5 Dołączył: 2010-12-20 Wpisów: 267
Wysłane:
1 czerwca 2018 10:13:19
przy kursie: 110,00 zł
Flipper potężny plus. Agony potężny minus. Jatka na kursie po potężnym wzroście, ale finansowo wyjdą na wsoje. AT - ciekawy poziom 108 zł. Linia trendu ostatniej fali wzrostowej.
|
|
2 Dołączył: 2013-03-08 Wpisów: 95
Wysłane:
1 czerwca 2018 12:34:50
przy kursie: 110,00 zł
Strasznie nerwowo zareagował rynek na premierę Agony, tak to prawda, premiera nie udana, ale zejście do 100zł za akcje przy takich wynikach za 1Q, nadspodziewanie udanej premierze House Flippera uważam osobiście za przereagowanie, a Wy co sądzicie ?
|
|
0 Dołączył: 2014-03-12 Wpisów: 529
Wysłane:
1 czerwca 2018 12:42:12
przy kursie: 110,00 zł
Szkoda, że po klapie Agony zrezygnowali z podawania Wishlist i prognoz sprzedaży nadchodzących gier, było to dość pomocne w pozycjonowaniu ich tytułów, oczywiście zawiodło, ale jednak było to użyteczne narzędzie w porównaniu do odsłon z YT i innych tego typu.
|
|
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
1 czerwca 2018 12:49:08
przy kursie: 110,00 zł
Frey napisał(a):hobo - oznacza bezdomnego włóczęgę, ale nie żula. Bum ma zdecydowanie bardziej pejoratywne znaczenie. Bum to po prostu żul. Nawet nie musi być bezdomny... W mojej ocenie bum symulator znów będzie miał znaczną oglądalność, ale chleb z tej mąki trudno będzie zrobić. Twórcy naprawdę będą musieli pomyśleć, żeby wyjść poza symulator chodzenia bawiący (o ile to będzie kogoś bawiło) przez parę minut, a potem nużący. Spółka niepotrzebnie pakuje się w te symulatory chodzenia. Ma za małe budżety, żeby zrobić to dobrze, a jak z jakością są problemy - to sprzedaży nie ma - co widać po Agony. Symulator kozy zaskoczył kiedyś na potęgę, to czemu nie symulator żula? Moim zdaniem to akurat trochę niesmaczny temat, któremu już blisko do przegięcia. Będą o tym z pewnością media mówić, będą miliony wyświetleń jak u pato streamerów, ale czy przełoży się to na sukces finansowy i stanowić będzie pozytywny PR dla spółki? Jeśli nie, to tradycyjnie nie znajdzie się w portfolio wydawniczym Playway na Steam i dadzą komunikat, że to nie my, to oni (producent)
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
1 czerwca 2018 13:04:59
przy kursie: 110,00 zł
Daimyo, uważasz, że najnowszy raport finansowy przebił oczekiwania pod względem dochodów z produkcji gier ?
|
|
2 Dołączył: 2013-03-08 Wpisów: 95
Wysłane:
1 czerwca 2018 13:09:26
przy kursie: 110,00 zł
Uważam, że spełnił oczekiwania nic ponad to
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
1 czerwca 2018 13:34:07
przy kursie: 110,00 zł
Daimyo napisał(a):Strasznie nerwowo zareagował rynek na premierę Agony, tak to prawda, premiera nie udana, ale zejście do 100zł za akcje przy takich wynikach za 1Q, nadspodziewanie udanej premierze House Flippera uważam osobiście za przereagowanie, a Wy co sądzicie ? Premiera była fatalna, a nie tylko nieudana. Oznacza to przychody niższe o kilkadziesiąt mln zł niż zakładano w rekomedacjach. Tymczasem sukces HF, choć jest niepodważalny to jednak przekłada się jedynie na małe 4-5 mln zł większego niż zakładano przychodu w tym roku z tej gry. Wyniki za I kw. na poziomie zysku netto były zrobione w wyniku utraty kontroli nad spółką CreativeForge Games (+14,2 mln zł). Gdyby nie to zysk netto byłby na poziomie ok. 4 mln zł. Przypomnę też, że cena ok. 100 zł za akcję była raptem ok. 4 tygodnie temu.
|
|
26 Dołączył: 2012-05-19 Wpisów: 354
Wysłane:
1 czerwca 2018 16:30:35
przy kursie: 110,00 zł
Poczekajmy na dane sprzedaży . Jest 2 strona Steam wiec tragedii nie ma , tak się z Frostpunkiem mijają. HF dalej w 15 global. Pytanie o plany wydawnicze w tym roku . Po agonii Agony są inne tematy . Następna spółka ze stajni PW ma debiutować w czerwcu . Wyskok był , masakra też , jak ktoś tu mądrze napisał , a teraz należy patrzeć w przyszłość ...
|
|
0 Dołączył: 2011-01-18 Wpisów: 171
Wysłane:
1 czerwca 2018 16:43:21
przy kursie: 110,00 zł
Wydawanie niedopracowanych gier nie prowadzi do niczego dobrego. Agony miało ogromny potencjał i został on zmarnowany. Krzysztof Kostowski widząc, jak duży jest to potencjał, powinien zwiększyć budżet, przesunąć premierę, wziąć za pysk całe Madmind i zagonić ich do poprawiania niedoróbek. A najlepiej jakby już na początku procesu twórczego ustalił budżet na trzykrotnie większy i dwukrotnie zwiększył zespół.
|
|
3 Dołączył: 2013-07-17 Wpisów: 163
Wysłane:
1 czerwca 2018 16:54:03
przy kursie: 110,00 zł
lelo-pakero napisał(a):Daimyo napisał(a):Strasznie nerwowo zareagował rynek na premierę Agony, tak to prawda, premiera nie udana, ale zejście do 100zł za akcje przy takich wynikach za 1Q, nadspodziewanie udanej premierze House Flippera uważam osobiście za przereagowanie, a Wy co sądzicie ? Premiera była fatalna, a nie tylko nieudana. Oznacza to przychody niższe o kilkadziesiąt mln zł niż zakładano w rekomedacjach. Tymczasem sukces HF, choć jest niepodważalny to jednak przekłada się jedynie na małe 4-5 mln zł większego niż zakładano przychodu w tym roku z tej gry. Wyniki za I kw. na poziomie zysku netto były zrobione w wyniku utraty kontroli nad spółką CreativeForge Games (+14,2 mln zł). Gdyby nie to zysk netto byłby na poziomie ok. 4 mln zł. Przypomnę też, że cena ok. 100 zł za akcję była raptem ok. 4 tygodnie temu. Przychody niższe o kilkadziesiąt milionów z samego Agony? A która rekomendacja zakładała te kilkadziesiąt milionów? Cały wynik spółki za 2018 wg rekomendacji BOŚ dla 111 zł to coś ok 38M a BZ WBK dla 148 zł to z tego co pamiętam 58M dl WSZYSTKICH premier w tym roku. Chyba że ta ostatnia na 223 zł z BOŚ, której nie widziałem jeszcze. Agony okazało się grą słabą, nawet bardzo, choć tak złe oceny po części wynikają pewnie z tematu którego dotyczy. Ale finansowo to na pewno klapa nie jest. Może być duże zdziwienie bo gra kosztowała tyle co sam marketing FrostPunka (same filmy od Platige ile kosztowały...). Po prostu w tym budżecie nie mogła powstać gra tego typu z ocenami bardzo dobrymi. Ktoś napisał że będzie porażka jak Sniper 3 - byłoby super gdyby sprzedało się jak Sniper który ma niewiele wyższą ocenę na Steam (przypomnę - sprzedaż Snipera 3 to 1M szt na wszystkie platformy).
Edytowany: 1 czerwca 2018 16:54
|
|
|
|
26 Dołączył: 2012-05-19 Wpisów: 354
Wysłane:
1 czerwca 2018 18:35:58
przy kursie: 110,00 zł
Janus Corvinus napisał(a):Wydawanie niedopracowanych gier nie prowadzi do niczego dobrego. Agony miało ogromny potencjał i został on zmarnowany. Krzysztof Kostowski widząc, jak duży jest to potencjał, powinien zwiększyć budżet, przesunąć premierę, wziąć za pysk całe Madmind i zagonić ich do poprawiania niedoróbek. A najlepiej jakby już na początku procesu twórczego ustalił budżet na trzykrotnie większy i dwukrotnie zwiększył zespół. Krzysiek ma na głowie wiele takich zespołów , obecnie każda z firemek chce na nc poczuć " ten szmal" . Nie skupia się na jednej grze , firmie , tak na prawdę to on się nie zna na grach , sam Ci to powie . Zna się na zarabianiu na grach . Przy tym budżecie to można kiosk na Tarchominie postawić , a nie global sellera zrobić i tu zgoda . Strat nie będzie , patrzcie w przyszłość
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
1 czerwca 2018 19:01:13
przy kursie: 110,00 zł
Jest popremierowy raport Agony. Poszło na steamie 34 tys. kopii przez 3 doby. To dramatycznie mało. Przy 1150 recenzjach daje to przelicznik raptem na poziomie 29,5. Widać mogła być prawdziwa fala zwrotów i pewnie dochodzi też fakt, że totalnie zawiedzeni gracze chcieli się wyżyć w negatywnych recenzjach - stąd taka niespotykanie duża ilość opinii. biznes.pap.pl/pl/news/search/i...(35-2018)-popremierowy-raport-sprzedazowy-dot--gry-agony
Edytowany: 1 czerwca 2018 19:04
|
|
0 Dołączył: 2016-11-17 Wpisów: 124
Wysłane:
1 czerwca 2018 19:12:30
przy kursie: 110,00 zł
A czy na pewno to ilość już uwzględniająca zwroty? Nigdzie w raporcie nie wspominają o tym.
|
|
0 Dołączył: 2014-03-12 Wpisów: 529
Wysłane:
1 czerwca 2018 19:18:18
przy kursie: 110,00 zł
Czyli trzeba mnożyć tylko pozytywne komentarze przez 50-60. No i oczywiście dotyczy to tylko steam.
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
1 czerwca 2018 19:27:15
przy kursie: 110,00 zł
thommat napisał(a):A czy na pewno to ilość już uwzględniająca zwroty? Nigdzie w raporcie nie wspominają o tym. Na zwrot są dwa tygodnie, więc nie da się przewidzieć ile osób jeszcze zwróci grę. Ograniczeniem są max 2h grania. Napisali o sprzedaży 34k - raczej niemożliwe żeby podali tę liczbę bez uwzględnienia zwrotów, które były do tej pory.
|
|
0 Dołączył: 2016-05-28 Wpisów: 105
Wysłane:
1 czerwca 2018 19:43:54
przy kursie: 110,00 zł
Dla mnie ważne jest ostatnie zdanie raportu, zwłaszcza po przecinku. czekam z niecierpliwością na kolejne komunikaty ze spółki.
|
|
0 Dołączył: 2010-07-27 Wpisów: 8
Wysłane:
1 czerwca 2018 21:03:03
przy kursie: 110,00 zł
Wyniki sprzedaży dotyczą głownie Steam, a z Tego co wiem, obecnie na Steam, przed zakupem, trzeba potwierdzić nowe warunki zakupu (od początku 2017r), czyli m.in. "Klikając „Kup”, zgadzasz się na to, aby Valve umożliwiło ci dostęp do cyfrowych dóbr natychmiast po zakończeniu transakcji z pominięciem 14-dniowego okresu wycofania z niej. Tym samym zrzekasz się swojego prawa do odstąpienia od tego zakupu. "
|
|
0 Dołączył: 2008-12-05 Wpisów: 7
Wysłane:
1 czerwca 2018 21:20:06
przy kursie: 110,00 zł
Hej,
podrzucam dla zainteresowanych informacje na temat społeczności poszczególnych gier z planu wydawniczego PLAYWAY. Większość danych jest na 30-stego maja więc każdy będzie mógł sobie sprawdzać przyrost społeczności Steam dla wymienionych poniżej projektów oraz ich potencjał sprzedażowy:
GRA DATA SPOŁECZNOŚĆ Bum Simulator 30.05 4459 Uboat 30.05 22647 Lust for Darkness 30.05 3638 Phantom Doctrine 30.05 6581 The Works of Mercy30.05 4785 Contraband Police 30.05 3757 Thief Simulator 30.05 4352 Drift19 30.05 3397 Mr. Prepper 01.06 6388
PS Do tego dochodzą oczywiście plany wydawnicze na konsole, DLC i mniejsze projekty.
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
1 czerwca 2018 23:21:06
przy kursie: 110,00 zł
lelo-pakero napisał(a):Jest popremierowy raport Agony. Poszło na steamie 34 tys. kopii przez 3 doby. To dramatycznie mało. Przy 1150 recenzjach daje to przelicznik raptem na poziomie 29,5. Widać mogła być prawdziwa fala zwrotów i pewnie dochodzi też fakt, że totalnie zawiedzeni gracze chcieli się wyżyć w negatywnych recenzjach - stąd taka niespotykanie duża ilość opinii.
Hellblade też miał podobny przelicznik nawet jeszcze kilka miesięcy po premierze, podobnie jak Layers of Fear - a to są gry z ocenami powyżej 90%. To nie jest tak że tylko słabe gry mają taki niski przelicznik, po prostu każda gra ma go inny.
Edytowany: 1 czerwca 2018 23:21
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
2 czerwca 2018 00:17:30
przy kursie: 110,00 zł
c15d napisał(a):Przychody niższe o kilkadziesiąt milionów z samego Agony? A która rekomendacja zakładała te kilkadziesiąt milionów? Cały wynik spółki za 2018 wg rekomendacji BOŚ dla 111 zł to coś ok 38M a BZ WBK dla 148 zł to z tego co pamiętam 58M dl WSZYSTKICH premier w tym roku. Pomyliłeś przychód z zyskiem netto. BZWBK prognozował 141 mln zł przychodów w 2018 r., a BOŚ 111 mln zł.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.