87 Dołączył: 2020-01-06 Wpisów: 202
Wysłane:
15 listopada 2023 10:43:23
przy kursie: 17,00 zł
Przyczyny słabej sprzedaży gry według spółki: -owocny rok w branży -okres wyprzedażowy -wina recenzenta z IGN
A może to przedłużająca się produkcja, zwiększony budżet i komercyjnie nieodpowiadający tym kosztom produkt jest przyczyną określonej sprzedaży, a nie te czynniki zewnętrzne ? Zero jakiejkolwiek refleksji. Nawet nie wiedziałbym jak rozmawiać z takimi ludźmi i po co. To nie są poważni ludzie. Dużo krętactwa w ich tłumaczeniach.
Edytowany: 15 listopada 2023 10:47
|
|
7 Dołączył: 2014-06-21 Wpisów: 225
Wysłane:
15 listopada 2023 10:53:40
przy kursie: 17,00 zł
FilipBonn napisał(a):krewa napisał(a):Na YT trwa czat na żywo, dołącz i zabierz głos w trakcie Q&A Nie ma sensu, wiadomo jaka będzie odpowiedź. Czyli złożyli prospekt do KNF żeby mydlić oczy inwestorom ? No bez przesady. Wtedy kurs i oczekiwania sprzedażowe były gdzie indziej. W obecnej sytuacji wycofanie się z przejścia na GPW jest oczywistą decyzją.
|
|
19 Dołączył: 2019-01-27 Wpisów: 162
Wysłane:
15 listopada 2023 11:55:05
przy kursie: 17,00 zł
timon napisał(a):FilipBonn napisał(a):krewa napisał(a):Na YT trwa czat na żywo, dołącz i zabierz głos w trakcie Q&A Nie ma sensu, wiadomo jaka będzie odpowiedź. Czyli złożyli prospekt do KNF żeby mydlić oczy inwestorom ? No bez przesady. Wtedy kurs i oczekiwania sprzedażowe były gdzie indziej. W obecnej sytuacji wycofanie się z przejścia na GPW jest oczywistą decyzją. Czy to było poważne, tracić czas i pieniądze spółki na prospekt do KNF w momencie gdy postępy nad produkcją kuleją, gameplay wymaga dopracowania, w kasie kończą się pieniądze a w spółce wybuchają awantury? Zadufanie zarządu czy celowy marketing?
Edytowany: 15 listopada 2023 11:55
|
|
|
|
5 Dołączył: 2012-12-19 Wpisów: 48
Wysłane:
15 listopada 2023 13:45:55
przy kursie: 17,00 zł
To ja się wypowiem jako zapalony gracz i miłośnik sf. Akcji spółki nie posiadam inie posiadałem, ale dorzucę kilka swoich przemyśleń. Gra jest typem indie game, z tą różnicą że ma świetną grafikę oparta na silniku unreal. Zagrałem w demo i czekałem na pełną wersję, ale... Postanowiłem jej nie kupować. Gra jest krótka i niezwykle liniowa. Demo nie wciągnęło mechanikami na tyle by wydać 125 PLN za 6 godzin zabawy. Historia jest na prawdę dobra więc można ją sobie na przyspieszeniu obejrzeć za darmo na youtubie i nie męczyć się ze ślamazarną grą. Prawdopodobnie gdyby była na premierę w rozsądnej cenie np 79 PLN to bym się skusił. Teraz nawet z obniżką, znając historię nie będę nią zainteresowany. Za mało gry w grze. Tak jak ja myśli pewnie duża ilość graczy, więc nie ma co liczyć na długi ogon sprzedażowy. Co do pozycji giełdowej 3,2 miliona przychodu czyli sprzedane jakieś 26k kopii. Steam 30% prowizji, Epic za silnik unreal pobierze 5%. Co nam zostaje, 2 miliony? 11 bit wywalił (i to dosłownie) na dokończenie gry 5 mln. Będzie miał pierwszeństwo z zysku. Jest szansa że mu się to zwróci w przyszłym roku. Nie ma żadnych szans, żeby gra zwróciła się twórcą ( sumarycznie 17 mln PLN!). Nawet jeżeli założymy sprzedaż mistycznych pudełek X2 to co już jest. W mojej opinii studio nie ma szans na przetrwanie w obecnej formie.
|
|
11 Dołączył: 2009-02-02 Wpisów: 111
Wysłane:
15 listopada 2023 15:28:52
przy kursie: 17,00 zł
Czyli można powiedzieć wyłożyli się na jednym z "najprostszych" elementów - odpowiednim poziomie ceny produktu. Nie produkt, a marketing to podstawa. Trochę z innej bajki - kiedyś pewna spółka z NC, czyli Platige Image, zrobiła w kooperacji (międzynarodowa - kilka firm z kilku państw) film/animację Jeszcze dzień życia (Another Day of Life) na podstawie książki Kapuścińskiego (zaczynacie czuć podobieństwo). Produkcja pod kątem artystycznym była podobno super (dostali nawet europejskiego Oskara, czyli European Movie Awards w 2018 za animację), nie dostali się po oskarowej piątki (ale też LA zaszli wysoko) - same ochy i ichy, ale przyszła weryfikacja biznesowa - totalnie położono marketing i film ledwo się zwrócił po iluś tam latach. Ciężko jest zrobić coś dobrego, ale jeszcze ciężej to sprzedać - i szkoda jak się ktoś namęczy przy pierwszym i wyłoży jak jakiś Świeżak na drugim. Doświadczenie buduje się długo i często na porażkach...
|
|
24 Dołączył: 2016-11-09 Wpisów: 68
Wysłane:
15 listopada 2023 17:36:33
przy kursie: 17,00 zł
Jesteśmy nikomu nie znani, mamy trochę kasy, zróbmy ambitny produkt dla nikogo. Świetny plan :)
|
|
7 Dołączył: 2018-03-27 Wpisów: 41
Wysłane:
15 listopada 2023 22:40:41
przy kursie: 17,00 zł
Skimixa napisał(a):W moim przypadku nawet nie dotarła do celników. Dziwi mnie tak zorganizowana sprzedaż. Można zadać pytanie kto odpowiada za wybór tej firmy .
Signature naszykowało paczkę 4 listopada. Wiec wysłali przed terminem. Mi to wygląda na to że logistyka międzynarodowa się przytkała (duża liczba paczek i potrzebują znacznie więcej czasu aby to przerobić). Z dzisiejszej konferencji bardzo dużo dał mi do myślenia slajd na którym była wishlista. Jeżeli proporcja została poprawnie zachowana między ilością zakupionych kopi bez wishlisty a z wishlistą to można założyć że: - 1/3 sprzedaży na steamie stanowili gracze którzy śledzili produkt - pozostałe 2/3 sprzedaży to gracze "nowi" (którzy nie mieli potrzeby śledzenia produktu) Zakładając, że na steam'ie sprzedało się 26k, to 8,6k kupili gracze śledzący grę pozostałe 17,4k to gracze "nowi". 8,6k stanowi 0,0172% z 500k wishlisty przedpremierowej. W przypadku sprzedaży premierowej "nowych" graczy powinno być znacznie mniej niż tych którzy produkt śledzą bo czekają na niego z niecierpliwością i kupują go od razu jak się tylko pojawi. Dla mnie to jest przesłanka aby stwierdzić, że steam nie był głównym kanałem obsługujących sprzedaż premierową. Patrząc na setne procenta graczy z wishlisty przedpremierowej bardziej mi to wygląda na jakiś podrzędny kanał na którym poszło raptem 5 % sprzedaży premierowej. Zakładając, że 8,6k stanowi 5% sprzedaży premierowej to Signature mógł sprzedać 172k pudełek na PC. Jeżeli założenie, że przez Signature poszło 90-95% sprzedaży premierowej (oraz że na każdą platformę sprzedało się tyle samo) jest prawdziwe to oznacza to, że 4 listopada musieli by wysłać między 350k a 540k paczek. Wydaje mi się, że taka ilość dodatkowych przesyłek mogła by w znacznym stopniu przytkać logistykę, która nie była przygotowana na niespodziewane pojawienie się, aż takiej ilości paczek. Dlatego, też to co powinno iść 3-5 dni idzie już 12 dni i jeszcze nie doszło.
Edytowany: 15 listopada 2023 22:42
|
|
56 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 738
Wysłane:
15 listopada 2023 22:48:07
przy kursie: 17,00 zł
Pudełkowe Wunderwaffe Pół milion graczy zapragnęło wersji fizycznej ;)
|
|
87 Dołączył: 2020-01-06 Wpisów: 202
Wysłane:
15 listopada 2023 22:56:44
przy kursie: 17,00 zł
Breaking news - the Invincible zatkał logistykę w całej Europie ! Pół miliona pudełek gry w zaledwie okresie premierowym. Co będzie dalej ?! Takie pytanie zdają się zadawać pracownicy firm transportowych, którzy w pośpiechu od rana do nocy wystawiają zlecenia sprzedaży frachtów na giełdach transportowych. Niestety nie ma kto tych zleceń w pełni zrealizować bo auta znikają jedno po drugim - spedytorzy zwyczajnie nie nadążają za tą niespodziewaną koniunkturą.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
15 listopada 2023 22:57:59
przy kursie: 17,00 zł
Przemekn: nikt tu nie uwierzy w tak bzdurne teorie. To nie jest forum nawiedzonych wielbicieli teorii spiskowych. Przykro mi. Do naganiania też też trzeba mieć trochę talentu i sprytu. Insynuujesz, że Bici przygotowali nakład pudełkowy wielkości, która nie miałaby prawa bytu nawet w przypadku sprzedawania pirackich kopii po 25 zl.
|
|
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
15 listopada 2023 23:02:11
przy kursie: 17,00 zł
@Przemekn - nie chcę Cię urazić więc napiszę tak - jak Ty to piszesz dla żartu - to naprawdę dobre - uśmiałem się!  Jeśli piszesz to na poważnie - to się obudź…bo to co piszesz to fantasmagorie… Już nie tylko 11 bit ale nawet sam zarząd starward przyznaje wprost, że sprzedaż jest dalece niesatysfakcjonująca… The Invincible to retro science-fiction ale to nie oznacza, że ta gra spowodowała nagły odwrót wieloletnich trendów i na fali zachwytu retro gracze masowo ruszyli po pudełka, rezygnując z zakupu gry w formie elektronicznej…
|
|
24 Dołączył: 2016-11-09 Wpisów: 68
Wysłane:
15 listopada 2023 23:49:39
przy kursie: 17,00 zł
Wg mnie 28-30k to sprzedaż realna, w digitalu. Jeśli dobrze rozegrają Święta to dopchną do 50-60k. Na Black Friday nie spodziewałbym się mega przeceny, ale może...
Przyjmując, że mamy dwa eventy jeszcze, BF i XM, z czego jeden potrwa kilka dni a drugi może potrwać kilkanaście, to ktoś musi tam wziąć kalkulator i zastanowić się... Czy lepiej spalić tytuł już na BF i dać promkę -50% a w Święta tylko 25, czy może na odwrót.
Większe wtopy w tym roku gamedev zaliczał (patrz Gollum, Forspoken czy Starfield). Może ten ostatni finansowo nie skończył liczony w ringu, ale jak zwykle (co w przypadku Bethesdy jest normą) okazał się być mocno przereklamowany.
Edytowany: 15 listopada 2023 23:50
|
|
PREMIUM
27 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-29 Wpisów: 95
Wysłane:
16 listopada 2023 00:02:46
przy kursie: 17,00 zł
Z logistyką międzyplanetarną zawsze były problemy. A to statek się gdzieś zawieruszył w okolicach czarnej dziury a to złośliwa nekroewoulcja kurierów ogłupia.
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
16 listopada 2023 00:17:15
przy kursie: 17,00 zł
Dawno nie czytałem.takich bajek jak tu o sprzedaży pudełkowej. Ciekawe czy Ty to sam wymyśliłeś czy była jakaś inspiracja.
Edytowany: 16 listopada 2023 00:17
|
|
178 Dołączył: 2020-08-12 Wpisów: 1 398
Wysłane:
16 listopada 2023 08:25:10
przy kursie: 17,00 zł
Przemekn napisał(a): 8,6k stanowi 0,0172% z 500k wishlisty przedpremierowej. W przypadku sprzedaży premierowej "nowych" graczy powinno być znacznie mniej niż tych którzy produkt śledzą bo czekają na niego z niecierpliwością i kupują go od razu jak się tylko pojawi. Dla mnie to jest przesłanka aby stwierdzić, że steam nie był głównym kanałem obsługujących sprzedaż premierową. Patrząc na setne procenta graczy z wishlisty przedpremierowej bardziej mi to wygląda na jakiś podrzędny kanał na którym poszło raptem 5 % sprzedaży premierowej.
Wybacz ale piszesz tutaj ScienceFiction i to bynajmniej nie na poziomie Lema bo jego pomysły miały spore umocowanie w realiach. Dlaczego niby ktoś miałby dodawać niezwyciężonego do wishlisty na Steamie a potem zamiast łatwo, szybko i przyjemnie kupić produkt w wersji cyfrowej zamawiać pudełko. W obecnych czasach pudełka kupują wyłącznie zapaleńcy i najwięksi fani danych produktów. Ani Lem w ujęciu światowym nie jest (niestety) pisarzem kultowym, ani taką grą nie mógłbyć przed premierą Niezwyciężony. W przypadku tej gry to będzie margines. Nawet zakładając bardzo optymistycznie, że pudełka stanowiły 10% sprzedaży to mamy jakieś dodatkowe 3 tysiące sztuk. A osobiście sądzę, że znacznie mniej. Podaj choć jeden powód aby w przypadku akurat tej produkcji kanały sprzedaży były diametralnie inne niż powszechnie obowiązujące trendy. Rozjazd pomiędzy wishlistą a sprzedażą można wytłumaczyć dużo łatwiej tym, że wielu graczy zamiast wydawać pieniądze postanowiło oglądnąć sobie przejście gry na YouTube. Największym atutem tej gry jest fabula - wiec niewiele tracą.
Edytowany: 16 listopada 2023 08:28
|
|
80 Dołączył: 2014-02-12 Wpisów: 211
Wysłane:
16 listopada 2023 08:36:54
przy kursie: 17,00 zł
Ok, wystarczy tych humorystycznych akcentów pudełkowych. Skończmy temat, proszę.
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
16 listopada 2023 12:53:36
przy kursie: 16,70 zł
Czy to zwalanie na marketing to nie jest za mało ? Czy to nie jest casus telltale games - gdzie po prostu graczom liniowe gry zwyczajnie się przejadły ? Pomimo wysokich ocen, były trudności z dokończeniem serii "the walking dead", Trudno oczekiwać, żeby temat walking dead był mniej "znany" niż twórczość Lema (w kontekście potencjalnego targetu u graczy, nie chodzi mi o fanów Pana Lema zasadniczo). Biorąc pod uwagę, że gry liniowe telltale docelowo przestały się zwracać, można założyć, że przy podobnego typu grze, niezależnie od poziomu immersji i jakości wykonania istnieje gigantyczne ryzyko, że gracze nie wykażą zainteresowania grą. Różni influencerzy dostali grę i to nie jest tak, że poziom oglądalności filmów o niezwyciężonym jest taki sam jak ich innych produkcji, po prostu mały odsetek subskrybentów w ogóle klika w wideo z niezwyciężonym - tutaj szukałbym przyczyn. Inna sprawa skąd się wzięła ta wishlista na 500k, zupełnie to nie odpowiada nie tyle sprzedanym kopiom, co w ogóle ilości osób szukających informacji o samej grze. Zupełnie to też zabija argument, że przejście gry można zobaczyć na YT, bo ok, 10tyś - 15 tyś graczy je sobie ogląda, to gdzie pozostałe 400k, które chciało grę niby kupić ?
|
|
5 Dołączył: 2012-12-19 Wpisów: 48
Wysłane:
16 listopada 2023 14:02:38
przy kursie: 16,70 zł
vladinho napisał(a): Inna sprawa skąd się wzięła ta wishlista na 500k, zupełnie to nie odpowiada nie tyle sprzedanym kopiom, co w ogóle ilości osób szukających informacji o samej grze. Zupełnie to też zabija argument, że przejście gry można zobaczyć na YT, bo ok, 10tyś - 15 tyś graczy je sobie ogląda, to gdzie pozostałe 400k, które chciało grę niby kupić ?
Coś chyba przegapiłem, skąd informacja o WL na 500k? ze steam https://steamdb.info/app/731040/ to nie wynika
|
|
PREMIUM
27 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-29 Wpisów: 95
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
16 listopada 2023 14:55:20
przy kursie: 16,70 zł
ok, z tego linka nie widzę jaka tam wartość jest - zakładam, że grubo mniejsza - oparłem się na wyliczeniach po lekturze tu na forum, więc pewnie pomyliłem z estymowaną wartością sprzedaży na podst. wishlisty = niepotrzebny wątek. Co faktycznie jeśli te wartości są zbliżone do 20k, to przy tej skali to rzeczywiście gracze mogą wybierać obejrzenie streama. Natomiast pozostałe argumenty - przede wszystkich zasięg/target odbiorców - nadal aktualne.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.