PARTNER SERWISU
baggfsho
24 25 26 27 28
t0m4s
23
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 222
Wysłane: 29 stycznia 2021 12:22:19 przy kursie: 184,00 zł
Zapowiadali odejście od walking simów i produkt oparty o zewnętrzne znane IP.


spinor1
11
Dołączył: 2017-04-25
Wpisów: 201
Wysłane: 29 stycznia 2021 17:20:31 przy kursie: 184,00 zł
Cytat:
Zarząd spółki Bloober Team S.A. z siedzibą w Krakowie (dalej jako "Emitent") przekazuje do publicznej wiadomości, że zgodnie z szacunkami Emitenta sprzedaż gry "The Medium" (dalej jako "Gra") osiągnęła poziom, który pokrył koszty produkcji i marketingu Gry.


biznes.pap.pl/pl/news/espi/inf...(4-2021)-zwrot-kosztow-produkcji-i-marketingu-the-medium


Zwrot kosztów w jeden dzień, całkiem nieźle, a wy o porażce piszecie! Wpłata od Microsoftu musiała być bardzo dużo. Tytuł nadal się sprzedaje, cena wysoka więc jest spory potencjał sprzedażowy przy promocjach. No i w niedalekiej przyszłości zapewne wersja na PS5.

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 29 stycznia 2021 18:05:40 przy kursie: 184,00 zł
Cytat:
@spinor1"Zwrot kosztów w jeden dzień, całkiem nieźle, a wy o porażce piszecie!"


Nadal pokutuje przekonanie, że świat gejmingu zaczyna i kończy się na Steam. Ludzie w większości, jak się okazuje, myślą że patrząc na Steam są w stanie uzyskać wszystkie informacje o sprzedaży. Poza tym, nakłada się spora niechęć do spółki i brak wiary w ich możliwości. Przecież identyczna sytuacja była w zeszłym miesiącu z Observerem - również nie wierzono w ten produkt "bo Steam", a gra się zwróciła bardzo szybko. Bloober ma dobre relacje z Microsoftem od jakiegoś czasu, a fakt wydania Medium w oknie premierowym nowych konsol znaczy wiele, jak widać.


yellowshadow
103
Dołączył: 2020-10-09
Wpisów: 422
Wysłane: 29 stycznia 2021 18:07:53 przy kursie: 184,00 zł
30-40 mln zl w pierwszy dzien po premierze? Jasne. A jak wlasnie pije herbatke z Elonem.

Maupa_w_niebieskim
38
Dołączył: 2016-02-29
Wpisów: 978
Wysłane: 29 stycznia 2021 18:26:42 przy kursie: 184,00 zł
Nawet Microsoft nie wyrzuca kasy przez okno, więc jeżeli się zaangażowali w tą produkcję to znaczy że liczą na odpowiednio szybki i odpowiednio wysoki zwrot z tej współpracy.
Dawniej mawiano, że 'wycieczka ma się zwrócić". No i ta wycieczka do świata gier tego wcale nie najpopularniejszego gatunku zwróciła się błyskawicznie. Teraz każda sprzedana sztuka tej gry to zysk. A w każdym biznesie przecież o zysk chodzi bo wszstko inne to sprawy poboczne.

kunoj
19
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 191
Wysłane: 29 stycznia 2021 19:08:24 przy kursie: 184,00 zł
Panie Maupa, czy mógłby Pan łaskawie mnie oświecić jaką ilością środków finansowych i ich odpowiedników na kontach dysponuje spółka?

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 29 stycznia 2021 19:09:05 przy kursie: 184,00 zł
yellowshadow napisał(a):
30-40 mln zl w pierwszy dzien po premierze? Jasne. A jak wlasnie pije herbatke z Elonem.


Wyjątkowo pozwolę sobie na zacytowanie wpisu z innego wątku, wyjaśniająca kwestię pokrycia kosztów (wątek CRJ - autor aircanada15):

Cytat:
Medium nie zwróciło się ze sprzedaży na Steam. Dostają płatność od Microsoftu za udostępnienie gry w ich abonamencie. Tym samym uniknęli ryzyka nierentowności Medium, ale też znacznie ograniczyli sobie możliwość wypracowania zysku. Rzecz wiadoma od wielu miesięcy, jedynie wartość umowy nie została oficjalnie podana.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 29 stycznia 2021 19:09:21 przy kursie: 184,00 zł
Microsoft nie liczy na żaden szybki zysk, tylko od dłuższego czasu konsekwentnie zwiększa swoją ofertę w ramach Game Pass. Bez tego "odsprzedania" gry, Bloober miałby tu duże trudności z wyjściem na zero. Z drugiej strony potencjał zarobkowy gry został znacznie ograniczony. Wysokie wymagania sprzętowe na PC, malutka baza nowych Xbox-ów.

yellowshadow
103
Dołączył: 2020-10-09
Wpisów: 422
Wysłane: 29 stycznia 2021 19:11:30 przy kursie: 184,00 zł
Czyli jednak nie ze sprzedazy jednostkowej a ze sprzedazy de facto praw do gry, gdzie umowa sprzedazy tych praw weszla w zycie w dniu premiery. Nie zdziwilbym sie gdyby jeszcze w kosztach produkcji zostaly w jakis magiczny sposob uwzglednione dotacje zmniejszajace te koszty, tak aby mozna bylo taki komunikat puscic.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 29 stycznia 2021 22:34:48 przy kursie: 184,00 zł
Komunikat o zwrocie kosztów z pewnością robi wrażenie na osobach, które nie znają spółki, realiów i zasad rachunkowości, ale sam w sobie nie jest niczym nadzwyczajnym w dniu premiery, choć ocena zależy oczywiście od wysokości tychże kosztów.

W sierpniu prezes Babieno informował, że koszty produkcji i marketingu dla OSR i Medium wyniosły ok. 40 mln zł, z czego na Medium przypadać miało 30 mln zł. Jeśli wpływy z pierwszego dnia odnieść do tej kwoty, to można być zadowolonym mając na uwadze fakt, że większość przychodów z XBOX i PC już mamy za sobą. Są jednak w tej układance znaki zapytania.

Pierwszy to przede wszystkim koszty technologiczne. Na koniec 2019 r. Bloober wyłączył z zapasów koszty technologii, na kilkanaście milionów złotych. Głównie były to koszty "projektu samouczącego się systemu umożliwiającego modelowanie spersonalizowanych wariantów rozgrywki w grach z gatunku horror na potrzeby wykorzystania go w procesie produkcji przyszłych gier wideo" ca 15 mln zł.
W 2020 r. zakończono pracę nad projektem przełomowej i unikatowej gra storytellingowej opartej o koncepcję symultanicznej rozgrywki na dwóch ekranach - wartość projektu 7,8 mln zł.
Pytanie brzmi jaką część kosztów technologicznych uwzględniono w kwocie 30 mln zł?

Jeśli zerkniemy na raport Bloobera za 3 kw. to spółka miała w nim 23,3 mln zł kosztów produkcji w toku, czyli o 6 mln zł więcej niż kwartał wcześniej. Można zakładać, że kolejne 8 dołożyła do OSR i Medium w ciangu kolejnego kwartału i stycznia. Dodając do tego 5 mln kosztów marketingu mamy łącznie 36 mln zł - czyli prawie tyle ile mówił Babieno. Wniosek - koszty produkcji i gier nie uwzględniają kosztów technologii.

Ale.... to oznaczałoby, że spółka nie pracowała nad żadnym innym projektem, nie poniosła żadnych innych kosztów, co jest mega mało prawdopodobne. Wydaje się, że prezes spółki musiał co najmniej alokować koszty dotyczące technologii dwóch ekranów do swojej wypowiedzi, a raczej także istotną część kosztów technologii uczenia się reakcji gracza.

I tutaj właśnie pies jest pogrzebany. Koszty produkcji i marketingu mogą oznaczać nie 30 mln zł, ale dajmy na to ok. 15-20 mln zł. Płatność od MS na poziomie 4-5 mln USD potrafię sobie wyobrazić, nawet patrząc na przychody jakie spółka otrzymała z BlairWitch. - w 2019 r. przychody wyniosły 19 mln zł, z czego niecałe 15 w drugiej połowie roku. Można zakładać, że BW wygenerował ok. 10 mln zł. Patrząc na budżety podwojenie tej kwoty w przypadku Medium zaskoczeniem nie jest
Edytowany: 29 stycznia 2021 22:50


karad
1
Dołączył: 2009-08-19
Wpisów: 138
Wysłane: 30 stycznia 2021 20:58:49 przy kursie: 184,00 zł
Wkroczył Pan na drogę kolizji z dużym pieniądzem. Trzymam kciuki za prawdę.

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 31 stycznia 2021 10:25:28 przy kursie: 184,00 zł
@anty_teresa

Cytat:
Komunikat o zwrocie kosztów z pewnością robi wrażenie na osobach, które nie znają spółki, realiów i zasad rachunkowości, ale sam w sobie nie jest niczym nadzwyczajnym w dniu premiery.

W czerwcu 2019 roku napisałeś, że groźba odpisów za Medium (i to mając więdzę o dotacjach – bodajże piewsza informacja o dotacjach pojawiła się w 2016 roku www.bankier.pl/wiadomosc/Bloob...) była na tyle prawdopodobna, że aż warto było to podkreślić w analizie. Natomiat dzisiaj okazuje się, że zwrot kosztów “nie jest niczym nadzwyczajnym”. No muszę przyznać, że twój komentarz robi wrażenie dosyć osobliwe.

Cytat:
I tutaj właśnie pies jest pogrzebany. Koszty produkcji i marketingu mogą oznaczać nie 30 mln zł, ale dajmy na to ok. 15-20 mln zł. Płatność od MS na poziomie 4-5 mln USD potrafię sobie wyobrazić


Koszty Medium zostały podane na sumę ponad 30 mln www.gram.pl/news/2020/07/21/th... – to chyba najbardziej aktualne źródło bezpośrednio o tym informujące. W raporcie za III kwartał spółka informuje, że kwota zapasów na produktach w toku urosła o około 7 mln – można założyć, że podobny wzrost był w IV kwartale ze względu na przełożoną premierę o ponad miesiąc. Medium jest na tę chwilę ich największym projektem więc niech 75% kwoty tych dodatkowych zapasów dotyczy Medium co dałoby około 10 mln więcej. Czy jest możliwe, że Medium finalnie kosztowało 40 mln ? Tego nie wiem choć prawdopodobieństwo takie istnieje. Jeżeli bezpiecznie założymy, że jest to kwota około 36 mln to myślę, że daleko prawdy już nie będziemy.
Patrząc na dotacje Bloobera, których dość było sporo, myślę że kwota około 20 mln z dotacji pokryła produkt (bo był największy) w tej części co oznaczałoby, że 15-20 mln spółka musiała zarobić na samej sprzedaży by odnotować zwrot kosztów, co dałoby łączną kwotę 35-40 mln kosztów produkcji. Ja tak to widzę i nie rozumiem skąd koszty produkcji na poziomie łącznie 20 mln w Twojej analizie.
Co więcej, w swojej wymowie sugerujesz, że spółka próbuje przemycić w komunikacie nieprawdziwą informację. Podczas licznych wystąpień publicznych prezesa Bloober Team, spotkań, NWZA, ja odniosłem przeciwne wrażenie – pytań o kwestię rozliczeń Medium było bez liku co prezes wyjaśniał wielokrotnie. Tego komunikatu nie rozumieją tylko Ci, którzy nie interesują się spółką. Tłumaczyć się tym, że nie było możliwości się czegoś dowiedzieć zwyczajnie nie można.
Cytat:
Patrząc na budżety podwojenie tej kwoty w przypadku Medium zaskoczeniem nie jest.

No to w takim razie ja jeszcze raz przypomnę Twoje własne słowa z czerwca 2019 roku: “[...]Medium, po premierze może się okazać, że nie spełnia pokładanych nadziei i może mieć to swoje konsekwencje w postaci odpisów.“ Samo słowo odpis padło jeszcze na stronie 13 razy w kontekście spółki i jej produktów. Myślę, że zwykła ludzka uczciwość powinna skłonić do tego żeby przyznać choć tyle, że akurat Ciebie ten zwrot kosztów jednak zaskoczył. Ale być może wymagam zbyt wiele.

Miałem w ogóle tego nie pisać, ale widzę, że niestety tutaj się rozpoczęło jakieś polowanie na czarownice. Przykro się na to patrzy

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 31 stycznia 2021 15:32:52 przy kursie: 184,00 zł
Dla mnie dość osobliwe jest powoływanie się na analizę z 2019 r. w 2021 r. Życie nie znosi próżni i swoją ocenę, analizę sytuacji możesz zmieniać w związku z nowymi informacjami umowami etc.

Moim zdaniem nie chodzi o polowanie na czarownice tylko o ocenę działania zarządu z punktu widzenia biznesowego.

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 31 stycznia 2021 15:57:09 przy kursie: 184,00 zł
@1ketjoW

W mojej ocenie dosyć osobliwe to jest podejście, że zasada o której piszesz dotyczy tylko Bloober Team bo prezes w przeszłości coś zrobił albo czegoś nie zrobił, co jest nieustannie wypominane na każdym kroku przy jakiejkolwiek okazji. Natomiast jeżeli ktoś zwróci uwagę, że analiza na Stockwatch mogła wprowadzić w błąd to ta zasada rozliczania przestaje obowiązywać bo przecież pomylić się można.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 31 stycznia 2021 16:32:56 przy kursie: 184,00 zł
Ciągle mam na twarzy uśmiech wywołany premierowym komunikatem prezesa ;]
Cytat:
(...)pojawia się coraz więcej opinii głoszących, iż mamy do czynienia z grą wybitną, nie tylko pod względem artystycznym, ale także technicznym (..) Weszliśmy na nigdy niezdobyty szczyt. I to w najbardziej niesprzyjających warunkach. Teraz trzeba tylko szczęśliwie z niego zejść i szukać dalszych niezdobytych jeszcze gór. Nigdy nie byłem tak spokojny o premierę naszej gry jak w przypadku The Medium

stooq.pl/n/?f=1401439&sear...

A co do rozpatrywanych tutaj słów "Zgodnie z szacunkami emitenta sprzedaż gry 'The Medium' osiągnęła poziom, który pokrył koszty produkcji i marketingu gry", pozostaje pytanie: Czy same gwarantowane przychody od Microsoft i bieżąca sprzedaż osiągnęły poziom ponad 3x mln zł, czy też mówimy o kwocie 3x pomniejszonej o dotacje wydane na produkcję Medium i ewentualnie część kosztów przeniesioną na Wnip ?
Mam jednak obawy, że spółka nam tego nie doprecyzuje ;]

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 31 stycznia 2021 17:23:27 przy kursie: 184,00 zł
Bergman napisał(a):
@1ketjoW

W mojej ocenie dosyć osobliwe to jest podejście, że zasada o której piszesz dotyczy tylko Bloober Team bo prezes w przeszłości coś zrobił albo czegoś nie zrobił, co jest nieustannie wypominane na każdym kroku przy jakiejkolwiek okazji. Natomiast jeżeli ktoś zwróci uwagę, że analiza na Stockwatch mogła wprowadzić w błąd to ta zasada rozliczania przestaje obowiązywać bo przecież pomylić się można.


Nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz że ta zasada obowiązuje tylko Bloober Team.

Chodziło mi o to że każda analiza może się stać nieaktualna po około 2 latach w związku z podjętymi przez zarząd działaniami. Nie istotne czy to słuszne działania czy nie. Chodzi o to, że pewne założenia mogły przestać być aktualne. Im dłuższy upływ czasu od analizy tym jest to bardziej prawdopodobne. I tak należy rozumieć mój wpis. Bloober Team mnie nie interesuje.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 1 lutego 2021 08:58:49 przy kursie: 184,00 zł
wchodzę sprawdzić jak sobie radzi Medium w pierwszym dniu po premierze (uprzedzając pytania - wiem że xpass) i nawet odliczając abonamenty xboxowe to kurde..... pierwszy ranek po premierowym weekendzie i w grę gra ledwo 400 osób i 37 pozycja sprzedażowa, toż to katastrofalnie słabo jak na grę robioną chyba 8 lat i o tak dużym budżecie....

chyba każdy zna link
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 1 lutego 2021 09:07

Christof_martin
40
Dołączył: 2020-09-11
Wpisów: 327
Wysłane: 1 lutego 2021 09:34:35 przy kursie: 194,00 zł
czy ta spółka generuje wartość dodana dla swoich akcjonariuszy czy tylko dla Microsoft ?

Investor500
2
Dołączył: 2020-09-02
Wpisów: 24
Wysłane: 1 lutego 2021 10:03:40 przy kursie: 194,00 zł
strefainwestorow.pl/wiadomosci...
"Najważniejsza i największa gra Bloober Team w niecałą dobę przyniosła zwrot kosztów poniesionych na produkcję i marketing, które wyniosły blisko 12 milionów USD. "

mało inwestorów jest w stanie to ogarnąć ?

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 1 lutego 2021 10:04:14 przy kursie: 194,00 zł
Ale mimo wszystko trzeba to Blooberowi oddać że z potencjalnej katastrofy finansowej na jaką jeszcze 2 lata temu zanosiło się w przypadku tak kosztownego projektu jak Medium potrafili elegancko wybrnąć bez strat. Skuteczności i konsekwencji w realizowaniu przyjętej strategii nie można im odmówić.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE bloober



24 25 26 27 28

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,392 sek.

iwvuwzos
sckgqtav
bvjsslyt
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
lqnciwzs
jpcsjvji
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat