PARTNER SERWISU
jtmxhvdk
139 140 141 142 143
aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 16 czerwca 2015 21:05:20 przy kursie: 23,99 zł
Masz sporo racji, pytanie tylko czy codzienne analizowanie pewnej określonej liczby wykresów nie jest zbyt czasochłonne ? Nawet przy pewnym zautomatyzowaniu wymaga to sporych nakładów pracy. Dla kogoś kto inwestuje z doskoku (czytaj na codzień zajmuje się czymś innym) dużo prościej jest przez pewien czas przyglądnąć się kilku firmom o mocnych fundamentach, wybrać te które są najbardziej obiecujące i uczynić je koniami pociągowymi na 2, 3 lata.
W końcu statystyka jest nieubłagalna: to inwestowanie longeterm jest bardziej zyskowne niż krótkoterminowe spekulacje.
Co do 11 Bit: o istnieniu spółki wiedziałem ,ale kompletnie mnie nie interesowała, nie kojarzyłem jej produktów. Moja uwagę z polskiego game devu przyciągały jesienią zeszłego roku głownie CDR i CIG ( ta druga bynajmniej nie jako potencjalna inwestycja)
Natomiast nie przeszkodziło mi to w zauważeniu sukcesu premierowego This War of Mine w pamiętny weekend, skojarzeniu gry z polskim studiem. Dalej wystarczył już tylko rzut oka na kapitalizację spółki, oszacowanie zysków płynących ze Steam i GOG, a decyzja o natychmiastowym zakupie była z gatunku tych prostszych,

lesgs
38
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 907
Wysłane: 16 czerwca 2015 22:28:51 przy kursie: 23,99 zł
@aircanada

Nie uwzględniasz w swoim rozumowaniu faktu, że wykresy spółek mają charakter fraktalny. Oznacza to, że narzędzia AT służące do analizy i spekulacji krótkoterminowej sprawdzają się równie dobrze w inwestowaniu długoterminowym. Czyli: jeżeli przedstawiony zostanie tobie wykres np. świecowy bez oznaczenia skal, nie będziesz w stanie odróżnić, czy masz do czynienia z wykresem 5-minutowym świecowym jednej sesji, czy też słupki są np. świecami miesięcznymi w okresie np. 5-10 lat. Nawet przy inwestowaniu długoterminowym najczęściej "przesilenia" mają miejsce w charakterystycznych punktach cenowych danego waloru określonych przez AT. Poza tym, jeśli nawet chcesz tylko opierać się na AF, to powinieneś wykorzystywać AT przynajmniej do wejścia w trendzie przy lokalnych dołkach, które tym bardziej plasują się w charakterystycznych punktach cenowych. W ten sposób przy inwestycjach długoterminowych można sporo oszczędzić, czyli zakupić więcej akcji niż się planowało za tą samą cenę. To oczywiście nie jest żadna nauka, ale wynik działań podejmowanych w tym samym czasie przez wielu obserwatorów i uczestników rynku. Dlatego też AT jest odzwierciedleniem emocji mas. Jak wiadomo, masy nie zawsze mają rację, ale widać to dopiero w chwilach przełomowych dla rynku.

Jako inwestor AF jesteś raczej osamotniony, i to jest jedną z przyczyn dlaczego, jak celnie wskazał @Szutnik, dobrych analityków AF jest niewielu. Duża ich liczba produkuje się publicznie, wydając różnorodne rekomendacje, ale pamiętaj, że oni nigdy ci nie powiedzą kiedy wyjść z inwestycji, albo co zrobić, jak ich rekomendacja okaże się być chybiona (co się zdarza przeciętnie w 50% przypadków)

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 16 czerwca 2015 23:09:06 przy kursie: 23,99 zł
Jako że odbiegamy od wątku głównego, to na zakończenie...
lesgs: Nie uwzględniasz jednej rzeczy, mianowicie w jakiego typu spółki ja inwestuję. W przypadku podmiotów obecnych na rynku 10 i więcej lat analiza techniczna ma dużo większe pole do popisu niż w odniesieniu do spółek młodych, rozwijających się bardzo dynamicznie.
O ile umiejętność kupowania na korektach i zamykania pozycji w odpowiednim czasie są na pewno przydatne, to w przypadku, gdy kupuje się spółki na kilka lat (z potencjałem wzrostu rzędu 100% i więcej), takie 'wstrzelenie sie'' ma dużo mniejszą wagę.
Edytowany: 16 czerwca 2015 23:12


aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 17 czerwca 2015 00:07:36 przy kursie: 23,99 zł
Poniżej update mojej wyceny, po wprowadzeniu pewnych poprawek, najwazniejsze:
- Zysk średni liczony z trzech, a nie dwóch lat.
-wyższa sprzedaż W3 w drugim i trzecim roku przy bazie konsol rosnącej z 50 do 80 mln w tych latach
- większe przychody ze sprzedaży W1 i W2 w świetle najnowszych danych( około miliona sztuk w sumie W1 i W2 sprzedanych w 1.5 miesiaca na samym Steam).
- rozróżnienie obniżek cenowych na konsolach i PC.


kliknij, aby powiększyć

ulan07
0
Dołączył: 2012-01-28
Wpisów: 5
Wysłane: 17 czerwca 2015 08:54:25 przy kursie: 23,99 zł
Szutnik napisał(a):
@ ulan07

Zacznijmy od wstęgi Bollingera.
Nie bez przyczyny John Bollinger przyjął parametry (20;2). Ty zdaje się używasz (15;2), prawda?


Drogi kolego :) nie opieram swoich analiz na wstęgach Bollingera... nawet jednego zdania o nich nie napisałem :) Wstęgi Bollingera zapomniałem usunąć z wykresu :) a parametry jakie przyjąłem to (13;2). Nie mam przekonania do tego narzędzia technicznego... według mnie są mało przydatne i nie mają wartości prognostycznych.

Szutnik napisał(a):

W trochę dalszej przyszłości CDR powinien wyjść z tej konsolidacji dołem, robiąc ostatecznie coś zbliżonego do podwójnego szczytu z chwilą, gdy Zachód zacznie wchodzić w większe tarapaty (okolice sierpnia/września br)


Uformowanie podwójnego szczytu jest prawdopodobne. Prawdopodobnym jest również kontynuacja trendu wzrostowego. Inaczej być nie może :) albo wzrosty albo spadki. Pozwól, że pozostanę przy swojej analizie pozostając optymistą :)

Kod:
mod: forum, a szczególnie wątki spółek nie są miejscem na dyskutowanie emocjonalnych stanów poszczególnych osób, lecz na merytoryczną dyskusję o spółkach, opartą na faktach

Edytowany: 17 czerwca 2015 12:49

Szutnik
153
Dołączył: 2011-10-30
Wpisów: 1 886
Wysłane: 17 czerwca 2015 09:26:14 przy kursie: 23,70 zł
@ ulan07

Cytat:
Wstęgi Bollingera zapomniałem usunąć z wykresu :) a parametry jakie przyjąłem to (13;2). Nie mam przekonania do tego narzędzia technicznego... według mnie są mało przydatne i nie mają wartości prognostycznych.


Pozwolisz, że się nie zgodzę?Angel
Ma wartość i to sporą, pozwalając wyczuć, czy zbliża się okres zmniejszonej czy zwiększonej zmienności ( a więc czy zbliża się konsolidacja czy nadal jesteśmy w ruchu kierunkowym, zwanym trendem) nie doceniasz tego narzędzia, ale może kiedyś to zauważyszAngel

"Kupuj akcje, ilekroć zobaczysz na wykresie Wiewiórkę, siedzącą na ramieniu Clowna. To się nazywa Analiza Techniczna" - Dilbert (Scott Adams) :-)

Greenthumb
0
Dołączył: 2014-12-16
Wpisów: 162
Wysłane: 18 czerwca 2015 18:33:26 przy kursie: 24,10 zł
Ranking sprzedaży gier w Europie (z 13 krajów) w okresie styczeń-maj 2015. Oczywiście wersje fizyczne.
W3 po niespełna 2 tygodniach sprzedaży pokonał m.in. Dying Light i FC4.

www.gamereactor.de/News/247734...

ImP
ImP
0
Dołączył: 2014-08-29
Wpisów: 70
Wysłane: 22 czerwca 2015 08:59:31 przy kursie: 23,70 zł
Aktualna srednia pierwszej dziesiatki na GOGu: 31.2eur. Caly czas wysoko. W porownaniu do Steama brakuje tytulow AAA. Tylko ktory z wielkich zdecyduje sie na DRMfree?

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 23 czerwca 2015 07:02:24 przy kursie: 23,88 zł
Najnowszy skan pokazuje już 665 tys. kopii na Steam. Razem z W1 i W2 wychodzi około 19 mln zł przychodu z wyprzedaży Valve.
Przy zachowaniu proporcji sprzedażowych z dwóch pierwszych tygodni otrzymujemy w przybliżeniu 150 mln zł przychodu z wersji PC w miesiąc.
Edytowany: 23 czerwca 2015 07:26

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 25 czerwca 2015 09:37:00 przy kursie: 24,50 zł
Omówienie sprawozdania i sytuacji finansowej Grupy CD Project SA po 1 kw. 2015 r.

Z pewnością inwestorzy odliczają dni do raportu za drugi kwartał, gdzie spółka zaprezentuje bardzo wysokie zyski. Tym niemniej poniższe omówienie być może pozwoli nieco bardziej sprecyzować oczekiwania co do wyników i spróbować własnoręcznie wycenić spółkę.

CD Projekt działa w dwóch segmentach rynku elektronicznej rozrywki. Jest producentem gier video, a także posiada serwis ich dystrybucji cyfrowej (gog.com). Do niedawna w strukturze grupy był także obecny cdp.pl, czyli podmiot odpowiedzialny za działalność wydawniczą, ale na skutek wykupu menadżerskiego CDR traktuje tę aktywność jako zaniechaną. Dla wyników i giełdowej wyceny najważniejsza jest pierwsza aktywność, choć wpływu drugiej nie należy lekceważyć.

Wszyscy ekscytujemy się liczbą 4 mln osób, które nabyły trzecią część Wiedźmina w ciągu pierwszych dwóch tygodni sprzedaży, ale trzeba pamiętać o tym, że sprzedaż bezpośrednia do użytkownika końcowego i związany z nią przychód to tylko mała część obrotów realizowana przez własny serwis gog.com. Większość przychodów pochodzi od sprzedaży do dystrybutorów, którzy nabywają od spółki licencję. Licencja ta dla sprzedaży pudełkowej najprawdopodobniej zawiera opłatę stałą plus procent od sprzedanej kopii, w związku z czym liczba wykazanych egzemplarzy w przychodach pierwszego kwartału będzie prawdopodobnie wyższa niż sprzedaż do użytkownika końcowego.

Przy kalkulacji przyszłych przychodów nie można zapomnieć o tym, że cena pułkowa objęta jest marżą sprzedawcy, dystrybutora i w końcu VAT-em. Z ceny sklepowej 200 zł, do spółki trafi jedynie około 40 proc.(To oczywiście bardzo orientacyjne przybliżenie ze względu na różne stawki podatku w różnych krajach i indywidualne negocjowane umowy z dystrybutorami). Nieco lepiej relacja ta wygląda dla dystrybucji cyfrowej, z której można liczyć około 55 proc. wpływów od ceny sklepowej. Oczywiście także spore wpływy spółka otrzymuje z własnego kanału dystrybucji cyfrowej, w którym mamy tylko VAT, ale jest to kanał zdecydowanie najmniejszy, bo ograniczony do rynku PC.
Spółka poinformowała, że umowy z dystrybutorami obejmują także częściowe rozliczenie za marketing, przez co wskazane uzyski od ceny sklepowej będą prawdopodobnie niższe.

Warto by wiedzieć, jak sprzedaż rozłoży się między kwartałami. Tak się szczęśliwie składa, że druga część Wiedźmina miała zbliżoną datę premiery do Dzikiego Gonu, w związku z czym możemy czynić jakieś szacunki rozkładu. Na poniższym wykresie zamieściłem część danych finansowych segmentu produkcji gier.


kliknij, aby powiększyć


Okazuje się, że w trzecim kwartale możemy liczyć na około 30 proc. sprzedaży za drugi kwartał, natomiast w czwartym na 2/3. Przy założeniu, że CD projekt po okresie dwóch tygodni do końca kwartału sprzedał jeszcze około miliona sztuk otrzymamy szacowany wynik tego roku w okolicy 10 mln kopii. W kolejnym całym roku gra powinna się sprzedać z podobną liczbą kopii, co w kwartale premierowym.

Ważnym elementem będzie rozliczenie kosztów pisania gry. Spółka stosuje unikatowy model – koszty rozliczane są proporcjonalnie do przychodów ze sprzedaży. Niby nic w tym zaskakującego, ot spełnienie zasady memoriałowej, ale oznacza że koszt jednostkowy jest szacowany na podstawie oczekiwanej liczby sprzedanych sztuk. Model został wprowadzony przy okazji wydania drugiej części przygód Geralta z Rivii na Xboxa i będzie stosowany także do części trzeciej. Spółka kapitalizuje koszty pisania gier na zapasie w produkcji w toku, natomiast po zakończeniu przenosi koszt do produktów gotowych i potem rozlicza wraz z postępującą liczbą sprzedanych kopii.


kliknij, aby powiększyć


Proszę zwrócić uwagę, że pełne rozliczenie wersji Xbox-owej nastąpiło dopiero w 12 kwartale, a więc po upływie trzech lat. Jednocześnie zwraca uwagę stan produkcji w toku. Na koniec 1 kwartału Wiedźmin 3 cały czas wisiał jeszcze w produkcji w toku, a więc formalnie nie był jeszcze zakończony. Być może spółka nie chciała ujawnić finalnych kosztów pisania, bo budżet został mocno przekroczony. Pierwotnie spółka zakładała koszt w okolicy 45 mln zł, ale w momencie przekładania kolejnych dat premiery stało się jasne, że jest to wynik nie do utrzymania. Na koniec 1 kwartału stan produkcji w toku wynosił prawie 100 mln zł, ale skapitalizowane tam były prawdopodobnie prócz Wiedmina jeszcze koszty poniesione na pisanie Cyberpunka i dwa dodatki DLC. Patrząc na okresy produkcji poszczególnych tytułów i informacje ze spółki można szacować, że udział kosztów drugiego tytułu studia nie przekracza 30 proc. w zapasach. W ostatnim czasie koszty przyrastały w tempie ca 10 mln zł kwartalnie, czyli dwukrotnie szybciej niż jeszcze w roku 2013. Zmiana prawdopodobnie związana jest z otworzeniem nowego studia w Krakowie.

Wróćmy jeszcze na chwilę do pierwszego wykresu. Jak wspomniałem wyżej, można szacować, że w kolejnym roku po roku premiery przychody wyniosą mniej więcej tyle, co w obecnie trwającym kwartale. Jednocześnie należy zauważyć, że generowane przez segment zyski są już wtedy śladowe – łączna ich suma nie przekracza 2/3 zysku za trzeci, najgorszy kwartał w roku premierowym. Ma to oczywiście związek ze starzeniem się tytułu i obniżkami cen.

Rentowność brutto na sprzedaży segmentu produkcji gier w początkowym okresie wynosiła około 70 proc. i prawdopodobnie podobna będzie także dla kolejnej części Wiedźmina. Od 3 kwartału 2014 r. mamy wyraźną obniżkę marżowości, co związane jest z rozliczeniem sprzedaży elementów zawartości pudełek do dystrybutorów. Spółka jako globalny wydawca wzięła na siebie produkcję figurek itd. Wspomnianą sprzedaż rozliczono prawie po kosztach, co obniżyło rentowność segmentu. Skok w przychodach od drugiego kwartału 2014 r. można wiązać z premierami dwóch tytułów na urządzenia mobilne (Witcher – adventure game w IV kwartale i Wicher Battle Arena w I kwartale tego roku) oraz sprzedażą drugiej części Wiedźmina na system operacyjny Linux. Sprzedaż segmentu była także wspomagana komiksami i innymi gadżetami.

Wynik operacyjny segmentu za 2014 r. jest na minusie, głównie za sprawą stopniowego zwiększania wydatków reklamowych - od drugiego kwartału 2014 roku widzimy wyraźne przyspieszenie w kosztach sprzedaży. Można szacować, że do końca pierwszego kwartału nakłady na marketing W3 wyniosły już minimum 10 mln zł i o tyle mniej kosztów zobaczymy w kolejnych kwartałach, oczywiście przy założeniu, że budżet marketingowy gry nie został przekroczony.

Spółka poinformowała, że trzyletnie nakłady na produkcję Wiedźmina zwróciły się już w dniu premiery. Dla osób śledzących wyniki spółki i znających się trochę na rachunkowości nie było to żadnym zaskoczeniem. Produkcja gry w dużej mierze była finansowana przez dystrybutorów. Na koniec 1 kwartału w pasywach spółki widać prawie 72 mln zł innych zobowiązań, gdzie księgowane są zaliczki na poczet tantiem. Ta wartość prawdopodobnie zostanie rozliczona, jako przychód od razu w pierwszym dniu sprzedaży. Dodatkowo w rozliczeniach międzyokresowych mamy prawie 6 mln zł. Są to głównie preordery z Gog’a. Tak więc przychód spółki jeszcze przed ogłoszeniem wyników sprzedaży można szacować było szacować na 78 mln zł, co prawdopodobnie już pokrywa koszty produkcyjne.

Drugi segment spółki, czyli dystrybucja cyfrowa rozwijał się w dużym tempie do 2013 r., w którego ostatnim kwartale coś się zacięło i przychody przestały wzrastać. Pierwsze 3 kwartały 2014 r. także dynamiką nie powalały, a dodatkowo mocno zaczęły rosnąć koszty. Marża brutto utrzymuje się co prawda na zbliżonym poziomie, ale dynamiczny wzrost zaliczyły koszty sprzedaży, przez co rentowność operacyjna spadła do poziomu 10-12 proc. w porównaniu do notowanych około 20 proc. w roku 2012.

Prawdopodobnie dotychczasowa formuła Gog’a się wyczerpała (brak wzrostu przychodów), w związku z czym spółka zdecydowała się rozszerzyć działalność na nowe tytuły i wprowadzić dodatkowo obsługę funkcji sieciowych. Dodatkowo rozwijała katalog produktów i zaczęła tworzyć lokalne wersje językowe. Wszystkie te działania prawdopodobnie w znaczącym stopniu obciążyły wynik segmentu.


kliknij, aby powiększyć


W ciągu ostatniego roku Gog.com wygenerował prawie 80 mln zł sprzedaży i wynik operacyjny w kwocie niecałych 10 mln zł. Jeśli spółka powróci do starej rentowności, co nie jest niemożliwe przy ustabilizowaniu kosztów rozwojowych, to można szacować wartość dochodową Goga na około 160-200 mln zł, czyli nawet 8 proc. kapitalizacji.

Można zatem powiedzieć, że na Wiedźmina przypada wypracowanie zysków, które usprawiedliwiłyby wycenę spółki w kwocie 2 mld zł. Przy założeniu 10 proc. kosztu kapitału i powtarzalności wyników dałoby to oczekiwany przez rynek zysk netto w kwicie 600 mln zł w ciągu 3 lat - tyle trwa cykl produkcyjny. Czy spółce uda się tyle zarobić? Na to pytanie każdy musi odpowiedzieć sam, ale mam nadzieję, że powyższe omówienie ułatwi wyrobienie opinii.


>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Edytowany: 25 czerwca 2015 17:20


druop22
0
Dołączył: 2012-01-23
Wpisów: 2
Wysłane: 25 czerwca 2015 09:50:34 przy kursie: 24,50 zł
na steamspy jest 672tys. posiadaczy, na GoG pewno z 800tys. sądząc po tym jak chwalili się liczbą graczy na GoG Galaxy.. plus pozostałe portale to pewno z 1.5mln sztuk w sprzedaży cyfrowej do teraz. Sam GoG przy 800tys. sztuk po 39,99e to masz przychód 31.992.000,00euro (minus vat/sales tax).
Niech mają 25$ przychodu na sztuce z reszty portali to masz 17.500.000,00$ (minus sales tax).
Także te 150mln PLN przychodu jak najbardziej realne tylko z cyfrówki.. Teraz gdyby tylko wiedzieć jak ta sprzedaż ma się do całości można by oszacować cały dotychczasowy przychód.

Greenthumb
0
Dołączył: 2014-12-16
Wpisów: 162
Wysłane: 25 czerwca 2015 10:00:00 przy kursie: 24,50 zł
@Anty

dzięki za analizę. Mam tylko jedno pytanie, bo stwierdziłeś,że:
Cytat:
dałoby to oczekiwany przez rynek zysk netto w kwicie 600 mln zł w ciągu 3 lat-tyle trwa cykl produkcyjny

Skąd założenie, że cykl się nie zmieni? Owszem tak było dotychczas, ale czy biorą pod uwagę różne czynniki nie widzisz możliwości jego skrócenia?

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 25 czerwca 2015 10:23:49 przy kursie: 24,50 zł
aircanada15 napisał(a):
Najnowszy skan pokazuje już 665 tys. kopii na Steam. Razem z W1 i W2 wychodzi około 19 mln zł przychodu z wyprzedaży Valve.
Przy zachowaniu proporcji sprzedażowych z dwóch pierwszych tygodni otrzymujemy w przybliżeniu 150 mln zł przychodu z wersji PC w miesiąc.

Chyba coś źle liczysz bo ja by nie patrzył to przychody z W3 z tej ilości nie przekraczają 100mln do tego można dodać 10-15 mln ze starych wersji. Pewnie coś do tego dorzucą DLC ale szacowałbym to na 10-15 mln. Więc maksymalny przychód dla cyfrówek to 125-130mln. Chciałbym podkreślić, że to jest już więcej niż połowa przychodu z tego źródła, bo ci którzy mieli kupić zaraz po premierze już kupili. Większość pozostałych kupi na promocjach i wyprzedażach czyli za mniejszą cenę jednostkową. Odejmując od tego koszty dystrybucji, produkcji i marketingu to spółka tak na prawdę zarobiła tyle co dostała zaliczek i zgarnęła z GOG. 600mln zysku w 3 lata na razie nie mieści mi się w głowie jak mogą tyle zarobić - ale rynek potrafi zadziwić i kto wie. Na dzień dzisiejszy jednak nie widzę takiego potencjału w Wieśku (choć przekroczył moje oczekiwania) może kolejna produkcja powtórzy sukces ale do tego jeszcze dużo wody musi upłynąć.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 25 czerwca 2015 10:32:25 przy kursie: 24,50 zł
W zasadzie to się zmienił, bo w1-2007 w2-2011 w3-2015, a więc 4 lata. Założenie 3 lat wynika z założonego przeze mnie budzetu-100 mln zl. Ostatnio spółka pokazuje 10 mln wzrostu zapasów kwartalnie, a więc daje to 10 kwartałów pracy nad tytułem, ale tylko nad jednym. Tak nie było w przypadku ani w2 ani w3, wiemy ze będą DLC. Uwzględniając te fakty wyjdzie pewnie około 6-8 mln kwartalnie na CP. Czyli po uwzględnieniu juz poniesionych kosztów jeszcze 10 kwartałów lekko licząc.

Greenthumb
0
Dołączył: 2014-12-16
Wpisów: 162
Wysłane: 25 czerwca 2015 11:17:30 przy kursie: 24,50 zł
Cytat:
Założenie 3 lat wynika z założonego przeze mnie budzetu-100 mln zl.


Pytanie czy muszą powtórzyć ten cykl uwzględniając takie czynniki jak:
- duży zapas gotówki (zwiększenie zatrudnienia lub/i lepsze narzędzia pracy, wyższe wynagrodzenia - szybsze uzupełnianie kadry lepszymi programistami, generalnie większa elastyczność)
- potencjał kadrowy już przeszkolonych programistów znających Redengine od podszewki (bo przecież do W3 musieli zatrudnić ponad 100 osób, co musiało pochłonąć sporo czasu na rekrutację, szkolenia itd.)
- znajomość ograniczeń technicznych konsol (czego nie wiedzieli do pewnego momentu przed W3), a co za tym idzie szybszy proces decyzyjny, mniej eksperymentów - czy umieścić jakiś "ficzer" czy nie itd.
- marka (renoma) - awans do pierwszej ligi deweloperów, co znacznie ułatwia promocję i generowanie "hypu" na gry,
- uporządkowanie struktury grupy - pozbycie się nierentownego segmentu dystrybucji CDP.PL,
- potencjał studia w Krakowie,
- doświadczenie, doświadczenie, doświadczenie... na wszystkich polach od produkcji po marketing,
- nie wiadomo jak bardzo zaawansowany jest stan prac na CP, ale np. Damian Monnier (Senior gameplay designer)w jednym z wywiadów jeszcze przed premierą w3 powiedział, że już chwilę pracował nad CP, więc wydaję się, że przynajmniej etap koncepcyjny jest w fazie zaawansowanej, skoro angażują się już ludzie od mechaniki gry.

No pewnie masa innych rzeczy, których nie wymieniłem, a które mogą (choć nie muszą) wpłynąć na czas do kolejnej premiery.

druop22
0
Dołączył: 2012-01-23
Wpisów: 2
Wysłane: 25 czerwca 2015 13:43:46 przy kursie: 24,50 zł
dodaj do tego gotowy silnik gry z W3 - nie po to robi się takie coś aby wykorzystać tylko raz ale wielokrotnie, lub nawet licencjonować i sprzedawać innym.
Gra działa świetnie na PC, i next geny Xbox i PS, także mniemam że technologię mają opanowaną już.

chimpo
32
Dołączył: 2012-09-24
Wpisów: 590
Wysłane: 25 czerwca 2015 16:23:19 przy kursie: 24,50 zł
Silnik gry to jest ciągła praca nad poprawą osiągów i możliwości. Na pewno REDEngine przejdzie sporo poprawek po doświadczeniach z Wiedźmina 3.

hellborg
0
Dołączył: 2013-10-14
Wpisów: 17
Wysłane: 25 czerwca 2015 16:37:54 przy kursie: 24,50 zł
Na CDP trzeba patrzeć jak na firmę i zasięgu globalnym. Wycena C/Z w PLN nijak ma się do rzeczywistości. Czas z tym skończyć i patrzeć na firmę przy wycenie w $$$

faraquet
19
Dołączył: 2010-09-14
Wpisów: 130
Wysłane: 25 czerwca 2015 16:44:08 przy kursie: 24,50 zł
Cytat:
Na CDP trzeba patrzeć jak na firmę i zasięgu globalnym. Wycena C/Z w PLN nijak ma się do rzeczywistości. Czas z tym skończyć i patrzeć na firmę przy wycenie w $$$


Hmm no ciekawe. a powiedz jeszcze o jaką wartość będzie się różnił wskaźnik C/Z liczony w PLN od tego w $?

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 25 czerwca 2015 17:02:07 przy kursie: 24,50 zł
@hellborg
dokładnie, to skandal, trzeba z tym skończyć. Ja zrobię pierwszy krok!
Już patrzę na stronę NBP - mam, kurs USD 3,7305. Biorę dzisiejsze zamknięcie CDP (24,50 zł).
1 akcja = 6,56 USD
uff.. już lepiej hello1
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




139 140 141 142 143

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,328 sek.

yqlthvxw
olnkohtn
eobtscfr
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
dqkzwtdb
mmpbccgy
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat