Simteract to krakowska spółka gamingowa z backgroundem softwarehouse’owym. Firma ma doświadczenie zarówno w branży gier wideo jak i w tworzeniu oprogramowania profesjonalnych symulatorów. Simteract jest autorem między innym Traffic AI – Inteligentnengo Systemu Ruchu Drogowego na Potrzeby Symulatorów i Gier Wideo czy City Generator, który pozwala generować miasta w 3D na podstawie otwartych danych dostępnych w internecie. Spółka zatrudnia obecnie 40 osób i szczyci się tym, że wszystkie swoje produkcje tworzy wewnętrznie.
W najbliższy czwartek, 18 lutego spółka zadebiutuje na NewConnect. Do obrotu trafi 97,2 proc. akcji Simteract, a wszyscy akcjonariusze sprzed emisji akcji serii F mają roczne lock-upy.
Od czasu rozbudowania swojego zespołu, Simteract skupia się na produkcji gier, które wykorzystywać będą autorskie technologie spółki. Obecnie planuje rozwijać dwa projekty gier: zapowiedziany już Carpool Simulator oraz nazwany roboczo Projekt #1. Pierwszy z nich jest symulatorem jazdy samochodem, w którym będziemy mogli wcielić się w kierowcę przemierzającego ulice największych europejskich miast – gra ma ukazać się na PC, Xbox Series X i PS5.
– Carpool znajduje się we wczesnej fazie produkcyjnej. Premiera planowana jest na połowę 2022 r. – powiedział Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract.
– Wersje konsolowe planujemy stworzyć sami. W tym momencie jesteśmy deweloperami XBOX i PS, mamy dostęp do dev kitów – dodaje Jaśkiewicz.
Spółka wciąż poszukuje wydawcy dla Carpool Simulator. Simteract prowadzi rozmowy z zagranicznymi partnerami od zeszłego roku. Prezes zaznaczył, że aby gra się zwróciła sprzedaż powinna osiągnąć kilkaset tysięcy sztuk.
– Chcemy być pewni, że wizje projektu się zgadzają. Natomiast dopuszczamy również alternatywne formy dystrybucji (jak np. early access) – powiedział Jaśkiewicz.
– Myślimy o zapisach upfront payment, natomiast jest tylko jeden z elementów, na które musimy zwracać uwagę w rozmowach o potencjalnej współpracy – dodał prezes.
Natomiast Projekt #1, którego szczegółów rozgrywki jeszcze nie podano, powstaje we współpracy z francuskim wydawcą Nacon (grupa Bigben Interactive).
– Kwestia komunikacji Projektu #1 znajduje się po stronie wydawcy – firmy Nacoon. Sami już nie możemy doczekać się pierwszych informacji na ten temat! – powiedział prezes Simteract.
Oprócz tych dwóch projektów spółka ma w planach kilka kolejnych. Zważywszy na to, że spółka ma doświadczenie w tworzeniu profesjonalnych symulatorów kolejowych prezes stwierdził, że możliwy jest powrót do tej tematyki.
– Z racji tego, że rzeczywiście jest to w naszym DNA, taka gra ma duże szanse pojawić się w przyszłości w naszym portfolio. Między innymi dlatego realizujemy wspominany projekt z grantem z NCBiR (generator tras kolejowych) – powiedział Jaśkiewicz.