
(fot. globalcosmed.pl)
Global Cosmed przydzielił w ramach oferty publicznej ponad 6,25 mln akcji i pozyskał z emisji 11,4 mln zł. Spółka zaoferowała inwestorom od 4 do 10 mln akcji nowej emisji po 1,82 zł za walor. W transzy otwartej inwestorzy zapisali się na 708 tys. akcji o wartości 1,3 mln zł, natomiast w transzy inwestorów instytucjonalnych nabywców znalazło 2,7 mln akcji o wartości 4,9 mln zł. W ramach zapisów dodatkowych zapisano się na 2,9 mln akcji na kwotę 5,2 mln zł.
– Jesteśmy dumni, że mimo niepewnej sytuacji na rynkach finansowych nasza oferta spotkała się z dużym zainteresowaniem, co pozwoliło ustalić cenę emisyjną akcji na relatywnie wysokim poziomie. Dziękuję inwestorom za okazane zaufanie. Jestem przekonana, że inwestycja w nasze akcje przyniesie satysfakcjonujący zwrot. – mówi Ewa Wójcikowska, prezes Global Cosmed.
>> Oferta pierwotna była tematem numer jeden na czacie inwestorskim z Global Cosmed. >> Przebieg całego spotkania online z Ewą Wójcikowską znajdziesz na specjalnej stronie czatu w serwisie StockWatch.pl
Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozbudowę zakładu. Spółka potrzebuje większego zaplecza magazynowo-produkcyjnego, ponieważ na niektórych etapach moce produkcyjne są już w pełni wykorzystane. Realizacja inwestycji ma docelowo podwoić moce oraz dodatkowo poprawić efektywność kosztową. Tegoroczna prognoza zakłada zwiększenie zysku netto do 6,8 mln zł z 5,8 mln zł w 2012 r. Spółka zamierza skupić się na realizacji jedynie najbardziej rentownych kontraktów.
Global Cosmed jest spółką produkcyjno-handlową i realizuje kontrakty dla sieci handlowych oraz kontrahentów z grupy B2B. Produkty z segmentu private label trafiają na półki sklepowe.
– Współpracujemy z największymi sieciami handlowymi w Europie, wytwarzając na ich zlecenie kosmetyki i produkty chemii gospodarczej sprzedawane pod markami własnymi sieci. Środki pozyskane z emisji umożliwią nam zwiększenie mocy produkcyjnych oraz rozbudowę zaplecza, a dzięki temu – sprawną obsługę obecnych i nowych klientów przez kolejne lata. – dodaje Ewa Wójcikowska.
>> Zobacz jak na tle rynku oraz sektora prezentują się wskaźniki producenta i dystrybutora kosmetyków. >> W serwisie znajdziesz wstępną symulację finansową debiutu Global Cosmed.
Aktualna oferta jest drugim podejściem pod wejście na parkiet giełdowy. W styczniu spółka nie osiągnęła satysfakcjonującej ceny i zdecydowała o przesunięciu oferty na czerwiec. Według rezultatów zakończonego 20 maja book-buildingu, decyzja okazała się słuszna, ponieważ obecnie inwestorzy są skłonni zaoferować wyższą cenę za akcje.
Global Cosmed jest jednym z liderów wśród polskich producentów kosmetyków i wyrobów chemii gospodarczej. Zajmuje znaczącą pozycję w szybko rozwijającym się segmencie marki prywatnej, to jest produktów sprzedawanych pod markami sieci handlowych. Do głównych odbiorców produktów spółki należą sieci handlowe takie jak Biedronka, Lidl, Tesco, Carrefour, Aldi Sued, Aldi Nord, Norma, Kaufland i Rossmann.