
(Fot. Daniel Paćkowski)
W środę na alternatywnym parkiecie zadebiutują Zakłady Mięsne Mysław. Wartość oferty wynosi 5.774.855 zł. Kurs odniesienia ustalono na 3,50 zł.
Obecnie grupa Mysław na rynku krajowym jest średnim przedsiębiorstwem produkcji wyrobów mięsnych i jest jednym z wiodących podmiotów na rynku śląskim i jedynym posiadającym ponad stuletnią markę. Asortyment wyrobów obejmuje wędliny cienkie (kiełbasy), wędliny kanapkowe, wędzonki, wyroby gotowane (pasztety i salcesony) oraz wyroby garmażeryjne. Grupa Mysław prowadzi sprzedaż wyrobów w trzech kanałach dystrybucyjnych – do sieci handlowych (ok. 65 proc. sprzedaży), do odbiorców hurtowych w Polsce oraz do odbiorców zagranicznych.
W I kwartale 2014 r. producent żywności zanotował r/r spadek przychodów z 26,31 mln zł do 24,95 mln zł. Na poziomie operacyjnym widniał zysk w wysokości 1,43 mln zł, wobec 322,5 tyś zł z I kwartału 2013 r. Równie imponujący skok dynamiki emitent zanotował na poziomie netto. Zysk wzrósł r/r z 104,18 tys zł do 810 tys. zł. Tak znaczącą poprawę rentowności spółka tłumaczy przede wszystkim wzrostowi udziału produktów wysokomarżowych oraz obniżeniu kosztów działalności, na które miała wpływ obniżka cen surowca wieprzowego oraz restrykcyjna polityka w zakresie ponoszenia wszelkich wydatków.
>> Wszystkie spółki z sektora spożywczego znajdziesz w jednym miejscu >> Sprawdź i porównaj najważniejsze wskaźniki giełdowych producentów żywności w StockWatch.pl