pixelg
CREEPYJAR - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

CREEPYJAR [CRJ]

AKTUALNY KURS: 1 165,00 zł (+10,95%) 10-07-2020 17:03
trudno100
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 52
Wysłane: 17 maja 2020 16:29:25 przy kursie: 526,00 zł
Piszę o 2018 roku, w reakcji na post wyżej, w którym zostało zasugerowane, że kapitalizacja 1,2 mld była związana z wynikami za tamten rok.

Leszekmr
Leszekmr PREMIUM
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 78
Wysłane: 17 maja 2020 16:34:33 przy kursie: 526,00 zł
Z całym szacunkiem, ale czuję jakbym czytał forum bankiera...
Wszystko sprowadza się do tego, że jak C/Z CRJ spadnie do poziomu 10 to będzie to zgodne z oczekiwaniami rynkowymi, Come On d'oh!

kmsc2
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 172
Wysłane: 17 maja 2020 16:46:00 przy kursie: 526,00 zł
trudno100 napisał(a):
Chciałem zauważyć, że 11 bit miał w 2018 r. kapitalizację również na poziomie < 600 mln, i to po debiucie FP. Powtarzana wciąż liczba 1,2 mld jest mało miarodajna, bo to było osiągnięte na popremierowej euforii. Przyszła refleksja, a przede wszystkim wyniki, i wycena się urealniła.


Porównujesz moment grudnia 2018, podczas którego indeksy spadły w dół od września 2018 o 20%(rynek gamedev zaliczył jeszcze większe spadki) przywołujesz najniższy wtedy możliwy kurs, podajesz kapitalizację 600 mln zł i twierdzisz że w stosunku do tego ma się rynek odnosić? Nie.
Pod koniec sierpnia 2018, przed spadkami światowych indeksów kurs 11Bit wynosił nadal powyżej 400zł i spółka miała kapitalizację ok.1mld zł.
Edytowany: 17 maja 2020 16:47


DonG
Dołączył: 2020-04-14
Wpisów: 23
Wysłane: 17 maja 2020 17:14:51 przy kursie: 526,00 zł
Przecież kurs 11bit zaczął spadać jeszcze wtedy, gdy amerykańska giełda rosła sobie w najlepsze...

Duży spadek z poziomów ponad 400 na 330 nastąpił na dużym wolumenie na początku września 2018, gdy SP500 osiągnęło historyczne szczyty.

Minimum na poziomie 232 miało miejsce w listopadzie 2018, gdy SP500 się zdążyło skorygować z 2900 na 2600-2700.

W okresie największych spadków w grudniu 2018 11bit spadało nieznacznie, a od stycznia do marca 2019, gdy w USA nastąpiło odreagowanie niemal całości spadków, kurs 11bit wciąż był na poziomie poniżej 300.

Sprowadzanie spadków na 11bit tylko do problemów na indeksach mija się ze stanem faktycznym. Spadki się zaczęły, gdy rynek zdał sobie sprawę z tego, że zysk z Frostpunka będzie mniejszy od oczekiwań, a wzrosty w 2019 nastapiły już pod kolejne projekty.

karwk
Dołączył: 2016-05-08
Wpisów: 10
Wysłane: 17 maja 2020 17:21:58 przy kursie: 526,00 zł
No bez przesady z tym powtarzalnym zyskiem x 10... Prosty przykład: spółka GPW, średnia kapitalizacja przez ostatnie 2 lata to 1571 mln. Nawet przyjmując dość optymistyczne założenie powtarzalnego zysku na poziomie 120 mln, otrzymujemy mnożnik 13,1. Przyjmując - bardziej konserwatywnie - 115 mln "zysku powtarzalnego" - mamy 13,7. A nie jest to przecież jakaś super wzrostowa firma...

bronex16
Dołączył: 2016-08-25
Wpisów: 35
Wysłane: 17 maja 2020 18:28:10 przy kursie: 526,00 zł
Leszekmr napisał(a):
Z całym szacunkiem, ale czuję jakbym czytał forum bankiera...
Wszystko sprowadza się do tego, że jak C/Z CRJ spadnie do poziomu 10 to będzie to zgodne z oczekiwaniami rynkowymi, Come On d'oh!


Na grubasa widzę jedziemy. Myślę, że gaming to może C/Z = 5 haha

To niedowiarki niech sobie spojrzą na C/Z polskich spółek giełodowych, albo jak już się tak odnoszą do "świata" to proponuję sprawdzić średnią C/Z dla gamingu w USA :)

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 17 maja 2020 18:32:45 przy kursie: 526,00 zł
Leszekmr napisał(a):
Cytując „ Kapitalizacja spółki to w tej chwili ok 360 mln zł. Dla mnie oznacza to, że w dającym się przewidzieć horyzoncie czasowym rynek oczekuje 30-36 mln zł powtarzalnego zysku netto.”.
Czyli jak dobrze rozumiem, w przypadku Playway wycenianego na prawie 3 mld zł, rynek oczekuje 300 mln powtarzalnego zysku netto?Shame on you

PlayWay jest dywidendowy i to nieco zmienia optykę. Przy stopie dywidendy na poziomie 5 proc. otrzymujemy C/Z=20 I ten poziom uważam za górne ograniczenie racjonalnego przyszłego średniego P/E. Jak wspomniałem według mnie oczekiwane w kapitalizacji jest 30 mln zł co daje wskaźnik na poziomie 12. Biorę rekomendację BOŚ dla PlayWay i widzę, że 284 mln zł EBIT w 2026 r. co po opodatkowaniu IPBox daje mi 255 mln zł i C/Z=.... 12

kmsc2 napisał(a):

Bardziej niepokoi mnie fakt zaniżenia/oszacowania sprzedaży kolejnej produkcji po Green Hellu do +20% vs Green Hell.
Czemu w 11Bit antycypujesz kolejny produkt na sprzedaż +250%, a tutaj ledwo +20% i to dla spółki która po jednej premierze ma całe rzesze fanów, a jej kolejny produkt będzie tworzony na większą skalę i o wiele bardziej rozpoznawalny dla spółki która już raz stworzyła coś dobrego.

Ja jestem konserwatywny. W przypadku 11b to nie są moje założenia, ale analityka w rekomendacji. Ja tylko próbuję Wam uświadomić jak należy podejść do wyceny i wartości spółki. Tego nie robi się na zwykłych prostych wskaźnikach C/Z. Jeśli ktoś założy wzrost o 50 proc. to ja nie będę tego podważał wszak taki wzrost może wynikać choćby z wyższej ceny i wyższego budżetu. Jestem tak samo zaakceptować większe zyski z konsol, bo tam gry są droższe. Chciałbym tylko zauważyć, że dla spółki GH to pierwsza gra i jej sukces nie do końca był oczekiwany. Zarząd prognozował sprzedaż na poziomie 300 tys. kopii przy debiucie. A tutaj mamy taki wynik przez 3 tygodnie po coopie. Inaczej mówiąc ten sukces nie jest do końca kontrolowany i sami przyznają, że ich nieco zaskoczył.

kmsc2 napisał(a):

W ESPI podali premierę GreenHella na konsole w IV Q2020. Premierę kolejnego produktu wróżą na drugą połowę 2021. Jeśli wyrobią się w terminach, wtedy zysków nie dzielisz przez 4 ale przez 3.
Nie doczytałem specjalnie, ale chyba pominąłeś sprzedaż na NS w IIQ.

No OK, ale czy ogłoszona data premiery Cyberpunka była ostateczna? Czy data Frostpunka była ostateteczna? Czy Frostpunk miał zostać udostępniony w XPASSie w 2019 r. czy w 2020 r.? Po prostu zakładam racjonalnie możliwe obsunięcia. 1 kwartał w premierze konsol nic nie zmienia. II połowa 2021 może oznaczać 30 listopada, więc przesuwam to o miesiąc. 2 lata na produkcję gry to i tak jest mało.
Tak, w tym szacunku nie uwzględniłem Switcha, bo nie znam przykładu podobnej gry na tej platformie która zrobiła wynik. Ponadto to będzie wydawał Forever i zabierze pewnie 50 proc. tak jak było w przypadku podobnych u niego projektów. Każdy we własnej prognozie może sobie założyć co chce.

kmsc2 napisał(a):

Pozatym ta powtarzalność zysków ma się nijak do kapitalizacji 11Bit w 2018 roku, która powinna była wtedy wynosić według najlepszego wyniku z 2018 max 370mln zł-420mln zł a wynosiła 1,2mld zł. A już wtedy było wiadomo, że kolejny produkt najszybciej za 3-4lata więc 11Bit powinien nam szorować w 2018 przy kapitalizacji 250 mln zł po uwzględnieniu krzywej spadku przychodów na kolejne lata.

Czy wszystkie spółki jak 11Bit, PlayWay, CD Projekt mogą szacować sprzedaż kolejnych produktów na +kilkaset procent a CRJ tylko +20%?

Te wzrosty to nie są moje szacunki, tylko szacunki analityków, którzy pokrywają te spółki i tworzą dla nich rekomendacje. Ja założyłem konserwatywnie 20 proc. ze względu na wzrost wolumenu, ale możliwe, że wzrośnie cena i ten mój oczekiwany wzrost zmieni się o dodatkowe 50 proc., bo gra będzie kosztować 30, a nie 20 dolarów.
W 2018 r. w wycenie i prognozach był uwazględniany nie tylko Frostpunk, ale i P8 - >
ir.11bitstudios.com/raporty-an... W dodatku oczekiwania co do FP były większe.
No i jest jeszcze kwestia PM -> analitycy niesłusznie wyjmują go z wyników i uwzględniają rozwodnienie. Moim zdaniem to błąd, bo należy założyć cykliczność rozwodnienia, a tego brakuje.

kholat
Dołączył: 2017-04-29
Wpisów: 78
Wysłane: 17 maja 2020 19:56:01 przy kursie: 526,00 zł
antyteresa napisał: "W przypadku 11b to nie są moje założenia, ale analityka w rekomendacji. Ja tylko próbuję Wam uświadomić jak należy podejść do wyceny i wartości spółki."

To tylko przypomnę, że po premierze FP analitycy prześcigali się w wysokościach rekomendacji i niektórzy dawali nawet bodajże 750 salute d'oh! wave

Naprawdę robi się tu coraz śmieszniej salute wave A poziom bankiera podobno taki niski Think salute

kmsc2
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 172
Wysłane: 17 maja 2020 20:03:32 przy kursie: 526,00 zł
"Te wzrosty to nie są moje szacunki, tylko szacunki analityków, którzy pokrywają te spółki i tworzą dla nich rekomendacje. Ja założyłem konserwatywnie 20 proc. ze względu na wzrost wolumenu, ale możliwe, że wzrośnie cena i ten mój oczekiwany wzrost zmieni się o dodatkowe 50 proc., bo gra będzie kosztować 30, a nie 20 dolarów."

Czyli, co? Ilość sprzedanych kopii nowej gry wzrośnie o "20%"??A wzrost przychodów jest związany głównie z ceną gry?
Serio? Wierzysz w to co piszesz?
W następnym produkcie ilość sprzedanych kopii możesz śmiało podwoić/potroić.
Gra będzie większa, ambitniejsza, na wyrobionej marce Green Hella z bazą ponad 1 miliona użytkowników.
Green Hell startował od zera, w nowej nikomu nie znanej spółce. Następny tytuł ma sporo łatwiej.
Edytowany: 17 maja 2020 20:05

Leszekmr
Leszekmr PREMIUM
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 78
Wysłane: 17 maja 2020 20:34:45 przy kursie: 526,00 zł
Dokładnie. Sama strona Green Hell na Facebooku ma już 57 tys obserwujących.
Społeczność czyli najwięksi fani gry na Steam to już ponad 170 tys i cały czas rośnie.
Nowy tytuł będzie można łatwiej zaadresować, zrobić ma bazie doświadczeń Green Hell bo studio już doskonale widzi co gracze lubią, a co interesuje ich mniej.
Do tego NA STARCIE będzie tryb CO-OP a nie po 2 latach jak w przypadku GH.
Wystarczy zobaczyć debiuty takich gier na Steam, to setki tysięcy sztuk na premierze, co teraz potwierdziło się również w przypadku GH.
Nawet tragiczne WW3 od Farm miało ogrom kupujących na starcie.
Gry z takimi trybami inaczej chodzą, jak są znajomi to każdy z nich musi kupić tytuł aby grać i zamiast 1 kopii idą od razu 4 sztuki..


Leszekmr
Leszekmr PREMIUM
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 78
Wysłane: 17 maja 2020 20:46:42 przy kursie: 526,00 zł
No i jeszcze jeden argument, kasa misiu kasa..
Na koniec marca ma kontach spółki jest już prawie 7 mln zł, za kilka miesięcy będzie pewnie już kilkadziesiąt milionów złotych.
To daje spokój, oraz nowe możliwości, już potwierdzili, że budżet będzie większy.
W pierwszym kwartale poszło ćwierć miliona złotych na nowy tytuł, machina ruszyła..

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 17 maja 2020 21:08:52 przy kursie: 526,00 zł
kmsc2 napisał(a):
"Te wzrosty to nie są moje szacunki, tylko szacunki analityków, którzy pokrywają te spółki i tworzą dla nich rekomendacje. Ja założyłem konserwatywnie 20 proc. ze względu na wzrost wolumenu, ale możliwe, że wzrośnie cena i ten mój oczekiwany wzrost zmieni się o dodatkowe 50 proc., bo gra będzie kosztować 30, a nie 20 dolarów."

Czyli, co? Ilość sprzedanych kopii nowej gry wzrośnie o "20%"??A wzrost przychodów jest związany głównie z ceną gry?
Serio? Wierzysz w to co piszesz?
W następnym produkcie ilość sprzedanych kopii możesz śmiało podwoić/potroić.
Gra będzie większa, ambitniejsza, na wyrobionej marce Green Hella z bazą ponad 1 miliona użytkowników.
Green Hell startował od zera, w nowej nikomu nie znanej spółce. Następny tytuł ma sporo łatwiej.

Podobnie było z Frostpunkiem i This War of mine. Przychody z Frostpunka sprzedawanego przez 67 dni (42 proc. dłużej) w kwartale, sprzedawanego w o 50 proc. wyższej cenie, i kursie korzystniejszym o 10 proc. były dwa i pół raza większe. Jeśli przychody kwartału przemnożyć o 1,5 (wyższa cena), 1,15 (dłuższy czas sprzedaży) 1,1 (wyższy kurs walutowy) to okaże się, że dostalibyśmy 27 mln zł - > różnica z uzyskanym rezultatem w premierze 36 mln zł pochodzi ze wzrostu wolumenu sprzedaży. Ile to jest? 300 proc.? 200 proc.? Nie, to +35 proc. Taka mniej więcej jest różnica na wolumenie Frosta i TWOM. TWOM, który na 30 listopada 2017 r. posiadał według Steamspy 2,4 mln osób, czyli tylko o połowę mniej niż na tamtą chwilę Wiedzmina 3 (4,4 mln zł), TWOM o którym pisały największe amerykańskie dzienniki, gry która zdobyła wiele nagród. Ja wiem, że to zaskakujące, ale liczby mówią, że ten wzrost nie był wyższy jeśli chodzi o wolumen niż 40 proc. A przecież wzrost budżetu był razy 10, a rozpoznawalność liczona w milionach...

DonG
Dołączył: 2020-04-14
Wpisów: 23
Wysłane: 17 maja 2020 21:23:51 przy kursie: 526,00 zł
Szczerze mówiąc mi z forum bankiera bardziej kojarzą się stwierdzenia o niedowartościowaniu spółki przy C/Z w okolicach 30, zresztą niedawno zaobserwowałem tam stwierdzenia w rodzaju "musi rosnąć dalej, bo na swoją obecną kapitalizację już zarobili, mogliby nawet wycofać grę ze steam i spółka nie byłaby niedowartościowana".

Podobny problem mam z powoływaniem się na średnie C/Z spółek amerykańskich z branży - dlaczego zakładamy, że te wyceny są racjonalne i spółki nie są fundamentalnie przewartościowane? Bo moim zdaniem są, a wynika to z wielu czynników, od mody na spółki technologiczne po masowe inwestycje w amerykańskie ETFy.

Tak jak kilka lat temu średnie C/Z w branży było niższe, tak i za 5 lat może ono przyjmować inną wartość niż obecnie - i raczej celowałbym w niższe wartości.

A próby wyceny i raczej ambitnego oszacowania sprzedaży kolejnego projektu spółki, o którym jeszcze prawie nic nie wiadomo, utwierdzają mnie w przekonaniu, że na gamingu jest banieczka. Z wyceną kolejnego projektu poczekałbym do momentu, gdy spółka wyjawi na jego temat bardziej szczegółowe informacje.

Gdyby ktoś na serio próbował mnie przekonać, że spółka z branży z perspektywami na zyski, dajmy na to, 15, 20 i 25 milionów w kolejnych 3 latach jest przy kapitalizacji 400 milionów niedowartościowana fundamentalnie (nie mylić ze spekulacyjnym "niedowartościowaniem" porównawczym), to raczej bym się uśmiał.

Na szczęście dla akcjonariuszy CreepyJar gra toczy się o znacznie lepsze wyniki w tym roku i następnych.

Scarry
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 536
Wysłane: 17 maja 2020 22:31:02 przy kursie: 526,00 zł
Cytat:
A próby wyceny i raczej ambitnego oszacowania sprzedaży kolejnego projektu spółki, o którym jeszcze prawie nic nie wiadomo, utwierdzają mnie w przekonaniu, że na gamingu jest banieczka


a kolega DonG od tych historii to w ogóle inwestuje w gaming czy tak chce sobie pomarudzić ? Jak niby chcesz wyceniać spółkę w sofcie gamingowym inaczej niż robiąc projekcje przyszłej sprzedaży ? Znaczy możesz robić to po raportach, tylko w ten sposób nigdy nie zarobisz kasy, bo rynek reaguje bardzo szybko tutaj. Jeśli nie wyprzedzisz projekcjami rynku o co najmniej 6-12 miesięcy to zapomnij o porządnym zarabianiu.

to takie slabe jak ludzie bez wyobraźni porównujący CDProjekt do PGE. I rozpaczający nad wycenami CDP.

na gamingu jest banieczka - wg mnie nie, nie ma, tylko wielu inwestorów nie ogarnia wycen softwarowych
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
aktualny portfel szacunkowo: 80% CRJ, 5% THD
Edytowany: 17 maja 2020 22:44

DonG
Dołączył: 2020-04-14
Wpisów: 23
Wysłane: 17 maja 2020 22:49:33 przy kursie: 526,00 zł
Cytat:
a kolega DonG od tych historii to w ogóle inwestuje w gaming czy tak chce sobie pomarudzić ?


Słaby atak personalny poniżej poziomu.

A zgodnie z regulaminem tematy nie służą do opisu własnych inwestycji, ale skoro zostałem zapytany, to pozwolę sobie odpowiedzieć: kolega DonG nie inwestuje w gaming, za to jak najbardziej na gamingu spekuluje, angażując w to własne pieniądze. Ilość niewiadomych i niepewnych założeń do przyjęcia w wycenie nie pozwala nazwać w tej chwili kupna prawie żadnej spółki z branży inwestycją, zwłaszcza w sytuacji, gdy musimy agresywnie wyprzedzać raporty.

Nikt nie mówi o wycenie po raporcie sprzedażowym. Ale z wyceną kolejnego projektu danej spółki wypadałoby poczekać (zwłaszcza, gdy zakładamy sprzedaż większą o 100%) chociaż do momentu, w którym poznamy tytuł, tematykę, dokładniejsze informacje na temat "rozmiaru" gry, rozmiary zespołu zaangażowanego w rozwój (zakładam, że się zwiększy) itd.

Cytat:
nie, nie ma, tylko wielu inwestorów nie ogarnia wycen softwarowych


Jak najbardziej jest, jeśli rynek w wycenie zakłada wzrost absolutnie każdej spółki i jest całkowicie pozbawiony pesymizmu. A to, że nie każda spółka z branży jest przewartościowana (i nie każda będzie mocno spadać w sytuacji "przekłucia" bańki), nie znaczy, że średnia wycena spółki z branży jest prawidłowa.


Edytowany: 17 maja 2020 22:51

Scarry
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 536
Wysłane: 17 maja 2020 22:55:24 przy kursie: 526,00 zł
Cytat:

Jak najbardziej jest, jeśli rynek w wycenie zakłada wzrost absolutnie każdej spółki i jest całkowicie pozbawiony pesymizmu. A to, że nie każda spółka z branży jest przewartościowana (i nie każda będzie mocno spadać w sytuacji "przekłucia" bańki), nie znaczy, że średnia wycena spółki z branży jest prawidłowa

ale przecież tak nie jest, znam wiele przykładów spółek gamingowych sprowadzonych do parteru bo nie umiały (czasowo lub trwale) zarabiać pieniędzy (tak jak np Jujubee, które daje nadzieję że właśnie odwraca trend, więc i wycena się poprawia), są i spółki bardzo przecenione bo właśnie nie zarabiają.

bez żadnych wycieczek osobistych, po prostu uważam że masz w swoich wypowiedziach złą percepcję tego rynku.

Cytat:
Ale z wyceną kolejnego projektu danej spółki wypadałoby poczekać (zwłaszcza, gdy zakładamy sprzedaż większą o 100%) chociaż do momentu, w którym poznamy tytuł, tematykę, dokładniejsze informacje na temat "rozmiaru" gry, rozmiary zespołu zaangażowanego w rozwój (zakładam, że się zwiększy) itd.

i nawet trochę racji masz, problem w tym że tu do projekcji wynikow najpierw bierzemy kompetencje ekipy, potem dokonania obecne a potem to co pokażą choćby w skrawach informacji/screenach/trailerach. To jest taki rynek że jak czekasz zbyt długo, nie zarabiasz. Co podwójnie irytuje ludzi lubiących inwestować w bardziej policzalne wartości.

akurat przy "małych Techlandzie" i tym co zrobili z Green Hell możemy założyć co najmniej parę przesłanek do projekcji sprzedaży następnej gry:
- potrafią pisać wciągające scenariusze i budować "scenę" do gry,
- będzie dopracowana graficznie,
- będzie przetestowana powyżej przeciętnej przy starcie,
- po mega sukcesie coopu, możemy założyć że położą od razu bardoz silny nacisk na ten element gry,
- z wyrywków info wynika że gra trafi na okres wzmożonego zainteresowania kosmosem (załogowe misje SpaceX, Mars, Musk robiący ogromne zamieszanie medialne na tym rynku itd),
- edit: a i ma gwarancję sukcesu nie gorszego niż GH bo firma wyrobiłą sobie jednak DOSKONAŁĄ opinię wśród graczy tą obecną grą.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
aktualny portfel szacunkowo: 80% CRJ, 5% THD
Edytowany: 17 maja 2020 23:09

DonG
Dołączył: 2020-04-14
Wpisów: 23
Wysłane: 17 maja 2020 23:07:46 przy kursie: 526,00 zł
Słusznie, istnieje wiele spółek z branży, których wyceny spadały bardzo mocno po porażkach i utracie wiary w ich projekty, ale warto zwrócić uwagę, że kapitalizacja ani jednej nie spadła np. poniżej wartości księgowej. Spółki potrafią utrzymywać kapitalizację powyżej WK nawet wchodząc w przyspieszone postępowania układowe.

Może i mam złą percepcję, ale jednak te 5-6 lat temu rynek potrafił często wyceniać niektóre spółki na P/E albo roczne forward P/E w okolicach 10 lub niżej, a perspektywy dla całości branży też były bardzo dobre. Rynek nie docenił gamingu, ale uważam, że teraz przesadza w drugą stronę - w długim terminie bujamy się od niedowartościowania do przewartościowania.

Co do lepszej sprzedaży kolejnej gry, to uwagi słuszne, i sam uważam, że na niej zrobią jeszcze lepsze wyniki, ale +100% to jednak dość ambitne założenie.
Edytowany: 17 maja 2020 23:09

1ketjoW
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 716
Wysłane: 17 maja 2020 23:48:31 przy kursie: 526,00 zł
Cześć Anty,

Cytat:
Wiadomo, że w ciągu 3 tygodni coopa sprzedało się brutto 300 tys. sztuk, w ciągu kolejnych 16 dni ok. 85 tys. co daje miesięcznie ok. 170 tys. miesięcznie. Na tej podstawie można oczekiwać, że w II kw. sprzeda się ok 650 - 700 tys. kopii (mamy początek stem summer sale). Przy średniej cenie na poziomie 37 zł dostaniemy 24 mln zł przychodów. Do tego zakładam koszty na poziomie 2,5 mln zł (0,5 mln do uaktuwnienia z co-op, 0,5 mln zł normalnych kosztów kwartalnych, dodatkowe 0,5 mln zł na promocję, 1 mln zł na premie), co daje nam oczekiwany EBIT na poziomie 21,5 mln zł i po opodatkowaniu 17,5 mln zł. Patrząc na rozkłady sprzedaży innych gier możnaby oczekiwać spadku sprzedaży o połowę i zysku dajmy na to 9 mln zł, Conajmniej podobny wynik powinniśmy dostać w IV kw., co daje ok. 35 mln zł zysku z samego PC. Można zakładać, że zyski w kolejnym roku z tej platformy spadną dajmy na to znów o połowę czyli do jakiś 15 mln zł.


Komunikat z dnia 28 kwietnia 2020 r. mówi o 765 tys. osób na wishlist. Myślę więc że założenie w II kwartale 2020 r. 650-700 tys. kopii może być zaniżone (co samo w sobie nie jest złe - ale traktuje te liczby jako dolną granicę) Warto pamiętać o planach rozwojowych i famie gry GH wśród graczy.

Plany spółki dotyczące gry GH w 2020 r.

II kwartał 2020:

1) wprowadzenie kooperacji do trybu fabularnego (Story in CO-OP)
2) nowe konstrukcje
3) achievements osiągnięcia dla graczy zintegrowane z platformą STEAM

III kwartał 2020:

4) PvE MODE nowy tryb rozgrywki (dostępny również w trybie CO-OP)

Myślę, że sprzedaż gry może być znacznie wyższa niż 700 tys. sztuk w II kwartale 2020 r. również z uwagi na summer sale.

Dla mnie terminy wprowadzania dodatków nie są przypadkowe. Widać, że mają to dobrze przemyślane, co daje mi istotną nutkę optymizmu na wyższą sprzedaż niż założyłeś również w następnych kwartałach.

Oczywiście jak będzie zobaczymy po II kwartale.

To co rynek być może odebrał negatywnie czyli program motywacyjny ja odebrałem jak konieczność aby zatrzymać pracowników. W tej spółce to największe ryzyko. Gdyby zespół im się wysypał, byłoby słabo. Teraz na jakiś czas jest spokój. Widać jednak, że osoby które podejmują decyzje są tego świadome. Wartość programu motywacyjnego w kontekście GH i nowego projektu jest według mnie przesłanką, która wskazuje, że właściciel nie boi się rozwodnienia. Czy liczy na wysokie zyski? Myślę, że tak.

lelo-pakero
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 643
Wysłane: 18 maja 2020 00:03:16 przy kursie: 526,00 zł
kholat napisał(a):
Dzień dobry, ja chciałbym zapytać o tę tajemniczą rekomendację dla CRJ, parę osób tu chyba z miesiąc temu pisało, że została wydana przez jakieś biuro specjalizujące się w gamingu i że jest kosmiczna... Ktoś coś? Czy to był fake news?

To pytanie musisz kierować konkretnie do autora wypowiedzi o kosmicznej rekomendacji, czyli chrisa_martina, którego cytuję poniżej. Z jego słów wynika, że się z nią zapoznał. Ponieważ nie jesteśmy na bankierze to mam szczerą nadzieję, że nie doszło do manipulacji informacją. Większość reko jednak ma ujawnianą cenę docelową i zalecenie inwestycyjne w ciągu 7-10 dni od wydania. Tymczasem minęło 2,5 tygodnia od wypowiedzi poniżej.

chris_martin napisał(a):
DM od środowiska game dev. Mają najlepsza wiedzę i rozumienie modelu biznesowego. Wycena xosmiczna

kholat
Dołączył: 2017-04-29
Wpisów: 78
Wysłane: 18 maja 2020 08:39:51 przy kursie: 526,00 zł
@lelo-pakero

Dzięki za znalezienie tej wypowiedzi, bo już myślałem że mi się przewidziało i zrobiłem z siebie głupka.

No to jak tam @chris_martin? Czekamy na Twoje stanowisko w tej sprawie... Think Z profilu wynika, że jesteś tu od 2013... więc chyba nie uskuteczniałbyś fake newsów, prawda? Think

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,374 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +132,30% +26 459,17 zł 46 459,17 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d