CREEPYJAR - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3 4

CREEPYJAR [CRJ]

AKTUALNY KURS: 179,80 zł (+2,74%) 19-07-2019 15:42
gerardolszy
Dołączył: 2018-08-06
Wpisów: 9
Wysłane: 14 marca 2019 17:32:05 przy kursie: 165,00 zł
Vox napisał(a):
Obecny sukces jest już w cenie... pytanie o kolejną grę. Ile to już % wzroslo od emisyjnej?


W cenie?
Jaką to ma kapitalizację?

Ile musiałoby toto zarobić?

Nie widzę tego.
Przewodniczący Rady Nadzoreczej też nie widzi.



Percances
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 144
Wysłane: 17 marca 2019 23:19:23 przy kursie: 178,00 zł
Akurat kapitalizację łatwo sprawdzić i jest to ok.120mln. Spółka przy obecnych wynikach jest tańsza od większości spółek z sektora, a dyskusja czy sektor jest przeszacowany czy nie, to już inna sprawa. Przewodniczący RN akurat zabawił się groszowymi sprawami, więc raczej mało istotny news..

Istotna jest za to wiadomość,że oprócz zapowiedzianych wersji na PS4 i Xbox One dojdzie wersja na Nintendo Switch, a to kolejne potencjalne zyski dla spółki i to bez kosztów, bo For robi port i wydaje grę samodzielnie, za to zapewne udział w przychodach w okolicach 50%.

Powtórzenie wyniku Layers of Fear , czyli sprzedaż kilka x liczba kopii z wczesnego dostępu daje tu niewyobrażalny wręcz potencjał wzrostu cen akcji, ale czy im się to uda,? LoF startował z innego pułapu (55k sztuk sprzedanych we wczesnym dostępie) i miał wydawcę , który pomógł rozwinąć sprzedaż.

Szanse:
- pełna wersja będzie mocno rozbudowana względem tej z wczesnego dostępu, kolejne obszary mapy, przeciwnicy , fabuła , przedmioty etc.
-dojdzie tryb dla wielu graczy, o który pyta chyba co drugi gracz zainteresowany GH
-konsole- już trzy, wersja pudełkowa i być może VR
-wysokie oceny jakości gry przez graczy- pełna wersja da lawinę recenzji i te pewnie nie będą odbiegać znacząco od nich- obecnie niecałe 85% pozytywnych

Ryzyka:
-wysoka cena gry-30 usd pełna wersja
-survivalowcy "swoją grę" i wielu z nich wcale nie czeka na story mode, nie interesuje ich
-ryzyko kolejnych obsuw
-duża konkurencja w gatunku, choć GH na razie jako chyba jedyny odwzorowuje rzeczywistość bez udziwnień i to go wyróżnia
-fabuła , o której wiemy niewiele, może się nie spodobać
-Coop dla 2 lub więcej graczy może się nie spodobać


Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 353
Wysłane: 18 marca 2019 08:12:54 przy kursie: 178,00 zł
Cytat:
Powtórzenie wyniku Layers of Fear , czyli sprzedaż kilka x liczba kopii z wczesnego dostępu daje tu niewyobrażalny wręcz potencjał wzrostu cen akcji, ale czy im się to uda,? LoF startował z innego pułapu (55k sztuk sprzedanych we wczesnym dostępie) i miał wydawcę , który pomógł rozwinąć sprzedaż.


Layers of Fear w EA sprzedał ponad 61 tys szt. (tyle było wg steamspy na koniec stycznia 2016), kilkanaście miesięcy po premierze pełnej wersji steamspy pokazywał ponad 180 tys szt. na pc czyli sprzedali 2 x tyle kopii co w EA (większość zresztą na mocnych przecenach, 5-krotnie w 2016 dawali -50%). Te 120k sprzedanych sztuk w rok po premierze z grubsza odpowiadało wielkości przedpremierowej wishlisty (ponad 100 tys. na koniec 2015 wg słów prezesa). Sprzedaż GreenHell we wczesnym dostępie w 2018r. wynisła ok. 125 tys szt. netto.
Rolę wydawcy chyba niepotrzebnie podkreślasz, przynajmniej jeżeli chodzi o sprzedaż pecetową na steam, on był bardziej potrzebny do przygotowania premiery i promocji Layers of Fear na konsolach.

Percances napisał(a):
Akurat kapitalizację łatwo sprawdzić i jest to ok.120mln. Spółka przy obecnych wynikach jest tańsza od większości spółek z sektora, a dyskusja czy sektor jest przeszacowany czy nie, to już inna sprawa.


Czy obecne wyniki uzasadniają wycenę 120mln - to raczej dyskusyjne (w zeszłym roku 2,15 mln kosztów dewelopmentu GH + 0,89mln kosztów operacyjnych przy 4,65 mln przychodów ze sprzedaży) na pewno nie dałoby umiarkowanego p/e jakie mają choćby 11B, PLW czy TEN. Ale oczywiście perspektywa przyszłych wyników po premierze pełnej wersji może tę wycenę jak najbardziej uzasadniać.
Edytowany: 18 marca 2019 08:30


c15d
c15d PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 142
Wysłane: 18 marca 2019 09:19:18 przy kursie: 175,00 zł
Wishlista GreenHell to obecnie ponad 400 tys. osób, porównywalnie do Frostpunka przed premierą (szacuje to na podstawie społeczności Steam która dla GreenHell przekroczyła 100K). Grupa społeczności CMS18 od PlayWay to niecałe 90K a HouseFlipper poniżej 140K. Te dwie ostatnie gry sprzedały po 800k kopii na PC (CMS 1,5 roku, HouseFlipper niecały rok).

Druga rzecz to Coop. Tytuły "multi" zawsze wzbudzają większe zainteresowanie, i głównie o coopa prosili gracze, na co Spółka zareagowała i pierwotnie zapowiedziała tryb multi jako free dlc na wiosnę 2019. W obecnej sytuacji, po przesunięciu premiery zapewne na sierpień/wrzesień tryb coop może znaleźć się w grze od momentu premiery. I jeśli będzie dobrze zrobiony może dodatkowo spotęgować sprzedaż gry.

Trzecia sprawa to konsole. Switch został zapowiedziany do końca 2019, konwersji dokona Forever. PS4 i XBOX to miał być IIIQ 2019, na razie brak informacji o zmianie terminu może w czerwcu się wyjaśni. Jaki jest potencjał na konsole? Trudno powiedzieć ale np Forest jest tylko na PS4 i sprzedaje się świetnie, na dzień dzisiejszy 7 miejsce na liście najpopularniejszych przy 5334 komentarzach, gdzie Red Dead Redemption 2 ma ok 17 tyś komentarzy. Premiera tych gier odbyła się w zbliżonym terminie, jesień 2018. Jak się sprzeda GreenHell na konsole trudno powiedzieć ale jak widać survival może się sprzedać na konsole całkiem nieźle.

Reasumując - sprzedaż GreenHell na wszystkie platformy, w ciągu roku od premiery szacuje na min. 500K kopii. Jeśli gra będzie miała dobre multi i ciekawy tryb Story a także utrzyma oceny na obecnym poziomie może to być bez problemu dwa razy więcej.

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 353
Wysłane: 18 marca 2019 10:23:47 przy kursie: 175,00 zł
Cytat:
Wishlista GreenHell to obecnie ponad 400 tys. osób, porównywalnie do Frostpunka przed premierą

Nie jest to w żaden sposób porównywalne ponieważ FP nie miał wcześniejszej premiery EA

Cytat:
Druga rzecz to Coop. Tytuły "multi" zawsze wzbudzają większe zainteresowanie

Daleko idące ogólnienie wg mnie. WW3 od F51 był multi i rynku nie zawojował - trzeba oczywiście brać poprawkę na ułomność tamtego tytułu, GH zapowiada się na dużo bardziej dopracowany technicznie.

Cytat:
Reasumując - sprzedaż GreenHell na wszystkie platformy, w ciągu roku od premiery szacuje na min. 500K kopii.

A z tym się akurat zgodzę, myślę że to rozsądne i nawet powiedziłbym ostrożne założenie patrząc na wielkość wishlisty na steam. Tylko trzeba pamietać że sprzedaż będzie musiała być wspomagana wyprzedażami, a te 500k łącznie w 2019 i 2020 (plus to co sprzedadzą w tym roku w EA) przy np. średnio 35-40 zł z kopii i kosztach sięgających 2,5 mln rocznie (plus CIT do zapłaty i solidne premie dla zespołu za oczekiwany sukces GH) może nie dać więcej niż średnio 6 mln zysku netto w tym i przyszłym roku co w wg mnie jest już w obecnej wycenie CRJ (p/e 20). Ale oczywiście w praktyce może być dużo lepiej, zwłaszcza w przypadku porównywalnego z PC sukcesu na konsolach.


c15d
c15d PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 142
Wysłane: 18 marca 2019 11:21:30 przy kursie: 175,00 zł
Porównywałem samą wielkość wishlisty - i jest ona podobna. Jak to się przełoży na sprzedaż to inna sprawa. Nie napisałem, że CreepyJar sprzeda grubo ponad milion szt GH jak FrostPunk.

WW3 było falstartem i niewypałem niestety. Gra spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem, ale do dziś są z nią na tyle duże problemy, że twórcy pytają graczy czy mają pracować nad poprawą stabilności czy nad nowymi treściami, choć są już daleko "w lesie" z roadmapą, którą przedstawili. Oceny GH powyżej 80% o czymś świadczą. Dodanie multi na pewno zwiększa liczbę potencjalnych klientów - tryb single przecież zostaje a dochodzi dodatkowa, atrakcyjna możliwość zabawy. Polecam zerknąć jak sprzedaje się np. Raft.

Co do monetyzacji - tu ciężko się zgodzić z tymi 6M zysku. Zgodnie z raportem za IVQ 2018 obecnia przy EA i niewielkich promocjach średnia przychodu dla Spółki wynosi ok. 37 zł ze sprzedanej sztuki (19.90 USD cena EA na Steam). Zgodnie z zapowiedziami cena pełnej wersji ma wynieść 30USD co powinno dać ok. 50 zł w początkowym okresie sprzedaży.

Ja gra się sprzeda po wyjściu z EA? Chyba jeszcze polski gamedev tego nie przerabiał. Cześć klientów czeka na pełną wersje i nie kupuje gier EA. Rozwój gry odbywa się zgodnie z harmonogramem, jeszcze w marcu ma być ostatni update. Pełna wersja przyniesie powiększenie mapy, story mode i być może multi. W każdym razie będzie jakiś punkt odniesienia dla kolejnych produkcji debiutujących w formule EA.

Percances
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 144
Wysłane: 18 marca 2019 12:17:13 przy kursie: 175,00 zł
Akurat działka dla Creepy Jar przy pełnej cenie to 57-58 zł z 1 sztuki, więc bardzo ciężko będzie zbić średni przychód że sztuki nawet poniżej 45zl w pierwszym roku sprzedaży, bo jednak 40-50% sprzedazy zwykle przypada na pierwsze 2 miesiące bez przeceny, a potem przeceny przy longsellerach idą wolno i stopniowo 10, 15,20% 33% w dół. Wystarczy spojrzeć na House Flippera. Wishlista do premiery może spokojnie przekroczyć 0.5mln, więc zrobienie wyniku na poziomie LoF daje milion sztuk w rok. Przy kosztach rocznych na poziomie 3mln zł daje to bardzo okrągły wynik netto na poziomie ok. 35mln, czyli zbliżony do wyników Playway i 11bit. Bez wersji na konsole i bonusów w postaci sesji pudelkowej czy ewentualnego wejścia do Chin. Dlatego pisałem o ogromnej szansie na skokowy wzrost wyceny, ale przy tych szansach ryzyko też jest spore.

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 353
Wysłane: 18 marca 2019 12:34:58 przy kursie: 175,00 zł
Cytat:
Wishlista do premiery może spokojnie przekroczyć 0.5mln, więc zrobienie wyniku na poziomie LoF daje milion sztuk w rok. Przy kosztach rocznych na poziomie 3mln zł daje to bardzo okrągły wynik netto na poziomie ok. 35mln, czyli zbliżony do wyników Playway i 11bit

Ten milion sztuk częściowo zostałby sprzedany w 2019 a częściowo w 2020, zatem przychody rozkładają się na 2 lata a a nie rok, podobnie koszty mnożysz x 2 (koszty 2019 +2020).

Przychód z kopii faktycznie za mały założyłem, koszty produkcyjne gry praktycznie zostaną pokryte w EA, koszty operacyjne mają bardzo niskie w porównaniu do innych spółek gamingowych więc nie powinni mieć presji na szybkie duże przeceny, poza tym sami mogą o nich decydować a nie dostosowywać do życzeń wydawcy jak w przypadku przywoływanego Layers of Fear.

Percances
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 144
Wysłane: 18 marca 2019 13:13:20 przy kursie: 175,00 zł
No z tego co wiem, to C/ Z wyliczamy za 4 ostatnie kwartały. Średnia dla branży wynosi ok.30 .
Osobiście nie wierzę w ten milion kopii w rok, ale razem z konsolami, kto wie?

gerardolszy
Dołączył: 2018-08-06
Wpisów: 9
Wysłane: 30 maja 2019 02:50:58 przy kursie: 158,80 zł
Pan członek zarządu Soból to kolejny członek, który odchodzi by w spokoju upłynniać akcje?
Jest jakiś lockup na akcje dla członków zarządu?

www.stockwatch.pl/komunikaty-s...


Percances
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 144
Wysłane: 30 maja 2019 23:11:04 przy kursie: 159,00 zł
Cytat:
Pan członek zarządu Soból to kolejny członek, który odchodzi by w spokoju upłynniać akcje?
Jest jakiś lockup na akcje dla członków zarządu?

www.stockwatch.pl/komunikaty-s...


To chyba nie jest takie trudne by znaleźć informację o lockupach?
Może dlatego taka łatwość w snuciu teorii spiskowych?binky binky binky
Edytowany: 30 maja 2019 23:16

gerardolszy
Dołączył: 2018-08-06
Wpisów: 9
Wysłane: 3 czerwca 2019 15:31:19 przy kursie: 160,00 zł
Cały zarząd ma założony lock up na akcje serii A do czerwca bieżącego roku, ale nawet jeśli by tak nie było, nie bylibyśmy zainteresowani ich sprzedażą

Zarząd nie jest zainteresowany sprzedażą, ale lockup się kończy.
Dlatego lepiej odejść by nie chlapać błotem jak się sprzedaje.





Analityk Fundamentalny
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 280
Wysłane: 12 czerwca 2019 13:26:13 przy kursie: 157,00 zł
Polski survival - omówienie sprawozdania finansowego Creepy Jar za 1 kw. 2019 r.

Creepy Jar to niezależny producent gier (a w zasadzie w chwili obecnej jednej gry Green Hell), z gatunku survival simulation na komputery PC. Spółka została założona w 2016 roku przez byłych pracowników Techland. Green Hell zadebiutowała jako Early Access (EA) na platformie Steamie pod koniec sierpnia 2018 roku i w ciągu kolejnych 7 miesięcy sprzedała się w nakładzie brutto 170 tys. szt.

Uwaga! Pełna treść wpisu zarezerwowana jest dla osób posiadających abonament i stanie się ogólnodostępna dnia 11-06-2020 13:26:13.

Zamiast czekać, zamów abonament, a uzyskasz natychmiastowy dostęp do wszystkich treści i narzędzi serwisu.

(Liczba znaków: 21313)


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj



Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
Edytowany: 14 czerwca 2019 11:45

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3 4

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,559 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d