
(Fot. mat. prasowe)
– Dino Polska otworzyła w 2022 r. 344 nowe sklepy, wobec 343 marketów w 2021 r. Na koniec 2022 r. sieć liczyła 2 156 sklepów. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 847,8 tys. m2 wobec 710,4 tys. m2 rok temu – czytamy w komunikacie.
Pomijając święta i niehandlowe niedziele Dino otwierało średnio jeden sklep dziennie w 2022 r. W samym IV kwartale 2022 r. sieć zwiększyła się o 88 placówek. Pod względem tempa otwarć Dino bije Biedronkę na głowę. Portugalska spółka w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2022 r. urosła o 54 lokalizacje. Na dane za IV kwartał trzeba poczekać do 12 stycznia, gdy Jerónimo Martins opublikuje sprawozdanie finansowe, ale dla porównania warto dodać, że w tym samym okresie Dino otworzyło łącznie 256 sklepów. Daleko w tyle pozostaje także Lidl Polska, którego sieć liczy obecnie 800 sklepów, a tempo otwarć plasuje się na poziomie kilkudziesięciu placówek rocznie.

Źródło: Opracowanie własne. * Liczba sklepów Biedronki na koniec III kwartału
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. W środę kurs akcji Dino rośnie o 1,2 proc. do 363,80 zł. Obecna kapitalizacja spółki to 35,7 mld zł.