– Produkcja Frostpunka jest na ukończeniu. Gra poddawana jest kompleksowym testom, w tym zewnętrznym. Usuwamy ostatnie błędy i niedociągnięcia. – poinformowała spółka na forum inwestorskim 11 bit studios.
W miniony weekend w siedzibie 11 bit studios odbyły się testy gry, w których udział wzięło ok. 20 osób. Większość z nich miała po raz pierwszy styczność z Frostpunkiem. Jak podkreślili przedstawiciele 11 bit w rozmowie z redakcją StockWatch.pl, zespół jest bardzo zadowolony z przebiegu i efektów testów.
– Niedociągnięcia, które znaleźli testujący, były w większość znane nam już wcześniej. Kilka „świeżych” błędów jest niewielkiego kalibru i łatwe sobie z nimi poradzimy. Oceny, które dostał Frostpunk od testujących były wyższe niż w przypadku „TWoM” na tym samym etapie produkcji, co nas cieszy. To potwierdza bowiem, że rozwijamy się jako studio deweloperskie. – poinformował redakcję StockWatch.pl Dariusz Wolak, IR Manager 11 bit studios.
Frostpunk w wersji na PC miał ukazać się jeszcze w 2017 r., ale w połowie września spółka zdecydowała o zmianie terminu. Studio poinformowało wówczas, że dokładną datę premiery ujawni na przełomie 2017 i 2018 roku. Obecnie wiadomo, że z racji świąt, poświątecznych wyprzedaży i Nowego Roku termin poznamy na początku 2018 r. Jak dodaje Dariusz Wolak, końcówka roku to słaby okres na komunikowanie tego typu informacji, bo jej siła marketingowa byłaby ograniczona.
– Nie wyznaczyliśmy jeszcze dokładnej daty, kiedy wypuścimy komunikat o premierze Frostpunka. Zdecyduje o tym nasz dział marketingu, który chce nadać temu wydarzeniu odpowiedni rozgłos. Dlatego nie jestem w stanie odpowiedzieć, czy będą to pierwsze dni stycznia, pierwszy tydzień stycznia czy też pierwsza połowa tego miesiąca. Na pewno jednak, nie zamierzamy ukrywać daty premiery Frostpunka do ostatniej chwili przed premierą gry. – powiedział Dariusz Wolak, IR Manager 11 bit studios.
Wersja konsolowa Frostpunka ma trafić do sprzedaży kilka miesięcy później. Spółka podała, że prace nad portowaniem gry już trwają.
– Podobnie, zainicjowaliśmy prace nad DLC do Frostpunka, których premiery będą miały miejsce w jakiś czas po premierze podstawowej wersji gry. Mamy szereg pomysłów jak rozwijać Frostpunka poprzez wydawanie dodatków (w tym płatnych), ale z ich wydawaniem oczywiście musimy poczekać. – poinformowali twórcy TWoM.
11 bit studios szykuje się do startu kampanii marketingowej. Na tę okazję spółka przygotowała trzeci trailer Frostpunka, wyprodukowany przez Platige Image. Do sieci trafi też jeden bądź więcej filmów z gameplay’a.
– Mamy dopięte akcje promocyjne z partnerami biznesowymi, w tym dystrybutorami. Można oczekiwać też sporych materiałów w wiodących mediach branżowych. Będziemy też obecni z Frostpunkiem na kolejnych targach growych, w tym PAX South w San Antonio (pod koniec stycznia 2018 roku). – deklarują przedstawiciele 11 bit studios.
We wtorek akcje 11 bit studios rosną o blisko 4 proc. O godzinie 15:30 za jeden walor producenta gier wideo płacono 178,95 zł.