
Azjatycki e-commerce rezygnuje z kolejnego europejskiego rynku
Polska wersja platformy zakupowej Shopee ruszyła we wrześniu 2021 roku. Wiosną 2022 roku w stolicy ruszyło pierwsze biuro firmy w Polsce. Po niecałym roku azjatycka firma postanowiła wycofać się z polskiego rynku. W czwartek na stronie internetowej sklepu pojawił się komunikat informujący o zakończeniu działalności praktycznie z dnia na dzień.
– Z żalem informujemy, że platforma Shopee Polska kończy działalność. Od 13 stycznia 2023 r. godz. 23:59 możliwość składania nowych zamówień za pośrednictwem platformy Shopee Polska zostanie wstrzymana. Zamówienia złożone przed 13 stycznia 2023 r. godz. 23:59 zostaną zrealizowane standardowo, a wsparcie i obsługa zamówień pozostanie dostępna dla Użytkowników, którzy złożyli zamówienia na naszej platformie – czytamy w komunikacie Shopee.
Według danych Mediapanel Gemius Polska, w listopadzie 2022 roku liczba użytkowników Shopee w Polsce przekraczała 10,8 mln. W ubiegłym roku Shopee zakończyło działalność we Francji i Hiszpanii.
Shopee to platforma zakupowa we Wschodniej Azji (Singapur, Tajlandia, Indonezja, Wietnam, Filipiny oraz Tajwan) oraz Brazylii. Shopee jest częścią Sea Ltd, globalnej firmy internetowej notowanej na giełdzie w Nowym Yorku. Sea prowadzi również działalność w zakresie cyfrowej rozrywki (Garena) oraz cyfrowych usług finansowych (SeaMoney).
Decyzja Shopee odbiła się szerokim echem, także wśród inwestorów giełdowych. Część z nich odczytała to jako pozytyw dla Allegro. W czwartek przed południem kurs akcji branżowego lidera rośnie momentami o blisko 6 proc do 30,76 zł.