
(fot. gwp.pl)
W ubiegłym tygodniu Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny Multimedia Polska. Operator kablowy chce wrócić po trzyletniej nieobecności na warszawski parkiet. W 2006 r. spółka zadebiutowała na GPW, ale w listopadzie 2011 r. zarząd zdecydował o wycofaniu akcji z obrotu giełdowego.
Aktualnie inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy na akcje po cenie maksymalnej 21 zł. Oferta dotyczy do 45,16 mln akcji spółki sprzedawanych przez głównych akcjonariuszy. Maksymalnie do nowych inwestorów może trafić 49,2 proc. kapitału zakładowego. Oferta operatora kablowego nie obejmuje emisji nowych walorów, ale prezes Andrzej Rogowski podczas ostatniej konferencji prasowej podkreślił, że spółka może skorzystać w przyszłości z tej opcji na wypadek finansowania dużej akwizycji. Jednocześnie dodał, że obecnie spółka nie przymierza się do przejęć. Dotychczasowi akcjonariusze oraz sama spółka zobowiązali się 180-dniowego okresu niesprzedawania starych i nowych akcji (lock-up).
Większościowym akcjonariuszem operatora kablowego jest M2 Investments, spółka holdingowa z siedzibą w Nikozji (51,93 proc.). Podmiotem posiadającym bezpośrednio 100 proc. udziałów w spółce M2 Investments jest YTD, LLC z siedzibą w Wilmington, Delaware, którą kontrolują: Tomasz Ulatowski i Ygal Ozechov, współprzewodniczący rady nadzorczej. Kolejny duży pakiet jest w rękach TriMedia Holdings – 46,49 proc. akcji.
>> Multimedia Polska jest obecna na rynku Catalyst >> Rentowności poszczególnych serii obligacji sprawdzisz za pomocą kalkulatora dostępnego w StockWatch.pl
Zachętą dla inwestorów jest polityka dywidendowa spółki, która zakłada wypłatę dla akcjonariuszy nawet całego rocznego zysku netto. W sumie w tym roku do posiadaczy akcji może trafić łącznie 70,7 mln zł. W 2013 r. skorygowany zysk EBITDA grupy wyniósł 355,5 mln zł, a przychody opiewały na 699,2 mln zł. Po I kwartale spółka osiągnęła 91,4 mln zł skorygowanego zysku EBITDA, 12,6 mln zł zysku netto i 175,7 mln zł przychodów.
Multimedia Polska działa trzech głównych segmentach: usługi telewizyjne, stacjonarny szerokopasmowy dostęp do internetu oraz telefonia stacjonarna. Na koniec września 2013 r. spółka była trzecim co do wielkości operatorem kablowym w Polsce pod względem liczby abonentów (826 tys.) z udziałem w rynku na poziomie 17,9 proc., oraz drugim co do wielkości operatorem kablowym w Polsce pod względem liczby RGU1 dostarczającym usługi telewizji cyfrowej i analogowej, wideo na żądanie (VoD), usługi stacjonarnego szerokopasmowego dostępu do internetu i usługi telefonii stacjonarnej i mobilnej.
>> Zobacz, jak na tle rynku oraz sektora prezentują się wskaźniki spółki >> W serwisie znajdziesz wstępną symulację finansową debiutu Multimedia Polska