0 Dołączył: 2014-12-16 Wpisów: 162
Wysłane:
8 marca 2018 15:26:15
przy kursie: 210,00 zł
@jurror Tutaj: steamcommunity.com/search/grou...@topfacet Tak, ale komunikacja była taka (z forum inwestorskiego) Cytat:Jeśli chodzi o 2019 rok to planujemy premiery dodatków do "Frostpunka" (oczywiście jeśli podstawowa wersja gry zostanie pozytywnie przyjęta przez rynek). Wygląda więc na to, że nie czekają na przyjęcie przez rynek tylko inwestują dalej. Dla mnie to oznacza wiarę w sukces już teraz. @andy_dufresne Tak wynika z moich obserwacji. Jak komunikowali liczbę na wishliście to wyglądało to mniej więcej tak: 45000 w społ. -> 160 000 wishlist 55000 -> ok. 200 000 (była mowa o okrągłej liczbie) Wychodzi z tego jakieś x 3,5 (choć najpewniej relacja się powiększa).
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
8 marca 2018 20:20:45
przy kursie: 210,00 zł
Greenthumb napisał(a):Dokładnie tak Jeśli to prawda to byłoby pięknie. Myślę, że warto obserwować relację społeczność / sprzedaż na przykładzie Surviving Mars. Oni teraz mają 46. tys w społeczności. Ciekawe jakie będzie przełożenie na sprzedaż. Choć warto też wziąć pod uwagę, że to 10$ drożej, a im droższa gra tym większa pokusa poczekania na promocję. dzięki za link. Swoją droga to ciekawe spostrzeżenia na przyszłość mogą być, w potencjalnej ocenie sprzedaży przyszłych produktów różnych growych spółek. Zarówno jeśli chodzi o przełożenie wish list jak tez i ilości ludzi w grupach i późniejszej sprzedaży. warto obserwować temat na podstawie różnych gier i może faktycznie jakaś konkretniejsza zależność będzie miedzy np ilością w grupie przed debiutem i sprzedażą w kwartale debiutu, co ułatwi wszystkim określenie potencjału sprzedaży produktów, które jeszcze nie weszły na rynek. P.S podobno ktoś się przyznał że projekt industrial poszedł do kosza i od początku go robili, szkoda ze rynek się oficjalnie o tym nie dowiedział tylko jak zwykle insaiderka mogła wiedzieć. Teraz nie dziwi dlaczego była tak długa i mecząca konsola na, ok 70 PLN zamiast hasać już dawno po 150-200 PLN. Jak zawsze są równi i równiejsi i to jest po wacku, bo takie info jak to ze musimy budować flagowca od początku, powinno pojawić się w oficjalnym komunikacie aby wszyscy mogli mieć dostęp do tej informacji mającej wpływ na cenę akcji i kapitalizacje firmy w tamtym okresie.
Edytowany: 8 marca 2018 20:24
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
8 marca 2018 22:25:01
przy kursie: 210,00 zł
Greenthumb napisał(a):Ciekawe info, 11 bity robią już dodatki. To chyba pokazuje, że jest wiara w sukces. Cytat:11 bit studios zaplanował premierę Frostpunka na I kwartał 2018 r. Spółka cały czas podgrzewa atmosferę wokół gry i przekazuje kolejne informacje o jej nowych elementach i rozgrywkach. Niestety nie zdradziła jeszcze swoim fanom dokładnej daty premiery Frostpunka. Natomiast z uzyskanych przez Strefę Inwestorów informacji wynika, że 11 bit studios rozpoczęło pracę nad dodatkami (DLC) do „Frostpunka”, które będą rozbudowywały i rozwijały rozgrywkę. Premiery pierwszego DLC również należy oczekiwać w 2018 r. Liczba osób w społeczności steam przekroczyła 68 tys. Można spokojnie zakładać ponad 70 tys. w dniu premiery. To z kolei powinno przełożyć się na ok. 250 tys. osób z Frostpunkiem na wish-liście. Ciekawe, że koledzy z konkurencji robią newsy z informacji znanych od 3 miesięcy ;) Cytat:Warszawskie studio usuwa ostatnie błędy oraz pracuje nad DLC i wersją konsolową Frostpunka. Dokładny termin premiery wersji podstawowej gry poznamy na początku 2018 r.
– Podobnie, zainicjowaliśmy prace nad DLC do Frostpunka, których premiery będą miały miejsce w jakiś czas po premierze podstawowej wersji gry. Mamy szereg pomysłów jak rozwijać Frostpunka poprzez wydawanie dodatków (w tym płatnych), ale z ich wydawaniem oczywiście musimy poczekać. – poinformowali twórcy TWoM.
www.stockwatch.pl/wiadomosci/1...EDIT: Post naturalnie do skasowania.
Edytowany: 8 marca 2018 22:26
|
|
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
8 marca 2018 22:46:58
przy kursie: 210,00 zł
Sprzedaż Surviving mars zdecydowanie warto obserwować w kontekście porównania liczby osób w grupie tej gry do liczby sprzedanych kopii cyfrowych. Z moich obserwacji wynika, że znaczny przyrost liczby osób w grupie Surviving mars nastąpił po uruchomieniu preorderów. W ogóle w przypadku niemal wszystkich gier znaczny przyrost następuje po rozpoczęciu sprzedaży. Warto też obserwować grę Into the breach. Premierę miała 27.02. i po 8 dniach sprzedaży wg steam spy ma 167tyś owners. Grupa użytkowników tej gry liczy niecałe 59 tyś. Kierując się wielkością grupy FP powinien wypaść wyraźnie lepiej. Po ostatnich update'ach przyrost osób w grupie FP zwiększał się do ok. 500 osób dziennie, po paru dniach opadając do 200-300. Emisja filmiku od Platige z pewnością zwiększy te liczby, podobnie jak podanie terminu premiery. Mam cichą nadzieję, że połowę wielkości grupy Far Cry 5 przed premierą osiągniemy. Miłośnikom mierzenia ewentualnego sukcesu FP przez porównywanie do wielkości sprzedaży TWOM zwrócę uwagę na jedną rzecz - liczba użytkowników Steam od 2014 r. wzrosła troszkę... Cytat:The latest figures from January 2018 show that Steam had 18.5 million simultaneous users at peak time. In June 2014, during Steam Summer Sale Encore Day, eight million people used the software distribution platform at the same time. www.statista.com/statistics/30... W artykule co prawda mowa o liczbie osób grających w tym samym czasie - ale niewątpliwie pokazuje to skalę wzrostu. Przebicie przez FP skali sukcesu TWOM może nie być wcale tak trudne jak się niektórym wydaje.
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
8 marca 2018 23:22:55
przy kursie: 210,00 zł
Ta liczba osób w grupach dyskusyjnych i późniejsza sprzedaż, nie jest taka oczywista.
Observer bloobera ma 44 k osób w grupie dyskusyjnej - ilość sprzedanych kopii na steamie tylko 65 K kopii
car mechanic 2015 ma -36 k osób - sprzedanych kopii prawie 800 k
car mechanic 2018 ma - 59 K osób - sprzedanych kopii 360 K
gold rush:the game - 33 K osób - sprzedanych kopii 170 K
ale warto obserwować i próbować wyciągać jakieś wnioski.
Ciekawe czy z tymi wish listami sie to mniej więcej sprawdzi co mówił prezes PLW. Oni podawali wish-listy wielu gier zobaczymy jak będzie z ich debiutami, tak w celach dydaktycznych.
Edytowany: 8 marca 2018 23:28
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
8 marca 2018 23:57:23
przy kursie: 210,00 zł
Oczywistego przeliczenia oczywiście nie ma - ale nie ulega wątpliwości, że im więcej w grupie, tym lepiej. W przypadku starszych gier, długo obecnych na rynku, porównywanie wielkości grupy do wielkości sprzedaży słabo działa. Korelacja między wielkością grupy i sprzedaży z czasem zanika. Według mnie najlepiej obserwować okres przedsprzedażowy i początkowy okres sprzedażowy.
Co do Observera - to zastanawiałem się już kiedyś skąd taka liczba ludzi w grupie przy tak niewielkiej sprzedaży. Podobnie jest z get even - w przypadku tej gry w grupie jest więcej osób niż owners wg steamspy. Wydaje mi się, że to może mieć coś wspólnego z gatunkiem tych gier - symulatory chodzenia z zawartymi w nich tajemnicami mają to do siebie, że ludzie "jarają" się nimi na etapie produkcji i budowania marketingowego napięcia. Dołączają do grupy, a potem - zamiast kupić i grać, oglądają jak ktoś przechodzi całość na youtube i to im często wystarcza. Patrząc na młodych graczy - to oglądanie zamiast grania to w ogóle jakiś narastający trend...
|
|
6 Dołączył: 2009-05-12 Wpisów: 97
Wysłane:
9 marca 2018 08:55:14
przy kursie: 210,00 zł
Data premiery 24.04.2018www.stockwatch.pl/komunikaty-s... Kod:mod: dałem link wewnętrzny
Edytowany: 9 marca 2018 09:06
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
9 marca 2018 09:07:03
przy kursie: 217,50 zł
Rekinek napisał(a):Jest data 28.04.2018r. Kurczę nie mogę wkleić linka. Super info. 24ty kwietnia jest podawaną datą
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
9 marca 2018 09:11:52
przy kursie: 217,50 zł
Cytat:Według PC Gamer'a premiera FP w marcu: Cytat:Według eurogamera FP wyjdzie jeszcze w marcu. To już drugi, poważny portal, który podaje, że jednak marzec... Cytat:Czyżby jednak marzec... Cytat:Obawy o przełożenie na kwieciem w takim razie wydają się nieaktualne...
Cytat:Kolejne potwierdzenie, że jednak marzec
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
9 marca 2018 09:19:03
przy kursie: 217,50 zł
Miesiąc później niż zakładaliśmy, ale chyba wiedzą co robią. Do tego czasu o grze będzie głośniej, zwiększy się grupa i wishlista. No nic, zobaczymy jakie będzie dzisiaj zamknięcie, co technicy zrobią po przebiciu i jaki wpływ na kurs będzie miał słaby raport roczny.
@krewa Ok, takie pewnie były wytyczne, aby nikt nie robił zamieszania i podawać komunikowany wcześniej termin. Wklej jednak też cytat z rekomendacji BOŚ, która mówiła o Q2. Jak widać oni pewniej stąpali po ziemi. Myśmy też spekulowali, że trudno będzie im zmieścić się w marcu, ale braliśmy za dobrą monetę te wszystkie informacje z portali gierkowych.
Edytowany: 9 marca 2018 09:30
|
|
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
9 marca 2018 09:25:51
przy kursie: 217,50 zł
Rif napisał(a):Miesiąc później niż zakładaliśmy ja odniosłem wrażenie, że to była nadzieja a nie założenia, założenia to miał Boś w rekomendacjach (i je modyfikował w zależności od sytuacji).
|
|
PREMIUM
49 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29 Wpisów: 2 767
Wysłane:
9 marca 2018 10:05:47
przy kursie: 217,50 zł
A tak ładnie ściemniali Cytat:Prezes warszawskiego studia przyznał, że przesunięcie terminu premiery było podyktowane niedopracowaniem gry. Spółka potrzebuje więcej czasu na wyeliminowanie błędów i zbalansowanie rozgrywki.
– Chcieliśmy zakończyć pracę nad „Frostpunkiem” przed końcem I kwartału, ale ostatecznie zdecydowaliśmy się na jeszcze jedno, minimalne przesunięcie. Powód jest prosty. Potrzebujemy jeszcze trochę czasu na ostateczne szlify i stworzenie gry, która jak wierzę, jest najlepszy tytułem w historii 11 bit studios – tłumaczy wyznaczenie kwietniowej daty premiery „Frostpunka” Grzegorz Miechowski, prezes spółki. www.stockwatch.pl/wiadomosci/f...Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą
|
|
6 Dołączył: 2009-05-12 Wpisów: 97
Wysłane:
9 marca 2018 10:06:48
przy kursie: 217,50 zł
Świetny klimat
Edytowany: 9 marca 2018 10:34
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
9 marca 2018 10:15:02
przy kursie: 217,50 zł
9 marca - późny przełom roku.
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
9 marca 2018 10:30:37
przy kursie: 217,50 zł
no tak Johhny Cash ;) ale tak jak przy TWOM użyli filmiku z podkładem zegarmistrza światła, to tu też mogliby coś takiego przygotować.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
9 marca 2018 11:39:34
przy kursie: 217,50 zł
Np. "Budzikom smierć" ? Strasznie denerwująca jest ta ich komunikacja. Lepiej nic nie mówić niż tak ściemniać jak oni. To jest jak dla mnie ta cecha zarządu, która nie pozwoli im się wzbić ponad poziom Indie Elite. Póki co jednak liczy się przyjęcie Frostpunka.
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
9 marca 2018 12:44:39
przy kursie: 217,50 zł
Trailer fajny, jest tez data premiery. Kurs pokonał na dużych obrotach wsparcie. Miesiąc nikogo nie zbawi, choć zgodzę się, że ich komunikacja leży. Teraz jest pytanie o pre-ordery :).
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
9 marca 2018 12:51:01
przy kursie: 217,50 zł
jedno ale: pokonał opór a nie wsparcie, ale i tu bym był ostrożny bo jakoś atmosfera po pewnej delikatnej "euforii " opada i nie wiadomo jak to się do końca sesji rozstrzygnie.
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
9 marca 2018 16:58:43
przy kursie: 217,50 zł
Pochi napisał(a):Świetny klimat Jak oglądam ten wyśmienity trailer to nasuwa mi się jedna myśl... zmarnowali genialny pomysł na grę. Frostpunk to powinien być RPG z otwartym światem. Dla graczy lepiej by było jak był napisany przez CDred.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.