mjtfgvdz
PARTNER SERWISU
dhbzrmng

Nevomo: Rozwijamy technologię kolei magnetycznej, którą można zaimplementować na istniejącej infrastrukturze

Omawiane walory:

Gośćmi środowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl byli przedstawiciele spółki Nevomo: Przemysław Pączek - prezes zarządu, Paweł Radziszewski - CTO, Janusz Kućmin - doradca zarządu. Tematem spotkania była trzecia kampania crowdfundingu udziałowego prowadzona na brytyjskiej platformie Seedrs oraz najbliższe plany biznesowe i operacyjne spółki.

Firma Nevomo zajmuje się rozwojem technologii, która umożliwi szybką i etapową implementację systemów transportu inspirowanych koncepcją hyperloop z wykorzystaniem istniejących korytarzy oraz przepisów kolejowych. Przystosowując istniejącą infrastrukturę kolejową, firma chce umożliwić podróż pojazdami z prędkością do 550 km/h. Będzie to możliwe dzięki opracowaniu technologii magrail – systemu kolei magnetycznej, który wykorzystuje istniejące korytarze transportowe kolei konwencjonalnych. Zarówno pociągi tradycyjne, jak i pojazdy lewitujące mogą używać tego samego toru kolejowego wymiennie. System magrail może być w pełni zintegrowany z istniejącą infrastrukturą kolejową bez konieczności wprowadzania zmian w klasycznym taborze kolejowym. Rozwijana technologia oparta jest na koncepcji hyperloop – innowacyjnego systemu magnetycznej kolei próżniowej.

Według przedstawicieli spółki, Nevomo ma jedną zasadniczą przewagę nad kolejami magnetycznymi systemów Shinkansen Maglev lub Transrapid. Te są z definicji budowane od nowa i wymagają pozyskania terenu pod budowę nowej infrastruktury.

– W Europie coraz trudniej o teren pod budowę nowej infrastruktury. Wobec popularności kolei konwencjonalnych jest to jednym z ograniczeń dla tej technologii. Magrail rozwijany przez Nevomo, to technologia kolei magnetycznej implementowana na istniejącej infrastrukturze kolejowej. To jest jedna z głównych przewag naszej technologii – powiedzieli Janusz Kućmin i Przemysław Radziszewski.

Spółka jest w trakcie trzeciej kampanii crowdfundingu udziałowego prowadzonej na brytyjskiej platformie Seedrs. Ponad 1 mln euro, tj. pierwszy cel kampanii został osiągnięty w 5 dni. W kolejnych dwóch tygodniach spółka chce zebrać dodatkowe 200-400 tys. euro, które pozwolą przyspieszyć prace nad systemem kolei magnetycznej. W II połowie roku rozpocznie się budowa pełnoskalowego toru testowego technologii magrail.

– Obecna runda uzupełnia środki prywatne niezbędne do zakończenia procesu zakupów i budowy. W międzyczasie wynegocjowaliśmy umowę o współpracy (Memorandum of Understanding) z jednym z czołowych europejskich zarządców infrastruktury kolejowej (czeka na podpisanie) oraz mocno zaawansowaliśmy rozmowy z dwoma kolejnymi – powiedział Przemysław Pączek.

Nevomo niedawno ogłosiło, że rozpoczyna ekspansję na inne rynki europejskie m.in. rynek niemiecki poprzez ogłoszenie współpracy z EUREF- CAMPUS Duesseldorf oraz Uniwersytetem Nauk Stosowanych Emden/Leer. Założyciele zapowiadają także otwarcie nowej, szwajcarskiej filii spółki jeszcze w tym roku, która odpowiedzialna będzie za współpracę z podmiotami ze Szwajcarii, Francji oraz Włoch.

– Reorganizacja grupy polega na utworzeniu nowej struktury nadrzędnej – szwajcarskiej spółki matki, koncentrującej wszystkich inwestorów oraz kontrolowanej przez nią niemieckiej spółki, która będzie stanowić matkę na całą UE. Polskie spółki będą w 100 proc. własnością spółki niemieckiej. Powyższe wynika z oczekiwań szwajcarskich i globalnych inwestorów oraz przede wszystkim klientów: szwajcarskie i niemieckie spółki kolejowe oraz partnerzy korporacyjni zdecydowanie faworyzują współpracę z podmiotami lokalnymi. Jednocześnie umiejscowienie globalnej spółki matki w Szwajcarii jest dobrze postrzegane przez klientów, partnerów i inwestorów z krajów sąsiednich i z innych atrakcyjnych dla nas – powiedział Przemysław Paczek.

>> Zapis całego spotkania z Przemysławem Pączkiem, Pawłem Radziszewskim oraz Januszem Kućminem znajdziesz tutaj

Docelowa wersja napędu do systemu magrail, która zostanie zweryfikowana w trakcie pełnoskalowych testów przy wyższych prędkościach i warunkach zbliżonych do rzeczywistych warunków operacyjnych, powstała i była testowana. Według przedstawicieli spółki celem testów jest dalsze udoskonalanie napędu, co będzie realizowane przez zespół badawczo-rozwojowy. Testy napędu przy niższych prędkościach przebiegły pomyślnie.

– Planujemy kilka etapów certyfikacji technologii magrail. Tor w Emsland jest jednym z naszych celów średnioterminowych, który umożliwi certyfikację systemu na wysokie prędkości. Jest to również jeden z powodów, dla którego otwieramy biuro na terenie Niemiec – powiedzieli Janusz Kućmin i Przemysław Radziszewski.

– Planujemy zabudowę systemu na istniejącej linii kolejowej, w celu przeprowadzenia testów w warunkach zbliżonych do rzeczywistych. W kolejnym etapie taka linia powinna być dopuszczona do komercyjnej eksploatacji, po uzyskaniu pozwoleń i homologacji – dodali.

Przedstawiciele Nevomo zaznaczyli, że analizują możliwość przeprowadzenia oferty publicznej, w szczególności kwestie związane z wyborem właściwego momentu oraz parkietu.

– Od początku celowo postawiliśmy na stopniowe pozyskiwanie finansowania prywatnego (łączonego z istotnym udziałem grantów), polegającego na częstszym pozyskiwaniu mniejszych kwot, dzięki którym osiągane są kolejne kamienie milowe. Jednocześnie bardzo mocno pilnujemy strony kosztowej. […] Reasumując, wolimy finansować i rozwijać się metodą małych kroków (z maksymalnym wykorzystaniem dźwigni środków publicznych), niż pozyskiwać rzadziej duże rundy – powiedział Przemysław Pączek.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Nevomo ma umowę z Rete Ferroviaria Italiana ws. rozwoju magrail we Włoszech

    NEVOMO nawiązało współpracę z Rete Ferroviaria Italiana. W jej ramach firmy dokonają technicznej i ekonomicznej weryfikacji wykonalności wdrożenia technologii magrail na włoskiej infrastrukturze kolejowej, a także będą ubiegać się o dofinansowanie z UE w celu przygotowania pełnowymiarowego pilotażu na torze testowym RFI w Bolonii San Donato.

  • Ciech Sarzyna udostępni spółce Nevomo teren pod budowę toru dla kolei magnetycznej

    Ciech Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin oraz spółka należąca do Grupy Ciech, podpisała umowę z NEVOMO, start-upem opracowującym pionierską technologię magrail.

  • Ekspansja zagraniczna Nevomo. Polski startup wejdzie na nowe rynki

    NEVOMO rozszerza zasięg swojej działalności i rozpoczyna europejską ekspansję. Startup nawiązał współpracę z EUREF-Campus Düsseldorf oraz Uniwersytetem Nauk Stosowanych Emden/Leer w Niemczech. Założyciele zapowiadają także otwarcie nowej, szwajcarskiej filii spółki, która odpowiedzialna będzie za współpracę z podmiotami ze Szwajcarii, Francji oraz Włoch. A to dopiero początek ambitnych planów europejskiego rozwoju projektu NEVOMO.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat