115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
26 stycznia 2015 21:07:26
przy kursie: 72,00 zł
Była. OFE musiało (musi) pozbyć się akcji z NC do 31.01.2015 r. Metlife miał dużo akcji. Musiał więc wybierać - wychodzić przed premierą TWOM - korzystając z lekko zwiększonego popytu ("starzy" akcjonariusze z pobłażliwym uśmiechem muszą czytać wpisy, że 500.000 zł dziennie to mały obrót - pamiętając czasy kiedy obrót dziennych często zamykał się poniżej 5.000 zł), bądź czekać na premierę i ryzykować, że uda się wyjść po lepszej cenie. Wybrali po prostu pierwszy wariant - nie ryzykując sprzedali niemal wszystko przed premierą TWOM i zaraz po niej. Kupowali akcje z tego co pamiętam po 9 zł, więc wyszli pewnie z kilku (kilkunasto) procentowym zyskiem. I tak nieźle - zważywszy na to ile akcji mieli. Gdyby czekali na premierę, a gra nie okazałaby się sukcesem, pewnie zwaliliby kurs do 2-3 zł, samemu ponosząc straty. Tacy głupi więc nie są - nie przesadzajmy. Kalkulowali ryzyko i wybrali wariant bezpieczniejszy - jak na OFE przystało.
|
|
PREMIUM
49 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29 Wpisów: 2 767
Wysłane:
26 stycznia 2015 22:35:35
przy kursie: 72,00 zł
faraquet napisał(a):A czy nie jest tak, że decyzja była uwarunkowana ustawą, która zabrania OFE inwestować w Newconnect? tak, musieli wyjść. Cytat: Co ciekawe, całkowicie na uboczu pozostała kwestia rynku NewConnect, na którym OFE również są obecne. W tym zakresie na uwagę zasługuje punkt 25, który odnosi się do ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r. o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych. Zmiany dotyczą portfeli inwestycyjnych funduszy.(...) Oznacza to, że fundusze będą musiały sprzedać posiadane przez siebie pakiety akcji spółek z NC. Oprócz tego nie będą mogły brać udziału w ofertach prywatnych, które dominują wśród spółek ubiegających się o wprowadzenie na NewConnect. Z pewnością utrudni to przeprowadzanie większych ofert, ponieważ spółki będą zdane wyłącznie na inwestorów indywidualnych i TFI. www.stockwatch.pl/wiadomosci/o...Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą
|
|
0 Dołączył: 2014-12-16 Wpisów: 162
Wysłane:
26 stycznia 2015 23:24:45
przy kursie: 72,00 zł
Ofe to ofe tamto, a tu ciekawe newsy: forums.gametrailers.com/viewto...Gość twierdzi, że jest duża szansa na jakieś promo z Industriala na targach GDC w marcu. Stwierdza też, na podstawie rozmowy z kimś ze studia, że prawdopodobnie nie będzie sequela czy dużego dlc dla TWOM... ale z drugiej strony, kto by ujawniał takie info jakiemuś typkowi na targach?
|
|
|
|
0 Dołączył: 2014-12-22 Wpisów: 60
Wysłane:
27 stycznia 2015 08:49:59
przy kursie: 72,00 zł
W swietle tego, ze faktycznie musieli pozbyc sie akcji, wycofuje sie ze wzcesniejszych stwierdzen, ze jak leszcze oddali w dolku :) Skorzystali z okazji, ktora mogla sie nie nadazyc. A raczej nikt nie smial twierdzic ze kurs moze zawedrowac w miejsce gdzie jest aktualnie. Oczekuj nieoczekiwanego.
|
|
0 Dołączył: 2015-01-04 Wpisów: 79
Wysłane:
27 stycznia 2015 20:38:22
przy kursie: 73,00 zł
faraquet napisał(a):A czy nie jest tak, że decyzja była uwarunkowana ustawą, która zabrania OFE inwestować w Newconnect? Ale mieli naa to jeszcze sporo czasu. A nie łubudu tuż przed premierą gry i tuż po niej. Ale sztab ludzi widocznie nie docenił potencjału gry. Ja jestem ciekaw na jakich poziomach cenowych wychodzili z kolejnymi pakietami. Teraz pewnie bardzo żałują. Nie dość, ze TWOM to światowy hit, wycena wysoko a i płynność rekordowa.
|
|
1 Dołączył: 2014-12-31 Wpisów: 187
Wysłane:
28 stycznia 2015 09:08:51
przy kursie: 70,99 zł
introverted_investor napisał(a):@QMX: Mam dane dla wszystkich gier. Dla danych sprzed 3 dni (artykuł był. z 20 stycznia) skaner pokazywał 205k, co przy założeniu że Steam stanowi 80% procent sprzedaży daje 205k / 0.8 = ~256k. Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz,w styczniu (co zrozumiale)sprzedaz generalnie siadła,ale czy szacujac Twoja metoda(przy jej ograniczeniach w dokladnosci) jestes w stanie wskazac trend (mam na mysli to czy sprzedaz na steamie z dnia na dzien rosnie,spada czy tez nie zmienia sie?
|
|
0 Dołączył: 2015-01-04 Wpisów: 79
Wysłane:
28 stycznia 2015 20:43:04
przy kursie: 70,99 zł
Styczeń to zwyczajowy najsłabszy okres dla całej branży gier. Pewnie wtedy lepiej mają debiutanci. Ale i tak jest dobrze. Jakiś czas temu wklejono na forach zestawienie ile w I kwartale 2011 roku zarobiło pierwszych dziesięć tytułów na STEAM. Co prawda to kwartał, ale i tak nieźle to wyglądało. Z tego co pamiętam to 10 miejsce było w granicach 3 mln dolarów.
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
30 stycznia 2015 02:57:11
przy kursie: 70,75 zł
Jest nowe fajne video od 11BS: A w nim info o wersji mobilnej :)
Edytowany: 30 stycznia 2015 11:02
|
|
0 Dołączył: 2015-01-04 Wpisów: 79
Wysłane:
30 stycznia 2015 14:50:55
przy kursie: 69,65 zł
wszyscy z niecierpliwością czekamy na: - wyniki finansowe za IV kwartał - dane dotyczące sprzedaży - debiut w wersji mobilnej na tablety O ile o dwa pierwsze pkt się nie martwię to jestem ciekaw waszego zdania czy TWOM ma szansę na powtórzenie sukcesu TWOM z PC? Kompletnie nie znam się na rynku mobilnych gier. Mam tylko POU na swoim tablecie, głównie dla swojego młodego
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
30 stycznia 2015 15:15:13
przy kursie: 69,65 zł
Ja nie licze na jakiś duży sukces na iOS, mam nawet obawy czy wejście do sprzedaży TWoM w wersji na urządzenia mobilne (w niższej niz Pecetowa cenie) nie zmiejszy sprzedaży na PC???
Poza wynikami za IVQ 2014 teraz najistotniejszy dla kursu jest trailer Industriala i na to czeka rynek.
|
|
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
30 stycznia 2015 16:12:39
przy kursie: 69,65 zł
@Graf78 Cytat:Ja nie licze na jakiś duży sukces na iOS znalazłem (niestety stary) link, który odrobinę może nakreślić czego można się spodziewać po wersji mobilnej: techcrunch.com/2010/05/16/ipho...minusem są tutaj: - dane sprzed prawie 5lat, więc dają tylko pozorny wgląd w możliwe widełki przychodów. - obejmują także sprzedaż na komórki (Bejeweled znacznie bardziej pasuje do telefonów) - nie ma w zestawieniu tytułu podobnego do TWOM zarówno tematycznie jak i cenowo. na plus (do ewentualnego sukcesu) zaliczyłbym: - TWOM idealnie pasuje do tabletu - gra będzie wyróżniać się spośród aktualnie dostępnych tytułów - będzie miała wyrobioną markę, poprzez szereg nominacji i nagród już otrzymanych - podejrzewam, że wersja będzie trochę inna niż wersja PC, co może dodatkowo skusić tych, którzy posiadają ją już w wersji PC (to tylko moje przypuszczenia). Myślę, że pod kątem kursu znacznie większą niewiadomą jest właśnie sukces na urządzeniach mobilnych (cena gry, kampania reklamowa) niż wyniki finansowe za IV kwartał.
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
31 stycznia 2015 09:42:43
przy kursie: 69,65 zł
Największą zagadką rynku gier mobilnych jest sam rynek gier mobilnych. Na tym rynku wiele produkcji, które są dobre albo bardzo dobre potrafi sprzedać się mizernie, bo kosztuje szokujące "$5"! Ale jak wypuszczona zostanie gra, która jest miliardową kopią tetrisa czy innej prostej gry za free ( z mikro transakcjami oczywiście ) to nagle pobrań jest 10 mln i producent zarabia dziennie po 100-200 tys $.
Chyba ostatnio Vivid przeszedł na gry freemium i zaczął zarabiać większą kasę niż gdy gra miała normalną cenę 3-4$.
|
|
1 Dołączył: 2012-06-10 Wpisów: 213
Wysłane:
31 stycznia 2015 12:20:03
przy kursie: 69,65 zł
Wrzucam coś dla porównania na tablety :) Gra Goat Simulator debiutowała 1 kwietnia 2014 na steam, a kiedy na mobilki to nie znalazłem www.tablety.pl/apple_ios/gry-n...ale w cenie o połowe niżej czyli 5$ "Informację przekazał na Twitterze Armin Ibrisagic – projektant i menadżer PR gry Goat Simulator. Tytuł został kupiony w App Store ponad milion razy. W połączeniu ze sprzedażą w Google Play i na komputery daje nam to łącznie 2,5 mln sprzedanych egzemplarzy gry." itunes.apple.com/us/app/goat-s...i tu jeszcze małe porównanie w sprzedaży na steam ale tylko za ostatnie 6 mies tools.garry.tv/steamchart/?sho...
|
|
0 Dołączył: 2015-01-04 Wpisów: 79
Wysłane:
1 lutego 2015 19:05:26
przy kursie: 69,65 zł
chimpo napisał(a):Największą zagadką rynku gier mobilnych jest sam rynek gier mobilnych. Na tym rynku wiele produkcji, które są dobre albo bardzo dobre potrafi sprzedać się mizernie, bo kosztuje szokujące "$5"! Ale jak wypuszczona zostanie gra, która jest miliardową kopią tetrisa czy innej prostej gry za free ( z mikro transakcjami oczywiście ) to nagle pobrań jest 10 mln i producent zarabia dziennie po 100-200 tys $.
Chyba ostatnio Vivid przeszedł na gry freemium i zaczął zarabiać większą kasę niż gdy gra miała normalną cenę 3-4$. Niestety to taka specyfika tego rynku. W drugą stronę też bywa podobnie, przykład Angry Birds. Na tablety powinno być dobrze. Nie wiem czy jest sens z wersją na smartfony bo wydaje mi się to ciut za małe, ale kto wie.
|
|
0 Dołączył: 2014-12-22 Wpisów: 60
Wysłane:
2 lutego 2015 09:40:11
przy kursie: 73,79 zł
Z rana wspominali o nas w tvn24, a tutaj artykul: Cytat:Firma analityczna Newzoo szacuje, że polska branża gier w zeszłym roku osiągnęła przychody ok. 280 mln dol. To daje jej drugie miejsce w całym regionie. wyborcza.biz/biznes/1,101716,1... Oczekuj nieoczekiwanego.
Edytowany: 2 lutego 2015 09:43
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
2 lutego 2015 10:05:11
przy kursie: 73,79 zł
chimpo napisał(a):Największą zagadką rynku gier mobilnych jest sam rynek gier mobilnych. Na tym rynku wiele produkcji, które są dobre albo bardzo dobre potrafi sprzedać się mizernie, bo kosztuje szokujące "$5"! Ale jak wypuszczona zostanie gra, która jest miliardową kopią tetrisa czy innej prostej gry za free ( z mikro transakcjami oczywiście ) to nagle pobrań jest 10 mln i producent zarabia dziennie po 100-200 tys $.
Chyba ostatnio Vivid przeszedł na gry freemium i zaczął zarabiać większą kasę niż gdy gra miała normalną cenę 3-4$. na rynku mobilnym dochodzi jeszcze jeden element - na Androidzie obecna skala piractwa to ok. 90%, co wręcz rujnuje opłacalność najlepszych tytułów. Na iOS piractwo jest poniżej 50% co nadaje jeszcze sens wydawaniu gier tam. Dla mnie najlepiej byłoby jakby gra nie wychodziła na Androida albo wyszła z co najmniej pół rocznym opóźnieniem do iOS * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
|
|
1 Dołączył: 2012-06-10 Wpisów: 213
Wysłane:
2 lutego 2015 13:31:57
przy kursie: 73,79 zł
www.vgchartz.com/game/81796/ca...www.vgchartz.com/game/80325/fa...dla porównania pokazana ilość sprzedaży pudełkowej COD i Far Cry, odpowiednio 290 i 400 tys. sprzedanych na PC, na konsole wielokrotnie większe ilości, np FarCry 4 na PS4 2,82 mln sztuk, na PS3 850 tys, na xboxa 570tys, a na xbox one ponad milion
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
2 lutego 2015 16:34:30
przy kursie: 73,79 zł
Ponieważ do raportu i wyników coraz bliżej, chętnie bym się zorientował jaki jest mniej więcej consensus na forum co do wyniku netto (rocznego).
Takie wpisy moim zdaniem, wraz z uzasadnieniem, wniosą coś do dyskusji. Może jakaś ankieta?:)
|
|
1 Dołączył: 2014-12-31 Wpisów: 187
Wysłane:
2 lutego 2015 16:50:21
przy kursie: 73,79 zł
8-10mln zl(300-350tys)
|
|
0 Dołączył: 2014-12-11 Wpisów: 79
Wysłane:
2 lutego 2015 17:08:41
przy kursie: 73,79 zł
~8mln (~300tys)
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.