Lichthund to ubiegłoroczny debiutant. Spółka notowana na NewConnect pracuje obecnie nad dwoma grami: Rockbeasts i Food Truck Empire. Rockbeasts to fabularna gra skupiona na zarządzaniu, w której gracze wcielą się w rolę menedżera wschodzącej kapeli rockowej. Zadanie gracza polega na doprowadzeniu jej na szczyt. Gra będzie miała premierę w 2025, a w obsadzie gry znajduje się Iggy Pop.
– Za marketing, a szerzej za wydawnictwo Rockbeasts, odpowiada Team17, dlatego nie możemy ujawniać budżetu marketingowego. Właśnie rozpoczęliśmy kampanię marketingową od publikacji „announcement trailer”, a kolejne działania są w przygotowaniu, jednak nie chcemy zdradzać szczegółów. Gra jest skierowana do fanów gier narracyjnych, RPG i managementowych, ale także osób, które kochają muzykę rockową i adult cartoons. Fani m.in. takich gier jak Disco Elysium, Yes Your Grace, Night in The Woods na pewno znajdą coś dla siebie – powiedzieli w trakcie czatu inwestorskiego w StockWatch.pl przedstawiciele spółki Lichthund SA.
Natomiast Food Truck Empire to strategiczna gra ekonomiczna typu tycoon, w której gracze wcielą się w właściciela szybko rozwijającej się firmy z food truckami. Produkcja obecnie znajduje się w fazie bety.
– FTE jest pierwszą grą, w której zarządzamy flotą food trucków, craftujemy menu i podbijamy miasto. Aktualnie zarówno na Steamie, jak i na innych platformach nie ma gier podobnych do naszej. Ponadto Food Truck Empire łączy w sobie najlepsze elementy rozgrywek z gier takich jak Factorio, Two Point Hospital i Northgard, dzięki czemu wciąga graczy na długie godziny – powiedzieli przedstawiciele spółki.
– Rockbeasts ze względu na swój charakter ma większy potencjał w krajach zachodnich. W projekcie Food Truck Empire widzimy ponadprzeciętne zainteresowanie z krajów azjatyckich. Obie nasze gry będą przetłumaczone m.in na język chiński – dodali.
Spółka zastanawia się nad formą wydania gry. Food Truck Empire wzbudziło zainteresowanie kilku wydawców.
– Mamy 5 niewiążących ofert od zagranicznych podmiotów. Na dzisiaj oceniamy szanse 60/40 na korzyść realizowania projektu z wydawcą. Zakładamy, że decyzja zapadnie w ciągu maksymalnie dwóch miesięcy – powiedzieli przedstawiciele spółki.
Lichthund: Wierzymy, że to będzie przełomowy rok
W całym 2024 r. Lichthund osiągnął 3,5 mln zł przychodów ze sprzedaży i wygenerował stratę operacyjną w wysokości 0,9 mln zł. Na koniec roku studio dysponowało pulą 3,2 mln zł środków finansowych, które zapewniają pokrycie planowanych wydatków związanych z rozwojem gier w 2025 roku.
– Strata jest wynikiem etapu, na którym znajduje się studio. Zakładamy, że premiery przełożą się na przychody, co bezpośrednio wpłynie na rentowność spółki. Przewidujemy, że nasze gry będą debiutować w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy (…) Wierzymy, że to będzie przełomowy rok – dodali przedstawiciele studia.
Lichthund chce dzielić się zyskiem z akcjonariuszami.
– Podtrzymujemy nasze założenia, że w przypadku sukcesu komercyjnego naszych tytułów, będziemy chcieli podzielić się sukcesem z naszymi akcjonariuszami. I mamy nadzieję, że będzie to już w 2026 – powiedzieli przedstawiciele spółki.
Lichthund jest niezależnym studiem tworzącym gry komputerowe z Warszawy, założonym przez Rafała Zarembę i Bartka Pieczonkę. Studio powstało w 2015 roku, a w 2019 roku wydało swoją pierwszą grę „Lichtspeer”.