3 Dołączył: 2009-11-20 Wpisów: 110
Wysłane:
15 maja 2015 15:17:03
przy kursie: 64,00 zł
anty_teresa napisał(a):niedźwiedź napisał(a):chyba nie takiego rozwoju wypadków spodziewali się posiadacze akcji Ja akurat właśnie takiego się spodziewałem... Jak widać wyniki są zgodne z moimi i np baksa oczekiwaniami, myślę, że także oczekiwaniami większych portfeli, które wyceniły spółkę na obecnym poziomie. Skoro nie ma zaskoczenia w wynikach, to nie ma powodu do większej zmiany wyceny spółki. W takim razie z zachowania kursu po raporcie wynika że wycena spółki przed raportem była zawyrzona,co powinno sugerować że rację mają ci co wyceniają papier w obecnej chwili na bliżej 55
|
|
70 Dołączył: 2015-02-06 Wpisów: 637
Wysłane:
15 maja 2015 15:23:46
przy kursie: 64,00 zł
lewho napisał(a):Ta dyskusja już się jakiś czas temu odbyła jak kapitalizacja sięgnęła 100 mln zł. Wtedy zdaniem niektórych był to balon. w takim razie skoro wg tu obecnych kurs jest tu gdzie powinien to skąd, w krótkich żołnierskich słowach, wynikają takie rozbieżności między p/e cd red - 440 i bitem - 8 jaka konkluzja tej dyskusji była w tym temacie?
|
|
3 Dołączył: 2011-12-16 Wpisów: 71
Wysłane:
15 maja 2015 15:30:24
przy kursie: 64,00 zł
Cytat:w takim razie skoro wg tu obecnych kurs jest tu gdzie powinien to skąd, w krótkich żołnierskich słowach, wynikają takie rozbieżności między p/e cd red - 440 i bitem - 8 jaka konkluzja tej dyskusji była w tym temacie? Rozjazd wskaźników wynika z dyskontowania przez rynek zdarzeń przyszłych. CDRed wypuszcza właśnie sztandarowy produkt, który w samych preorderach sprzedał się już w nakładzie 1 mln kopii. 11B odniósł niespodziewany sukces 6 miesięcy temu i rynek nie koniecznie jest przekonany co do powtarzalności sukcesu.
|
|
|
|
0 Dołączył: 2010-11-10 Wpisów: 808
Wysłane:
15 maja 2015 15:32:09
przy kursie: 64,00 zł
CDR podał ostatnio informację o 1 mln pre-orderów. To już ogromny sukces, a warto przypomnieć, że gra jeszcze nie miała premiery. Rynek wycenia obecnie sukces W3 i historyczne P/E nie ma tu żadnego znaczenia. Oczywiście pytanie jaki duży ten sukces będzie jednak te 1 mln pre-orederów sugeruje, że porównania Scarrego potencjału sprzedażowego W3 do Skyrima nie były przesadzone, zaś te 20 mln sprzedanych kopii w 2 lata jak widać dają potencjał do aprecjacji kursu. Na 11 b to nei ma bezpośredniego przełożenia i porównywanie, że 11b ma P/E=X a CDR=Y jest nie na miejscu. Nieco przekornie można powiedzieć, że poza tym że obie spółki robią gry to pod kątem profilu mają niewiele wspólnego.
|
|
70 Dołączył: 2015-02-06 Wpisów: 637
Wysłane:
15 maja 2015 15:39:55
przy kursie: 64,00 zł
w zasadzie trudno się z tymi argumentami nie zgodzić jeśli chodzi o wiedźmina aczkolwiek 11bit odstaje od innych spółek z branży vivid - p/e = 36 ci games - p/e = 56 a tu już ten argument o wyjątkowości produkcji nie działa vivid jakiś boks chyba wypuścił a ci games swoim snajperem to raczej rynku nie porwał
tak jak pisałem - kupiłem dzisiaj - więc doszukuję się pozytywów mam nadzieję, ze nie zostanie to źle przez was odebrane
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
15 maja 2015 16:21:51
przy kursie: 64,00 zł
niedźwiedź napisał(a):w zasadzie trudno się z tymi argumentami nie zgodzić jeśli chodzi o wiedźmina aczkolwiek 11bit odstaje od innych spółek z branży vivid - p/e = 36 ci games - p/e = 56 a tu już ten argument o wyjątkowości produkcji nie działa vivid jakiś boks chyba wypuścił a ci games swoim snajperem to raczej rynku nie porwał
tak jak pisałem - kupiłem dzisiaj - więc doszukuję się pozytywów mam nadzieję, ze nie zostanie to źle przez was odebrane
Porównywanie spółek z branży mija się z celem. Każda z nich znajduje się na innym etapie swoich głównych produktów. 11B ma już część wyników hitu za sobą, a jaki i czy będzie kolejny to nie ma pewności. Na Vivid ludzie liczą na ekspansję terytorialną oraz nowego Real Boxing. To jest też inny model sprzedażowy, przez co spółka jest nieporównywalna. CI Games ma wyniku straty z nieudanych produktów, a rynek zakłada, że takich już nie będzie. To nie jest właściwość rynku polskiego. Na zachodzie P/E też potrafi mieć rozstrzał między 6-7 aż do 100. Wszystko zależy od oczekiwań co do przyszłości.
|
|
0 Dołączył: 2011-07-29 Wpisów: 1 159
Wysłane:
15 maja 2015 16:52:13
przy kursie: 64,00 zł
anty_teresa napisał(a):11B ma już część wyników hitu za sobą, a jaki i czy będzie kolejny to nie ma pewności czytając wypowiedzi na tym forum miałem mniemanie, że prawdopodobieństwo kolejnego sukcesu jest większa niż średnia. No ale widać wypowiedzi speców od takich spółek to jedno, a widzi mi się "grubych portfeli" zupełnie co innego... Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku... Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj
|
|
0 Dołączył: 2010-11-10 Wpisów: 808
Wysłane:
15 maja 2015 18:13:35
przy kursie: 64,00 zł
cad_man: pewnie tak, tylko też nie jest pewne, że grube portfele umieją odpowiednio przetrawić temat. Generalnie z wyceną spółek growych jest problem, zaś polski rynek w ogóle jest na etapie "grania pod premierę" i "grania pod ranking ze steama". Nie mówię, że to źle, ale fakt jest taki, że wiele inwestorów nie rozumie co tam się dzieje "wewnątrz". By daleko nie szukać - wystarczy przypomnieć zachowanie jednego z tych grubych z października i listopada 2014. Cały rynek wtedy zresztą, mając w perspektywie TWOM, i tak uważał, że te 9-10 zł za akcje to cena "rynkowa".
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
15 maja 2015 18:46:45
przy kursie: 64,00 zł
Zachowanie rynku jest racjonalne i uzasadnione. W mojej ocenie słowo klucz do dzisiejszej sesji to przychody. Mi raport potwierdził jedną kwestię sprzedaż idzie tak sobie (odpowiednio do obecnej wyceny rynkowej) natomiast co nas zaskoczyło to to że spółka doskonale kontroluje koszty działalności i dzięki temu mam zysk jaki mamy i bardzo bezpieczny stan gotówki w kasie.
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
15 maja 2015 19:28:30
przy kursie: 64,00 zł
My tu o wynikach, a tymczasem kampania promocyjna TWOM przed wydaniem na mobilki się rozkręca. Parę dni temu o TWOM było w New Yorkerze, a teraz w BBC: www.bbc.co.uk/programmes/p02rc...
|
|
|
|
0 Dołączył: 2011-07-29 Wpisów: 1 159
Wysłane:
15 maja 2015 20:34:46
przy kursie: 64,00 zł
GRAF78 napisał(a):Mi raport potwierdził jedną kwestię sprzedaż idzie tak sobie (odpowiednio do obecnej wyceny rynkowej) idzie tak sobie w przyrównaniu do czego? Jest jakiś wykres przedstawiający sprzedaż gier w kolejnych miesiącach? Przychody spółki (tylko ze sprzedaży - bez zapasów) z Anomaly 2 w kwartale następnym po premierze wyniosły 53%, a dla TWOM 42%. Więc jeśli ktoś to sobie na przykładzie Anomaly2 wyliczył to może być lekko rozczarowany - dzisiejsze zachowanie kursu. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja zysku - dla Anomaly 2 takiego nie było (zaraportowano stratę), a dla TWOM mamy 38% zysku kwartału premierowego... Może to dlatego nie widać (na razie) głębszej przeceny na akcjach? Analizując to co się działo z Anomaly 2, to jeśli spółka nie zmieniła podejścia wersja na mobile pojawiła się w drugim kwartale po premierze, więc jeśli by przyrównać w ten sposób TWOM to premiera powinna być w obecnym kwartale. Dlaej przyrównując to wielkość przychodów ze sprzedaży (bez zapasów) w kwartale premiery Anomaly 2 na mobile były 78% wyższe niż przychody z kwartału premierowego na komputery, i 15% wyższe od sumy sprzedaży tej gry na komputery przez pierwsze dwa kwartały... Ale czy przychód z TWOM z mobile może wynieść (przez analogię) ponad 20 mln zł w kwartale premierowym? (pytanie retoryczne, ale jak ktoś ma ochotę wyrazić swoje zdanie to proszę). Dla ścisłości trzeba dopowiedzieć, że powyższe wyliczenia są na podstawie raportów spółki i przy założeniu, że w prezentowanych okresach sprzedawano tylko i wyłącznie Anomaly 2 i TWOM... Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku... Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj
|
|
2 Dołączył: 2014-07-26 Wpisów: 171
Wysłane:
15 maja 2015 20:54:11
przy kursie: 64,00 zł
To jest jakaś czeska komedia - w I kwartale 11 bit zarobił więcej niż CAŁY giełdowy gamedev razem wzięty  Nie ma to jak dobry powód do masowej wyprzedaży
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
15 maja 2015 22:24:27
przy kursie: 64,00 zł
cad_man napisał(a):GRAF78 napisał(a):Mi raport potwierdził jedną kwestię sprzedaż idzie tak sobie (odpowiednio do obecnej wyceny rynkowej) idzie tak sobie w przyrównaniu do czego? Jest jakiś wykres przedstawiający sprzedaż gier w kolejnych miesiącach? Przychody spółki (tylko ze sprzedaży - bez zapasów) z Anomaly 2 w kwartale następnym po premierze wyniosły 53%, a dla TWOM 42%. Więc jeśli ktoś to sobie na przykładzie Anomaly2 wyliczył to może być lekko rozczarowany Sprzedaż idzie tak sobie w porównaniu do okresu po premierze i może bardziej oczekiwań rynkowych, pisząc wprost ten poziom utrzyma status quo na kursie i nie spowoduje trwałych wzrostów kapitalizacji, a o Anomaly2 nie myśle dla mnie to historia o której już nie chce pamietać. Ja czekam na nowe produkcje: Industrial, duży projekt z 11Bitlunchpad i mniej na TWoM na mobine i tylko pod to można kupować akcje.
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
15 maja 2015 23:13:50
przy kursie: 64,00 zł
Ja uważam, że sprzedaż idzie bardzo przyzwoicie. sumaryczne przychody z TWoM zbliżyły się po pierwszym kwartale do 18 mln zł. Do końca roku powinno być ponad 30 a do końca życia produktu ponad 40-50 mln zł przychodów. Wersje na mobilne oraz możliwe porty na konsole również mogą dorzucić sporo do tej liczby - nawet drugie tyle jeśli pojawią się konsole. Należy pamiętać, że spółka ma dobrze opanowane wyciskanie dobrych wyników sprzedaży (patrz Anomaly) a TWoM to już nie tylko gra, ale marka - marka warta moim znaniem nawet 70-100 mln zł przychodów. Liczba może wydawać się abstrakcyjna ale jeśli rozłożymy ją na dłuższy okres czasu i wiele na platform to już staje się bardziej realna. O industriala jestem jakoś spokojny - na razie to projekt, który będzie się rozwijał w sprzyjających warunkach komfortu finansowego. Być może dzięki temu powstanie bardziej rozbudowana wersja gry. Cytat:Sprzedaż idzie tak sobie w porównaniu do okresu po premierze i może bardziej oczekiwań rynkowych, pisząc wprost ten poziom utrzyma status quo na kursie i nie spowoduje trwałych wzrostów kapitalizacji Jak dla mnie to sam TWoM powinien utrzymać status quo (czyli P/E na poziomie 10-15) przez kilka kolejnych lat a nowe IP oraz GR i 11b lanuchpad są wyceniane przez rynek na 0. Ciekawe czy taki stan utrzyma się po wejściu na rynek główny.
|
|
153 Dołączył: 2011-10-30 Wpisów: 1 886
Wysłane:
16 maja 2015 07:31:23
przy kursie: 64,00 zł
AnalizujWgrywaj napisał(a):To jest jakaś czeska komedia - w I kwartale 11 bit zarobił więcej niż CAŁY giełdowy gamedev razem wzięty  Nie ma to jak dobry powód do masowej wyprzedaży Nie. To jest klasyczne : "Kupuj plotki (o tym że 11B dużo zarobi) - sprzedawaj fakty", bardzo częste zachowanie na rynkach akcji, choć nie tylko.... "Kupuj akcje, ilekroć zobaczysz na wykresie Wiewiórkę, siedzącą na ramieniu Clowna. To się nazywa Analiza Techniczna" - Dilbert (Scott Adams) :-)
|
|
153 Dołączył: 2011-10-30 Wpisów: 1 886
Wysłane:
16 maja 2015 07:33:54
przy kursie: 64,00 zł
Ale ja tu w nieco innej sprawie dziś. Właśnie przeczytałem sobie co nieco o stosunku firm gamedev do pracowników: kotaku.com/crunch-time-why-gam...W polskich firmach jest podobnie, czy jednak jeszcze do tego nie doszło? "Kupuj akcje, ilekroć zobaczysz na wykresie Wiewiórkę, siedzącą na ramieniu Clowna. To się nazywa Analiza Techniczna" - Dilbert (Scott Adams) :-)
|
|
PREMIUM
503 Dołączył: 2011-08-17 Wpisów: 7 286
Wysłane:
16 maja 2015 07:42:41
przy kursie: 64,00 zł
Cytat:W polskich firmach jest podobnie, czy jednak jeszcze do tego nie doszło? Nie wiem jak w gamedev, ale w innych branżach crunch nie jest żadną nowością. Różnica polega na tym że w PL zarabia się za taki zapieprz ułamek tego co na zachodzie ;p
|
|
0 Dołączył: 2010-11-10 Wpisów: 808
Wysłane:
16 maja 2015 15:01:01
przy kursie: 64,00 zł
GRAF78 napisał(a):cad_man napisał(a):GRAF78 napisał(a):Mi raport potwierdził jedną kwestię sprzedaż idzie tak sobie (odpowiednio do obecnej wyceny rynkowej) idzie tak sobie w przyrównaniu do czego? Jest jakiś wykres przedstawiający sprzedaż gier w kolejnych miesiącach? Przychody spółki (tylko ze sprzedaży - bez zapasów) z Anomaly 2 w kwartale następnym po premierze wyniosły 53%, a dla TWOM 42%. Więc jeśli ktoś to sobie na przykładzie Anomaly2 wyliczył to może być lekko rozczarowany Sprzedaż idzie tak sobie w porównaniu do okresu po premierze i może bardziej oczekiwań rynkowych, pisząc wprost ten poziom utrzyma status quo na kursie i nie spowoduje trwałych wzrostów kapitalizacji, a o Anomaly2 nie myśle dla mnie to historia o której już nie chce pamietać. Ja czekam na nowe produkcje: Industrial, duży projekt z 11Bitlunchpad i mniej na TWoM na mobine i tylko pod to można kupować akcje. Przyznam, że nie bardzo rozumiem stwierdzenie "A2 jest historią, której nie chce pamietać". A2 było kontynuacją bardzo udanej serii. Produkcją, która była monetyzacją rozpoznawalnego IP. Była też produkcją bardzo dobrą technicznie, jak na swoje czasy. I przede wszystkim zarobiła dla spółki kasę. Gwoli przypomnienia - wszystkie produkcje tej spółki zarobiły dla niej kasę. Można się rozwodzić, czy mniejszą czy większą i jak ta kasa ma się do kapitalizacji. I może A2 nie odniosło zakładanego sukcesu komercyjnego (co zresztą zarząd sam pisał w raportach) to było elementem budowania zaufania do spółki jako dewelopera piszącego gry umiejące zarabiać. A to - zaufanie - bez wątpienia podlega wycenie przez rynek. Nie niedoceniałbym więc znaczenia A2.
|
|
1 Dołączył: 2013-04-29 Wpisów: 13
Wysłane:
16 maja 2015 23:36:01
przy kursie: 64,00 zł
Szutnik napisał(a): W polskich firmach jest podobnie, czy jednak jeszcze do tego nie doszło?
Jeśli chodzi o 11b, to gdy ogłaszali nabór w 2011, reklamowali się w ten sposób: Cytat:(...)We make cool indie games, we do not crunch, we drink beer and we need programmers who are funny and drink beer. (...) www.facebook.com/11bitstudios/...Biorąc pod uwagę sposób w jaki zapowiadają nowe gry: Cytat:We'll release it as soon as it's ready. może rzeczywiście nie jest to u nich zbyt częsta praktyka. W innych firmach raczej już tak różowo nie jest: Cytat:Jeśli oczekujesz, że będziesz pracował przy projekcie tzw. triple-A i nigdy nie będziesz crunchował, to zapraszamy do pracy w banku - mówił Adrian Chmielarz (Mam nadzieję, że nie dostanę dożywotniego bana za cytowanie Chmielarza na forum 11b  ) W poniższym artykule nieco więcej na ten temat: polygamia.pl/Polygamia/1,96455...A z komentarzy pod artykułem można się np. dowiedzieć czym różni się polski pracodawca od wibratora.
|
|
6 Dołączył: 2010-12-14 Wpisów: 132
Wysłane:
18 maja 2015 12:18:33
przy kursie: 63,50 zł
Szutnik napisał(a):Ale ja tu w nieco innej sprawie dziś. Właśnie przeczytałem sobie co nieco o stosunku firm gamedev do pracowników: kotaku.com/crunch-time-why-gam...W polskich firmach jest podobnie, czy jednak jeszcze do tego nie doszło? Jako, że jestem akcjonariuszem 11 bit studios od dłuższego czasu to podrzucę link do oceny polskich firm z branży GameDev na podstawie ankiet wypełnianych przez pracowników tych spółek, którą mieliśmy okazje poznać w 2012 roku. W powyższej ankiecie 11 Bit jest oceniany wysoko i w ogólnym zestawieniu uplasował się tuż za podium. Mam nadzieję że obecnie jest jeszcze lepiej. www.gram.pl/news/2012/11/28/kt...
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.