
Fot. Spółka
– Biorąc pod uwagę aktualną sytuację ekonomiczną i utrzymującą się inflację, cieszę się, że udało nam się wypracować w 2022 r. satysfakcjonujące wyniki finansowe. Odpowiednio zdywersyfikowany model biznesowy oraz przemyślana oferta poszczególnych konceptów, przyciągają do nas sporą grupę konsumentów, sprawiając, że z powodzeniem wracamy do stanu sprzed pandemii. Widać to po skonsolidowanych przychodach ze sprzedaży, które w raportowanym okresie wyniosły prawie 82 mln zł. Ze względu na restrykcje pandemiczne obowiązujące w 2021 roku dane porównawcze w żaden sposób nie są obiektywne, a jedynym miarodajnym i porównywalnym okresem był IV kwartał, kiedy to zysk netto w 2022 roku wyniósł prawie 1,1 mln zł, a zysk EBIT był na poziomie 1,4 mln zł. Dało to odpowiednio wzrost r/r o 87,8 proc. oraz 91,2 proc. – powiedział wiceprezes i dyrektor finansowy Dariusz Kowalik, cytowany w komunikacie.
Spółka spodziewa się tendencji wzrostowej w przyszłych okresach rozliczeniowych. Zarząd wskazuje, że już teraz widzi wzrost przychodów ze sprzedaży w I kwartale 2023 roku wobec I kwartału 2022 roku. Jak podano, spółka po I kwartale br. osiągnęła przychody na poziomie 19,2 mln zł wobec 14,3 mln zł w I kwartale 2022 roku, co daje wzrost r/r o prawie 34 proc.
– Mex Polska chce na bieżąco pozyskiwać nowe atrakcyjnie zlokalizowane lokale, których budowa będzie finansowana ze środków własnych, kredytów lub środków pochodzących od franczyzobiorców w ramach umów franczyzowych – czytamy w komunikacie.
Grupa Mex Polska zarządza 44 lokalami gastronomicznymi (stan na 21.03.2023). Grupa rozwija marki: The Mexican, Prosty Temat, Pankejk, Pijalnia Wódki i Piwa. Najnowszym konceptem jest Chicas & Gorillas. Od 2012 roku spółka jest notowana na głównym rynku GPW.