
Fenghua adresuje swoje produkty głównie do producentów chińskich i międzynarodowych marek obuwniczych plasujących się w przedziale od średniego do najwyższego segmentu rynku.
Przedział ceny oferty Fenghua SoleTech AG ustalono na podstawie średniego kursu euro w NBP z dnia 15 października 2014 r. (godz. 18:00). Kurs ten wyniósł 4,2089 zł za 1 euro, co daje widełki w zakresie 42,09-50,51 zł za akcję i odpowiada przedziałowi 10-12 EUR. Oferta publiczna drugiego pod względem wielkości chińskiego producenta podeszew obejmuje 1,2 mln akcji nowej emisji.
Zapisy ruszyły w piątek i potrwają do 23 października. Ostatniego dnia inwestorzy indywidualni mają czas do godz. 12:00, a instytucjonalni do godz. 18.00). Zapisy w transzy inwestorów indywidualnych będą przyjmowane w BM Alior Banku, BM Banku BGŻ, DM BOŚ oraz DM DF Capital. W obu transzach inwestorzy składają zapisy według tych samych zasad, czyli w ramach ustalonego przedziału cenowego, co będzie miało wpływ na ustalenie finalnej ceny oferowanych akcji.>> Zobacz także: W piątek rusza oferta akcji chińskiej spółki Fenghua SoleTech AG
– Jest to model stosowany na wielu zachodnich rynkach kapitałowych, oparty na zasadzie równego traktowania obu grup inwestorów. Każde zlecenie ze strony zarówno indywidualnego jak i instytucjonalnego inwestora na kupno akcji złożone w ramach ustalonego przedziału cenowego, ma wpływ na określenie finalnej ceny oferowanych akcji. Jednocześnie te zlecenia inwestorów, które będą mieć cenę równą lub wyższą od ceny oferowanych akcji, zostaną zrealizowane po cenie ofertowej. A zlecenia z ceną poniżej ceny ofertowej – odrzucone. – mówi Jarosław Dąbrowski, prezes DF Capital, domu maklerskiego pełniącego funkcję oferującego.
>> Zobacz jak na tle rynku oraz sektora prezentują się wskaźniki spółki >> W serwisie znajdziesz wstępną symulację finansową debiutu Fenghua SoleTech AG
Zdobyte w ofercie środki Chińczycy chcą wykorzystać na rozbudowę fabryki z obecnych 1,6 tys. do 3 tys. mkw oraz zakup i instalację nowych maszyn. Celem jest wzrost zdolności produkcyjnych z 48 mln do 80 mln par podeszew rocznie. To z kolei ma dodatkowo poprawić już i tak niezłą dynamikę zysków i poziom marż. W I połowie 2014 r. zysk netto wyniósł 9,5 mln EUR (+21,5 proc. r/r) przy 13,5-proc. wzroście przychodów w ujęciu rocznym do 42,5 mln EUR. Marże operacyjne w minionych trzech latach kształtowały się na poziomach 26,8; 25,2 oraz 27,6 proc. na koniec 2013 r.
Debiut planowany jest na 6 listopada. Do tej pory ze zmiennym szczęściem debiutowały na warszawskiej giełdzie debiutowały chińskie spółki. W tym roku na parkiecie pojawiło się JJ Auto i pierwszą sesję zakończyło na minusie. Natomiast Peixin, który debiutował w zeszłym roku, na stracie dał zarobić prawie 27 proc.