PARTNER SERWISU
nouzugvr
32 33 34 35 36
aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 8 lipca 2019 17:24:12 przy kursie: 189,00 zł
Według komunikatu Playway w czerwcu pobrano około 43 tys. kopi Car Mechanic Simulator na obie konsole.
Jak widać moje uwagi, że gra na PS4 sprzedaje się gorzej i większa baza nie ma tu prostego przełożenia nie były "czepianiem się".

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 22 lipca 2019 11:56:46 przy kursie: 183,60 zł
PLAYWAY - analiza techniczna

Walor utkwił w konsolidacji, która przybiera kształty trójkąta zwyżkującego. Zmienność zanika, apeks zbliża się nieuchronnie. Jeżeli ruch miałby powstać w oparciu właśnie o trójkąt, do rozwiązania powinno dojść najpóźniej w połowie sierpnia. W tej sytuacji warto uważnie obserwować walor w oczekiwaniu na początek istotniejszego ruchu cenowego. Szczególną uwagę zwróciłbym na dwa wskaźniki - ATR i DMI. Linia tego drugiego zanurzyła się bowiem w strefę niskich wartości i jej zwyżka ułatwi znacząco wychwycenie początku kolejnego impulsu.

kliknij, aby powiększyć

goldsm
6
Dołączył: 2018-07-17
Wpisów: 92
Wysłane: 2 sierpnia 2019 10:58:58 przy kursie: 180,20 zł
Mamy wyjście z trójkąta dołem? Jeśli tak, jaki zasięg?


anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 30 września 2019 22:22:28 przy kursie: 188,40 zł
Walmart of gaming – omówienie sprawozdania PlayWay po II kw. 2019 r.

Spółka kierowana przez Krzysztofa Kostowskiego pokazała w II kw. rekordowe wyniki i przebiła rynkowy konsensus. Przychody wyniosły 29,9 mln zł, co oznacza wzrost o 4,6 mln zł (18 proc.) r/r i 12 mln zł (67 proc.) kw/kw. Teoretycznie kwartał bezpośrednio porównawczy stanowił wysoką bazę, bo w II kw. 2018 r. spółka pokazała światu Agony i najlepiej się sprzedającą grę w historii PlayWay czyli House Flippera. Jednak spółka miała argumenty w postaci serii premier – wysoko pozycjonowanego Uboat (29,99 USD), dość drogiego DLC do House Flipper’a (14,99 USD), Cooking Simulator, Diesel Brothers, czy w końcu konsolowej odsłony Car Mechanic Simulator 2018.


kliknij, aby powiększyć


PlayWay jako jedna z nielicznych spółek pokazuje okresowo wolumeny sprzedaży i relacje z premier swoich gier. To znakomicie ułatwia szacowanie wyników. Już z raportów po debiutach Uboat, czy Cooking Simulator było wiadomo, że przychody będą niezłe – w ciągu 72 godzin od premiery pierwsza z gier sprzedała się w 53 tys. kopii, druga w 55 tys. egzemplarzy. Dla porównania w takim samym czasie Gold Rush znalazł 44 tys. nabywców, a CMS18 w ciągu 96 godzin 75 tys. Na bazie raportów z połowy marca, początku czerwca i połowy września można próbować szacować wolumeny sprzedaży wiodących gier wydanych w 2018 czy 2017 r. W związku z tym, że to tylko pewien szacunek wynik może się różnić, ale błędy nie powinny być wysokie.

Dodatkowo na bazie cen w sklepie Steam i korekt (pomniejszenie o VAT, regionalny rozkład cen, promocje i prowizja Steam) można szacować przychód z kopii dla spółki i w konsekwencji przychody. W tym miejscu warto dodać, że w przypadku Car Mechanic Simulator na X1 i PS4 spółka podała kwotę sprzedaży brutto, którą należy rozumieć jako wartość sprzedaży gry, czyli przed pomniejszeniem o podatki i prowizje dystrybutora.

Z takiego zestawienia wynika, że najważniejszym tytułem wcale nie była któraś z gier premierowych, ale stary dobry CMS – łączne wygenerowane przychody mogły wynieść ok. 6,6 mln zł, z czego konsole mogły dać około 3,1 mln zł. Uboat i Cooking Simulator wygenerowały dość podobny obrót. Pierwszy z nich miał nieco niższy wolumen, ale zrekompensowała to z nawiązką wyższa cena na półce.


kliknij, aby powiększyć


Z prostych szacunków można wnosić, że 3 starsze pozycje plus premiery dały łącznie 26,3 mln zł przychodów, co już samo w sobie oznaczało rekordowy kwartał. Dodatkowe 3 mln zł z ogonem przypada na pozostałe pozycje łącznie z grami mobilnymi (w tym pobranym do tej pory 18 mln razy Car Mechanic Simulator).

PlayWay jest bardzo często tylko wydawcą gier, co u niektórych mogło budzić pewne obawy o poziom tantiem dla deweloperów. W przypadku Uboat deweloperem gry było wewnętrzne studio, któremu należy się 12 proc. zysków z gry. W przypadku Cooking Simulator grę napisała spółka zależna Big Cheese Studio, w której PlayWay posiada 69,63 proc. udziałów i konsoliduje ją metodą pełną.
Innymi słowy obciążenia z tytułu rozliczania tantiem w tym kwartale raczej wysokie być nie powinny i chyba faktycznie nie były, ale do tego wrócimy za chwilę.
W tym miejscu przypomnę, że spółka prezentuje rachunek wyników w układzie porównawczym i pokazuje w kosztach wszystkie wydatki poniesione w okresie, a więc także te dotyczące pisanych obecnie gier. W celu zachowania zasady memoriałowej i uniknięcia wpływu tych kosztów na wynik koryguje się przychody netto ze sprzedaży o zmianę stanu produktów, czyli koszty pisania gier nie będących jeszcze w sprzedaży. Oczywiście po rozpoczęciu sprzedaży koszty pisania zmniejszają zmianę stanu produktów, w związku z czym prezentowana liczba stanowi sumę korekt: in minus z tytułu rozliczania kosztów gier w sprzedaży i in plus z tytułu kapitalizacji wydatków na obecnie pisane gry. Zmiana stanu produktów w II kw. wyniosła 3 mln zł, co oznacza, że spółka poniosła o taką kwotę więcej wydatków na produkcję nowych gier niż rozliczyła z już sprzedawanych.

Koszty operacyjne zamknęły się kwotą 9,7 mln zł, co oznacza wzrost o 29 proc. r/r i w zasadzie stały poziom względem poprzedniego kwartału (-4 proc.). Największą pozycję kosztową stanowiły usługi obce - 6,2 mln zł (+0,5 mln zł r/r, +0,1 mln zł kw/kw). Jak widać pomimo premiery 4 pozycji obciążenia z tytułu pozycji w której znajdziemy między innymi marketing i tantiemy pozostały dość stabilne. W ujęciu r/r urosły koszty wynagrodzeń (+17 proc.), ale największa różnica powstała na pozostałych kosztach - +1,15 mln zł.

PlayWay zamknął II kw. wynikiem operacyjnym na poziomie 23,3 mln zł, czyli 4,6 mln zł (24 proc.) wyższym r/r. i 10,9 mln zł (88 proc.) wyższym kw/kw. W linii finansowej było spokojnie, podobnie jak w linii fiskalnej – efektywna stopa podatkowa wyniosła 16 proc. PlayWay pokazał ostatecznie 19,5 mln zł zysku netto, przy czym należy nadmienić, że akcjonariuszom spółki przysługuje tylko 16,5 mln zł, natomiast pozostała kwota przypada choćby na innych akcjonariuszy Big Cheese Studio, czy Frozen District. Warto o tym pamiętać jeśli patrzymy na wskaźniki.


