PARTNER SERWISU
funbjkar
43 44 45 46 47
Pink_Floyd
0
Dołączył: 2009-10-22
Wpisów: 135
Wysłane: 23 kwietnia 2021 17:45:06 przy kursie: 16,26 zł
Warszawa, 23.04.2021 (ISBnews) - X-Trade Brokers (XTB) odnotował wstępnie 89,05 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2021 r. wobec 175,97 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 99,8 mln zł wobec 234,14 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody z działalności operacyjnej razem sięgnęły 186,7 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 306,66 mln zł rok wcześniej.

"W I kw. 2021 r. XTB wypracowało 89,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 40,2 mln zł zysku kwartał wcześniej. To wzrost o 48,9 mln zł. Skonsolidowane przychody wyniosły 186,7 mln zł (IV kw. 2020: 140 mln zł), a koszty działalności operacyjnej 86,9 mln zł (IV kw. 2020: 83,6 mln zł). W okresie grupa pozyskała rekordową liczbę nowych klientów, tj. 67 231 co oznacza wzrost o 75% k/k"

https://stooq.pl/n/?f=1417944
Edytowany: 23 kwietnia 2021 17:45

pytek21
12
Dołączył: 2018-03-28
Wpisów: 226
Wysłane: 23 kwietnia 2021 17:49:27 przy kursie: 16,26 zł
Trigon nieźle trafił, 185mln przychodu prognozował na podstawie plus500 a w rzeczywistości jest 186,7mln.
Szacun.
W sumie wolałbym żeby przebili I kw 2020 ale faktycznie przeliczyłem się.
I tak wynik mega --> zysk netto o 120% lepszy (kw/kw).
Tak dalej XTB Dancing

Ciekawe czy Plus500 będzie nowym wzorcem dla XTB? Think idą równo
Edytowany: 23 kwietnia 2021 17:51

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 23 kwietnia 2021 18:10:39 przy kursie: 16,26 zł
W Q4 na zysk wpłynęły znacząco premie, a z czego wynikają relatywnie wysokie koszta w tym kwartale?
Przy tym poziomie przychodów wydaje się, że EBITDA powinna jednak wynosić tyle ile prognozował Trigon, czyli okolice 115 mln. Wynik jest zacny, ale łyżka dziegciu się znalazła.
Moderator:
...

Edytowany: 23 kwietnia 2021 19:21


randomdziad
27
Dołączył: 2020-12-23
Wpisów: 108
Wysłane: 23 kwietnia 2021 18:18:03 przy kursie: 16,26 zł
wyniki moim zdaniem swietne, przy obecnej wycenie spolki to mogli by tyle zarabiac rocznie i dalej c/z kolo 20... pod warunkiem ze to stabilny zysk :)
widac ze jednak baza klientow procentuje i spolka wie co robi chociaz na pewno zmiennosc w Q1 troche pomagala (jak widac nie ma co sluchac niektorych medrcow ktorzy mowia ze XTB zarobi tylko na dlugim ruchu w jedna strone).
Moze w koncu zmieni sie troche sentyment do Xtb i przestanie to byc jedna ze spolek covidowych bo naprawde persepktywy do wzrostu biznesu sa tutaj spore

hukers
77
Dołączył: 2010-08-04
Wpisów: 329
Wysłane: 23 kwietnia 2021 18:56:52 przy kursie: 16,26 zł
Wyniki fajne. Ogromny plus za "szczelność" spółki. Ostatnie dni to ciagle osuwanko, a tutaj pyk piekny wynik znienacka. :)

absmak
49
Dołączył: 2020-06-17
Wpisów: 243
Wysłane: 23 kwietnia 2021 19:09:17 przy kursie: 16,26 zł
Moderatorzy zapewne dostrzega dwa fragmenty do wycięcia z dwóch wpisów powyżej, ad personam.

Wyniki bardzo dobre, oby tak dalej, zawsze trzymam kciuki za polskie firmy, które konkurują czymś innym niż niższym kosztem roboczogodziny przy oknach czy meblach, co dotyczy mniej więcej 95% firm.

Liczba klientów zrobiła swoje i jak się okazało nie wszyscy weszli w darmowe zakupy akcji.

randomdziad
27
Dołączył: 2020-12-23
Wpisów: 108
Wysłane: 23 kwietnia 2021 20:03:40 przy kursie: 16,26 zł
Kolega chyba raczy zartowac, jest spora roznica miedzy ad personam a po prostu krytyka z ktora nalezy sie liczyc jezeli sie wypowiada publicznie i stawia twierdzenia takie ze broker zarabia jedynie na dlugim kierunku w jedna strone. Bo smiem twierdzic ze liczy sie po prostu zmiennosc ktora podbija wolumen transakcji ale chetnie przyjme argumenty udowadniajace ze sie myle :).
Edytowany: 23 kwietnia 2021 20:04

glorjanek
17
Dołączył: 2018-11-20
Wpisów: 83
Wysłane: 23 kwietnia 2021 20:28:07 przy kursie: 16,26 zł
Cieszy dynamiczny rozwój spółki, pytanie gdzie te wyniki są w stanie zaprowadzić kurs. Czy 68,4 mln zysku w wakacyjnym i dość płaskim Q3 2020 nie było równie dobrym wynikiem?
Edytowany: 23 kwietnia 2021 20:28

orb1033
6
Dołączył: 2011-06-27
Wpisów: 41
Wysłane: 23 kwietnia 2021 21:47:13 przy kursie: 16,26 zł
Trochę tylko martwi mnie niski współczynnik kapitałowy. Czy nie będzie to przeszkodą dla wypłaty dywidendy w przyszłym roku?

absmak
49
Dołączył: 2020-06-17
Wpisów: 243
Wysłane: 23 kwietnia 2021 22:04:25 przy kursie: 16,26 zł
randomdziad napisał(a):
Kolega chyba raczy zartowac, jest spora roznica miedzy ad personam a po prostu krytyka z ktora nalezy sie liczyc jezeli sie wypowiada publicznie i stawia twierdzenia takie ze broker zarabia jedynie na dlugim kierunku w jedna strone. Bo smiem twierdzic ze liczy sie po prostu zmiennosc ktora podbija wolumen transakcji ale chetnie przyjme argumenty udowadniajace ze sie myle :).


Przecież właśnie ow dynamiczny, jednostajny kierunek w 1q 2020 Omar określił zmiennością :) W 2q były ciągle jazdy gora dół, a wynik był już znacznie gorszy.


Avocado
26
Dołączył: 2013-06-23
Wpisów: 483
Wysłane: 23 kwietnia 2021 23:39:52 przy kursie: 16,26 zł
przez moment balem sie, ze za bardzo zaszaleli z Mourinho, ale jednak efekt jest:
Cytat:
kolejny rekord (..) 67 231 nowych klientów wobec 38 413 kwartał wcześniej, (..) rekordowa była także liczba aktywnych klientów (..) z 72 346 do 103 425


co tez przeklada sie na realne pieniadze:
Cytat:
89,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 40,2 mln zł zysku kwartał wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 186,7 mln zł (IV kw. 2020: 140 mln zł)


fajny byloby wreszcie zobaczyc Polski brand na poziomie swiatowym w finansach - taki PL500 lub PLSaxo - do tego bez garba ukladow politycznych.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 25 kwietnia 2021 21:32:04 przy kursie: 16,26 zł
Be like Jose – omówienie wstępnych wyników XTB po I kw. 2021 r.

Trzeba przyznać, że spółka pokazała bardzo dobre wyniki, lepsze niż można było się spodziewać na podstawie początku tego kwartału, który został ujawniony przy okazji wyników za IV kw. Intencją spółki jest pozyskanie 120 tys. klientów w całym 2021 r., co oznacza średnio-kwartalnie ok. 30 tys. nowych rachunków. Styczeń rozpoczął się z przytupem – pozyskano 21,8 tys. osób. Jasnym było, że oczekiwane 30 tys. klientów zostanie przekroczone, ale kwestią zagadkową pozostawało jak bardzo

W raporcie rocznym spółka poinformowała, że w lutym przybyło 23,5 tys. nowych klientów, a teraz zagadka się rozwiązała – w całym pierwszym kwartale pozyskano 67,2 tys. Kwiecień co prawda zapowiada się nieco gorzej, ale i tak powyżej celu. Do 20 dnia miesiąca pozyskano 10,6 tys. osób, co implikuje miesięczny wynik na poziomie prawie 16 tys. osób. W tym tempie w II kw. pozyskano by 48 tys. nowych klientów zamiast wymienionych jako cel 30 tys. Spółka wciąż przyspiesza.

Liczba nowych klientów nie jest jednak największym zaskoczeniem. Jest nim koszt ich pozyskania. Okazuje się, że w I kw. br. średnio za każdego nowego klienta spółka zapłaciła 492 zł, w porównaniu do 802 kwartał wcześniej i 764 zł przed rokiem. Spadek kw/kw wyniósł zatem 39 proc.


kliknij, aby powiększyć


Wygląda na to, że zaistniały bardzo korzystne uwarunkowania rynkowe dla taniej akwizycji użytkowników. Z raportu wstępnego plus500 wynika, że pozyskał on o 78 proc. więcej klientów niż kwartał wcześniej (75 proc. w przypadku XTB) i zapłacił za jednego o 48 proc. mniej niż w poprzednim kwartale (39 proc. mniej w przypadku XTB). Czy to trwała zmiana, czy tylko chwilowy efekt niestety nie potrafię odpowiedzieć, ale jasnym jest, że to tanie pozyskanie nowych klientów pozwoliło zbudować wynik.

Żeby jednak nie było za różowo to wzrósł w XTB współczynnik odpływu klientów. W I kw. spółka straciła 50 proc. klientów, którzy wykazywali aktywność w poprzednim kwartale. Tak dużego churnu w XTB jeszcze nie było. Kwartał wcześniej współczynnik odpływu wyniósł 41 proc., natomiast w I kw. 2020 r. 23 proc. Być może to klienci akcyjni, którzy spróbowali swoich sił na rynkach lewarowanych i doznali strat.


kliknij, aby powiększyć


Drugim zaskoczeniem jest zrealizowany obrót w lotach, który wyniósł w I kw. br. 1115 tys. i był o 39 proc. wyższy r/r, przy liczbie aktywnych klientów wyższej o 43 proc. Średni obrót na klienta w lotach wyniósł 10,8 w porównaniu do 11,1 kwartał wcześniej. To zaskakująco dobry wynik biorąc pod uwagę, że w poprzednim kwartale spółka kusiła przede wszystkim inwestorów akcyjnych. Wygląda na to, że znaczna część pozyskanych w tym kwartale klientów faktycznie zaczęła grać na kalorycznych instrumentach jak CFD (ang. Contract for Difference, kontrakt na różnice kursowe).

Uwarunkowania (zmienność) na rynkach finansowych nie były wybitnie korzystne. Średni przychód na lota wyniósł 167 zł, w porównaniu do 175 zł kwartał wcześniej i obłędnych 391 zł w I kw. 2020 r. Uzyskany rezultat wpisuje się w historyczną rentowność i spadkiem rentowności r/r nie należy się przejmować, gdyż była to aberracja spowodowana pandemią koronawirusa.


kliknij, aby powiększyć


Bardzo wysoka liczba aktywnych klientów, nie okupiona istotnym spadkiem średniego wolumenu, przy średniej zmienności rynkowej dały przychód na poziomie 186,7 mln zł. To co prawda o 119 mln zł, czyli 39 proc. mniej r/r, ale jak wspomniałem wcześniej warunki takie jakie miały miejsce przed rokiem zdarzają się raz na wiele lat. Znacznie ważniejszy jest fakt, że przychody wzrosły o 46,6 mln zł (33 proc.) w relacji do poprzedniego kwartału.

Większość przychodów przypadła na towary, więc struktura sprzedaży była analogiczna jak przed rokiem i znacząco odmienna od raportowanej kwartał wcześniej, kiedy dominowały kontrakty na indeksy. Na obrocie towarami spółka zarobiła o 369 proc. więcej niż 3 miesiące wcześniej, natomiast obrót CFD na indeksy zmniejszył się o 25 proc. Jeszcze mocniej tąpnęły waluty, ale w ostatnich okresach to kategoria, która wyraźnie odstaje od dwóch wspomnianych wcześniej.


kliknij, aby powiększyć


Wysokich zysków na towarach trzeba szukać na najbardziej popularnych instrumentach z tej kategorii czyli złocie, srebrze, czy ropie. Wydaje się, że to zmienność na pierwszym z surowców przyciągnęła inwestorów i pozwoliła zarobić spółce.


kliknij, aby powiększyć


Do tej pory spółka nie ujawniała jaka część jej przychodów pochodzi ze spreadów, jaka z prowizji, a jaka z demonizowanego market makingu, czy punktów swapowych. Oczywiście w komunikacie o wstępnych wynikach takiej informacji także nie ma, ale ukazała się ona w raporcie rocznym. W całym 2020 r. przychody z tytułu market makingu stanowiły zaledwie 30 proc. Podstawowym generatorem przychodów są za to spready – 50 proc.


kliknij, aby powiększyć


Kończąc już wątek sprzedażowo-operacyjny chciałbym przedstawić udział poszczególnych rynków w przychodach. Normalnie to mało istotna informacja, bo z punktu widzenia inwestora złotówka zarobiona w Niemczech ma taką samą wartość jak w Burkina Faso. Rzut oka na segmentację geograficzną może pozwolić jednak wyciągnąć pewne wnioski niekoniecznie związane ze sprzedażą.

Jak widać poniżej znacząco wzrosły przychody z krajów regionu Europy Środkowo-Wschodniej poza rynkiem polskim. Być może ten czynnik miał związek z obniżką kosztów pozyskania klienta, choć w tym miejscu bardziej spekuluję niż mam wiedzę.


kliknij, aby powiększyć


Po stronie kosztów nie zaszły jakieś dramatyczne zmiany. Wynagrodzenia wzrosły kw/kw o 10 proc., ale przy takim wzroście przychodów jasnym jest, że musiały wzrosnąć premie. Na podstawie wszystkich danych od początku 2017 r. można powiedzieć, że stałe obciążenie wynosi 15 mln zł + premia wynosząca 7,6 proc. przychodów. Niestety ostatnie dwa kwartały trochę odstają od historycznej linii regresji. Na podstawie danych tylko za ostatnie 3 kwartały mamy raczej 19 mln zł plus 6,3 proc. premii. W sumie wzrost kosztów pracowniczych w backoffice nie może dziwić.

Koszty marketingu wzrosły jedynie o 7 proc. natomiast wszystkie pozostałe koszty operacyjne obniżyły się nawet o 6 proc. Jak wiadomo w ostatnim kwartale roku, mamy dokładne badanie sprawozdania przez biegłego i inne koszty operacyjne. Można powiedzieć, że jedynym zaskoczeniem jest taki wzrost użytkowników przy relatywnie bardzo niskim koszcie marketingu.


kliknij, aby powiększyć


W konsekwencji spółka pokazała zysk na poziomie prawie 100 mln zł, czyli o 43 mln zł (75 proc.) więcej niż kwartał wcześniej.


kliknij, aby powiększyć


Wyniki bez wątpienia są bardzo dobre, ale pozostaje podstawowe pytanie czy na bazie tak niskich kosztów pozyskania klienta można aproksymować wyniki w kolejnych kwartałach. Ja takiej pewności niestety nie posiadam, więc tym razem nie odważę się podjąć projekcji. To się może zmienić po konferencji zarządu, albo po pełnym raporcie za I kw., gdzie być może zarząd wyjaśni tę kwestię.

Niestety już w pierwszym kwartale roku okazało się, że dywidenda za 2021 r. może być ograniczona do 75 proc. jednostkowego zysku netto. Na koniec I kw. łączny współczynnik kapitałowy wyniósł 9,9 proc. wobec wymaganych 14 proc. przez KNF. Przyznam jednak, że mam pewne wątpliwości, czy spółka go faktycznie dobrze liczy. Proszę zauważyć, że zgodnie ze wstępnymi danymi za rok 2020 współczynnik ten miał wynieść 14,8 proc. natomiast w finalnym raporcie rocznym widnieje poziom 19,9 proc., a z uwzględnieniem bufora 17,1 proc. Konserwatywnie zakładając należy jednak przyjąć, że o ile spółka osiągnie ten wskaźnik na koniec roku wyższy niż 14 proc. będzie mogła wypłacić do 75 proc. zysku netto.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 26 kwietnia 2021 13:20

longterm
27
Dołączył: 2010-11-09
Wpisów: 176
Wysłane: 26 kwietnia 2021 10:04:21 przy kursie: 18,18 zł
dzieki anty_teresa ;)

wspomnialbym jeszcze ze tym razem spolka w kategorii akcje/etf wyszla na zero, w poprzednim kwartale pare mln "ucieklo" z wyniku w ten sposob i byly obawy, ze sytuacja taka moze sie powtorzyc ewentualnie skala zjawiska nawet zwiekszyc; byc moze zarzad wyjasni podczas konfy jakie to dzialania zostaly podjete w celu optymalizacji kosztu promocji 0%
Edytowany: 26 kwietnia 2021 10:05

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 26 kwietnia 2021 11:13:09 przy kursie: 18,18 zł
Zgadzam się, że podstawowym generatorem przychodów są spread-y. Zysków natomiast głównym generatorem jest market making i to wynika z wyników 2020 r. oraz poniższej informacji ze spółki.



Cytat:
Dla XTB ważna jest także dywersyfikacja segmentowa przychodów. W tym celu Grupa rozwija, poza segmentem detalicznym,działalność instytucjonalną (X Open Hub), w ramach której dostarcza płynność i technologię innym instytucjom finansowym, w tym domom maklerskim. Przychody z tego segmentu potrafią podlegać istotnym wahaniom z kwartału na kwartał, analogicznie jak w segmencie detalicznym, co jest zjawiskiem typowym dla przyjętego przez Grupę modelu biznesowego.

W model biznesowy XTB wpisana jest duża zmienność przychodów z okresu na okres. Na wyniki operacyjne wpływ mają przed wszystkim: (i) zmienność na rynkach finansowych i towarowych; (ii) liczba aktywnych klientów; (iii) wolumen zawieranych przez nich transakcji na instrumentach finansowych; (iv) ogólne warunki rynkowe, geopolityczne i gospodarcze; (v) konkurencja na rynku FX/CFD oraz (vi) otoczenie regulacyjne.Co do zasady, na przychody Grupy pozytywnie wpływa wyższa aktywność rynków finansowych i towarowych z uwagi na to, że w takich okresach obserwuje się wyższy poziom obrotów realizowanych przez klientów Grupy oraz wyższą rentowność na lota. Korzystne dla Spółki są okresy występowania wyraźnych i długich trendów rynkowych i właśnie w takich momentach osiąga najwyższe przychody. W związku z tym, wysoka aktywność rynków finansowych i towarowych prowadzi co do zasady do zwiększonego wolumenu obrotów na platformach transakcyjnych Grupy. Natomiast spadek tej aktywności oraz związany z tym spadek aktywności transakcyjnej klientów Grupy prowadzi co do zasady do zmniejszenia przychodów operacyjnych Grupy. Z uwagi na powyższe, przychody operacyjne i rentowność Grupy mogą spadać w okresach niskiej aktywności rynków finansowych i towarowych. Ponadto, może pojawić się bardziej przewidywalny trend, w którym rynek porusza się w ograniczonym zakresie cenowym. Prowadzi to do powstania tendencji rynkowych, dających się przewidzieć z wyższym prawdopodobieństwem niż w przypadku większych kierunkowych ruchów na rynkach, co tworzy sprzyjające warunki do transakcji zawieranych w wąskim zakresie rynku (ang. range trading). W takim przypadku obserwuje się większą liczbę transakcji przynoszących zyski klientom, co prowadzi do obniżenia wyniku Grupy z tytułu market making. Zmienność oraz aktywność rynków wynika z szeregu czynników zewnętrznych, z których część jest charakterystyczna dla rynku, a część może być powiązana z ogólnymi warunkami makroekonomicznymi. Może ona w sposób istotny wpływać na przychody osiągane przez Grupę w kolejnych kwartałach. Jest to charakterystyczne dla modelu biznesowego Grupy.


Ponadto patrząc na współczynnik odejść kwartał do kwartału w powiązaniu z niższą dynamiką pozyskiwania klientów 1q21 versus 2q21 pytanie, czy wyniki 1q są powtarzalne jest jak najbardziej zasadne.
Edytowany: 26 kwietnia 2021 11:13

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 26 kwietnia 2021 14:10:00 przy kursie: 18,18 zł
Tutaj przychody z działalności są niemal tożsame do zysków. Różnice na spreadach i wynik z mm są traktowane jak przychód z instrumentów finansowych. Czyli ta tabelka, którą zamieściłem mówi także o zyskach. Podtrzymuję to co napisałem.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 26 kwietnia 2021 14:21:28 przy kursie: 18,18 zł
Anty,

Rozumiem tylko, że jest pewien dysonans między tym co napisałeś a tym co podaje spółka.

A contrario jeżeli nie ma przewidywalnych trendów itd. które można przewidzieć z wyższym prawdopodobieństwem itd. to nie można zaobserwować większej liczby transakcji przenoszących zyski klientom. Ergo większe zyski powstają po stronie spółki.

Gdyby zyski były wykazywane w sposób liniowy na market making jak na spred-zie to spółka tylko dzięki zwiększeniu liczby klientów osiągałaby wyższe zyski. Tylko jak w taki razie wyjaśnić zyski z 1q2020 r. które są niższe niż z 1q21 mimo, że spółka ma większą bazę klientów w 1q21 (zakładam ten sam wolumen transakcji). Ja rozumiem, że w 1q20 powstały jakieś "nadzwyczajne zyski" i pewno przychody na działalności market making.

Cytat:

Ponadto, może pojawić się bardziej przewidywalny trend, w którym rynek porusza się w ograniczonym zakresie cenowym. Prowadzi to do powstania tendencji rynkowych, dających się przewidzieć z wyższym prawdopodobieństwem niż w przypadku większych kierunkowych ruchów na rynkach, co tworzy sprzyjające warunki do transakcji zawieranych w wąskim zakresie rynku (ang. range trading). W takim przypadku obserwuje się większą liczbę transakcji przynoszących zyski klientom, co prowadzi do obniżenia wyniku Grupy z tytułu market making.
Edytowany: 26 kwietnia 2021 14:34

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 26 kwietnia 2021 14:46:25 przy kursie: 18,18 zł
Ale ja nie twierdzę, że zyski na mm są wykazywane liniowo. Nie są i jest tak jak napisała spółka. Ale...
Ale zyski ze spreadów też nie są liniowe. Te spready pomiędzy instrumentami różnią się znacznie, a dodatkowo nie są stałe w czasie jak się nie mylę. W okresie większej zmienności, czy choćby przed publikacją danych są zwiększane. Tylko nie jest tak, że spółka zarabia tylko na mm. To pokazuje tabelka za 2020 r. gdzie mieliśmy dużą zmienność, długie trendy. A mimo to, to spready były największym generatorem przychodów.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 26 kwietnia 2021 16:42:59 przy kursie: 18,18 zł
Cytat:
Ale zyski ze spreadów też nie są liniowe. Te spready pomiędzy instrumentami różnią się znacznie, a dodatkowo nie są stałe w czasie jak się nie mylę. W okresie większej zmienności, czy choćby przed publikacją danych są zwiększane. Tylko nie jest tak, że spółka zarabia tylko na mm. To pokazuje tabelka za 2020 r. gdzie mieliśmy dużą zmienność, długie trendy. A mimo to, to spready były największym generatorem przychodów.


Nie to miałem na myśli. Znając spread spółka zna swój zarobek (marżę) i jest on w mojej ocenie liniowy jeżeli chodzi o wszystkie transakcje na instrumentach w swojej masie. Większa liczba klientów przekłada się na większą liczbę transakcji itd.

W przypadku market making spółka nie ma powyższych informacji zawierając transakcje i dlatego pojawiają się "nadzwyczajne zyski" po stronie spółki lub możliwe są straty, o czym sama napisała w komentarzu do wyników 1q2021. Czy nadzyczajny wynik za 1q2020 wynikał ze spread-ów? W mojej ocenie nie całkiem. W tym kwartale transakcje market making dały turbodoładowanie. Dlatego uważam, że zyskowność tych transakcji może być większa od spread-ów i była większa w 1q20.


ziemniak0
7
Dołączył: 2020-08-05
Wpisów: 46
Wysłane: 26 kwietnia 2021 19:02:58 przy kursie: 18,18 zł
Chciałbym zauważyć, że ten bdb wynik osiągnięty został przy niskiej wartości z lota 167. Widać, że e duża baza klientów zaczyna robić różnicę. Gdy wartosc z lota.przekroczy 200 wynik netto będzie 3 cyfrowy, a przy zmienności jak w 1kw. 2020 (391 z lota) wynik będzie rewelacyjny. Pozostaje cierpliwie czekać.

Analityk Fundamentalny
PREMIUM
375
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 995
Wysłane: 26 kwietnia 2021 19:44:32 przy kursie: 18,18 zł
No ale zakładanie, że taka rentownosc jak w Q1 2020 się powtórzy to na czym jest oparte? Bo oczywiśice może, ale czy realistycznym jest przyjęcia takiego scenariusza do prognozowania zyskó. już 200 zł byłoby sukcesem =- zresztą prezes cały czas powtarza, ze spółka na rentownośc lota ma wpływ umiarkowany
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
Twitter - @AnalitykF

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE XTB
  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.

  • Analiza XTB: Wojna i pokój
    Analiza XTB: Wojna i pokój

    Analiza wyników XTB pokazuje, że spółka kontynuuje strategię dynamicznego rozwoju na rynkach zagranicznych, wzmacnia bazę klientów i inwestuje w technologię, ale stoi też wobec wyzwań związanych z normalizacją aktywności rynkowej i rosnącą konkurencją w sektorze fintech.




43 44 45 46 47

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,193 sek.

kvmyayue
vimqdsbs
xkfnqahg
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ztmsewjl
afcftaop
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat