PARTNER SERWISU
ucwyjieh
607 608 609 610 611
pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 4 września 2018 10:51:10 przy kursie: 368,00 zł
@win1248 trochę odleciałeś. :) Wynik nie był niższy przez niższe przychody, ale wyższe niż prognozy koszty. Przychody były świetne. Jak ktoś zakładał więcej to nie mi oceniać jego "dobrą" znajomość tej branży.

Asston
6
Dołączył: 2010-12-14
Wpisów: 132
Wysłane: 4 września 2018 10:51:53 przy kursie: 368,00 zł
Przepraszam, może jestem niemiły @win, ale...
Cytat:
Poza tym zysk był niższy przez niższe przychody i to są fakty

Przychody były niższe od czego?
Niż wyniki podawane przez szklaną kulę, albo widzimisię analityków?
Aż przypomniał mi się kawał:
Szedł Żyd chodnikiem, znalazł portfel, przeliczył i...

brakowało

Miłego dnia!

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 4 września 2018 11:06:55 przy kursie: 368,00 zł
win1248 napisał(a):
A ja bym chętnie poznał liczbę kopii.

Raczej nie są skorzy do ujawniania tych danych. Może przy okazji osiągniecia jakiejś okrągłej liczby graczy (np. milion) i wydania dodatku do FP opublikują jakąś promocyjną infografikę - tak jak miało to miejsce po przekroczeniu przez TWOM poziomu 500.000 graczy i Charity DLC.


steve21
PREMIUM
0
Dołączył: 2008-12-16
Wpisów: 18
Wysłane: 4 września 2018 11:13:12 przy kursie: 368,00 zł
Gdyby zarząd chciał się podzielić informacją na temat wielkości przychodu z FP na dzień dzisiejszy (niekoniecznie na dzień 30 czerwca) to oczywiście byłaby to zdecydowanie bardziej wartościowa informacja niż wolumen sprzedaży.

Pamiętajmy, że historycznie przez dosyć powściągliwą politykę informowania mniejszościowych na temat osiągnięcia istotnych kamieni milowych zarząd nie chciał podzielić się informacjami na temat wielkości sprzedaży, stąd ciężko było pytać bardziej odważnie o przychody.

Natomiast na dziś dzień w sytuacji w mojej ocenie zbyt "emocjonalnej" reakcji kursu na ostatnich 2 sesjach na raport za H1 2018, wydaje mi się że zarząd mógłby poinformować o wolumenach lub / i przychodach, które pozwolą z jednej strony uspokoić sytuację na kursie a z drugiej pochwalić się bardziej transparentną polityka informowania na temat sytuacji w spółce w odniesieniu do mniejszościowych.

Zachęcam mniejszościowych do rozszerzenia wniosku o informację na temat sprzedaży na forum inwestycyjnym.

steve21
PREMIUM
0
Dołączył: 2008-12-16
Wpisów: 18
Wysłane: 4 września 2018 11:25:16 przy kursie: 368,00 zł
Wniosek można znaleźć w kategorii dotyczącej FrostPunk foruminvest.11bitstudios.com/v...

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 4 września 2018 11:28:38 przy kursie: 368,00 zł
Cytat:
Piątkową reakcję na kursie akcji odbieram jako swoją osobistą porażkę, jako osoby odpowiedzialnej za komunikację z rynkiem finansowym w kwestii informowania o tym co robimy i co chcemy zrobić. Jeśli weźmiemy pod uwagę wynik za cały 2018 r., jakiego możemy się spodziewać i zestawimy go z aktualnym kursem, to wskaźnik Cena/Zysk jest poniżej 20. Ja to odczytuje, że rynek uważa, że nasza spółka ma niespecjalnie interesujące perspektywy. Nie zgadzam się z tym, uważam, że robimy bardzo fajne rzeczy. Odbieram to jako porażkę, bo albo coś źle tłumaczymy i to nie dociera, albo to mówimy i jest to bardzo szybko zapominane – skomentował Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios.

www.stockwatch.pl/wiadomosci/1...

Pan Prezes ma rację dla spółki takiej jak 11bit wskaźnik C/Z (za 4 kolejne kwartały) powinien być powyżej 20 ale w okresie oczekiwania na premierę! Po kwartale premiery wskaźnik C/Z powinien spaść poniżej 10.

Jaki zysk netto można prognozować za cztery kolejne kwartały po premierze FP? Dlatego tak ważne jest oszacowanie przychodów ze sprzedaży (zysk jest pochodną) w Q3 i obserwacja tego co się będzie działo w Q4.

Jaki C/Z miał 11bit po premierze TWoM w czasie konsolidacji 68-78 zł?

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 4 września 2018 11:30:05 przy kursie: 368,00 zł
Janus Corvinus napisał(a):
andy_dufresne napisał(a):
[quote=rubik]
Teraz z perspektywy tych drastycznych spadków łatwo twierdzić, że rynek przesadził z entuzjazmem w wycenie w maju, ale uważam, że jeżeli nawet, to na pewno nie o 40%.


Kto przesadził, ten przesadził. Ja przesadziłem w oczekiwaniach sukces Anomaly, nie oczekiwałem aż tak wielkiego sukcesu TWOM ale akurat z Frostpunkiem udało mi się dość trafnie oszacować skalę sukcesu.

Dobrze, że Project 8 będzie miał budżet co najmniej 20 mln. Małych gier jest za dużo a średnich za mało. Limit na jedną grę dla wydawnictwa powinni podnieść do 4 mln.

Często się z Tobą nie zgadzałem. Jednak tutaj masz całkowitą rację.
Przy tak małej ilości gier z wydawnictwa 1-2 rocznie
bez problemu mogą a nawet powinni pójść 2 poziomy wyżej.
Zamiast gier za kilkaset -1 mln - powinni zająć się grami o budżetach 2-5 mln.
Takich gier na rynku powinno być dużo więcej.
Większy wybór możliwość dobrania lepszych gier z większymi możliwościami monetyzacji.
Po kolejnych sukcesach i większej dostępności perspektywicznych projektów może w końcu uda się osiągnąć docelową i optymalną wydajność pionu wydawniczego .. Angel
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 4 września 2018 12:10:17 przy kursie: 368,00 zł
t0m4s napisał(a):
Wątek zaczął przypominać forum bankiera.
Niegdyś najwięksi optymiści piszą o zwijaniu spółki jeśli nie będzie zmiany modelu.
A czy to nie obecny model sprawił ze na koniec roku będzie ok 90mln zł?

P9 moze być w 2021r lub początek 2022r - prezes sugeruje ze zespół TWOM zostanie przesuniety do kolejnego projektu.

Na koniec roku 90-100mln w kasie i ambitne projekty w toku, a capa mamy 735mln wave


no mnie możesz odrzucić z grona wieszczy zwijania się ... Angel
Ja piszę tylko o dalszym modelu rozwoju. Musi on ulec zmianie jeśli spółka chce przyspieszyć rozwój o którym się mówiło od kilku lat.
Zacytowane wypowiedzi Prezesa pokazują, że podjęli już działania zmierzające w tym (dobrym) kierunku.. thumbright
Raczej nie przesunięcie TWOM do P9 - tylko P9 będzie budowany wokół TWOM to dość istotna róznica.
Ludzie z TWOM mają już bardzo duże doświadczenie i spora część z nich będzie "ciągnąć wózek" z kolejnym projektem.
Nie można przesądzać, że ktoś z nich będzie liderem zespołu czy może znów jakiś guru z zewnątrz. Jednak odegrają kluczowe role w budowie i rozwoju projektu.
Na razie o terminach premiery P9 nie wypowidajmy się bo na razie ani zalążek zespołu ani projekt jeszcze nie istnieje - przynajmniej oficjalnie.
Moim zdanie to Zarząd i R&D już mają wytypowane jeden lub kilka projektów do wyboru wraz z wytypowanym liderem zespołu.
Moim zdaniem taki lider jest już wytypowany lub są 2-3 nazwiska na short liście..... Angel
Z tymi 90-100mln zysku na koniec 2018 byłbym ostrożny.
Dołożenie 30mln byłoby sporym wyzwaniem.
Na razie za wcześnie to oceniać bo nie znamy zawartości DLC i nie wiemy jak zostaną przyjęte.
ponad 30mln zysku jest możliwe ale mogłoby wymagać zbyt dużych upustów a na tym etapie -40% jakoś nie widzę.
A jeśli już to najwyżej na dogrywce na przełomie roku. FR powinien się załapać do TOP30 WS ale tego jeszcze przesądzać nie można.
W wypowiedziach Prezesa widzę duży krok naprzód i spełnienie części moich osobistych oczekiwań od spółki.
Czekamy na dalsze kroki i jeszcze odważniejszą realizację strategii rozwoju .. Boo hoo!

Cap ..... capem - jak widać zmienia się w szerokich widełkach ..
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

mazzgpw
1
Dołączył: 2017-04-24
Wpisów: 31
Wysłane: 4 września 2018 12:33:43 przy kursie: 368,00 zł
win1248 napisał(a):

Fp na konsole będzie później (o ile w ogóle będzie)
\

Przecież będzie i kwestia czasu kiedy zapowiedzą premierę, zostało to potwierdzone zarówno przez prezesa jak i na forum inwestorskim.

Naprawdę zacznijmy pisać o faktach, a nie "faktach"...

baks napisał(a):

Z tymi 90-100mln zysku na koniec 2018 byłbym ostrożny.
Dołożenie 30mln byłoby sporym wyzwaniem.


wydaje mi się że mowa o 90-100mln gotówki w kasie
Edytowany: 4 września 2018 12:36

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 4 września 2018 12:43:18 przy kursie: 368,00 zł
win1248 napisał(a):
A ja bym chętnie poznał liczbę kopii. Poza tym powoli zaczyna mnie denerwować poklepywanie się po pleckach i etykietowanie każdego kto krytykuje nieomylny zarząd "malkontentem" albo że jest z "bankiera".

Tacy panowie jesteście niebankierowcy, to skoncentrujcie się na faktach, te po pierwsze są takie, że spółki rosną, ale także spadają i nie jest to niczyja wina, ani altusa, ani bankiera ani "leszczy" co się nie znają.
Poza tym zysk był niższy przez niższe przychody i to są fakty, a nie tylko zawiązana rezerwa na premie itd.

Fp na konsole będzie później (o ile w ogóle będzie) i to są fakty jak również to, że tzw P8 ma na razie tytuł "P8' i na tym koniec. Czas cyklu wydawniczego się liczy, bo gra która zarobi 100 baniek w 4 lata daje 25 baniek średnio rocznie, a gra która zarobi 100 baniek w 2 lata, da 50 mln rocznie.

Bzdura
Ja zakładałem 28-32 mln zysku i odliczając rezerwę idealnie pasuje do moich oczekiwań.
Co mnie obchodzą oczekiwania jakiś spekulantów z bankiera czy innych finansowców.
Przyznam otwarcie, że nie czytałem ani jednej prognozy zysków ...... i dzięki temu jestem "zdrowszy" psychicznie.
Widząc psychozę nie patrzyłem na notowania aby nie tracić nerwów ....... zająłem się czymś bardziej ciekawym.
Akcji i tak nie planuję sprzedawać i ostatnie szczyty nie były interesujące.
Czekam na dalszy rozwój spółki i nie mam targetu ceny sprzedaży.
Interesuje mnie dynamika rozwoju. Gdy spółka straci dynamikę sprzedam a na razie ma ...... możliwości rozwoju.
Jakie są pokazuje CDP. Nie musi być drugim CDP - wystarczy kilka razy mniejsza kapitalizacja ... thumbright

Piszesz o cyklu. Pod koniec 2019 będą już 3 zespoły w produkcji i 3 projekty.
Zakładając nawet 4 letni okres produkcji większej gry to dzieląc na 3 zespoły za to premiery częściej niż co 18 miesięcy.
To oczywiście skrót.
Sama produkcja gry jak pokazuje P8 zajmie około 2 lat. Wcześnie około 1-2 lat zajmuje faza koncepcyjna i prototypowa.
Jeśli nad koncepcjami będzie pracował powołany zespół R&D to zespołowi pozostanie praca nad prototypem.
W kilka kwartałów zatrudnią 100 osób. Czyli w tym roku i połowa 2019 dojdzie około 40 osób do P8 razem 60 osób.
Tyle liczy dziś FP.
Ok 10 osób pracuje przy TWOM.. Zespół zostanie na przełomie 2019-2020 rozbudowany o 50 osób. 10-20 osób zasili dział wydawniczy i R&D.
To by było około 100 osób.
FP na początku robiło kilkanaście osób. Jeśli zespoły będą liczyły po 60 osób i koncepcje będzie robił R&D to pozostanie kilka miesięcy na prototyp a później faza produkcyjna 2-2,5 roku. Razem około 3 lata na grę. Co Ci wychodzi ... ... ?
W fazie prototypowej reszta zespołu będzie tłukła jeszcze dodatki do wcześniejszego projektu w którym brali udział.
Biorąc pod uwagę większą ilość DLC to cykl może się wydłużyć z 3 do 4 lat.
Zastanów się nad tym. Bo to fakty i tak można odczytywać zamierzenia.
Może się to opóźnić przez brak odpowiednich kadr.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)


anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 4 września 2018 13:35:46 przy kursie: 368,00 zł
Epoka lodowcowa – omówienie sprawozdania finansowego 11 bit studios po II kw. 2018 r.

Kurs akcji spółki ostro zanurkował w ostatnich dniach, co niewątpliwie pokazuje, że opublikowane wyniki były gorsze od oczekiwań rynku, w szczególności dużych inwestorów. Reakcji kursu nie ma się w zasadzie co dziwić, bo spółka rozwija się w mniejszym stopniu niż zakładali analitycy, a sama gra sprzedała się gorzej od prognoz. Założenia wzrostu i wyników w rekomendacjach ciągnęły kurs spółki w górę, natomiast obecnie weryfikacja owych założeń stała się kulą u nogi dla kursu. Rynek zaskoczył zarówno poziom przychodów jak i kosztów.

Analitycy oczekiwali od spółki przychodów w wysokości 53,7 mln zł, co przy raportowanych 43,5 mln zł daje o 10,2 mln zł niższą sprzedaż od oczekiwań, które zbudowała między innymi konferencja wynikowa spółki.

W poprzednim omówieniu napisałem:

Cytat:
Na konferencji spółka poinformowała jednak, że przychody ze sprzedaży gry w ciągu pierwszych 14 dni są 4 razy większe od przychodów wygenerowanych przez This War of mine. Przy zachowaniu tej relacji oznaczałoby to, że przychody z Frostpunka w kwartale premiery mogą wynieść ponad 55 mln zł! Trzeba jednak pamiętać, że This War of mine kontrybuował na wynik kwartału przez połowę listopada i grudzień, natomiast Frostpunk przez będzie sprzedawał się przez 2 miesiące i jeden tydzień (6 tygodni sprzedaży vs. 9 tygodni. Oczywiście zakładanie sprzedaży wyższej o 50 proc. w związku z dłuższym o 50 proc. czasem sprzedaży byłoby nadużyciem, ale przychody na poziomie ponad 65 mln z takiej szacunkowej sprzedaży teoretycznie wydawałby być się w zasięgu. Problem w tym, że Frostpunk był już na początku grą znacznie bardziej oczekiwaną od TWOM i relacja ta mogła się w kolejnych okresach nie utrzymać ze względu na większą sprzedaż premierową.

Na podstawie informacji przekazanej przez spółkę można także próbować szacować sprzedaż w inny sposób – za pomocą średniej liczby komentarzy. W momencie publikacji komunikatu o sprzedaży liczba recenzji na Steam wynosiła ok. 3,5 tys., a to oznacza, że jedna recenzja przekłada się na 70 sprzedanych egzemplarzy – egzemplarzy sprzedanych na wszystkich platformach i wszystkich kanałach, bo przecież o tym mówiła informacja od zarządu. W chwili obecnej, czyli na 23 maja liczba komentarzy wynosi 11,1 tys. sztuk. Przy zachowaniu proporcji dostalibyśmy w efekcie ok. 770 tys. sprzedanych egzemplarzy gry.

Kolejną kwestią do rozważenia jest cena. Ta podana przez spółkę w USD (29,99) jest ceną bazową na głównych rynkach, ale jak wspomniałem Frostpunk wystartował od razu na dużym chińskim rynku, a tam cena jest znacząco różna i wynosi ok. połowy ceny bazowej -15,5 USD. Podobnie niskie ceny obowiązują w Ameryce Południowej (15,9 USD w Brazylii, 14 USD w Meksyku, 13,6 USD w Argentynie), Rosji (9,8 USD), Indiach (10,2 USD) czy Turcji (10,46 USD). Biorąc pod uwagę fakt, że Chiny to rynek co najmniej równy stanom zjednoczonym można zakładać, ze efektywna cena sprzedaży wynosi co najwyżej 0,75 ceny bazowej czyli 22,5 USD. Przy obecnym kursie 3,6 zł za dolara dałoby to wpływy do spółki na poziomie 56 zł z kopii. To jednak wariant optymistyczny, gdyż zakłada taką samą marżowość dla wersji pudełkowych i nie uwzględnia zniżki dla posiadaczy TWOM. Realny przychód z kopii można szacować na ok. 50 zł.

Przy wskazanym wolumenie dawałoby to na obecną chwilę (po niecałych 5 tygodniach) niecałe 39 mln zł. Jak widać to wynik znacząco różny od tego jaki wypadałby dla gry po 6 tygodniach i mnożniku 4 – 57 mln zł. Odejmując od szacowanej na dzień dzisiejszy sprzedaży sprzedaż gry do komunikatu dostaniemy średnią liczbę sprzedanych kopii dziennie na poziomie ok. 19 tys. dziennie. Zakładając optymistycznie, że taki poziom sprzedaży utrzymałby się przez kolejny tydzień dostalibyśmy w sumie ok. 900 tys. sprzedanych kopii w ciągu 6 tygodni i przychody w kwocie 46 mln zł, choć to wydaje się założenie bardzo optymistyczne. Jeśli wynik tej estymacji podzielimy przez przychody w IV kw. 2014 r. to mnożnik względem TWOM wyniesie ok. razy 3,2.

A także:
Cytat:
Wygląda zatem na to, że przychody w 2 kw. tego roku mogą zbliżyć się do granicy 50 mln zł.


Tyle, że było to 23 maja, a późniejsze zachowanie sprzedaży odbiegło od założonego modelu, w szczególności podczas letniej wyprzedaży na Steam. Na koniec kwartału liczba komentarzy na Steam wyniosła ok. 13,2 tys., co przy założeniu mnożnika na poziomie 60 kopii na komentarz (spadek liczby komentarzy na kopię w związku ze spadającym hype) dawało wolumen na poziomie prawie 800 tys. kopii. Przy zakładanej 50 zł z kopii dawałoby to 40 mln zł przychodów z samego Frostpunka, a tak się nie stało.

Proszę zauważyć, że rezerwy na rozliczenia z Digital Sun wyniosły ok. 4,3 mln zł (rozliczenia międzyokresowe bierne w pozycji inne - zakładam, że średnia ze stanu na koniec roku i poprzedniego kwartału dotyczy innych zobowiązań). Przy udziale na poziomie 35 proc. w przychodach oznacza to przychód ze sprzedaży dla Moonlightera na poziomie 5,8 mln zł. Dokładając do tego sprzedaż starego katalogu na poziomie I kwartału (2 mln zł) wychodzi, że Frostpunk przyniósł przychód w kwocie 35,7 mln zł, czyli prawie o 11 proc. mniej niż można było ostrożnie zakładać po zakończeniu kwartału. Różnica jest dość znacząca.

Prezes na konferencji wynikowej przekazał, że średnia cena wyniosła 23 USD, co przy fakturowaniu na koniec miesiąca (i rozkładzie 0,4;0,3,0;3) oraz średnim podatku na poziomie 15 proc. daje nam średni wpływ z kopii wynoszący ok. 50 zł i w efekcie wolumen sprzedaży wynoszący 714 tys. sztuk. Na wynik można patrzeć dwojako. Z jednej strony jest to duży progres w stosunku do This War of Mine, z drugiej zawód co do oczekiwań i to nie tylko analityków, ale także użytkowników forum - nie przypominam sobie niższego wolumenu u nikogo.

Przychody wyniosły 43,5 mln zł i były 3-krotnie wyższe niż w kwartale premierowym TWoM. Z jednej strony to niewątpliwy sukces i progres, ale warto pamiętać o tym, że kurs od premiery TWoM wzrósł ponad 6-krotnie.


kliknij, aby powiększyć


Warto też zwrócić uwagę, że rozkład należności (czyli przychodów za czerwiec) jest dość zaskakujący. Udział brytyjskiego sklepu Green Man Gaming wyniósł 11 proc., Steam’a tylko 52 proc., natomiast nieujawnionych źródeł (prawdopodobnie nieprzekraczających 10 proc.) aż 32 proc. (4 mln zł). To prawdopodobnie wynika z ujęcia konsolowych wersji Moonlightera, ale możliwe także, że spółka mocno wspierała sprzedaż na innych platformach dla wersji PC (patrz – Green Man Gaming). Być może właśnie w tych portalach produkt był lepiej pozycjonowany, bo na Steam konkurencja premier jest ogromna.


kliknij, aby powiększyć


Sporo działo się także po stronie kosztowej. Raportowane koszty operacyjne wyniosły 12,8 mln zł, co jest poziomem wyższym od oczekiwań wynoszących 10,4 mln zł. Ciężko, aby ktokolwiek pomylił się co do amortyzacji, która wyniosła 0,9 mln zł (koszty i czas amortyzacji były znane). Na pozostałej od amortyzacji części mamy rozjazd z oczekiwaniami na poziomie 2,4 mln zł, czyli aż 25 proc. Nieco większe od założeń okazały się rezerwy na premie i wynagrodzenia, które wyniosły 2,9 mln zł i były wyższe niż można było się spodziewać. Na forum inwestorskim spółka poinformowała, że:

Cytat:
Mechanizm premiowy (premii rocznych) działający w spółce jest bardzo prosty. Na ten cel trafia 6 proc. zysku netto wypracowanego w czterech kolejnych kwartałach. Nie pokrywają się z rokiem kalendarzowym. Bazą są wyniki (zyski) za IV kwartał roku poprzedniego oraz I-III kwartał roku kolejnego. Przesunięcie wynika z tego, że chcemy wpłacać premie roczne na Gwiazdkę. Gdybyśmy czekali z nimi do zamknięcia całego roku kalendarzowego, moglibyśmy wypłacić premie roczne dopiero w lutym/marcu. Rezerwa, która znalazła się w raporcie półrocznym opublikowanym 30 września, bazuje zatem na wynikach (zyskach) za dziewięć ostatnich miesięcy. W ciężar III kwartału, w trakcie którego jesteśmy, "dorzucimy" kolejną rezerwę ale jej bazą będą zyski tylko za ten pojedynczy kwartał.


W ciągu ostatnich trzech kwartałów łącznie z raportowanym zysk netto wyniósł 28,9 mln zł, z czego 6 proc. daje kwotę 1,7 mln zł, czyli o 1,2 mln zł mniejszą od raportowanej. Proszę zwrócić uwagę, że w rezerwach mamy rezerwy na wynagrodzenia i osobno rezerwy na premię. Możliwe, że 6-proc. rezerwa dotyczy tylko premii, a nie rezerw na wynagrodzenia. Tych ostatnich można było nie wziąć pod uwagę, choć oczywiście są to tylko spekulacje.


kliknij, aby powiększyć


Wynik okresu obciążyły też rezerwy na rozliczenia Moonlightera, ale to raczej żadne zaskoczenie. Przez koszty operacyjne przeszła także wycena programu motywacyjnego – obciążyła wynagrodzenia, które wyniosły w raportowanym kwartale aż 5,7 mln zł (3,5 mln zł bez premii), w relacji do ok. 1,5 mln zł w poprzednich kwartałach – to oczywiście wpływ rezerw w tym na premie.

Bardzo niepodobna mi się mówienie o obciążeniach z programu motywacyjnego jako papierowych kosztach, które uprawia spółka. Dla spółki mogą być (o tym dalej) faktycznie niegotówkowe, ale dla pozostałych akcjonariuszy są to realne koszty. Proszę zauważyć, że aby taki program spełniał swój motywacyjny charakter, to musi być cykliczny. A zatem co 3 lata spółka powinna zafundować 5,7 proc. nowych akcji... Mamy zatem 1,85 proc. nowych akcji rocznie. Przy 10 latach inwestycji to 19 proc. Problem w tym, że wyceny FCFF zakładają generowanie wyniku do nieskończoności, a nie tylko w ciągu 10 lat – wartość rezydualna. Jeśli dla wartości rezydualnej przyjmuje się stopę dyskontową na poziomie 10-11 proc. i stały wzrost na poziomie inflacyjnym 3 proc., to należałoby ją dociążyć 1,85 p.p spadek wartości o ca 19 procent. – problem w tym, że ten fakt rzadko uwzględniają analitycy, nie mówiąc już o drobnych inwestorach.
Nie bez kozery MSSF każą wyceniać płatności akcjami. Proszę zauważyć, że spółka może wyemitować akcje (i nie ma to wpływu na wynik), a następnie skupić z rynku taką samą liczbę akcji (co też nie ma wpływu na wynik). Przy różnicy cen wychodzi realna utrata środków pieniężnych, więc w rachunku wyników powinien pojawiać się jakiś tego ekwiwalent. Z tego powodu program motywacyjny jak najbardziej jest do uwzględniania w powtarzalnym wyniku. Warto także zwrócić uwagę, że na dzień dobry uprawnieni dostali cenę objęcia 103,38 przy rynkowym kursie 209 zł. To ca już na dzień objęcia daje prawie 14 mln zł kosztu wynikającego z różnicy cen w wypadku teoretycznego skupu, a przy wartości akcji na poziomie 38 mln zł zł na 3 lata.


kliknij, aby powiększyć


Wynik netto okazał się o 29 proc. niższy od prognoz i wyniósł 25,9 mln zł, przy oczekiwaniach na poziomie 36,4 mln zł, na co głównie miała wpływ niższa od założonej sprzedaż Frostpunka. Warto też zwrócić uwagę, że konwersja wyniku EBIT na netto wyniosła 84 proc. w stosunku do zakładanych 80 proc.

W bilansie mamy zmiany popremierowe. Rosną należności i gotówka, ale najważniejsze jest to, co dzieje się z WNiP. Wygląda na to, że Frostpunk ma nowy silnik, co pewnie większym zaskoczeniem nie jest – spółka skapitalizowała 1,8 mln zł. W związku z zakończeniem prac nad Frostpunkiem mamy też wzrost zakończonych prac rozwojowych do poziomu 9,56 mln zł.


kliknij, aby powiększyć


Kwartał premiery przyniósł także wzmożenie prac nad niezakończonymi pracami rozwojowymi – spółka wydała na pisanie gier 2,5 mln zł i jest to najwyższy kwartalny wynik do tej pory. Proszę jednak zauważyć, że przy takim tempie i pracach tylko nad P8 budżet gry zostałby wykonany za 2 lata czyli w połowie 2020 r., a przecież mamy cały czas do produkcji wersje konsolowe Frostpunka, porty na Switch i DLC do swojej ostatniej premiery. Bez istotnego przyspieszenia ciężko zakładać premierę wcześniej niż w 2021 roku.

Na wycenę wpływ będzie miało zachowanie się sprzedaży Frostpunka w kolejnych miesiącach roku. Do tej pory zakładano ok. 90-100 mln zł przychodów, co może wcale nie być łatwe do spełnienia. W ciągu kolejnych dwóch kwartałów po TWoM spółka pokazała przychody na poziomie 86 proc. kwartału premierowego, co dałoby w tym roku 83 mln zł przychodów. Problem w tym, że Frostpunk jest grą inną, mniej zaskakującą i mniej emocjonalną niż TWoM, a dodatkowo inaczej ułożył się rozkład przychodów w ciągu paru dni od premiery i kolejnych tygodni. Replika modelu z TWoM może nie być prosta, choć wiele tutaj zależy od polityki sprzedaży (promocji). Z drugiej strony mamy CoM.

W chwili obecnej mamy 15.100 recenzji, czyli o 1.900 więcej niż na półrocze. Daje to przy przeliczniku 54 kopii na komentarz kolejne ok. 100 tys. sprzedanych kopii. Z tego wynika, że w kolejnym kwartale należałoby się spodziewać ok. 130 -140 tys. sprzedanych sztuk gry, a to przy obecnej średniej cenie przełożyłoby się na ok. 5,5 mln zł wpływów, czyli tylko 15 proc. tych z kwartału premierowego. W TWoM kolejny kwartał przyniósł sprzedaż na poziomie 40 proc. sprzedaży premierowej, no ale nieco różniła się data premiery w kwartale.

Nowy produkt spod skrzydeł 11 bit studios jest dobrze oceniany, sprzeda się z pewnością w większym wolumenie i przyniesie więcej wpływów. Problem tylko w tym, że rynek oczekiwał jeszcze więcej, do czego przyczyniła się sama spółka na konferencji popremierowej.

>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 4 września 2018 21:24

t0m4s
23
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 222
Wysłane: 4 września 2018 16:05:04 przy kursie: 368,00 zł
@anty
Summer sale poszło gorzej ale ostatnia promo pokazala że potencjał do monetyzacji jest gigantyczny.
W lecie były MŚ w piłkę - mogło mieć to wpływ na summer sale które było bardzo słabe w tym roku dla wszystkich.
IVkw jest rekordowy dla branży a 11b szykuje dwa dodatki do FP na ten czas.

anty_teresa napisał(a):
Analitycy oczekiwali od spółki przychodów w wysokości 53,7 mln zł, co przy raportowanych 43,5 mln zł daje o 10,2 mln zł niższą sprzedaż od oczekiwań, które zbudowała między innymi konferencja wynikowa spółki.

Dlaczego powtarzasz brednie o konsensusie?
Przecież to jakaś średnia z rekomendacji gdzie najwyższa była na 710zł!
Więc logiczne że założyli do takiej reko gigantyczne wyniki.

mazzgpw napisał(a):
wydaje mi się że mowa o 90-100mln gotówki w kasie

Tak, chodziło mi o gotówkę w kasie.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 4 września 2018 17:05:53 przy kursie: 368,00 zł
Cytat:
Dlaczego powtarzasz brednie o konsensusie?
Przecież to jakaś średnia z rekomendacji gdzie najwyższa była na 710zł!
Więc logiczne że założyli do takiej reko gigantyczne wyniki.

Udział instytucji (z zagranicą) w obrotach jest znacznie większy niż drobnych, więc oczekiwania analityków, którzy tworzą te rekomendacje można traktować w uproszczeniu jako oczekiwania rynku. W zasadzie to oczywiste i wszędzie ten konsensus powstaje przez odpytanie analityków zajmujących się spółką. Skąd więc kontestowanie metodologii? Tak jest na CDR, na TTW i wszystkich innych. Chciałem też zauważyć, że nikt nie protestował jak te rekomendacje oglądały światło dzienne :)
Mnie też wynik zaskoczył in minus.

t0m4s
23
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 222
Wysłane: 4 września 2018 17:54:05 przy kursie: 368,00 zł
Jest to dość znany sposób "tworzenia" wyników lepszych/gorszych od oczekiwań.
Cytat:
Skąd więc kontestowanie metodologii?

Bo jest bez sensu?
Polecam ostatnią kolumne.

Walor Rodzaj Cena docelowa* Kurs aktualny CD/K** Cena z dnia wydania* Data wydania Instytucja Zakładany zysk netto w 2018
11B (11BIT) kupuj 560.00 434.00 29.03% 435.00 1 VIII 18 Wood & Company
11B (11BIT) kupuj 511.00 434.00 17.74% 427.00 25 VII 18 Vestor DM
11B (11BIT) trzymaj 526.00 434.00 21.20% 481.00 16 VII 18 BOŚ DM 54
11B (11BIT) kupuj 710.00 434.00 63.59% 441.00 14 V 18 BZ WBK DM 66,7
11B (11BIT) wycena 586.10 434.00 35.05% 383.50 11 V 18 Pekao IB 104,5 serio serio :)


Peako zrobiło mistrzostwo świata - rozumiem że również to było wzięte do średniej która była podstawą konsensu PAP?
Najwiecej sensu, co już było mówione, ma reko BOŚ.
Jeśli ktoś ma reko Vestora oraz Wood&Company to prośba o podanie estymowanego zysku netto na 2018r.



anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 4 września 2018 18:55:37 przy kursie: 368,00 zł
Moim zdaniem nie ma lepszego sposobu, a że ma wady? Co ich nie ma? Drobni nie potrafią wyceniać najczęściej spółek, co z resztą widać po maniakalnym pisaniu o C/Z, podczas gdy instytucje marginalizują najczęściej wycenę porównawczą, bo ta jest po prostu do d..., a już w szczególności w takim sektorze jak gamingowym, gdzie o wynikach decyduje faza cyklu produkcyjnego. To sektor z założenia rozchwiany. Raz wynik lepszy od oczekiwań innym razem gorszy. Wbrew temu co się twierdzi CD Projekt też zaliczał wynik poniżej konsensusu - 2 czy 3 kwartał po premierze Wiedźmina. Tyle tylko, że to był konsensus do niedużych zysków, a nie najważniejszego kwartału w cyklu i w dodatku z pewnym niezrozumieniem modelu (moim zdaniem).

Wracając jednak do pytania - nie wiem co wziął PAP do średniej, ale prawdopodobnie to jest ankieta. Ankieta czyli zapytanie wysyłane bezpośrednio do autorów rekomendacji. W rekomendacjach często nie ma oczekiwań co do przyszłych wyników kwartalnych i stąd potrzeba "dopytania". Testowałem temat przy paru artykułach nz SW.
Zauważmy także, że felerna rekomendacja PEO jest z... maja. A to oznacza, że istnieje wysokie prawdopodobieństwo zmiany oczekiwań na 30 czerwca, kiedy już było wiadomo nieco więcej o przyroście sprzedaży. Jeszcze raz odsyłam do mojego omówienia i mnożnika razy 4 - metodologicznie byłoby to poprawne, choć intuicyjnie (na co wskazywałem) przewyższające realia.

lukas80bb
0
Dołączył: 2013-12-03
Wpisów: 42
Wysłane: 4 września 2018 19:00:51 przy kursie: 368,00 zł
zajmowałem się niemało lat wprawdzie nie finansami ale planowaniem operacyjnym produkcji i zawsze jak robiłem zamknięcie miesiąca czy np. półroczne to odnosiłem to do okresu półrocznego a nie kwartalnego. czemu tutaj wszyscy tak patrzą na wynik kwartalny a nie półroczny?

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 4 września 2018 20:49:38 przy kursie: 368,00 zł
anty_teresa napisał(a):


Wracając jednak do pytania - nie wiem co wziął PAP do średniej, ale prawdopodobnie to jest ankieta. Ankieta czyli zapytanie wysyłane bezpośrednio do autorów rekomendacji. W rekomendacjach często nie ma oczekiwań co do przyszłych wyników kwartalnych i stąd potrzeba "dopytania". Testowałem temat przy paru artykułach nz SW.
Zauważmy także, że felerna rekomendacja PEO jest z... maja. A to oznacza, że istnieje wysokie prawdopodobieństwo zmiany oczekiwań na 30 czerwca, kiedy już było wiadomo nieco więcej o przyroście sprzedaży. Jeszcze raz odsyłam do mojego omówienia i mnożnika razy 4 - metodologicznie byłoby to poprawne, choć intuicyjnie (na co wskazywałem) przewyższające realia.

Moim zdanie była to typowa gra pod przestraszenie drobnych.
Co najmniej od końca lipca było wiadome, że nie udało się osiągnąć więcej niż 800tyś i średnia od gry jest nie więcej niż 45zł a prawdopodobnie bliżej 40zł.
Licząc dałoby to co najwyżej 32mln zysku.
Finansowi wiedzieli o rezerwie ..... ale najwyraźniej świadomie je zignorowali.
Trudno podejrzewać fachowców od analiz, że mają sklerozę i zapomnieli o ważnym składniku takiej analizy. Trudno uwierzyć w zbiorową amnezję. A jeśli tak to powinni zmienić pracę .... d'oh! Może ogrodnictwo byłoby bezpieczniejsze. Tam nie podlanie raz rośliny nie spowoduje tragedii ....... thumbright
Moim zdanie było to celowe zagranie a skutek widzieliśmy w ostatnich kilku dniach. Nie szukam teorii spiskowych i sam je ignoruję ale trudno uwierzyć w zbiorową amnezję
Tłumaczenie o przeszacowanych konsensusach kupy się nie trzyma a przecież mają całe sztaby analityków i są w stanie znacznie lepiej od nas ustalić faktyczną sprzedaż z dużym przybliżeniem.
A tu nie i to my lepiej odczytaliśmy wyniki ........ coś tu się nie spina .. Think
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

tomekstan24
0
Dołączył: 2010-03-25
Wpisów: 82
Wysłane: 4 września 2018 20:52:03 przy kursie: 368,00 zł
sama gra było opózniona o 6 miesięcy , rozgrywka jest krótka , przychodzy mniejsze niż oczekiwano koszty większe , ewidentnie widać ze prace nad kolejnymi prokuktami nie posówają sie w zadowalającym tępie ,projekt 8 najwcześniej 2021 roku . dlaczego jeszcze nie ma wersji na konsole ? gdzie prezes powiedziałze wzrost kosztów to koszt nowego zespołu dzięki któremu prace nad grami przyspieszą ? ja nic nie słyszałem za to premie wzrost kosztów jest realny , ja osobiście widzę scenariusz w którym nawet 280 zł to drogo .

Elemis
86
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 334
Wysłane: 4 września 2018 20:56:27 przy kursie: 368,00 zł
Człowiek po ciężkim dniu pracy zagląda na znajome fora. Otwiera Stockwatcha, otwiera forum spółki no i.... motyla noga... czego tu jeszcze nie wyczytam?help

Wbrew woli prezesa ( czytaj zarządu spółki ) - poznajmy wartości sprzedażowe Frosta!confused2
Wbrew woli prezesa ( czytaj zarządu spółki ) - wypłaćmy sobie dywidendę ! confused2

Przelicytowuję Was Panowie !flower

Wbrew woli prezesa przegłosujmy na Walnym wydanie TWOM2 ! A co mi tam !
Prezes sam powiedział, że to on jest głównym hamulcowym? Nie ma rady - trzeba odwołać prezesa. Przecież walne też ma do tego kompetencje. Bez tego złego, nie znającego się na rzeczy człowieka wydamy sobie TWOM 2, potniemy nagrody załodze - zmniejszając złe koszty i osiągniemy w try miga 2 miliardy kapitalizacji, która nam się należy ( jeden kolega nie będzie wtedy niczego musiał zgłaszać do KNF u happy5 )

Tyle na szybko ode mnie. Post ( chyba ? ) do usunięcia, ale jeśli powisi chociaż przez godzinę - dwie i komukolwiek otworzy oczy, nie będę żałował tych kilku minut radosnej twórczości....


anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 4 września 2018 21:13:59 przy kursie: 368,00 zł
@Elemis Możesz zdradzić gdzie na forum widzisz wartości sprzedażowe Frosta?

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



607 608 609 610 611

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,407 sek.

tmkgqqlj
gqqulgob
ovrlkyws
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ewbtectk
jshvuijk
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat