużenia wpłynęła pozytywnie na rentowność operacyjną GK Agora. Jednakże do zachwytów nad wynikami jest jeszcze daleko. Grupa musi teraz zając się poszukiwaniem nowych źródeł przychodów, dzięki którym pokryje kurczący się segment prasy codziennej. Odbudowa bazy przychodowej pozwoliłaby na dalszą poprawę wyników na poziomie operacyjnym i wygenerowanie zysku na poziomie netto.

Poniżej link do wycen, wskazujący na duży potencjał do wzrostu bazujący głównie na metodach majątkowych a konkretnie WK. Tutaj jednak trzeba wziąć pod uwagę spory udział WNiP w bilansie grupy, po korekcie wycena spada do niecałych 16 PLN. Rynek jednak nie akceptuje tej wartości głównie ze względu na niską rentowność. Narastająco za 12 m-cy Agora wygenerowała stratę netto, przez co wycena dochodowa jest niemożliwa do przeprowadzenia. Mnożniki bazujące na EV/EBITDA wskazuje na niewielki potencjał do wzrostu.

www.stockwatch.pl/gpw/agora,ko...
www.attrader.pl/pl/akcje/AGORA...


>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 5 stycznia 2014 14:25

lucznik
5
Dołączył: 2009-07-09
Wpisów: 241
Wysłane: 3 stycznia 2014 09:59:13 przy kursie: 9,55 zł
Witam, proszę o podsumowanie wyników finansowych za III kwartał spółki Agora SA
The Dogs of deal.

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 5 stycznia 2014 15:07:31 przy kursie: 9,55 zł
Omówienie sprawozdania za III kwartał 2013 r. Grupy Kapitałowej Agora SA, wraz z szerszą perspektywą i wyszczególnieniem głównych problemów biznesowych, przekładających się na znaczne dyskonto w kursie.

Po jednym kwartale poprawy - vide omówienie Szczepana z 13 września - wyniki spółki powróciły do negatywnego trendu. Wcześniej każdy kwartał na poziomie zysku ze sprzedaży był słabszy od analogicznego kwartału roku poprzedzającego. Do tego trzeba dodać systematycznie spadające przychody ze sprzedaży. Zjawisko powtórzyło się w III kw. 2013 r.: przychody wyniosły 240 mln zł wobec 264 mln rok wcześniej, zysk brutto na sprzedaży spadł do 51 mln z 71 mln zł, a na poziomie operacyjnym pojawiła się strata -12 mln zł, wobec -10 mln zł rok wcześniej. Na poziomie netto mamy także stratę na kwotę -10 mln zł.

Łącznie od początku roku narastająca strata przekroczyła -11 mln zł, wobec niecałych -9 mln zł rok wcześniej. A więc możliwe, że mamy do czynienia z drugim rokiem pod wodą. Spółka cały czas generuje gotówkę, bo rocznie odpisuje niecałe 100 mln zł amortyzacji, ale są to kwoty coraz mniejsze z powodu coraz słabiej działających biznesów.

Zarząd podsumowuje powody spadków w swoim komentarzu do raportu, przy czym jako główny czynnik podaje niski wzrost gospodarczy w Polsce i niski poziom wydatków konsumpcyjnych. Jego działania zaradcze to restrukturyzacja i obniżanie kosztów operacyjnych. W zasadzie brak tu innych konkretów - po przeczytaniu raportu nie widzę żadnej strategii wzrostu, natomiast strategia skurczania ma już niewielkie pole manewru. Jak wynika z rozmów branżowych, z wielu działów Agory odszedł szereg wartościowych ludzi, a zwolnienia przekładają się na spadek jakości produktów końcowych. Tu już przekroczono magiczną granicę optymalizacji kosztowej. Niewiele zostało do odzyskania z wydatków marketingowych: przez 9 miesięcy 2013 r. pozycja Reprezentacja i reklama spadła do 45 mln zł, co może jest ciągle sporą kwotą, ale stanowi już tylko niecałe 6% przychodów i od lat systematycznie spada. Trudno więc się dziwić, że spada sprzedaż produktów konsumpcyjnych firmy: Gazety Wyborczej czy biletów do kin, skoro firma oszczędza na jakości i nie inwestuje w udział w rynku. I proszę zauważyć, że nie mówię tu jeszcze o polityce. Problemy są przede wszystkim natury biznesowej.

Sposobem zaradczym na kryzys i koniunkturalność branży reklamowej miała być dywersyfikacja. Agora od wielu już lat kupuje inne spółki, dlatego w skład grupy wchodzi nie tylko drukarnia i wydawnictwo prasowo-magazynowe, ale także firma reklamy zewnętrznej AMS (outdoor), portale ogłoszeniowe Trader.com, sieć reklamowa AdTaily, radio TOK FM, Złote Przeboje, Roxy FM, a od niedawna też kina Helios. Żadna z tych inwestycji nie wygenerowała wartości, ani nawet nie przyniosła przychodów pomagających skompensować spadki w biznesie podstawowym. Jest zupełnie niesłychane, jak ogromna firma, z bardzo dużymi pieniędzmi (obecnie płynność na ponad 200 mln zł) przez tyle lat nie była w stanie zrobić skutecznego ruchu biznesowego. Cały czas bardzo duży zasięg konsumencki i opiniotwórczość, dywersyfikacja pozwalająca na cudowny wręcz cross-selling, aktywa w niemal każdej branży rozrywkowej, i dalej wielkie nic.

Żeby złapać skalę zjawiska, przełóżmy to na liczby. Przez ostatnie 8 lat grupa na poziomie skonsolidowanym zainwestowała 763 mln zł (saldo przepływów z działalności inwestycyjnej), a jej roczny zysk netto spadł z 10,6 mln zł do -10 mln zł. Po drodze najlepszy kwartał sięgnął 39 mln zł zysku, a najlepszy rok przyniósł 100 mln zł. Przez ten czas przepływy operacyjne wyniosły 1,2 mld zł, a finansowe -594 mln zł, razem z wypłatą dywidendy w wysokości 245 mln zł. Była to jedyna korzyść dla akcjonariuszy. Jeśli odjąć tę kwotę, spółka pochłonęła na działalność ok. 100 mln zł, a jej wartośc księgowa stoi w miejscu.

Perspektywy są takie jak zawsze. Albo silny leadership w poszczególnych biznesach i jasna wizja na górze, które pozwoliłyby wyrwać biznes z marazmu, albo po prostu dalsze trwanie w postaci zasuszonej. Dlaczego w takim razie jest aż takie dyskonto: wycena kapitałów własnych prawie 60% poniżej wartości księgowej, lub 38% jeśli odjąć wartości niematerialne i prawne? Nad działalnością wisi bardzo duże ryzyko utraty ekonomii skali w druku. Zresztą noworoczna podwyżka ceny GW tylko je przybliża. Wraz ze spadkiem drukowanego nakładu, koszt jednostkowy rośnie, a od pewnego poziomu zaczyna przyspieszać. Dodatkowo, koszty stałe (głównie osobowe) rozkładają się na coraz mniej egzemplarzy, czyli też rosną, a przerzucenie tego na odbiorcę jest niemożliwe. Spółka wejdzie wtedy w duże i szybko rosnące straty. Za tym pójdą jeszcze mocniejsze cięcia, jeszcze większe oszczędności, a w konsekwencji dalsza utrata rynku. Na razie ostatkiem sił firma broni się przed wpadnięciem w takie błędne koło (ang. vicious cycle).

Obecna sytuacja jest tylko częściowo pochodną kryzysu na rynku prasy i reklamy wysokozasięgowej. To mogło przewidzieć nawet dziecko. Drugi czynnik to seria nietrafionych inwestycji. Zmarnowane szanse w biznesie to także zmarnowany czas dla akcjonariuszy. Od poczatku notowań kurs spadł o 85%, przy czym 60% spadku to ostatnie trzy lata.
Pytanie komu ma zależeć na spółce, w której największa pozycja to 14,9%, a łącznie ponad 28% akcji (nie głosów) trzymają dwa Otwarte Fundusze Emerytalne?
www.stockwatch.pl/gpw/agora,ak...

Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 3 kwietnia 2014 08:33:06 przy kursie: 11,20 zł
Ideał sięgnął bruku - analiza techniczna Agory w porannym Wykresie dnia.


kliknij, aby powiększyć


Szczegółowe omówienie sytuacji w serwisie Wiadomości SW:
www.stockwatch.pl/wiadomosci/i...
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą

lucznik
5
Dołączył: 2009-07-09
Wpisów: 241
Wysłane: 11 września 2014 17:04:04 przy kursie: 7,92 zł
Witam, proszę o podsumowanie wyników spółki za I półrocze 2014. Pozdrawiam
The Dogs of deal.

Szczepan Łangowski
0
Dołączył: 2010-08-01
Wpisów: 446
Wysłane: 27 września 2014 22:30:13 przy kursie: 8,34 zł
Omówienie sprawozdania finansowego GK Agora za I półrocze 2014


Osoby które w bieżącym roku liczyły na odbudowę działalności podstawowej GK Agora musiały się srodze rozczarować. Wyniki pierwszego półrocza pod każdym względem gorsze niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. GK Agora ciągle nie może znaleźć sobie miejsce na bardzo szybko ewoluującym rynku mediów. Podstawowy segment prasy pozostaje w regresie a pozostałe dywizje są ciągle na tyle małe, iż nie potrafią pokryć ubytku przychodów oraz zysków głównego segmentu.



Obszar przychodów GK Agora można ocenić dwojako, pesymista powie sprzedaż znajduje się ciągle pod kreską, optymista zaś wskaże na coraz niższy regres przychodów oraz powtórzenie wyników z zeszłego roku w ostatnim kwartale. W mojej ocenie Agora pod względem obrotu wygląda ciągle bardzo słabo. Warto odnieść całą sytuację do wyników rynku reklamy. Tutaj okazuje się, iż w odniesieniu do pierwszego półrocza 2013 cały rynek wzrósł o około 2% (drugi kwartał to wzrost o 2,5% (r/r). Niestety jeżeli wgłębimy się w strukturę tego wzrostu okazuje się, iż segmenty które wykazały dodatnią dynamiką wzrostu tj. telewizja (5,5%), Internet (7%) oraz radio (6%) nie są mocną stroną Agory. Podstawowy segment grupy (prasa) na szerokim rynku zachowywał się bardzo słabo – czasopisma (-12%) oraz dzienniki (-16,5%). Przejdźmy teraz do szczegółowej analiz przychodów GK Agora. Poniżej dwa wykresu obrazujące zmianę sprzedaży wg segmentów oraz rodzajów.



Widać wyraźnie, iż sytuacja na całym rynku reklamy jest potwierdzona w strukturze przychodów Agory. Największy ubytek przychodów w pierwszym półroczu miał miejsce w sprzedaży usług reklamowych, oczywiście najsłabszym segmentem była prasa. Podstawowy dotychczas segment pozostaje w regresie na całej linii. Spadają zarówno przychody z tytułu sprzedaży reklam oraz samych wydawnictw. Ubytek przychodów byłby jeszcze większy gdyby nie wprowadzone ostatnio podwyżki cen GW. Trudno się dziwić również coraz niższym przychodom z tytułu reklam, gdyż potencjał Gazety Wyborczej jest coraz niższy. Sprzedaż systematycznie spada i regres ma już charakter długoterminowy. Wydaje się, iż jest to problem strukturalny całego rynku – przejście na media elektroniczne.



Za spadek obrotów w pierwszej połowie 2014 odpowiada również segment reklamy zewnętrznej. Tutaj jednak trzeba zauważyć, iż spadek obrotów miał miejsce w pierwszych trzech miesiącach roku, drugi kwartał przyniósł już poprawę sytuacji głównie ze względu poprawę w na całym rynku.

Na przeciwnym biegunie mamy segment książki i filmu, radio oraz druk. Za pozytywną dynamikę pierwszej dywizji odpowiada głównie wyższa sprzedaż biletów do kin a co za tym idzie wzrost przychodów z tytułu sprzedaży barowej. Rośnie również sprzedaż reklam w kinach. Bardzo dobrze w pierwszym półroczu radził sobie segment Internetu, w dużej mierze jest to pochodna sytuacji na całym rynku. W tej dywizji wzrosła zdecydowanie sprzedaż reklam. 8 MPLN przychodów dał również segment druku, tutaj księgowana jest głównie sprzedaż usług poligraficznych dla klientów zewnętrznych.



Niestety pod względem rentowności sytuacja wygląda słabo. GK Agora od dłuższego czasu notuje spadki rentowności na wszystkich poziomach RZiS. Na poziomie operacyjnym grupa jest na pograniczu rentowności. Co ciekawe w pierwszej połowie 2014, pomimo spadku przychodów wszystkie główne koszty wzrosły. Najbardziej koszty wynagrodzeń (+ 5 MPLN, +3,9%), jest to o tyle dziwne, iż w poprzednim roku spółka przeprowadzała zwolnienia grupowe w celu optymalizacji zatrudnienia. Grupa wyższe koszty tłumaczy realizacją kilku projektów rozwojowych, szczególnie w segmencie prasa i internet mające głównie na celu wdrożeniem nowego modelu darmowego limitowanego dostępu do treści cyfrowych Gazety Wyborczej oraz rozwój oferty prenumeraty cyfrowej dziennika.

Analiza wyników wygenerowanych przez poszczególne segmenty pokazuje, iż sytuacja najgorzej wygląda w dywizji prasa, pozostałe segmenty co do zasady poprawiły zeszłoroczne wyniki, jednakże ich wpływ na finalny wynik pozostaje ciągle zdecydowanie niższy niż podstawowej dywizji.

Od strony bilansu GK Agora wygląda ciągle stabilnie, potwierdza to również wskaźnik Altmana i utrzymujący się topowy rating na naszym portalu. Po stronie aktywów warto zwrócić uwagę, iż spółka wolne środki pieniężne lokuje w krótkoterminowe papiery wartościowe, które prezentowane są inwestycjach krótkoterminowych.



Spadająca rentowność i coraz niższe nominalne zyski nie mogą pozostać bez wpływ na rachunek przepływów pieniężnych. Nadwyżka gotówki wygenerowanej na działalności operacyjnej jest zbliżona do EBITDA, ale trzeba zwrócić uwagę, iż jeszcze trzy lata temu GK Agora generowała dwa razy więcej gotówki na core businessie.

Podsumowując, wyniki wygenerowane w pierwszej połowie 2014 wyglądają słabo. Działalność podstawowa pozostaje w głębokiej defensywie. GK Agora próbuje odnaleźć się w nowych realiach rynkowych, jednakże nie do końca jej to wychodzi. Budowa biznesu w poprzednich latach właściwie tylko i wyłączenie na jednym segmencie (prasa) teraz odbija się czkawką. Próba dywersyfikacji działalności i wejścia w nowe segmenty rynku medialnego na razie przynosi przeciętne efekty. Co prawda widać pewną poprawę w segmencie Internetu oraz filmu, dodatkowo grupa próbuje zaistnieć w branży telewizyjnej, jednakże udział nowej działalności jest ciągle mniejszy niż podstawowej dywizji.

Poniżej link do wycen pokazujący na duży potencjał do wzrostu bazujący głównie na metodach majątkowych i mnożnikach. Pozostaje pytanie co daje spółce tak wysoki majątek, kiedy nie potrafi przełożyć go na pozytywny finalny wynik … Dodatkowo GK Agora od dłuższego czasu przestała budować wartość dla akcjonariuszy, WK/akcje stoi właściwie w miejscu. Kiedyś premią dla akcjonariuszy była dywidenda, niestety w ostatnim czasie się to zmieniło, zarząd za 2012 i 2013 nie rekomendował jej wypłaty. Dochodowo brak wycen ze względu na wygenerowane straty w ostatnich 12 miesiącach, na razie trudno oczekiwać aby ta sytuacja się miała zmienić.

www.stockwatch.pl/gpw/agora,wy...

Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

AnalizujWgrywaj
2
Dołączył: 2014-07-26
Wpisów: 171
Wysłane: 28 września 2014 17:40:44 przy kursie: 8,34 zł
lucznik napisał(a):
Witam, proszę o podsumowanie wyników spółki za I półrocze 2014. Pozdrawiam

Wiecie tak się zastanawiam czy zbliżając wybory mają jakiś wpływ na cenę akcji Agory-a scislej wygrana PIS LUB PO??Think

le rom
214
Dołączył: 2010-01-20
Wpisów: 2 209
Wysłane: 25 października 2014 07:21:21 przy kursie: 7,84 zł
angry3
AGO ; P/BV=0,34; BV/TA=0,72; Zero zysku. Wyprzedana. Wiodący 11% + własne niecałe 5%, a OFE ok. 27% z czego najchętniej to by wyszli. I co dalej?.
Idealna spółka medialna !!! . Kto chce mieć media może kupować. Jednak jest jeden podstawowy szkopół. Biznes is biznes i musi zarabiać. A co przeszkadza tej spółce zarabiać? JEJ NAZWA !. To już media powinny wiedzieć. Jeśli jest kompromitacja - to trzeba zniknąć z rynku. Na szczęście to nie pieniądz jest tu skompromitowany a tylko nazwa.
Można wierzyć, że biznes jest do uratowania. Potrzebni nowi ludzie i nowa twarz biznesu. Zda się mieszać poprawność polityczną z biznesem, aczkolwiek to jest kula u nogi tej spółki.
Nadchodzi czas działania. I nie spać decydenci, bo niżej już nie chce spadać.

lucznik
5
Dołączył: 2009-07-09
Wpisów: 241
Wysłane: 25 lutego 2015 17:20:29 przy kursie: 9,99 zł
Witam, proszę o podsumowanie wyników finansowych za IVQ2014. Pozdrawiam
The Dogs of deal.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE AGORA



4 5 6 7 8

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,235 sek.

rgwnhobh
aesqeope
mcadqlwp
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
gazdaliu
tkzhqscv
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat