
(Fot. Enter Air)
Enter Air rusza ponownie z ofertą publiczną akcji. W puli jest do 7 mln walorów nowej emisji, które będą stanowić 39,9 proc. w podwyższonym kapitale. Oferta skierowana jest do inwestorów indywidualnych, uprawnionych podmiotów – pracowników i współpracowników Enter Air oraz inwestorów instytucjonalnych. Spółka zakłada, że inwestorom indywidualnym zostanie zaoferowanych do 1 mln akcji, czyli około 15 proc. wszystkich oferowanych akcji. Podmiotom uprawnionym do 100 tys. akcji – około 1,5 proc. Pozostała część oferty do 5,9 mln akcji zostanie przeznaczona instytucjom. Oferującym i prowadzącym księgę popytu Enter Air jest Ipopema Securities, a managerem oferty jest Bank Zachodni WBK.
W transzy detalicznej zapisy można składać do 1 grudnia. Zapisy od inwestorów indywidualnych będą przyjmowane po cenie maksymalnej wynoszącej 17 zł. Ostateczna cena oferowanych akcji zostanie ustalona i ogłoszona 2 grudnia i będzie taka sama dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Cena akcji dla podmiotów uprawnionych będzie niższa o 10 proc. od ceny dla pozostałych inwestorów.
Środki pozyskane z emisji Enter Air zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedpłat na zakup nowych samolotów wynoszących ok. 15 proc. ceny katalogowej. Spółka planuje zakup sześciu nowych samolotów, w tym dwóch samolotów Boeing 737-800 oraz czterech Boeingów 737-8 MAX, które zastąpią część dotychczas użytkowanych maszyn. Cena katalogowa nabywanych samolotów to 361 mln zł za model Boeing 737-800 oraz 413,6 mln zł za model Boeing 737-8 MAX, przy czym wynegocjowana cena zakupu samolotów, stanowiąca tajemnicę handlową, jest znacząco niższa od ceny katalogowej, pod warunkiem użycia samolotów na potrzeby własne, zgodnie z planami grupy. Nowe oszczędniejsze samoloty pozwolą zmniejszyć koszty przelotów, zwiększyć efektywność działalności równocześnie poprawiając jakość usługi przewozowej oraz jakość pracy załóg.
W I-III kw. 2015 r. grupa miała 648,5 mln zł przychodów wobec 615,2 mln zł rok wcześniej. Prawie 40 proc. przychodów realizowanych jest z połączeń dla zagranicznych klientów. W minionych trzech kwartałach EBITDA wzrosła o 118 proc. do 71,5 mln zł, a zysk netto wzrósł o 148,5 proc. do 40 mln zł.
– Mamy za sobą kolejny bardzo udany sezon wakacyjny. Zdecydowanie najlepszy w naszej historii, jeśli chodzi o wypracowane wyniki. W minionych trzech kwartałach zwiększyliśmy przychody i znacząco poprawiliśmy rentowności. Notowaliśmy trzycyfrowe tempo wzrostu zysków i tym samym udowodniliśmy, że nasz model biznesowy jest odporny na zawirowania, które występowały w związku z kryzysem w Grecji czy niepokojami wywołanymi zamachami w Tunezji czy Turcji. – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air.
>> Zobacz jak na tle rynku oraz sektora prezentują się wskaźniki spółki >> W serwisie znajdziesz wstępną symulację finansową debiutu Enter Air
Enter Air jest największą czarterową linią lotniczą działającą w Polsce i jednocześnie największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w naszym kraju. Grupa realizuje połączenia dla czołowych polskich i zagranicznych biur podróży latając do ponad 30 krajów od Islandii i Portugalii po Kenię i Tajlandię. Flota Enter Air składa się z 17 samolotów Boeing 737. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Manchesterze, Londynie i Tel Awiwie.