PARTNER SERWISU
tjfdzwfa
26 27 28 29 30
chimpo
32
Dołączył: 2012-09-24
Wpisów: 590
Wysłane: 12 stycznia 2023 10:42:38 przy kursie: 30,975 zł
Shopee można już odhaczyć z listy konkurentów, bo jutro kończą działalność w Polsce.

krato
PREMIUM
1
Dołączył: 2011-06-15
Wpisów: 33
Wysłane: 12 stycznia 2023 10:46:16 przy kursie: 30,975 zł
Amazon tez chyba strasznie nie goni Allegro jakoś mi się wydaje - ktoś ma dane ?

hukers
77
Dołączył: 2010-08-04
Wpisów: 329
Wysłane: 12 stycznia 2023 10:52:59 przy kursie: 30,975 zł
chimpo napisał(a):
Shopee można już odhaczyć z listy konkurentów, bo jutro kończą działalność w Polsce.


Pięknie, ekspresowa zawijka. Hejterzy alle chyba muszą być w szoku, co poszło nie tak :D


zjablik66
11
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 111
Wysłane: 12 stycznia 2023 11:43:16 przy kursie: 30,975 zł
Ale rozbiło opory i to na wolumenie (news pojawił się wtedy, kiedy był najbardziej potrzebny), jeszcze o 14:30 dane CPI z USA, jak nie popsuja sentymentu i dobrze zamkną dzień, to fani Fibonacciego powinni zacząć tu rozrysowywać poziomy docelowe :)

bożyczko
14
Dołączył: 2020-08-14
Wpisów: 104
Wysłane: 12 stycznia 2023 11:45:08 przy kursie: 30,975 zł
Według mnie to powinno dać notowaniom ALE porządnego kopa. Nie chodzi o to, że Shopee stanowiło jakieś zagrożenie, tylko o to, że allegro właściwie nie ma konkurencji.
Wyrażane przeze mnie opinie nie stanowią rekomendacji inwestycyjnej w rozumieniu przepisów prawa. Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte przez czytelników.

Nikaja
45
Dołączył: 2020-03-09
Wpisów: 142
Wysłane: 12 stycznia 2023 12:38:47 przy kursie: 30,975 zł
Za te reklamy powinni odrobić jeszcze jakieś prace społeczne czy coś.

Co by nie mówić o Allegro, to każda kolejna firma przekonuje się o ich sile na naszym rynku.

dejw
22
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2010-02-17
Wpisów: 121
Wysłane: 12 stycznia 2023 14:18:07 przy kursie: 30,975 zł
krato napisał(a):
Amazon tez chyba strasznie nie goni Allegro jakoś mi się wydaje - ktoś ma dane ?


Danych wprawdzie nie mam, ale nietrudno to zauważyć. Czasem, chcąc coś kupić, patrzę też na Amazonie i prawie nigdy w ogóle nie ma tam danego produktu. Pod tym względem jest - moim zdaniem - straszna nędza. Już na Shopee jest/było znacznie lepiej. I nie sądzę, żeby w przewidywalnej przyszłości miało się to zmienić. To już będzie gdybanie, ale wydaje mi się że Amazon wszedł do PL na "bezczelnego" sądząc że samym faktem, że się pojawili sprawią że ludzie zaczną u nich kupować i - przede wszystkim - sprzedawać. A jak widać, tak to nie działa.

_olo_
30
Dołączył: 2014-05-08
Wpisów: 690
Wysłane: 2 lutego 2023 06:43:17 przy kursie: 29,555 zł
Konkurencja pod "ostrzałem " UOKIK-u:
Cytat:
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko firmie Amazon.
Zarzuty dotyczą wprowadzania w błąd co do momentu zawarcia umowy sprzedaży, dostępności produktów, terminów dostaw i uprawnień konsumentów. (...)

Konsumenci składając zamówienie są przekonani, że zakupili produkt i że sprzedawca jest w jego posiadaniu. Tymczasem produktów oznaczonych jako dostępne, bądź takich, przy których podano nawet określoną liczbę sztuk, może w rzeczywistości nie być w magazynie lub ich wysyłka może być niemożliwa do zrealizowania. (...)

Praktyki stosowane przez Amazon EU SARL mogą wprowadzać konsumentów w błąd. Jeśli zarzuty się potwierdzą, spółce grozi kara do 10 proc. obrotu.


juniorAccount
PREMIUM
41
Dołączył: 2020-02-26
Wpisów: 172
Wysłane: 13 lutego 2023 14:13:59 przy kursie: 29,725 zł
Dałem się w końcu skusić na smarta, ale na odcinku allegro Pay widzę zmiany... czyżby Aion Bank zaciskał pasa?

Cytuję:
Klienci z aktywną usługą Allegro Smart! będą mogli rozłożyć zakup na 2 bezpłatne spłaty (RRSO 0%) zamiast dotychczasowych 3 spłat. Po zakupie z odroczoną płatnością Allegro Pay do 30 dni, będą mogli przesunąć termin swojej spłaty, wybierając od 3 do 20 miesięcznych spłat (RRSO 29,94%).

Dzisiaj RRSO jest o wiele niższe, dla krótkich okresów spłat, no nie wiem czy to pozytywnie wpłynie na popularność usługi.

hukers
77
Dołączył: 2010-08-04
Wpisów: 329
Wysłane: 13 lutego 2023 16:17:45 przy kursie: 29,725 zł
Ja to w ogóle nie wiem czy w kraju finansowo uposledzonych wchodzenie przez Alle w jakiekolwiek instrumenty finansowe ma sens. Za kilka lat sie okaże, że klienci niedostatecznie mocno (na przykład bez obrazków) byli poinformowani, że raty należy spłacać i ogólnie zostali oszukani przez podłego molocha, umowy unieważnione ze zwrotem kosztów wraz z odsetkami, a towar zużyty można odesłać na adres Alle. Albo oświadczenie że już sie rozpadł ze starości i nie ma co zwracać ;). Lepiej niech się zajmą kasowaniem prowizji i nie kuszą losu.


daboo
34
Dołączył: 2010-01-24
Wpisów: 67
Wysłane: 24 lutego 2023 14:29:58 przy kursie: 28,40 zł
Ale to nie jest jakaś wizja przyszłości albo żart. Od 1.1. weszła dyrektywa Omnibus, która wprowadza wiele nowości.

1. Zastępuje dotychczasową rękojmię pojęciem niezgodności towaru z umową. Wszystko pod to można ubrać. Wcześniej był rozdział na wady fizyczne i prawne. Dziś tego nie ma, a więc wady fizyczne mają wydłużoną ochronę z roku do dwóch. Dodatkowo roszczenie możesz zgłosić do 6 lat od zakupu!!! Kto w ogóle utrzymuje przez taki czas dokumentację? Ja po 1,5 roku kasuję maile, bo skrzynki nie są w stanie więcej zbierać, a nie będę płacił G za 1TB dla poczty na allegro. Paranoją jest obejowanie każego syfu za kilka zł ochroną dwuletnią. Większość przedmiotów nie jest w stanie przeżyć tak długiego czasu eksploatacji. Na szczęście większość klientów jest rozsądna i tego nie oczekuje. Ale zawsze znajdą się tacy, którzy swoje wyegzekwują.

2.Opinie do sklepu i produktów. I tutaj powinno Was to zaciekawić, bo Allegro ma giga problem, którym na pewno zajmie się UOKiK. Otóż dyrektywa Ombius zobowiązuje usługodawcę do zapewnienia, że opinie są wystawione przez zweryfikowanych użytkowników. I teoretycznie są. Problem z tym, że katalog agreguje opinie wystawione do ofert różnych sprzedawców. Mało tego, do katalogu można podpiąć dowolny produkt, który jest w tej samej kategorii. I jest to szeroko nadużywane, ponieważ nieuczciwi sprzedawcy podpinają się pod produkty z dobrą reputacją i wprowadzają klienta w błąd. Odpowiedzialność za to jest po stronie Allegro i niedługo UOKiK się o to upomni. I Katalog albo pojdzie do śmieci albo będzie musiał zostać zmieniony. Spodziwam się również kary za to, bo manipulacje dochodzą do bardzo dużej skali za pomocą tego narzędzia.

3. Punkt 3, ale już nie związany z Omnibusem. Allegro testuje obecnie przejście na widok domyślny ofert jako katalogu. Katalog jest żalosny, niedopracowany i wyświetla oferty w sposób zupełnie inny niż normalnie. Trafnośc wydaje się w ogóle nie działać. Dla allegro to nie problem i forsuje zmiany. Sprzedawcy są przerażeni. Duzi są przerażeni, bo myślą że zyskają mali. Mali praktycznie płaczą, bo spodziewają się, że to ich pozamiata. Osobiście obstawiam wariant wyrzynania się dużych i śmierci małych, połączonego z wielkim chaosem, jako że katalog ma upośledzoną trafność. Upośledzoną dlatego, że oferty będące w top3 w kategorii w katalogu potrafią nie być nawet na 1 stronie. Natomiast na początku potrafią być produkty prawie bez opinii i bez sprzedaży. To nic dobrego nie wróży ani dla sprzedawców, ani dla Allegro i dla klientów chyba też nie. Wątpiącym polecam przejść do allegro, wyszukać sobie coś a potem kliknąć "połącz te same oferty" i cieszyć się doznaniami wspaniałego katalogu, który w kategoriach UX jest jakimś dramatem. Szczerze powiedziawszy często się zastanawiam kogo allegro tam zatrudnia, bo ciężko nazwać ich specjalistami, o ekspertach nie ma mowy. Coś takiego nawet do testów nie powinno być wdrożone.

Osobiście stając przed zmianami jakie allegro wprowadza, nie wiem czy jeszcze dam radę tu sprzedawać, a jeśli tak to raczej na pewno nie będzie to efektywne i raczej stanie się kanałem wspierającym dla Amazona.

Reasumując, nieodpowiedzialność władz allegro po raz kolejny pociągnie za sobą kolejne ryzyka, których efekty trudno przewidzieć. I dziwię się, że ktoś jest w stanie podjąć takie ryzyka na taką skalę, nie będąc w stanie oszacować ostatecznych efektów. W dniach, w których obserwowałem testy na interesujących mnie produktach sprzedaż potrafiła tąpnąć o 30%, bo klienci sobie nie radzą. I nie mówię tu o mojej sprzedaży, ale sprzedaży całej kategorii. Klienci sobie z tym nie poradzą. Nie każdy musi być ekspertem od ecommerce, a głębia drzewka kategorii powinna być dostosowana do możliwości przeciętnego użytkownika, a nie sprzedawcy allegro. Katalog tych kryteriów nie spełnia. Mam w ogóle wrażenie, że zostaje wprowadzony po to aby podnieść wpływy z adsów. Za pewne "eksperci" ocenili to jako główne koło ratunkowe. Myślę, że się rozczarują. A o tym, że to takie dobre rozwiązanie już wiedzą, bo wystarczy, że odznaczysz połączenie produktów i od razu ankieta wyskakuje co Ci się nie podobało:)

Dziękuję za uwagę.

daboo
34
Dołączył: 2010-01-24
Wpisów: 67
Wysłane: 24 lutego 2023 14:56:41 przy kursie: 28,40 zł
Może ja tak dla formalności dopiszę:

Nie posiadam żadnych instrumentów związanych z Allegro, akcji, CFD i innych. Nie miałem i nie zamierzam mieć w portfelu:)

Natomiast jestem swego rodzaju insiderem i naświetlam pewne problemy w działaniu serwisu, o których raczej nikt inny nie napisze, a które mają duży wpływ na działanie serwisu jak i jego wyniki.

hukers
77
Dołączył: 2010-08-04
Wpisów: 329
Wysłane: 27 lutego 2023 08:21:42 przy kursie: 28,40 zł
Można prosić jakieś większe konkrety dlaczego to jest takie fatalne i dziala tragicznie? Nawet nie zwróciłem na to uwagi nigdy, ale jak napisałeś to przetestowałem na szybko i wcale tak głupio nie wygląda. Wpisałem sobie popularna nazwe butów trekingowych w odpowiednim dziale, pokazalo 20 stron ofert, kliknalem polacz, pokazalo 2 strony. Dużo latwiej było przejrzeć modele i zdecydować który mnie interesuje, pozniej kliknalem oferty w obrębie danego modelu i posortowałem od najtanszych, wszystko sprawnie. Dokladnie tak powinno to działać, że nie musisz sie przekopywac przez gąszcz takich samych ofert.

Sprawdzone pobieżnie, pewnie na chinskiej drobnicy pojawią sie problemy wynikajace z tego co pisałeś wyżej - cwaniaki podlaczaja się pod niewlasciwe produkty, ale to wina cwaniaków, a nie alle i to tak czy siak powinno zostac ukrócone. Sama koncepcja zdecydowanie trafna i jeśli w testach zostanie dopracowana to jest tylko dodatkowym ulatwieniem dla konsumenta, a już na pewno nie jest bzdurą, która nie powinna być dopuszczona do testów.

Wg mnie to nie powonno dużo zmieniać w sprzedaży, bo ja koniec końców i tak wyszukuje to (i za tyle) co chce, a po prostu zrobie to szybciej. No ale w spoleczenstwie uposledzonych może faktycznie jestem rodzynkiem...

Nestor
30
Dołączył: 2010-07-06
Wpisów: 200
Wysłane: 27 lutego 2023 10:51:06 przy kursie: 28,80 zł
daboo napisał(a):

Osobiście stając przed zmianami jakie allegro wprowadza, nie wiem czy jeszcze dam radę tu sprzedawać, a jeśli tak to raczej na pewno nie będzie to efektywne i raczej stanie się kanałem wspierającym dla Amazona.

Dziękuję za uwagę.


Na Amazonie przeciez jest rownie zle, albo gorzej. Szukasz np uchwytu do tv, znajdujesz go dla swojego modelu, patrzysz w komentarze a tam sa komenty na temat 10 roznych modeli do roznych tv ale tego samego producenta. Amazon agreguje model/kolor jako jeden SKU.
Na allegro dalej jest latwiej znalezc rzeczy niz na amazonie, jest wieksze zaufanie co do tego co i kiedy przyjdzie, przynajmniej dla mnie. Mam i smarta i prime. Smart dziala dobrze i przewidywalnie, prime z racji tego ze amazon jest tez takim bazarkiem potrafi czasem przeciagac dostawe, ale potrafi tez zaskoczyc jesli mieszka sie blisko centrum dystrybucyjnego i jesli kupuje sie cos prosto od amazona.

Koniec koncow wazne sa liczby i rzeczywisty odzew rynku a nie gdybania userow. Jesli w wyniku zmian zmienia sie negatywnie pozycjonowanie, to jest to powod do zmartwien. Zakladam jednak ze w innym miejscu rosnie, i moze jest to tylko kwestia dostosowania sie do zmian?

NeVeS
41
Dołączył: 2020-11-21
Wpisów: 197
Wysłane: 2 marca 2023 10:51:51 przy kursie: 27,825 zł
Nie wiem czy było to już tutaj wspomniane, ale dzisiaj w wypowiedziach po wczorajszym raporcie Comarchu, zauważyłem że mają ochotę wejść na rynek opanowany przez allegro, ichsza platforma wszystko.pl ma ruszyć w czerwcu, i to może być znacznie większe zagrożenie niż jakikolwiek inny zagraniczny moloh, ze względu na to że znają specyfikę naszego rynku.

Cytat:
Prezes poinformował, że w czerwcu wystartuje platforma Wszystko.pl.

"Chcemy otworzyć platformę w czerwcu. (...) Zatowarowanie mamy niezłe, tj. kilkaset tysięcy towarów. Jak otworzymy platformę, musi być sporo tych produktów" - powiedział prezes.

Dodał, że Comarch patrzy na inwestycję we Wszystko.pl długoterminowo, przez najbliższe lata chce budować skalę tego projektu.

ź pap
Edytowany: 2 marca 2023 10:52

Drizzt
PREMIUM
53
Dołączył: 2011-09-04
Wpisów: 218
Wysłane: 3 marca 2023 17:24:10 przy kursie: 28,74 zł
NeVeS napisał(a):
Nie wiem czy było to już tutaj wspomniane, ale dzisiaj w wypowiedziach po wczorajszym raporcie Comarchu, zauważyłem że mają ochotę wejść na rynek opanowany przez allegro, ichsza platforma wszystko.pl ma ruszyć w czerwcu, i to może być znacznie większe zagrożenie niż jakikolwiek inny zagraniczny moloh, ze względu na to że znają specyfikę naszego rynku.

Cytat:
Prezes poinformował, że w czerwcu wystartuje platforma Wszystko.pl.

"Chcemy otworzyć platformę w czerwcu. (...) Zatowarowanie mamy niezłe, tj. kilkaset tysięcy towarów. Jak otworzymy platformę, musi być sporo tych produktów" - powiedział prezes.

Dodał, że Comarch patrzy na inwestycję we Wszystko.pl długoterminowo, przez najbliższe lata chce budować skalę tego projektu.

ź pap

Ten temat wraca średnio raz w roku, bo co chwila ktoś wpada na ten pomysł a wystarczyłoby, żeby porozmawiał z kilkunastoma poprzednikami, którym się nie powiodło ;)
Powyższe informacje są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 19.10.2005. Autor nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na ich podstawie.

szarlej81
178
Dołączył: 2020-08-12
Wpisów: 1 398
Wysłane: 3 marca 2023 17:52:37 przy kursie: 28,74 zł
Ano właśnie. Co chwilę ktoś chce ugryźć kawałek tego tortu i nikomu się nie udaje. Sam próbowałem różnych alternatyw jako klient i zawsze kończyło się na tym, że ostatecznie i tak zamawiałem na Allegro. Raz to siła przyzwyczajenia dwa, że Allegro ma całkiem nieźle skrojony profil pod typowego klienta w Polsce. Wiem, że dużo gorzej wygląda to z perspektywy sprzedających, ale ci do czasu aż klienci sami nie będą chcieli kupować u konkurencji Allegro nie mają wyboru i są skazani na "płacz i płać".

daboo
34
Dołączył: 2010-01-24
Wpisów: 67
Wysłane: 9 marca 2023 16:20:25 przy kursie: 28,045 zł
Odniosę się zbiorczo do postów powyżej.

1. Comarch i to co on tam otwiera to jest bez znaczenia. Komuś coś się wydaje i wydaje mu się za dużo. To jak szybko to umrze uzależnione jest od tego jak wiele będą wstanie przepalić na klijenta (pisownia celowa) łapczywego na cashback i darmową wysyłkę od 10 zł. Jeśli nie dadzą darmochy to w ógole nikogo nie przyciągną.
Powiem tak. Gdybym chciał wystawić się na kolejnych marketplace, to przed tym comarchowym mam najpierw Amazon, Empik, Emag i jeszcze pewnie kilka, które mają już jakiś dorobek. Na prawdę ktoś niczego nie rozumie, jeśli wydaje mu się, że sprzedawcy czekają na kolejny serwis, który da im +1% do sprzedaży. Obsługa każdego serwisu zajmuje czas. Żeby to miało jakikolwiek sens ruch musi być istotny. Z rozmów z ludźmi odnośnie shopee wiedziałem, że prawie nikt w nich nie wierzy. Niektórzy weszli bo dawali bonusy i można było coś tam zarobić praktycznie bez kosztów. Każdy wątpił w ich długoterminowy sukces i jak widać się nie mylili.

2. Jeśli chodzi o katalog allegro, to jego działanie pozostawia wiele do życzenia. Sama trafność jest zupełnie inna niż w przypadku normalnego widoku. Jest chaos, nie wiadomo jakie kryteria decydują o byciu wyżej. Miałem ostatnio tak absurdalną sytuację, że aż nie wierzę, że algorytm może być tak źle napisany żeby na to pozwalać. Gość podpiął się ze swoim szajsem pod mój produkt, którego jestem importerem. Dzięki temu że mój ma świetne opinie i mnóstwo recencji, wywiozło go po trafności na sam szczyt w 2 dni od wystawienia oferty. Po czym zorientowałem się i go odpiąłem. A on został z 3 ocenami średnio na 3/5gwiazdek na 1 miejscu w katalogu przez kilka dni. Potem podpiął się z opiniami już pod swój produkt w katalogu. Z katalogu zrobił wyjazd w niebyt. Natomiast został w kategorii na 1 miejscu. Przypuszczam, że allegro promuje nowe oferty, bo nie ma innego uzasadnienia. Natomiast dla klienta taka "trafność" raczej nie jest tym czego by oczekiwał. Do tej pory trafność to była określana na podstawie mixów statów ze sprzedaży i zainteresowania użytkowników (% konwersji, wejść, dodawanych do obserwowań itd). Obecnie co o tym decyduje nie wiem. W katalogu na szczycie potrafią być produkty, które mają sprzedane po 20 sztuk. Produkty sprzedawane w setkach są na odległych miejscach. Jeśli jest np kategoria Frezarki i akcesoria w kategorii Uroda, to jest mix frezów za kilka zł, a urzadzenia po 200 są daleko. Co to za trafność i dla kogo? To ani nie daje przychodów allegro ani nie pomaga klientowi. Jest raczej zagubiony i nie wie o co chodzi.

Kolega podaje przykład, że szuka jakichś tam butów i że to mu ułatwia. Ok, jeżeli zawęzisz sobie wyszukiwania tak mocno, ze masz w odpowiedzi 100 produktów w katalogu to ok. Jak to Ci się tam wyświetli jest obojętne, jeśli jesteś zdeterminowany. Natomiast jeśli szukasz czegoś, ale nie wiesz co chcesz znaleźć to jeśli dostaniesz taki mix jak opisałem wyżej, to sam zrezygnujesz z oglądania, bo nie dasz rady. Jeśli natomiast odnosimy się do umiejętności przeciętnego internauty, to żeby nikogo nie urazić napiszę, że są one słabe. Do tego bardzo duży % robi to na telefonie, a tam skakanie po drzewku kategorii jest mordęgą.

Do tego jeśli chodzi o UX to dotarcie do produktu dla klienta powinno być stosunkowo łatwe, a więc drzewko dojścia do produktu powinno być stosunkowo płytkie. Katalog dodaje dodatkowy poziom do drzewka, co więcej prezentuje klientowi najniższą cenę na wyróżnieniu, a cena ta zwykle jest znacznie wyższa niż cena ofert niepromowanych. Od strony sprzedawcy patrząc, jeśli płacę za wyróżnienie to obecnie dostaję za to bycie na samym początku kilkuset ofert w kategorii. A dopiero za nimi są oferty niepromowane. A w katalogu dostanę za to bycie na początku ofert dla konkretnego produktu i w pakiecie gratis rzesze drobnicy, która za darmo podepnie się pod moje promowanie, oczywiście z niższą ceną od mojej.. Produkty w katalogu na wyróżnieniu to są zawsze produkty promowane. Po co więc mam płacić za wyróżnienie żeby innych wyciągnąć na początek katalogu? Niech ktoś inny płaci, a ja się pod to podepnę.

Katalog to jest coś co wywróci obecny ład do góry nogami. Każdy będzie się musiał pod to ułożyć na nowo. Promowanie na allegro jest bardzo drogie i sprowadza się zwykle do sprzedawców vip, którzy za realizację celów dostają pakiety wyróżnień. Reszta płaci 19 zł za 10 dni od jednej aukcji +75% dodatkowej prowizji od sprzedaży. Tak więc jeśli promowanie stanie się mniej opłacalne, sprzedawcy zaczną rezygnować i będą się ustawiać pod niską cenę i to żeby to ktoś inny promował dany produkt.


Allegro ma mega problem, bo ze smartem tak przelicytowało, że amazon wymiękł i dał spokój. Problem teraz polega na tym jak tu wyciągnąć rentowność żeby wyjść na prostą z wynikiami. I chcą to zrobić kosząc sprzedawców na wyższy %. A oni już są wykoszeni, wręcz umierają i bardziej skupiają się na obniżaniu cen żeby coś w ogóle nagonić na swój stragan niż na podnoszeniu marż.

Katalog, jeśli zostanie wprowadzony w tej formie w jakiej działa obecnie, wywoła wręcz trzęsienie. Zadziwia mnie to, że są w stanie podjąć tak duże ryzyko. Ale wiedzą, że katalog jest słaby, ale i tak się głowią nad tym jak tu zrobić żeby go polacy pokochali. A ja zrobiłbym inaczej. Wywaliłbym ten katalog całkiem. Porównywarka cen w każdej ofercie komu niby służy? Klient ma wchodzić i placić za najbardziej oprowizjowane oferty, czyli te wyróżnione. A nie z wyróżnionych za darmo sobie przeklikiwać na oferty z ceną niższą o 10% i prowizją niższą o 40%. Co to jest w ogóle za pomysł żeby coś takiego robić? A jak klient chce kupić sobie taniej, to niech sobie trochę poszuka. Kiedyś tak było i każdy sobie radził. Klientów nie brakowało, a po odłączeniu tego cuda gwarantuję, że również nie zabraknie. Wzrośnie również popyt na promowanie, bo obecnie to narzędzie powoduje, że wielu sprzedawców nie promuje w ogóle. Wolą dać niską cenę i korzystać z czyjegoś promowania. I słusznie, jak najbardziej jest to skuteczne, chociaż zwykle prowadzi do tego, że nic na tym nie zarabiasz. Natomiast na wyróżnionym produkcie też wiele nie zarobisz, więc nie ma róznicy. Coś trzeba sprzedać w "promocji" żeby nagonić sobie klienta. Sprzedawca ma dwie drogi. Jedna jest max niekorzystna dla allegro, a jednocześnie wspierana jak tylko się da, nie wiadomo po co i na co. Allegro zachowuje się jakby było organizacją non protif, a co gorsza przymusowo do pracy za darmo próbuje przymusić sprzedawców.

Złote czasy w ecommerce się skończyly. Teraz trwa prawdziwa wojna o to kto padnie a kto zostanie. Zwróćcie uwagę na sygnały z rynku. Już nie wzrost jest priorytetem, a marże. Zalando, Amazon, ASOS, Modivo takie właśnie wydały komunikaty. Mielenie na zerze przestało już urządzać, bo kapitał stał się drogi. A Allegro jest zakładnikiem swojego smarta i myśli ze wyciśnie ze sprzedawców. Problem w tym, ze oni już nie mają z czego dawać.

daboo
34
Dołączył: 2010-01-24
Wpisów: 67
Wysłane: 9 marca 2023 16:56:03 przy kursie: 28,045 zł
Nestor napisał(a):
daboo napisał(a):

Osobiście stając przed zmianami jakie allegro wprowadza, nie wiem czy jeszcze dam radę tu sprzedawać, a jeśli tak to raczej na pewno nie będzie to efektywne i raczej stanie się kanałem wspierającym dla Amazona.

Dziękuję za uwagę.


Na Amazonie przeciez jest rownie zle, albo gorzej. Szukasz np uchwytu do tv, znajdujesz go dla swojego modelu, patrzysz w komentarze a tam sa komenty na temat 10 roznych modeli do roznych tv ale tego samego producenta. Amazon agreguje model/kolor jako jeden SKU.
Na allegro dalej jest latwiej znalezc rzeczy niz na amazonie, jest wieksze zaufanie co do tego co i kiedy przyjdzie, przynajmniej dla mnie. Mam i smarta i prime. Smart dziala dobrze i przewidywalnie, prime z racji tego ze amazon jest tez takim bazarkiem potrafi czasem przeciagac dostawe, ale potrafi tez zaskoczyc jesli mieszka sie blisko centrum dystrybucyjnego i jesli kupuje sie cos prosto od amazona.

Koniec koncow wazne sa liczby i rzeczywisty odzew rynku a nie gdybania userow. Jesli w wyniku zmian zmienia sie negatywnie pozycjonowanie, to jest to powod do zmartwien. Zakladam jednak ze w innym miejscu rosnie, i moze jest to tylko kwestia dostosowania sie do zmian?



Tak jak mówisz teoretycznie jak gdzieś spada to gdzieindziej rośnie. Problem w tym, że jeśli małemu sprzedawcy wzrośnie ponad jego siły, to za chwilę będzie musiał wydłużyć realizację albo powyłączać oferty, bo zabraknie mu albo towaru albo rąk do pracy. A dużemu sprzedawcy jak zabraknie sprzedaży, to będzie musiał się dostosować. Obniżać ceny, rezygnować z produktów, zwalniać ludzi lub rezygnować całkowicie. To nie jest tak, że amator, który handluje sobie towarem, który ma w dużym pokoju raptem może z miesiąca na miesiąc stać się prężnie działającym sklepem. Potrzebuje zasobów. Kapitału, miejsca na przechowywanie towaru, biur i ludzi. Sprzedawca to nie jest coś co pączkuje. Sensownego sprzedawcę hoduje się latami. Bo nikt Ci nie pożyczy miliona złotych jak zarabiałeś do tej pory 5 tys miesięcznie. Życie to nie reklama, gdzie znudzony pracownik korporacji zakłada sklep internetowy. To są poważne pieniądze. A nawet jak bank Ci pożyczy to nie zaprzęgniesz tego miliona do efektywnej pracy w miesiąc, dwa ani pół roku. To wymaga obróbki, narzędzi i kompetentnych ludzi i najlepiej jak jest robione stopniowo. A na dodatek jeśli sprzedaż rośnie dynamicznie to nie ma czasu na rozwój oferty, bo każdy wręcz musi skupić się na sprawach bieżacych. A sprzedawca na allegro to nie jest korporacja, która zatrudni sobie najwyżej kolejnych 100 lub 1000 pracowników. Sprzedawca na allegro jeśli ma kilku ludzi oprócz siebie jest już dobry. Jak ktoś ma 10 ludzi to już jest na pewno jednym z największych w kategorii. Takie są realia. Tylko allegro wydaje się, że to pyk i nie ma znaczenia kto i co będzie sprzedawał. Ci którzy obecnie otwierają nowe sklepy to kamikadze.

Zobaczymy co się stanie. Dla klienta korzyść będzie minimalna, jeśli w ogóle. Wśród sprzedawców wojna o przetrwanie, bardziej zajadła niż do tej pory, która doprowadzi do ich wyniszczenia. Wszystko sprowadzi się do sprzedawania bez zysku aby być na górze ofert w katalogu, bo katalog jakąkolwiek indywidualność sprzedawcy ma wyeliminować. Masz po prostu oferty i liczy się tylko cena. A na drobnicy jest tak, że potrzebujesz znaleźć sprzedawcy, który ma fajną ofertę żebyś mógł uzbierać jakiś sensowny koszyk z danej tematyki. Sprzedaż w interencie to nie tylko lodówki, tv i telefony, że sobie szukasz najtańszej oferty, dodajesz 1 produkt do koszyka, płacisz i nara. A obecny system właśnie daje dobre efekty sprzedawcom, którzy mają klientowi coś do zaoferowania, a nie tylko 1 produkt w najniższej cenie. A jak już chcesz coś dokupić, to on tego nie ma, bo na codzień handluje czymś zupełnie innym, ale dobrał sobie to akurat bo mu się trafiło. A że jest nikim w tej branży, to musi dać najniższą cenę, bo inaczej nic nie sprzeda. I w takim systemie tacy zawodnicy to będą debeściaki na początku.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 26 marca 2023 18:51:15 przy kursie: 26,015 zł
ALLEGRO - spojrzenie na wykres


Wykres w interwale dziennym. Przyczajony niedźwiedź, ukryty byk - tak można pokrótce opisać aktualny układ sił na walorach Allegro. Kurs akcji nie ma określonego trendu, ale znajduje się na poziomach, z których łatwo o wygenerowanie sygnału w obie strony. Patrząc na rozkład wolumenu w ostatnich tygodniach notowań, można zaryzykować tezę o korekcyjnym charakterze przeceny, która znalazła - przynajmniej na dzień dzisiejszy - swój kres na długoterminowej średniej. Gdyby kupującym udało się utrzymać kurs powyżej średniej, znacząco wzrosłyby szanse na kolejny impuls wzrostowy. Ostatnie dziesięć świec sygnalizują dolnymi cieniami, że gracze liczą właśnie na realizację scenariusza, zakładającego wykorzystanie SMA200 do odbicia. Bezpieczniej jednak byłoby zaczekać na mocniejsze sygnały - chociażby na długi biały korpus, powstaniu którego towarzyszyłby skokowy wzrost wolumenu.


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE ALLEGRO
  • Rynek czeka na ważne dane z amerykańskiego rynku pracy, w grze Allegro, Bumech i Bloober
    Rynek czeka na ważne dane z amerykańskiego rynku pracy, w grze Allegro, Bumech i Bloober

    Giełda w Warszawie rozpoczęła piątkową sesję od wzrostów. Rano w centrum uwagi znalazły się m.in. spółki Allegro, Asseco Poland, Bumech, Bloober Team i Spyrosoft. To jednak tylko przygrywka do prawdziwych giełdowych emocji jakie czekają na inwestorów po południu. O losach dzisiejszej sesji rozstrzygną dane z amerykańskiego rynku pracy.

  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.




26 27 28 29 30

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,352 sek.

cfhmvgvc
ccjkhoyo
zzbxbrme
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ibhlcufk
btrblpgm
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat