Woodpecker to wrocławska firma działająca w modelu SaaS, oferująca aplikację pełniącą rolę inteligentnego asystenta sprzedaży B2B. Woodpecker.co ułatwia pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie relacji poprzez automatyzację czasochłonnych procesów związanych z komunikacją biznesową. Korzysta z niej ponad 3 tys. firm z 70 krajów na całym świecie, w tym prawie połowa to klienci z USA.
– USA to jest rynek o ogromnym potencjale wzrostu. Amerykańscy użytkownicy widzą dużą wartość w korzystaniu z automatyzacji pracy. Daleko nam jeszcze do wyczerpania tego potencjału, dlatego zdecydowanie planujemy dalszą ekspansję w Stanach i zwiększanie tamtejszej bazy klientów. Istotnymi kierunkami są też dla nas pozostałe kraje anglosaskie i Europa Zachodnia. Bardzo dynamicznie rośnie też perspektywiczny rynek brazylijski. Na ten moment skupiamy się na zwiększaniu udziałów na tych rynkach – powiedział Mateusz Tarczyński, CEO Woodpecker.
Spółka jest w trakcie rozbudowy aplikacji o dodatkowe kanały komunikacji w kampaniach prowadzonych przez klientów. Trwają prace nad dostępem z poziomu telefonu i dodawania kroków na kolejnych platformach społecznościowych.
– To pozwoli nam dotrzeć do nowych grup użytkowników, którzy w swoich procesach wykorzystują nie tylko email, ale także inne kanały pozyskiwania klientów. Jednocześnie pracujemy nad funkcjami umożliwiającymi poprawę parametrów dostarczalności wiadomości, co pozwoli nam dodatkowo konkurować na tworzącym się rynku narzędzi typowo dostarczalnościowych – dodał prezes Woodpecker.
Od kilku kwartałów spółka skupiała się na wzroście średniego przychodu z klienta ARPU. W I kwartale tego roku udało jej się go zwiększyć do 88 USD miesięcznie.
– Wprowadzenie nowego cennika i podniesienie cen spowodowało zwiększenie średniego przychodu oraz przychodu firmy, ale również odejście części klientów wrażliwych na cenę. W strategii rozwoju nie stawiamy na konkurowanie ceną. Pozycjonujemy się bardziej jako rozwiązanie premium i stawiamy na jakość – powiedział Tarczyński.
– Jesteśmy na etapie rozwoju, gdzie model SaaS zaczyna dawać dynamiczny lewar operacyjny, rentowność netto rośnie z kwartału na kwartał. W roku 2020 było to 8,5 proc., w 1Q21 to już ponad 20 proc. Co do pracowników, to aktualny zespół jest kompletny i jest w stanie obsłużyć kilkukrotnie większą liczbę klientów – dodał prezes.
Spółka jest w trakcie oferty publicznej. W puli jest od 733.333 do 916.667 akcji Woodpecker.co SA. należących do Tar Heel Capital Pathfinder MT Limited, Macieja Cieśli, Kingi Tarczyńskiej, Radosława Czyrko oraz Artura Listwana. Cena oferowanych akcji zostanie ustalona po zakończeniu procesu budowania księgi popytu i będzie wynosić od 12 zł do 15 zł za walor. Zapisy na akcje Woodpecker.co w transzy małych inwestorów trwają do 1 czerwca, przyjmuje je Dom Maklerski INC.
– Obecni akcjonariusze sprzedają tylko małe pakiety akcji, by zapewnić freefloat wymagany przez giełdę. Wszyscy obecni akcjonariusze podpisali umowy lockup zobowiązując się do nie sprzedawania akcji od 12 do 24 miesięcy od debiutu na giełdzie – powiedział Mateusz Tarczyński.
Woodpecker.co planuje debiut na NewConnect na przełomie II i III kwartału 2021 r. Docelowo spółka chce przejść na główny parkiet GPW.