
(Fot. stockwatch.pl)
Tematem przewodnim wtorkowego spotkania były wyniki finansowe Unimotu za II kwartał i całe pierwsze półrocze. W pierwszych sześciu miesiącach br. giełdowy dystrybutor paliw zanotował rekordowe 758 mln zł przychodów, czyli o 60 proc. więcej niż przed rokiem. W kluczowej dywizji paliw ciekłych wzrost sprzedaży sięgnął 64 proc. (+289 mln zł), co ma związek z wprowadzonym w ubiegłym roku pakietem paliwowym i transportowym. Wynik EBITDA urósł o 1/4 do 7,6 mln zł, a zysk netto podskoczył o blisko 50 proc. do 4,4 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 6,46 mln zł wobec 5,21 mln zł zysku rok wcześniej. Przysłowiową łyżką dziegciu w beczce miodu był jednak spadek marż.
– Marże na rynku paliw były w II kwartale pod dużą presją największych operatorów tego rynku. Spowodowane to było walką o przejęcie jak największego udziału w rynku po szarej strefie, szczególnie na rynku oleju napędowego. Unimot również walczy o udziały w rynku, gdyż ma on dla nas znaczenie strategiczne. Należy podkreślić, że działalność na tym rynku pozostaje bardzo rentowna, a my jesteśmy do niej bardzo dobrze przygotowani. – powiedział Robert Brzozowski w rozmowie na żywo z użytkownikami StockWatch.pl.
Prezes dodał, że sytuacja Unimotu jest bardzo dobra, a spółka ma solidną płynność finansową. Według deklaracji, firma nie ma problemu z finansowaniem rosnącej działalności handlowej, poszerza współpracę z dotychczasowymi bankami i pozyskuje nowe do współpracy.
Innym gorącym tematem była sytuacja na kursie akcji Unimotu. Od publikacji wyników za II kwartał notowania spadły o blisko 17 proc. Prezes spółki zapewnił, że tegoroczna przecena nie ma uzasadnienia w sytuacji fundamentalnej.
– Zdaniem zarządu, tak głęboki spadek kursu akcji nie ma podstaw w działalności spółki. Unimot generuje rekordowe przychody, osiąga dobre zyski, które są badane od 2017 przez firmę audytorską Deloitte. Spółka ma solidne fundamenty i rozwija się dynamicznie. – powiedział prezes Unimotu.
Spółka rozwija franczyzową sieć stacji paliw pod międzynarodową marką AVIA. W II kwartale br. Unimot uruchomił trzy pierwsze stacje paliw pod szyldem AVIA i podpisał umowy franczyzowe z kolejnymi czterema partnerami.
– Zgodnie z celem emisyjnym podtrzymujemy plan zakładający 15 stacji do końca roku i 100 do końca 2020. – powiedział Robert Brzozowski.
Równolegle spółka wprowadziła na rynek innowacyjny projekt, skierowany do wszystkich użytkowników samochodów – mobilną aplikację Tankuj24, służącą do porównywania cen paliw i zakupu paliwa on-line. Pod koniec II kwartału br. partnerami programu Tankuj24 było już 69 stacji paliw.
– Projekt jest w fazie rozwoju i pozyskiwania punktów akceptacji. – dodał Robert Brzozowski.
Grupa UNIMOT prowadzi działalność w zakresie obrotu olejem napędowym (ON), biopaliwami (Bio), gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym oraz energią elektryczną. Spółka rozwija franczyzową sieć stacji paliw pod międzynarodową marką AVIA, a także wdrożyła i rozwija mobilną aplikację Tankuj24 służącą do porównywania cen i zakupu paliwa na stacjach benzynowych w trybie online.
UNIMOT SA był notowany na rynku NewConnect od 2012 r., w lutym 2017 przeprowadził publiczną emisję akcji o wartości 99 mln zł i od 7 marca 2017 jest notowany na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.