
(Fot. spółka)
– Nie minął jeszcze rok od uruchomienia naszej sieci One Box, a już możemy powiedzieć, że oferowane przez nas usługi osiągnęły pełną dojrzałość. Nie tylko dynamicznie zwiększamy liczbę zielonych automatów – czego dowodem jest właśnie ustawiony 2001. – powiedział odpowiedzialny za rozwój sieci Allegro One Jacek Powałka.
Allegro w ubiegłym roku ogłosiło budowę własnej sieci automatów paczkowych. Była to odpowiedź na współpracę InPostu z wielkim konkurentem Allegro, czyli Amazonem. Na rynku nie brakowało też plotek, że amerykański gigant może przejąć firmę Rafała Brzoski i odciąć Allegro od sieci, ale to ostatecznie nie zrealizowało się. Niemniej Allegro postanowiło „iść na swoje” i pierwsze urządzenia uruchomiło w listopadzie. Plan zakładał błyskawiczną ekspansję. Do końca 2022 roku spółka chce mieć co najmniej 3 tys. automatów. Według zapowiedzi, cel ten ma zostać zrealizowany. Już teraz Automaty One Box są trzecią największą siecią w Polsce pod względem liczby urządzeń i drugą pod względem liczby skrytek, do których docierają przesyłki z platformy Allegro.pl. Numerem jeden pozostaje InPost, który w Polsce dysponuje siecią ok. 17 tys. paczkomatów.
– Obecnie dostawy do One Box znalazły się na podium najpopularniejszych markowych metod dostawy oferowanych przez sprzedających na platformie. Jednocześnie One Box, pod względem liczby dostępnych skrytek, jest już drugą największą siecią w Polsce i pozostaje na podium, gdy policzymy rozstawione automaty – czytamy w komunikacie.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3 proc. rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.