PARTNER SERWISU
qxkapnsr
188 189 190 191 192
abcabc
7
Dołączył: 2015-12-28
Wpisów: 298
Wysłane: 2 października 2018 10:06:15 przy kursie: 190,00 zł
60 milionów to nie są drobniaki dla spółki, która posiada 600 mln gotówki, tylko 10% funduszy w kasie. Oczywiście taka suma to wyłącznie coś dla skupienia uwagi w pozwie, a nie tyle, ile się faktycznie dostanie. Jednak taki wypływ gotówki to nie jest nic (połowa tego, co spółka dała ostatnio na dywidendę akcjonariuszom, a przecież teraz nic nie wypłaca), szczególnie że może się zakończyć ugodą np. ze stałą opłatą % od zysków z kolejnych gier.

lesgs
38
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 907
Wysłane: 2 października 2018 10:14:45 przy kursie: 190,00 zł
Żadna spółka nie siedzi na swoich pieniądzach. One pracują i są zaangażowane w różne projekty. 60 mln może się wydawać niewiele w porównaniu do wyceny giełdowej, ale konieczność wypłaty takiej kwoty może być już dla spółki kłopotem. Poza tym, takie żądanie daje pożywkę innym - może nagle okazać się, że o swoje prawa upomną się różni twórcy, czy też właściciele praw autorskich osobistych. Stąd negatywna wymowa takiego komunikatu.

Informuję, że jestem zaangażowany w akcje, dla których oferowane są kontrakty, oraz w kontrakty na takie akcje. Pomimo zachowania staranności, moje wypowiedzi dotyczące tych walorów mogą nie być neutralne.

CSharpBeginner
45
Dołączył: 2017-09-26
Wpisów: 333
Wysłane: 2 października 2018 10:26:13 przy kursie: 190,00 zł
Dla mnie to dobry żart z rana i nic więcej. Skoro CDR podpisał z nim umowy odnośnie wykorzystania książek z serii Wiedźmin, autor odrzucił możliwość dostawania %% od zysku na rzecz z góry ustalonej kwoty to z jakiej racji miałoby mu teraz cokolwiek przysługiwać? Kancelaria zapewne chce sobie zrobić głośną reklamę, innego wytłumaczenia naprawdę nie widzę ... :)


lesgs
38
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 907
Wysłane: 2 października 2018 11:01:59 przy kursie: 190,00 zł
Żartem to nie jest. Art. 44 prawa autorskiego dotyczy proporcjonalności pomiędzy wynagrodzeniem twórcy a korzyściami płynącymi z dzieła dla nabywcy praw. To, czy należy się pełna kwota zależy od oceny sytuacji, jaka miała miejsce w chwili podpisywania umowy, bowiem poprzez wypłacenie wynagrodzenia ryczałtowego, nabywca bierze na siebie ryzyko niepowodzenia projektu. Ocena sytuacji następuje ex post i wszelkie negocjacje muszą uwzględnić całość sytuacji. Dotyczy to zarówno sytuacji, w której właściciel praw zgodził się na ryczałt, jak i sytuacji, w której ustalono wynagrodzenie procentowe. Generalnie Art. 44 pozwala na obiektywne rozstrzygnięcie powstałej sytuacji, a autor ma jeszcze odwołanie do Art. 388 KC, który w skrajnych sytuacjach pozwala nawet unieważnić umowę.

Należy przypuszczać, że musiały wystąpić wcześniejsze kontakty autora i CDR w tej sprawie i strony nie doszły do porozumienia. Stąd skierowanie sprawy do sądu.

Nie znając szczegółów nie można przesądzać rezultatu sprawy i kwoty, ale generalnie, jeżeli dzieło przynosi znaczne korzyści majątkowe korzystającemu to nie można pozbawić autora korzyści z tego tytułu.
Edytowany: 2 października 2018 11:02

win1248
0
Dołączył: 2014-03-12
Wpisów: 529
Wysłane: 2 października 2018 11:19:22 przy kursie: 190,00 zł
To że kiedyś sapkowski im sprzedał prawa - nie ma znaczenia. Sukces okazał się większy niż przypuszczał, naturalnym jest, że żąda większej działki. Nic nadzwyczajnego. Często zdarza się, że aktorzy czy muzycy podpisują kontrakt z wytwórnią czy stacją tv nie licząc na wiele, pojawia się sukces serialu, płyty itp, kontrakt się renegocjuje i stawki idą w górę.
Oczywiście te 60 mln to pewnie górne widły, na pewno liczy na jakąś część tej sumy, która i tak byłaby w jego przypadku pokaźna.
Edytowany: 2 października 2018 11:21

andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 2 października 2018 11:31:30 przy kursie: 190,00 zł
Dokładnie! Pod względem prawnym bardzo ciekawy case. Wezwanie napisane w fatalnym stylu, ale nie po tym przecież należy oceniać szanse ew. pozwu.

Cytat:
Ponieważ art. 44 pr.aut. nie jest często stosowany, brak jest ustalonej linii orzeczniczej, która dawałaby wskazówki, jak powinno być rozumiane pojęcie „rażącej dysproporcji". Przedstawiciele doktryny także nie dają konkretnych wskazówek, poza T. Targoszem, który w komentarzu do ustawy o prawie autorskim pod redakcją D. Flisaka pisze, że „możliwość zastosowania art. 44 otwiera się wtedy, gdy wynagrodzenie przyznane jest na tyle niskie, że obraża to poczucie elementarnej sprawiedliwości.


Cytat:
Co do sformułowania „wynagrodzenie stosownie podwyższone" podnosi się, że nie chodzi o to, by nabywca wydał autorowi uzyskane korzyści, ale że ma ono odpowiadać wynagrodzeniu, jakie otrzymałby twórca, gdyby „strony znały przyszłe wpływy z eksploatacji" (T. Targosz). Jak wskazał SA w Poznaniu: „dobre obyczaje wymagają, aby autor, przenosząc autorskie prawa majątkowe, uzyskał w zamian stosowne świadczenie ze strony kontrahenta.


Źródło: www.rp.pl/Rzecz-o-prawie/30618...


Jestem na Twitterze
Edytowany: 2 października 2018 11:32

Greenthumb
0
Dołączył: 2014-12-16
Wpisów: 162
Wysłane: 2 października 2018 13:04:22 przy kursie: 190,00 zł
Ciekawe o ile zmniejszy się dysproporcja gdy redzi udowodnią przed sądem, jak bardzo wzrosła Sapkowi sprzedaż książek dzięki grze i dzięki komu powstaje właśnie serial.

pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 2 października 2018 13:35:09 przy kursie: 190,00 zł
"otrzymałby twórca, gdyby „strony znały przyszłe wpływy z eksploatacji"" No ja wtedy nie wiedziałem, ile będzie warte, ale skoro teraz dużo to mi się należy. Ot tak. Ale jakby nie wyszło to przecież nie oddam kasy bo wziąłem więcej niż było warte. Jakbym 5 lat temu wiedział, że akcje wzrosną to bym wziął kredyt pod nie i zarobił miliony. Idę do sądu. CDR okradł mnie z zysków, jakie bym miał gdybym znał przyszłość.

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 2 października 2018 21:08:15 przy kursie: 190,00 zł
Cytat:
Dla CD Projektu ewentualny proces z Sapkowskim to spore ryzyko. Nie jest tajemnicą, że autor ma trudny charakter, a do tego stosunek do gier wideo jest skrajnie negatywny. Jeśli sprawa trafi na wokandę, może pojawić się kwestia ewentualnego zabezpieczenia roszczeń, tj. zakazu sprzedaży jakiegokolwiek produktu Wiedźmina. A taki proces może ciągnąc się przecież latami.


www.stockwatch.pl/wiadomosci/c...
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 2 października 2018 22:17:21 przy kursie: 190,00 zł
lesgs napisał(a):

Należy przypuszczać, że musiały wystąpić wcześniejsze kontakty autora i CDR w tej sprawie i strony nie doszły do porozumienia. Stąd skierowanie sprawy do sądu.


Sprawa nie została skierowana do sądu, wysłano tylko to śmieszne wezwanie do zapłaty.
P.S. Wydumane 6% nie powinno według mnie być liczone od uzyskanych przychodów, tylko zysków. Koszty chyba ktoś poniósł ?
Oczywiście owe procenty ewidentnie się Sapkowskiemu nie należą.
Ewentualne roszczenia AS proponuję zaspokoić ze środków Skarbu Państwa, podpinając je do sprawy odszkodowawczej Optimusa.


WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 2 października 2018 22:49:06 przy kursie: 190,00 zł
Hejt jest jak widzę gruby. A przecież korzystanie z owoców czyjejś pracy to nic innego jak piractwo. Do którego CDP miał zawsze bardzo szczególny stosunek.
Przecież równie dobrze mogli siąść i napisać te pięć czy ileś książek, z których by potem zrobili trzy gry, karciankę i teraz Opowieści. Nazwaliby gościa Gerard albo jakoś zupełnie inaczej, Zolthar czy Kronos, włosy miałby żółte, miecze trzy albo jeden, albo w ogóle pistolety. I też byłoby dobrze.
Mam do sprawy stosunek lekko osobisty, bo to moi Koledzy i w tamtym czasie Wspólnicy podpisali pierwszą umowę na Wiedźmina, którą potem stracili w niejasnych okolicznościach, gdy na rynku pojawił się inny chętny właśnie na tę franczyzę.
Karma wróciła dla obu stron. Wstyd i próba ognia.

CSharpBeginner
45
Dołączył: 2017-09-26
Wpisów: 333
Wysłane: 2 października 2018 23:19:53 przy kursie: 190,00 zł
Na konkurencyjnej stronie StrefyInwestorów jest świeży artykuł w którym napisali, że kontaktowali się z IR CDR i dostali informację m.in., że w latach 2002, a 2016 podpisali z AS szereg umów. Także nie jest zapewne tak jak wielu uważa, że jedyna umowa z AS jaka była podpisana to ta z 2002 roku, tylko regularnie były renegocjowane/podpisywane kolejne. Ciężko sobie wyobrazić by CDR robiąc wieśka na taką skalę nie zapewnił sobie bezpiczeństwa w tym zakresie, a informacja o regularnie podpisywanych umowach z autorem raczej dają powód do myślenia, że wszystko powinno być w porządku, stąd też ich stanowcza odpowiedź o bezzasadności takiego rządania.

Cytat:
CD PROJEKT w latach 2002 – 2016 podpisał z Andrzejem Sapkowskim szereg różnych umów

strefainwestorow.pl/artykuly/s...



aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 3 października 2018 01:16:56 przy kursie: 190,00 zł
WatchDog napisał(a):
A przecież korzystanie z owoców czyjejś pracy to nic innego jak piractwo.
Karma wróciła dla obu stron. Wstyd i próba ognia.


Rzeczywiście Sapkowski zaczął korzystać od razu w momencie wydania pierwszej gry. Pojawiły sie wydania anglojęzyczne, a po "trójce" to już wogóle ruszyło...

WatchDog napisał(a):
Karma wróciła dla obu stron. Wstyd i próba ognia.


Pudło. Wstyd jedynie dla Sapkowskiego, ale on swoje buractwo pokazuje nie po raz pierwszy.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 3 października 2018 07:34:53 przy kursie: 190,00 zł
CSharpBeginner napisał(a):
Na konkurencyjnej stronie StrefyInwestorów jest świeży artykuł w którym napisali, że kontaktowali się z IR CDR i dostali informację m.in., że w latach 2002, a 2016 podpisali z AS szereg umów.


A zajrzałeś może na SW?

Cytat:
Spółka w latach 2002–2016 zawarła z Panem Sapkowskim szereg różnych umów. – dodała Karolina Gnaś, Investor Relations Director CD Projekt SA.

www.stockwatch.pl/wiadomosci/c...

Kakarotto
83
Dołączył: 2013-05-08
Wpisów: 1 586
Wysłane: 3 października 2018 18:49:17 przy kursie: 193,00 zł
CSharpBeginner napisał(a):
Niby Andrzej, a jednak Janusz... Nie wierzył w sukces, nie chciał %% od zysku tylko gotówkę, wyzywał graczy od debili itp. itd., a teraz nagle chce 60 baniek ... :D


Z takim wypisywaniem głupot to bym hamował. Jesteście po imieniu btw?
Na swoich licznych wykładach gruntownie tłumaczył jak potoczyła się cała historia. Oburzenie jakie się pojawia z tytułu słynnego "chce kasę tu i teraz" ma swoje korzenie w niewiedzy tejże historii. Pierwsze prawa sprzedał firmie która o ile dobrze pamiętam zbankrutowała. Więc patrząc z tamtej perspektywy jest oczywiste że osoba nie mająca pojęcia o grach komputerowych będzie chciała pieniądze z góry. Inna sprawa że pisarzy Ci u nas dostatek, a fakt że ktoś daną książka się zainteresuje jest jak wygranie w totka. Warto mieć na uwadze zanim podejmie się osąd.

Wg. mnie p. Sapkowski ma realne szanse coś ugrać. Przytaczany artykuł prawny nie jest do końca podporą bo w momencie podpisywania umowy nikt nie znał, o zgrozo, przyszłości. I z tego powodu trudno którejś ze stron zarzucić próbę wyzyskania czyjegoś błędu i odwrotnie. Wycena przekazanych praw autorskich na tamten czas jest niczym innym jak gdybaniem. Z drugiej strony, nietuzinkowa, spójna fabuła, bo to trzeba przyznać autorowi, w mojej ocenie pozwoliła osiągnąć tak wielki sukces firmie. Samo odwrócenie ról w fabule, dało powiew świeżości grą rpg. Postać nie jest jednostką starającą się trywialnie przetrwać w otaczającym wirtualnym świecie, przeciwnie jest postacią wpływającą na otocznie - tam jest tego dużo dużo więcej. A to dużo więcej (wzór-styl, bo w grach fabuła jest dopisana) zrodziło się w głowie Autora na czym CDProjekt za bezcen kupił.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 3 października 2018 20:01:24 przy kursie: 193,00 zł
A ileż to pieniędzy firma zarobiła na grze Wiedźmin dzięki "wielkiemu wkładowi" Sapkowskiego ? Dlaczego mało kto poza Polską i Rosją zainteresował się produkcją ?
Czy aby to nie wysiłek pracowników CD Projekt pozwolił na zwiększenie potencjału komercyjnego w części drugiej i trzeciej ?

Foxnet
0
Dołączył: 2017-01-02
Wpisów: 7
Wysłane: 3 października 2018 21:06:01 przy kursie: 193,00 zł
Obawiam się że Wiedźmin to ostatnia książka która stała się podstawą do gry w naszym kraju, i jest to w pełni zasługa Pana Sapkowskiego. Chciwość, pazerność i bezmyślność w najczystszej postaci.

Z tego co wiem sprzedaż sagii na zachodzie ruszyła dopiero po sukcesie gier....

W maju 2017 r. serwis Netflix zapowiedział nakręcenie serialu opartego na prozie Sapkowskiego i osadzonego w świecie Wiedźmina, nawiązując współpracę z Andrzejem Sapkowskim jako konsultantem kreatywnym...

Kto bardziej zyskał i więcej zarobił dzięki czyjej pracy? Zaryzykuję teorię że CDP bez Pana Sapkowskiego i Wiedźmina i tak odniósłby wielki sukces (bo robią świetną robotę i pewnie zrobili by to na innej podstawie), Pan Sapkowski bez CDP nie sprzedawał by książek na zachodzie (w takiej ilości) i nie współpracował z Netfliks. W podziękowaniu wysyła CDP wezwania przedsądowe na "co najmniej 60mln"...

Generalnie jak czytam artykuły prasowe na ten temat to robi mi sie po prostu przykro.

Nie sądzę aby sytuacja zaszkodziła CDP /nadal trzymam spory pakiet akcji/, kolejny raz wyrazy uznania dla Zarządu- za wyważoną politykę, stonowane odpowiedzi i chęć polubownego zamknięcia tej sprawy.

lesgs
38
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 907
Wysłane: 3 października 2018 21:08:57 przy kursie: 193,00 zł
Nie mogę się z tobą zgodzić. Prawa do postaci Wiedźmina należą do jego twórcy. Praw osobistych nie mógł się zrzec, a prawa majątkowe mógł przekazać w formie umowy. Tego nie wiemy. Na pewno wiemy, że gdyby nie Wiedźmin, CDR do tworzenia podobnej gry musiałby kupić inną licencję i podobnie ją rozwijać w formie gry. Niezależnie od tego, jak wielki był wkład zespołu produkującego grę, postać i fabuła pierwotna Wiedźmina stanowią niezaprzeczalne osiągnięcie Sapkowskiego. Gdyby nie Sapkowski, to można by zastąpić tą fabułę np. Ziemiomorzem Ursuli Le Guin. Sytuacja byłaby podobna.

Istniejemy w rzeczywistości "obramowanej" prawami autorskimi. Nie wiem, czy to do końca słuszne, ale tak jest i każda produkcja, kontrakt, przedstawienie, itp. jest obwarowana prawami autorskimi. To podwyższa ceny i powoduje, że oglądając coś takiego sami płacimy autorowi za możliwość oglądania. To nie zależy od tego, czy jest to Myszka Miki, Wiedźmin, czy jakaś tam Barbie.

W PRL i RWPG było inaczej, ale teraz stając się częścią "Zachodu" musimy ponosić tego skutki. Jeżeli CDR tego nie przewidziała, to będzie to dla nich jakąś tam nauczką. Dobrze, że to "trudny" Sapkowski, bo jeśliby kupili licencję na zachodzie, to prawnicy by już ich dawno rozszarpali na sztuki. Wcale nie przesadzam.

Nie wiemy jak były ujęte kwestie praw autorskich w umowach pomiędzy stronami i trudno jest cokolwiek wyrokować. Dobrze, że CDR chce iść na ugodę a nie walczyć w sądach. W takim przypadku trwałoby to lata, a gdyby jeszcze Sapkowski żądał zabezpieczenia postępowania, to kłopoty CDR mogłyby się dopiero zaczynać.

Mam nadzieję, że w przypadku CyberPunk 2077 umowy zostały zawarte z odpowiednimi zastrzeżeniami. Chodzi mi o to, że pomysł CP77 nie jest tak oryginalny jak Wiedźmina na rynku w tym samym czasie mogą znaleźć się produkty konkurencyjne o zbliżonej fabule. Wtedy jakiekolwiek "zachwianie" w rozliczeniach finansowych produktu CDR może negatywnie rzutować na wyniki całej grupy.

Tak na marginesie, czy ktoś regularnie obecny na rynku gier może wykonać analizę tego, jakie gry z kategorii podobnej do CP77 (czyli RPG) mogą konkurować z produktem CDR w czasie, gdy gra ta będzie wypuszczana na rynek? Łatwiej jest mi to wyrazić po angielsku "what's in the pipeline". Sądzę, że taka analiza miałaby duże znaczenie i tworzyłaby odrębny wątek od kwestii dotyczących samych ocen fachowców czy wspaniałości oferowanego w tej grze świata.

Informuję, że jestem zaangażowany w akcje, dla których oferowane są kontrakty, oraz w kontrakty na takie akcje. Pomimo zachowania staranności, moje wypowiedzi dotyczące tych walorów mogą nie być neutralne.
Edytowany: 3 października 2018 21:11

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 3 października 2018 22:54:37 przy kursie: 193,00 zł
Lesgs, piszesz dużo, ale głównie ogólniki, które mają się nijak do tej sytuacji.
CDR kupił od Sapkowskiego prawa do wykorzystania Wiedźmina w grach. Co tu jest niejasne ? Co takiego spółka zrobiła źle ?
CDR nie chce na pewno się procesować, ale są pewni swego: "zarząd spółki dołoży szczególnych starań w celu polubownego rozwiązania sprawy, jednakże rozwiązanie takie winno szanować wcześniej uzgodnione intencje stron i zawarte umowy""
Wspominasz Cyberpunka: tutaj twórca jest zachwycony współpracą ze studiem, aktywnie uczestniczy w procesie twórczym.
Sapkowski odmawiał jakiejkolwiek pomocy i pluł na dzieło Reddów: "„Gra narobiła mi mnóstwo smrodu i gówna". "„Znam parę osób, które w tę grę grało, ale niewiele, bo obracam się raczej wśród ludzi inteligentnych”.
Te wypowiedzi na pewno zrobiłyby świetne wrażenie w sądzie ;p

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 3 października 2018 23:18:15 przy kursie: 193,00 zł
Otóż, prawa autorskie to nie bułki że można je "kupić".
Przeniesienie autorskich praw majątkowych czy licencja? Wyłączna/niewyłączna? Co z prawami zależnymi? Jakie pola eksploatacji? Jaki okres udzielenia? Rozmawiać można wyłącznie widząc umowę.
Przekazy medialne są z natury rzeczy uproszczone, a nierzadko też przechylone na którąś stronę. I często podgrzewane, bo sensacja lepiej się rozprzestrzenia, nawet jeśli nie jest do końca prawdziwa. Tak więc nawet "plucie" mogło być ustawione. Chociaż nie sądzę, jedynka i dwójka były po prostu okropne.
Edytowany: 3 października 2018 23:28

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




188 189 190 191 192

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,136 sek.

xrdjwcjx
uricsjoa
drttzsrn
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
dkyrsstm
erjxkqle
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat