
(Fot. fb/wittchen)
Wittchen opublikował prospekt i rusza z ofertą publiczną. Sprzedaż obejmuje 4,4 mln akcji. Pula ta zawiera do 2,75 mln papierów nowej emisji, które będą przydzielane inwestorom w pierwszej kolejności i do 1,65 mln akcji sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy. Inwestorom indywidualnym zaoferowanych zostanie do 15 proc. akcji wystawionych na sprzedaż. W transzy detalicznej zapisy ruszą w poniedziałek 19 października i potrwają do 22 października. Zlecenia można składać w ING Securities, BM Alior Banku oraz DM Noble Securities. Zapisy w tej transzy będą przyjmowane po cenie maksymalnej, która zostanie opublikowana jeszcze w czwartek. Ostateczną cenę inwestorzy poznają najpóźniej 24 października. Debiut zaplanowano wstępnie na 7 listopada.
Obecnie kapitał zakładowy spółki dzieli się na 16,5 mln akcji. Jej głównymi akcjonariuszami są prezes i wiceprezes zarządu – Jędrzej i Monika Wittchen, którzy pośrednio kontrolują ponad 90 proc. akcji. Po ofercie publicznej spółka pozostanie pod kontrolą rodziny Wittchen.
Spółka przewiduje, że wpływy netto z emisji nowych akcji wyniosą od 20 mln do 25 mln zł. Środki te zamierza przeznaczyć m.in. na rozwój sieci sprzedaży, rozbudowę centrum logistycznego oraz zasilenie kapitału obrotowego.
– Naszym celem jest utrzymanie dominującej pozycji na polskim rynku. Zamierzamy to osiągnąć m.in. poprzez dalszą rozbudowę własnej sieci salonów detalicznych. Zgodnie z realizowaną przez nas strategią, do 2020 r. planujemy zwiększyć liczbę posiadanych przez nas punktów sprzedaży z obecnych 65 sklepów do około 90. Zamierzamy także rozwijać sprzedaż internetową, która jest obecnie najszybciej rosnącym kanałem sprzedaży Grupy Wittchen. Nasze plany związane z ekspansją zagraniczną będziemy realizować również w oparciu o sprzedaż internetową. W związku z dynamicznie rosnącą sprzedażą oraz planowanym dalszym rozwojem, zwiększa się także nasze zapotrzebowanie na kapitał obrotowy. Oferta publiczna akcji ułatwi nam realizację przyjętych celów. – powiedział Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen SA.

(Fot. fb/wittchen)
W zależności od rozwoju sytuacji rynkowej i okoliczności wpływających na możliwość zrealizowania powyższych celów, spółka może dokonać zmiany przeznaczenia wpływów z emisji nowych akcji. Jedną z rozważanych opcji jest przeznaczenie kwoty 10 mln zł na spłatę zadłużenia. Jeśli uzyskane wpływy z oferty publicznej będą wyższe niż zakładane, spółka zamierza przeznaczyć je na powiększenie kapitału obrotowego.
Wittchen jest sprzedawcą luksusowych dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż luksusowego obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. W zeszłym roku przychody spółki wyniosły 130,5 mln zł wobec 87 mln zł rok wcześniej. W tym okresie zysk brutto ze sprzedaży powiększył się o 53 proc. do 75,1 mln zł, a wynik netto o 92 proc. do 27,7 mln zł. Po I półroczu 2015 r. na koncie spółki jest odpowiednio 55,2 mln zł, 32,5 mln zł i 8,4 mln zł. Na koniec sierpnia zadłużenie finansowe ogółem wynosiło 56,5 mln zł.