Space Fox Games to polski gamedeweloper, który rozpoczął swoją działalność w 2014 r. pod nazwą World Loom Games. Dotychczas Space Fox Games wydał 15 gier, a kolejne 3 są w trakcie produkcji: m.in. Rin: The Last Child oraz Space Inn. Obecnie przyjęta strategia zakłada produkcję dwóch gier jednocześnie i wydawanie przynajmniej jednego tytułu rocznie.
– Zmieniliśmy nazwę spółki z World-LooM Games na Space Fox Games w związku ze zmiana strategii i segmentu wydawniczego w branży gamedev. Rebranding pomógł nam rozpocząć nowy etap działalności spółki – powiedzieli podczas czatu inwestorskiego w StockWatch.pl przedstawiciele Space Fox Games.
W pierwszych latach działalności studio produkowało gry na PC, konsole i mobile. W tym ostatnim wypadku były to głównie gry na zlecenie dla takich spółek jak Artifex Mundi.
– Obecnie skupiamy się głównie na PC i konsolach. W tej chwili realizujemy wyłącznie autorskie gry. W historii spółki zaczynaliśmy od outsourcingu, następnie współpracowaliśmy m.in. z Artifex Mundi i Game House przy współfinansowaniu wspólnych produkcji. Niemniej już gry z serii Maggie’s Movies i kolejne produkcje to w całości nasze własne IP – powiedzieli przedstawiciele spółki.
Spółka postawiła na segment gier indie AA, których budżet wynosi 1,5-2,5 mln zł. Zgodne ze strategią wybierając temat i gatunek kolejnego tytułu studio mocno analizuje trendy rynkowe i potrzeby graczy szukając dla tytułów chłonnych nisz.
– Biorąc pod uwagę wskazane założenia, z ciekawością patrzymy na gry hybrydowe, w których elementy sandboksowe i rpgowe łączą się z ekonomicznymi.<br/>Z bardziej ogólnych trendów – skupiamy się na wprowadzaniu do naszych produkcji innowacyjnych mechanik i kładziemy nacisk na silną immersję. Oba te elementy dają pozytywne wyniki jeżeli chodzi o zasięg.
– Profil gracza zależy przede wszystkim od realizowanego tytułu i gatunku, gdyż zgodnie z naszą strategią staramy się sięgać do chłonnych nisz, w których nasze tytuły mają szansę na sukces rynkowy. Dwa najnowsze projekty w produkcji są skierowane do fanów gier ekonomicznych i sandboksów/rpg – dodali.
Spółka ma umowy współpracy z Artifex Mundi i Klabater. Prowadzi również zaawansowane rozmowy z kilkoma innymi podmiotami.
Spółka wykorzystuje w produkcji autorskie technologie oraz korzysta z doświadczenia w wykorzystaniu AI.
– Od początku istnienia firmy skupiamy się na tworzeniu narzędzi, których użycie w kolejnych projektach pozwoli zoptymalizować wykorzystanie zasobów. M.in. w ramach projektu Badawczo Rozwojowego realizowanego z NCBiR stworzyliśmy szereg narzędzi wspomagających produkcję gier, z których korzystamy obecnie na co dzień. Od momentu przejścia na produkcję własnych IP wykorzystujemy autorski, zaawansowany proces analizy rynku i potrzeb graczy w celu wyboru takich gatunków i mechanik, które pozwolą na pozyskanie znacznego grona graczy. Wykorzystując nasze duże doświadczenie w wykorzystaniu AI w bieżącej pracy, opracowujemy projekt platformy wspierającej produkcję gier, opartej o wykorzystanie sztucznej inteligencji – powiedzieli przedstawiciel Space Fox Games.
Spółka w poniedziałek 13 listopada zadebiutuje na rynku NewConnect. Do obrotu trafi 1.001.000 akcji serii A, stanowiących 100 proc. kapitału zakładowego. Sama spółka wyceniana jest na około 6,9 mln zł.
– O wejściu na giełdę, jako elemencie który będzie wspierał spółkę w dalszym dynamicznym rozwoju, myśleliśmy już od kilku lat. Kiedy w 2022 roku zaprosiliśmy do spółki grono prywatnych inwestorów również dla nich oczywistym dalszym krokiem było wprowadzenie spółki na NewConnect. Uważamy, że spółka, która istnieje dłuższy czas na rynku, ma przychody z tantiem z lat poprzednich, realizuje równolegle 3 projekty, z czego 2 zostaną wydane w 2024 roku i która ma zabezpieczone finansowanie dla tych i dalszych projektów, może pozytywnie wyróżniać się na rynku – powiedzieli przedstawiciele Space Fox Games.
Inwestorzy pytali o podzielenie się zyskiem z akcjonariuszami.
– Do tej pory zainwestowaliśmy cały zysk w rozwój spółki, niemniej w przyszłości nie wykluczamy przeznaczenia części zysku na wypłatę dywidendy – powiedzieli przedstawiciele spółki.