kliknij, aby powiększyć


Skoro mieliśmy najlepszy kwartał w historii spółki, to nikogo nie powinien dziwić fakt, że mamy też dodatnie przepływy operacyjne – 8,4 mln zł. W relacji do wyniku netto nie jest to kwota duża, ale związane jest to z dwoma czynnikami. Po pierwsze mocno wzrosły należności (7,3 mln zł), prawdopodobnie w związku ze sprzedażą konsolową – Sony, Koch czy Microsoft rozliczają się później niż Steam. Po drugie mamy wydatki na produkcję kolejnych gier, które spółka prezentuje w działalności operacyjnej jako zwiększenie stanu zapasów. W przepływach operacyjnych mamy 2,6 mln zł wpływów z tytułu sprzedaży aktywów finansowych – udziałów w pozostałych jednostkach. Czym dokładnie są nie potrafię powiedzieć ze 100 proc. pewnością, ale prawdopodobnie chodzi o sprzedaż akcji Duality SA do inwestora. Prawdopodobnie to szykowanie tego podmiotu pod debiut na NC. PlayWay oczywiście nabywał udział w innych spółkach, ale nie były to znaczące kwoty.


kliknij, aby powiększyć


Największe zmiany w bilansie zaszły w należnościach (wzrost z 6,1 mln zł na koniec I kw. do 13,4 mln zł) i poziomie gotówki (85,7 mln zł vs. 94,2 mln zł), ale to co chyba najważniejsze dla inwestorów to poziom zapasów. Produkcja w toku wzrosła względem stanu na koniec poprzedniego kwartału o 2,8 mln zł (16 proc.), natomiast produkty gotowe o 0,5 mln zł (25 proc.). Spółka nie informuje, czy zapasy rozlicza w taki sposób w jaki mówi wprost UOR (z zerową marżą do pokrycia kosztów), czy metodą naturalną, ale patrząc na wzrost pozycji i sukcesy premier można dojść do wniosku, że to raczej metoda naturalna, choć pewności takiej nie ma. Nie ma, bo Code Horizon miało na zapasach na koniec 2018 r. prawie milion skapitalizowanych wydatków na produkcji w toku, a patrząc na sprzedaż tego tytułu przychody mogły nie pokryć wydatków na napisanie gry co dałoby wzrost pozycji. Nie wykluczone, że przez przychody przeszły też mniejsze tytuły, których spółka nie ujawnia wprost.

Ważniejsze jednak, że rośnie produkcja w toku, bo tak naprawdę oznacza to, że za chwilę będzie więcej gier, albo będą większe, choć ten drugi przypadek jest mniej prawdopodobny – PlayWay sparzył się na Agony i Phantom Doctrine.


kliknij, aby powiększyć


Suma zysków akcjonariuszy jednostki dominującej za ostatnie 4 kwartały wynosi niecałe 45 mln zł, co przy kapitalizacji na poziomie 1,2 mld zł oznacza dla mnie oczekiwanie co najmniej podwojenia wyników w przewidywalnej przyszłości. Czy to może się udać? Patrząc na dotychczasową historię raczej tak. Przed rokiem zysk na tym poziomie po korekcie o efekt utraty kontroli nad Creative Forge wynosił około 29 mln zł. Mamy więc przez rok wzrost o 50 proc. Wystarczy takie tempo utrzymać w przyszłości :)


>> Wyceny automatyczne są tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 1 października 2019 10:34

quake
2
Dołączył: 2009-09-23
Wpisów: 68
Wysłane: 7 listopada 2019 22:23:42 przy kursie: 176,40 zł
Proszę o aktualizację analizy technicznej spółki. Z góry dziękuję.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 12 listopada 2019 09:51:42 przy kursie: 172,00 zł
PLAYWAY - analiza techniczna na życzenie


W przypadku notowań spółki Playway mamy do czynienia z rozbudową korekty spadkowej. Podaż przełamała linię wzrostów, wyznaczając tym samy kierunek poruszania się cen na najbliższe tygodnie. Obronnej reakcji kupujących spodziewałbym się najwcześniej w strefie 168-169,50 zł, gdyż na chwilę obecną z uwagi na obowiązujące zalecenia sprzedaży gracze nie mają powodów do angażowania się po stronie kupna.
Utrata wspomnianego wsparcia otworzyłaby drogę do dalszej rozbudowy korekty z ryzykiem zejścia do poziomu 150 zł.


kliknij, aby powiększyć



Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Daimyo
2
Dołączył: 2013-03-08
Wpisów: 95
Wysłane: 3 grudnia 2019 21:36:34 przy kursie: 206,50 zł
Świetne wyniki za Q3, przebicie historycznych szczytów na kursie, a tu taka cisza ?Anxious

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 8 stycznia 2020 10:27:21 przy kursie: 246,00 zł
PLAYWAY - analiza techniczna na życzenie


Kurs akcji spółki kontynuuje nadrzędny trend wzrostowy, ale na ostatnich sesjach widać tak zwane walenie głową w sufit - walor nie może sobie poradzić z poziomem 248 zł. Wskaźniki techniczne sygnalizują możliwość wystąpienia lokalnego przesilenia. RSI kreśli negatywną dywergencję, ale ponieważ wszystko odbywa się w strefie sygnalnej, to nie jest jeszcze mocny sygnał. Linia ADX wyrwała się z objęć kierunkowych, co również najczęściej poprzedza ukształtowanie lokalnego szczytu. Na dodatek malejący z sesji na sesję wolumen informuje o zmęczeniu popytu i ostrzega przed możliwą korektą. Mocne strefy wsparcia zaznaczyłem na wykresie niebieskim cieniem.


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

BigLot
1
Dołączył: 2011-01-06
Wpisów: 371
Wysłane: 17 stycznia 2020 09:12:25 przy kursie: 276,00 zł
Myślicie, że PLAYWAY dostanie po dupie przez ten zjazd na CDR? Nie wiem czy nie sprzedać części pozycji do momentu, aż się trochę uspokoją spadki na CD Projekt.
Albo czas albo pieniądz. ...

Daimyo
2
Dołączył: 2013-03-08
Wpisów: 95
Wysłane: 11 lutego 2020 14:36:39 przy kursie: 374,00 zł
Wszyscy wieszczą spadki a tu jak na złość ciągle do góry...


krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 27 lutego 2020 22:22:07 przy kursie: 319,50 zł
PLAYWAY - analiza techniczna na życzenie


Walor w długoterminowym trendzie wzrostowym, w trakcie korekty spadkowej. Oscylatory przez dłuższy czas sygnalizowały wykupienie waloru, ale nie kreśliły negatywnych dywergencji, w związku z czym wstrzymałbym się z wieszczeniem definitywnego zakończenia wzrostów. Przynajmniej na tę chwilę nie ma do tego podstaw.
Korekta jednak może sprowadzić notowania w okolice długoterminowej średniej - w przeszłości t właśnie tam popyt skutecznie interweniował, powstrzymując kurs akcji przed rozwinięciem odreagowania.


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 8 kwietnia 2020 09:32:48 przy kursie: 339,50 zł
PLAYWAY - analiza techniczna na życzenie


W poprzedniej analizie technicznej zwracałem uwagę na brak przesłanek ku definitywnemu zakończeniu wzrostów oraz na spore szanse aktywacji popytu w okolicy długoterminowej średniej. Tak też się stało i notowaniom spółki w odreagowaniu niewiele zabrakło do sięgnięcia poziomu historycznego szczytu.
Na wczorajszej sesji wykres oszpeciła formacja zasłony ciemnej chmury i dzisiejszy dzień będzie walką o konfirmację lub negację tego negatywnego układu. Wnioski można będzie wyciągnąć po zakończeniu sesji.
Trend nadrzędny nadal nie jest zagrożony, najbliższych wsparć upatrywałbym na poziomach 280 i 243 zł.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

gienek_majonez
0
Dołączył: 2008-12-21
Wpisów: 24
Wysłane: 2 maja 2020 09:57:56 przy kursie: 425,00 zł
7 kwietnia na Stockwatchu był wywiad z Prezesem
www.stockwatch.pl/czat-inwesto...

Na końcu Prezes rozdaje 5 kluczy do gry dla autorów najlepszych pytań, jedno przypada dla
Cytat:
High-Tech (pytanie: jakie spółki z grupy PLW będą debiutować na giełdzie w ciągu najbliższych 12 miesięcy)

ale w treści czatu nie znajdziemy ani pytania ani odpowiedzi, jak to?

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 2 maja 2020 10:14:41 przy kursie: 425,00 zł
W trakcie czatu zazwyczaj pytań jest na tyle dużo, że z uwagi na ograniczenia czasowe nie ma możliwości udzielenia odpowiedzi na wszystkie z nich. W relacji widzisz zapis pytań, na które padła odpowiedź, nie widzisz natomiast wszystkich zadanych pytań,

High-Tech
0
Dołączył: 2011-06-13
Wpisów: 176
Wysłane: 2 maja 2020 18:38:19 przy kursie: 425,00 zł
gienek_majonez napisał(a):
7 kwietnia na Stockwatchu był wywiad z Prezesem
www.stockwatch.pl/czat-inwesto...

Na końcu Prezes rozdaje 5 kluczy do gry dla autorów najlepszych pytań, jedno przypada dla
Cytat:
High-Tech (pytanie: jakie spółki z grupy PLW będą debiutować na giełdzie w ciągu najbliższych 12 miesięcy)

ale w treści czatu nie znajdziemy ani pytania ani odpowiedzi, jak to?

ale ja takie pytanie zadałem naprawdę, to jest fakt. A swoją drogą miała być dla mnie nagroda w postaci Uboat'a i gdzie ona jest...???

brutalp
3
Dołączył: 2011-01-01
Wpisów: 80
Wysłane: 2 maja 2020 18:45:20 przy kursie: 425,00 zł
Jeśli można prosić to czekamy na omówienie raportu :)

szco
22
Dołączył: 2020-04-18
Wpisów: 109
Wysłane: 8 maja 2020 14:10:30 przy kursie: 408,00 zł
Podbijam prośbę o omówienie raportu.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 8 maja 2020 23:51:54 przy kursie: 408,00 zł
Będzie w przyszłym tygodniu. Muszę się najpierw uporać z Ciechem

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 10 maja 2020 18:23:50 przy kursie: 408,00 zł
Konsolowy gamechanger - omówienie sprawozdania finansowego PlayWay po IV kw. 2019 r.

Przychody PlayWay wyniosły w IV kw. prawie 35 mln zł i były najwyższe w historii. Wzrost sprzedaży r/r wyniósł 18 mln zł czyli 106 proc., natomiast w relacji do poprzedniego kwartału przychody były praktycznie płaskie. Warto jednak zauważyć, że w drugim półroczu PlayWay nie miał żadnej istotnej premiery. Tak naprawdę ukazał się tylko Radio Commander od Games Operators, który sprzedaje się dość słabo – w ciągu 5 miesięcy od premiery (10 października) sprzedało się zaledwie 36 tys. sztuk, a na samym debiucie (3 dni) 13 tys. sztuk.


kliknij, aby powiększyć


Na podstawie ujawnionych danych w raportach okresowych, a także komunikatach bieżących można próbować liczyć wkład poszczególnych gier na wynik. Z danych ujawnionych przez spółkę wynika, że największy wolumen sprzedaży w IV kwartale odnotował House Flipper – ok. 375 tys. sztuk. co powinno dać (biorąc pod uwagę stopień obniżek) ok. 9 mln zł przychodów. CMS na PC sprzedał się w około 140 tys. egzemplarzy co mogło wygenerować przychód na poziomie ok. 2,4 mln zł, a pewnie drugie tyle dały DLC. Wersja konsolowa co prawda nie ma jasno zakomunikowanych wolumenów, ale spółka ujawniła przychody w całym roku (ok. 21 mln zł) i ich podział na platformy. Dysponujemy także pełnymi danymi o wolumenach dla X1, natomiast na bazie relacji przychodów możemy szacować wolumeny na PS4. Z moich szacunków wynika, że w IV kw. mogło się sprzedać ponad 100 tys. sztuk samej gry i 120 tys. sztuk DLC łącznie na obydwu platformach. Sumaryczne przychody z wersji konsolowej mogły zatem wynieść ok. 7-8 mln zł. Bardzo dobrze sprzedawał się nadal Uboat (ok. 100 tys. sztuk), który choć jest grą w fazie wczesnego dostępu i wydaną przez niezależnego dewelopera kosztuje prawie 30 USD. Można szacować, że tytuł ten przyniósł PlayWayowi ponad 5 mln zł. Istotną sprzedaż wygenerował także Cooking Simulator (3 mln zł), a zauważalne przychody także Thief Simulator czy DLC Garden.


kliknij, aby powiększyć


Sprzedaż jak na okres bez istotnych premier wygląda naprawdę wyśmienicie. Mocno w górę poszły koszty operacyjne. W pierwszych 3 kwartałach wynosiły ok. 10-11 mln zł, natomiast obecnie wzrosły do 18 mln zł. Względem poprzedniego kwartału usługi obce wzrosły o 3,5 mln zł, wynagrodzenia o 1,6 mln zł, natomiast pozostałe koszty o 1,8 mln zł, przy czym zmiana stanu produktów (3,8 mln zł) była bardzo podobna jak kwartał wcześniej (3,4 mln zł). Inaczej mówiąc koszty rosły nie tylko tam gdzie byśmy tego oczekiwali czyli na produkcji, ale także funkcjonowaniu organizacji. Z pewnością do tego faktu przyczyniło się przekształcenie części spółek zależnych w spółki akcyjne i ich upublicznienie. W kw. spółka utraciła kontrolę nad SimFabric, Atomic Jelly oraz Polyslash, a zatem w tym okresie miały miejsce emisje akcji i pozyskanie inwestorów dla tych podmiotów. Prawdopodobnie w tym okresie pracowano także nad dokumentami ofertowymi i prospektem Games Operators, które zadebiutowało w tym roku. To jednak wyjaśniałoby część wzrostu kosztu usług obcych (ale tylko część, bo przecież skoro spółki wypadają z konsolidacji metodą pełną to ich koszty już nie obciążają wyniku, podobnie jak nie ma z nich przychodów – szerzej o takich operacjach w dalszej części tekstu), natomiast samych wynagrodzeń już nie do końca.

W filmiku na stronie aktualności prezes Kostowski wyjaśnia, że wzrost kosztów operacyjnych to wynik także:
a) wzrostu premii dla deweloperów
b) liczby preprodukcji
c) przyrostu liczby zespołów
d) kosztów reklamy.

Skoro struktura sprzedaży niekoniecznie się mocno zmieniła względem poprzedniego kwartału to raczej nie wzrósł udział kosztów wynagrodzeń deweloperów uzależnionych od sprzedaży – tym można tłumaczyć wzrost roczny. Podobnie w ujęciu kw/kw nie widać także (na poziomie struktury grupy) wzrostu liczby zespołów. Pozostaje nam wzrost nakładów na reklamę i wzrost liczby preprodukcji, czyli prawdopodobnie zespołów wewnętrznych (wyjaśniałoby to wzrost kosztów pracowniczych).

Wzrost pozostałych kosztów operacyjnych jest związany z zawiązaniem odpisu na grę Code Horizon, która sprzedaje się gorzej niż oczekiwano i wartość nakładów spisano do kwoty oczekiwanych wpływów – obciążenie na poziomie 1,3 mln zł.

Wynik operacyjny zamknął się kwotą 20,8 mln zł zysku co oznacza wzrost o 47 proc. r/r i spadek o 20 proc. kw/kw.

PlayWay pokazał jednak znacznie wyższy wynik brutto – 35,3 mln zł co jest pochodną przeszacowania udziałów w spółkach zależnych na skutek utraty nad nimi kontroli. Do momentu kiedy spółka posiada kontrolę takie podmioty są konsolidowane metodą pełną, czyli tak jakby efekty ich działań (przychody i koszty) przypisywano PlayWayowi. W momencie utraty kontroli spółka musi zmienić metodę konsolidacji na metodę praw własności. W takim sposobie ustala się wartość początkową inwestycji na podstawie ceny objęcia nowych akcji/udziałów przez pozostałych inwestorów i rozpoznaje zysk/stratę z tytułu utraty kontroli. W kolejnych okresach obrachunkowych ani przychodów, ani kosztów takiej spółki już w wyniku skonsolidowanym nie ma, ale pojawia się nowa linia - wynik z udziału w jednostkach stowarzyszonych. To w tym miejscu znajdą się efekty ekonomiczne takich spółek jak Ultimate Games, ECC Games, czy Movie Games - PlayWay pokaże zmianę kapitału własnego która przypada na nią na podstawie udziału w kapitale zakładowym danej spółki. Inaczej mówiąc w przychodach i kosztach już nie będzie takiego tytułu jak Drug Dealer Simulator. Movie Games zaraportuje je we własnym sprawozdaniu dzięki czemu zwiększy jej się kapitał własny i część tego wzrostu kapitału przypadnie PlayWayowi. Sam zysk z tytułu de konsolidacji jest niepowtarzalny i do momentu sprzedaży akcji/udziałów niegotówkowy. EDIT: Jest możliwa sytuacja, że PlayWay jest wydawcą dla spółki konsolidowanej metodą praw własności - w takim przypadku pokaże transakcję w taki sposób jakby była to obca jednostka - całość przychodów i należne tantiemy

Zysk netto grupy wyniósł 35,8 mln zł co oznacza, że w samym IV kwartale stopa podatkowa była ujemna. Dlaczego tak się stało nie do końca potrafię powiedzieć, ale być może to efekt wdrożenia IP Box. W przypadku PlayWay'a trzeba jednak zwrócić jeszcze uwagę na zysk netto akcjonariuszy jednostki dominującej. Choć PlayWay kontroluje większość podmiotów w grupie, to jednak nie posiada 100 proc. udziałów. W IV kw. 3,2 mln zł wypracowanego zysku należało do udziałowców mniejszościowych.


kliknij, aby powiększyć


O niegotówkowym charakterze raportowanego zysku netto świadczą dobrze zaraportowane przepływy operacyjne, które wyniosły tylko 10,4 mln zł. choć spółka dostała ekstra 4,3 mln zł z urzędu podatkowego. Oczywiście w związku z wysoką sprzedażą i wydaniem gier na konsole (prawdopodobnie dłuższy cykl spłaty należności) mamy wzrost należności o 10,2 mln zł. Przepływy po korekcie o podatek i zmiany w kapitale obrotowym wyniosły 15,9 mln zł. W tym kwartale działalność inwestycyjna nie drenowała spółki z gotówki – netto wypłynęło 158 tys. zł.


kliknij, aby powiększyć


W bilansie najważniejsza pozycją dla inwestora jest gotówka, bo to z niej płacona jest dywidenda. PlayWay posiadał na koniec roku ponad 106 mln zł środków pieniężnych i lokat, co oznacza wzrost o 37 mln zł względem końca poprzedniego roku. Wartość produkcji w toku w zasadzie się w trakcie okresu nie zmieniła co nieco mnie dziwi przy brakach premier, ale wyjaśnieniem takiego stanu rzeczy może być dekonsolidacja wspomnianych wcześniej podmiotów, w związku z czym nie można powiedzieć aby spółka zmniejszała liczbę gier w produkcji. Trzeba tutaj także pamiętać o odpisie zrobionym przez Code Horizon.


kliknij, aby powiększyć


Przez udział mniejszości i dekonsolidację części spółek mogą powstać niejasności co do wyników jakie należałoby brać do wyceny. Według mnie dobrym pomysłem będzie policzenie NOPAT z uwzględnieniem IP BOX i pomniejszenie go o zysk przypadający na udziałowców mniejszościowych. Z takiego wyliczenia dostaniemy roczny zysk na poziomie 63 mln zł. Przy kapitalizacji na poziomie 2,7 mld zł po odjęciu wartości spółek zależnych i gotówki (380 mln zł) dostaniemy wycenę biznesu na poziomie 2,3 mld zł. co dla mnie oznacza oczekiwanie co najmniej 115 mln zł (neutralnie podchodząc 150 mln zł) powtarzalnego zysku w dającym się przewidzieć horyzoncie, czyli podwojenie biznesu. Wydaje się, że to oczekiwanie dość znaczące.

EDIT Nieudana premiera DRIFT21 w związku z tym nie będzie miała wpływu na przychody i koszty PlayWay, bo jest konsolidowana metodą praw własności Projekt ten za to wpłynie na wartość pakietów akcji jakie są w posiadaniu PlayWay. Nieco inaczej będzie prawdopodobnie z Drug Dealer Simulator, gdyż PlayWay pełni rolę współwydawcy. Można się spodziewać, że przychody przejdą w całości, ale będą wysokie tantiemy dla Movie Games Premiera House Flippera i Thief Simulatora na konsole udana raczej nie była, ale sprzedaż w tym kanale ma nieco inny charakter. W aktualnościach opowiada o tym prezes, a w raporcie znajdziemy porównanie sprzedaży w trakcie paru dni po premierze. Niewątpliwie jest to sprzedaż bardziej płaska – wolumen sprzedaży w ciągu 79 dni po premierze (liczę 3 dni) był dla House Flippera 6,3 razy większy, a dla porównania CMS konsolowy już po 63 dniach miał wolumen 7,4 raza większy.


kliknij, aby powiększyć


Mimo wszystko sprzedaż HF na konsolach jest znacznie gorsza od CMS (zaledwie 45 proc. przychodu brutto w ciągu 5 dni), a tytuł ten nie ma też tylu DLC, które mogą wspierać przychody w przyszłości. Skoro CMS wygenerował w ciągu pół roku 21 mln zł przychodu, to można zakładać, że w ciągu takiego samego okresu HF da nam tylko 10 mln zł, a Thief połowę HF (2 razy słabsze otwarcie), czyli 5 mln zł. Optymistycznie zakładając HF i TS razem mogą dać 30 mln zł rocznie. Jak widać wkład rynku konsolowego w tym roku powinien być znaczący, bo kolejne kilkadziesiąt milionów powinien dać CMS.

Jesteśmy też już po premierze Tank Mechanic Simulator, gdzie spółka w ciągu pierwszych 3 dni sprzedała 39 tys. egzemplarzy. Na bazie takiego otwarcia dla Thief Simulator można oczekiwać rocznej sprzedaży na poziomie 350 tys. sztuk. i rocznych przychodów na poziomie ok. 13 mln zł.

Do tego dochodzą premiery takich gier jak Junkyard Simulator, Bum Simulator, Contraband Police, Prison Simulator, czy Builders of Egypt, ale poza pierwszą wymienioną raczej mówimy o drugiej połowie roku. W tym kontekście wydaje się, że dwukrotna poprawa oczekiwanego wyniku nie jest niemożliwa, ale mimo wszystko wycena wydaje się być wymagająca. Niektórych czytelników może zdziwić fakt, że przyjąłem dość wysoki jak na własne oczekiwania przyszły wskaźnik C/Z powtarzalny do wyceny (20 i 15 w wersji neutralnej), ale PlayWay płaci dywidendy i w związku z tym dostaje premię.

Przy tak dużej liczbie produkcji w pewnym momencie musi się pojawić problem pomysłów na gry, ale spółka znalazła na to rozwiązanie. PlayWay ma spółkę PWay, która będzie płacić kryptowalutą za pomysły osób trzecich. Nie wiem czy to się sprawdzi, ale jest to ruch w dobrą stronę, który w dodatku może wskazać to czego oczekują gracze.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 12 maja 2020 20:46

Skimixa
26
Dołączył: 2012-05-19
Wpisów: 354
Wysłane: 10 maja 2020 19:44:59 przy kursie: 408,00 zł
Czy można oszacować ile przyniesie oszczędności ip box w 2020?

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE PLAYWAY
  • 23 ciekawe dywidendy w lipcowym kalendarium
    23 ciekawe dywidendy w lipcowym kalendarium

    Dywidendowe żniwa ruszają na dobre. Według kalendarium StockWatch.pl, w lipcu zyski podzieli około 50 spółek notowanych na GPW. Oto jakie spółki oferują najwyższe stawki i na jakie mniejsze dywidendy warto zwrócić uwagę.

  • 30 dywidend do zgarnięcia na progu wakacji
    30 dywidend do zgarnięcia na progu wakacji

    Na przełomie czerwca i lipca dzień dywidendy wypada w blisko 30 spółkach z rynku głównego i NewConnect. Wśród nich nie zabraknie ciekawych propozycji z wysoką stopą. Oto jak prezentuje się pierwszy wakacyjny rozkład jazdy w kalendarium dywidendowym.




32 33 34 35 36

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,322 sek.

riweoylq
uhinmjly
mxysslpg
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
nofuliyf
knwgnkme
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat