pixelg
VIVID - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

VIVID [VVD]

AKTUALNY KURS: 2,80 zł (-0,36%) 10-07-2020 17:00
mayamak
Dołączył: 2014-10-30
Wpisów: 171
Wysłane: 25 marca 2015 09:02:44 przy kursie: 5,19 zł
Zawarcie umowy dotyczącej wydania gry Real Boxing na terenie Azji.

Cytat:
Zarząd Vivid Games S.A. (dalej: „Emitent”; „Spółka”) informuje, że zawarta została umowa z chińskim wydawcą gier – firmą Beijing Autothink Technology.
Kontrakt dotyczy wydania gry Real Boxing na terenie Chin, Tajwanu, Hong Kongu i Makao. Podpisana umowa zapewnia Spółce dostęp do największych azjatyckich platform dystrybucyjnych skierowanych do użytkowników systemu Android, m.in: platformy XiaoAo, sklepu internetowego Quinhoo 360 oraz największych chińskich operatorów mobilnych: China Telecom, China Mobile, China Unicom.
Wydanie Real Boxing z pomocą lokalnego partnera jest kolejnym krokiem w realizacji strategii na rok 2015 i kolejne lata. W ocenie Zarządu Spółki kontrakt z Beijing Autothink Technology może mieć znaczący wpływ na przychody z dystrybucji gry w kolejnych okresach.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 31 marca 2015 09:21:17 przy kursie: 4,70 zł
Zgodnie z prośbą, prezentuję poniżej krótki update do omówienia spółki po raporcie rocznym

W sprawozdaniu rocznym zaszło parę istotnych zmian względem wyników opublikowanych w postaci raportu za IV kwartał. Przede wszystkim wychwalane przeze mnie przepływy operacyjne nagle się skurczyły. Stało się to na skutek nieprawidłowego zdaniem audytora ujęcia dotacji przyznanej spółce. Brakującą kwotę odnajdziemy jako wpływy w działalności finansowej. Czy słusznie? Wydaje się, że tak, bo dotacja nie jest przecież „operacyjna”.

Odrobinę spadły przychody – niecałe 200 tys. zł, ale co ważniejsze spadła także zmiana stanu produktów, a więc można powiedzieć, że spółka wcześniej więcej kosztów uznała za dotyczące pisanych gier niż puścił audytor. Z tych dwóch powodów zysk okresu obniżył się o ca 400 tys. zł.

Proszę także zauważyć, że spółka ma „swoją” księgowość a audytor swoją. W raporcie rocznym za 2013r. Koszty pozostałej działalności operacyjnej wynosiły 208 tys., w obecnym raporcie rocznym dane porównawcze za okres 2013r. mamy 208 tys., a w raporcie kwartalnym… 85 tys. Krótko mówiąc spółka pomimo zmian wprowadzanych przez audyt nie uczy się poprawnej prezentacji danych finansowych.

Z raportu rocznego dowiadujemy się, że w kosztach pozostałej działalności operacyjnej pojawiły się odpisy aktualizacyjne na zapasach – odpisy na projekty. Innymi słowy spółka wydatkowała ponad 400 tys. zł. (prawdopodobnie na gry), ale uznała, że nie odniesie na nich korzyści ekonomicznych (nie ma sensu opublikowanie produktu) i spisała je na straty. Proszę zauważyć, że w zapasach nadal jako produkty gotowe „wisi” 1,1 mln. Dlaczego o tym piszę? Bo spółka zgodnie z zasadami rachunkowości rozlicza przychody z zerową marżą i 100 proc. kosztem własnym aż do pokrycia kosztów napisania gry. To oznacza, że albo któraś z gier nie miała takich przychodów do tej pory aby pokryć koszt swojego napisania, albo leżą na zapasie nadal gotowe a niewydane projekty. Audytor w uwagach do sprawozdania wyjaśnia nam, że mamy zarówno jeden jaki i drugi przypadek. Prawie 600 tys. z wyrobów gotowych stanowią koszty gier które nie przyniosły przychodów, czyli nie zostały wydane. Ponadto na zapasie leży 1,2 mln kosztów gier niezakończonych, które spółka generuje od… 2012r.Vivid twierdzi, że je wyda, ale trzeba być przygotowanym na nagłe pojawienie się nawet 1,8 mln odpisów na zapasie… Spółka na rozliczenie finalne ma nawet 5 lat.

Z raportu rocznego dowiadujemy się także, że w przypadku wehikułu inwestycyjnego stworzonego do napisania Godfire mamy umowy opcyjnie. Przypomnę, że spółka była założona przez Vivid i Platige Image, ale w jej akcjonariacie jest także GPV. Otóż GPV będzie miało prawo wnieść udziały w wehikule za 1,5 mln akcji Vivid, albo sprzedać udziały w wehikule po cenie równej średniej z 30 dni i także liczby 1,5 mln akcji. Przy cenie akcji na poziomie 5 zł, będzie to aż 7,5 mln! Kwota bardzo wysoka, choć nie wiemy jaki termin płatności zastrzeżono w umowie opcji. Z drugiej strony spółka poinformowała, że zamierza podnieść kapitał akcyjny i wyemitować 1,5 -2 mln akcji, co sugeruje, że bardziej prawdopodobne jest objęcie akcji nowej emisji przez GPV.

Kurs w związku z upublicznieniem planów podboju Azji zareagował bardzo żywiołowo. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na slajd 3 z którego wydaje się, że można wnioskować o udziale tego regionu w światowej sprzedaży na poziomie 25 proc., a wzrost kursu był znacząco większy…

Przy okazji publikacji strategii poznaliśmy też plany wydawnicze. Do końca 2016r. spółka chce wydać 3 tytuły, wśród nich drugą część swojego flagowego produktu. Plan chyba jednak dość ambitny biorąc pod uwagę historie publikacji spółki. Jak mniemam znów mają to być gry które będą konkurować technologicznie, a to pochłania dużo czasu.

Ciekawie wygląda pomysł na platformę sportową, ale nie jest do końca jasne dla mnie, czy ma to się opierać o dotychczasowe i planowane tytuły. Ciężko za sport uznać Kasyno czy walki uliczne…
Pewnie z czasem poznamy więcej informacji.


Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

mayamak
Dołączył: 2014-10-30
Wpisów: 171
Wysłane: 3 kwietnia 2015 14:23:57 przy kursie: 4,70 zł
http://biznes.pap.pl/pl/news/ebi/info/1266399,vivid-games-sa-tytul:-pokrycie-akcji-w-spolce-zaleznej-rainvest-spolka-z-ograniczona-odpowiedzialnos

Cytat:
Zarząd Vivid Games S.A. (dalej: „Emitent”) informuje, że 2 kwietnia br. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie spółki całkowicie zależnej Emitenta - Rainvest Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 2 S.K.A. (“Spółka”) podwyższyło kapitał zakładowy Spółki z kwoty 50 000,00 (pięćdziesiąt tysięcy 00/100) złotych do kwoty 64 909 320,00 (słownie: sześćdziesiąt cztery miliony dziewięćset dziewięć tysięcy trzysta dwadzieścia) złotych, w drodze emisji 6 485 932 (słownie: sześciu milionów czterystu osiemdziesięciu pięciu tysięcy dziewięciuset trzydziestu dwóch) akcji zwykłych imiennych serii B o wartości nominalnej 10,00 (słownie: dziesięć 00/100) złotych każda.

100% nowych akcji Spółki objął w całości Emitent. Akcje pokryte zostaną zgodnie z zawartą w dniu 03.04.2015 r. umową pomiędzy Emitentem a Spółką, wkładem niepieniężnym w postaci majątkowych praw autorskich do gry komputerowej Real BoxingTM 2 ("Aport").



Godfire: Rise of Prometheus - Enhanced Update trailer



Edytowany: 3 kwietnia 2015 14:34


GRAF78
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 119
Wysłane: 4 kwietnia 2015 13:37:07 przy kursie: 4,70 zł
Dziwne zagrywka, wyprowadzili prawa do RB2 do spółki zależnej, pytanie w jakim celu? Co w Vivid Games pozostanie? - bo jak pamietam przed wydaniem GF też była jakaś spółeczka powołana. Porządne spółki z branży zajmują się pisaniem gier a nie inżyniera finansowa i drukowaniem akcji.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 4 kwietnia 2015 14:16:48 przy kursie: 4,70 zł
W przypadku GF spółka celowa powstała w celu realizacji wspólnego przedsięwzięcia. Być może w przypadku RB2 Vivid także będzie chciał podzielić się ryzykiem.

mayamak
Dołączył: 2014-10-30
Wpisów: 171
Wysłane: 4 kwietnia 2015 15:28:28 przy kursie: 4,70 zł
www.bankier.pl/wiadomosc/Vivid...
Cytat:

Adam Torchała: Za Vividem rekordowy rok. Jest Pan zadowolony z tych wyników? Co się zmieniło względem poprzednich lat?

Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games: Jestem zadowolony, ponieważ zrealizowaliśmy dużo większe wzrosty, niż zapowiadaliśmy rok wcześniej. Głównym czynnikiem, który wpłynął na poprawę wyników, było nieustanne ulepszanie produktów, które mamy na rynku oraz wprowadzanie nowych. Niebagatelną rolę odegrała także zmiana modelu biznesowego i nastawienie się na gry Free2Play. „Real Boxing” stał się w połowie roku na iOS i pod koniec października na Androidzie grą darmową, w związku z czym ilość pobrań i przychody znacząco wzrosły w stosunku do wcześniejszych miesięcy, w których gra była płatna.

Sam „Real Boxing” stworzony w modelu Premium nie jest jeszcze pełnoprawną grą Free2Play, a niemal niemożliwe jest zrobienie dobrej gry free2play z gry premium – m.in. stąd decyzja o wydaniu „Real Boxing 2”.


Światło dzienne ujrzała nowa strategia Vivida. Chcą się Państwo koncentrować na grach związanych z rozrywką i sportem. Ten wybór poparty jest badaniami, czy po prostu są to gry, których tworzenie sprawia Państwu największą radość?

Chciałbym nieco sprostować, ponieważ w naszej strategii nie chodzi o to, że chcemy tworzyć jedynie gry związane ze sportem. Gry będą z różnych kategorii, natomiast łączyć je będzie fakt, iż będą to gry skupiające się na rywalizacji. Odbiorcami takich gier mają być gracze, którzy z jednej strony więcej wymagają od gier, ale z drugiej są w stanie więcej za nie zapłacić. Trzecim wspólnym mianownikiem będzie model Free2Play. To będą te części wspólne dla gier, które w ramach nowej strategii chcemy tworzyć.

Jakie budżety zakładacie Państwo dla tworzonych przez siebie gier?

Będą to budżety sięgające kilku milionów złotych. Nie składamy oczywiście deklaracji co do dokładnej wysokości tych budżetów i nie zamierzamy tego robić w przyszłości, natomiast wymagania rosną i gry muszą być coraz bardziej rozbudowane na wielu płaszczyznach.

Oprócz tworzenia gier, chcą Państwo także wydawać. Skąd taka decyzja i jak będzie wyglądał proces doboru gier do wydania?

Powodów takiej decyzji jest kilka. Mając szerokie doświadczenie poparte sukcesami w dziedzinie wydawania gier i ich promocji oraz wiedzę z zakresu monetyzacji, jesteśmy w stanie w łatwy sposób przenieść nasze wartości na kolejne gry. W momencie, gdy będziemy mieli nieco szersze portfolio, a więc nie tylko te dwie gry rocznie przez nas produkowane, ale również 2-4 gry zewnętrznych producentów, jesteśmy w stanie rozwijać się jeszcze szybciej niż do tej pory. Ta decyzja związana jest więc również z tym, ze chcemy zapewnić dużo szybsze tempo wzrostu.

Czemu więc nie zajmowali się tym Państwo wcześniej?

Myśleliśmy o tym już od dłuższego czasu, podobnie zresztą jak nad całą strategią. Pomysł nie jest nowy, jednak dopiero teraz byliśmy gotowi, aby o tym powiedzieć. Nie mamy w zwyczaju rzucać słów na wiatr i chcemy dotrzymywać danego wcześniej słowa, a więc dzielić się informacjami i planami, których realizacji jesteśmy pewni.

Niedawno zapowiedzieli Państwo również chęć debiutu na GPW, a także emisję nowych akcji? Na jakim etapie są obecnie przygotowania do tych wydarzeń?

Pracujemy nad tym już od kilku miesięcy. Subskrypcja na tę prywatną ofertę NewConnectową już w drugiej połowie kwietnia. Działamy na tym polu wspólnie z biurem maklerskim Ipopema Securities. Wszystko jest na dobrej drodze i z pewnością zostanie dopięte na czas.

Jakie są pana oczekiwania związane z debiutem? Czy ten krok znacząco wpłynie na samą spółkę?

Naturalnie, zwiększy się zarówno nasza płynność, wzrośnie przejrzystość, a dodatkowo będą w stanie inwestować w nas podmioty, które nie mogły tego robić z powodu regulacji rynkowych. Jest więc kilka przesłanek, które przemawiają „za” debiutem niezależnie od planów emisyjnych.

Część pieniędzy z emisji przeznaczone zostanie na pokrycie kosztów produkcji nowych gier. Czy w kolejnych latach również zamierzają Państwo finansować projekty w ten sposób?

To nie jest tak, że całość tych produkcji musimy finansować z emisji. Przykładowo „Real Boxing 2” obecnie pokrywamy w 100% z własnych środków, natomiast my po prostu chcemy zwiększyć skalę. Aby móc produkować dwa tytuły rocznie, konieczne jest powiększenie firmy. Inwestycje mają więc związek przede wszystkim z tym celem, a nie z chęcią finansowania produkcji kolejnych gier za pomocą emisji nowych akcji.


Tegoroczne dobre wyniki Vividu dobrze wpisują się w sytuację na polskim rynku producentów gier, którzy również odnoszą coraz większe sukcesy. Jak Pan ocenia potencjał polskich firm w tej branży?

Sukcesy odnoszą studia małe, studia duże, notowane na giełdach, nienotowane. Jest to także coraz bardziej widoczne za granicą. Jesteśmy coraz bardziej doceniani jako kraj produkujący naprawdę światowej jakości produkty. Myślę, że naprawdę mamy powód do dumy.

Jak według Pana będzie wyglądała spółka za trzy, cztery lata?

Patrząc na założenia naszej strategii, za trzy-cztery lata będziemy mieli w portfelu kilkanaście gier. Staniemy się więc znaczącym podmiotem, jeżeli chodzi o rynek europejski. Wszystkie gry będą połączone ze sobą poprzez platformę e-sportu, to bardzo świeże podejście nawet w skali światowej. Mamy wszelkie przesłanki, aby zrealizować te założenia w odpowiedni sposób i należycie wykorzystać nasze przewagi konkurencyjne.
Edytowany: 4 kwietnia 2015 15:28

Moskit
Dołączył: 2015-04-07
Wpisów: 3
Wysłane: 7 kwietnia 2015 12:04:53 przy kursie: 4,87 zł
Cytat:
Zarząd Vivid Games S.A. (dalej: „Emitent”) informuje, że 2 kwietnia br. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie spółki całkowicie zależnej Emitenta - Rainvest Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 2 S.K.A. (“Spółka”) podwyższyło kapitał zakładowy Spółki z kwoty 50 000,00 (pięćdziesiąt tysięcy 00/100) złotych do kwoty 64 909 320,00 (słownie: sześćdziesiąt cztery miliony dziewięćset dziewięć tysięcy trzysta dwadzieścia) złotych, w drodze emisji 6 485 932 (słownie: sześciu milionów czterystu osiemdziesięciu pięciu tysięcy dziewięciuset trzydziestu dwóch) akcji zwykłych imiennych serii B o wartości nominalnej 10,00 (słownie: dziesięć 00/100) złotych każda.

100% nowych akcji Spółki objął w całości Emitent. Akcje pokryte zostaną zgodnie z zawartą w dniu 03.04.2015 r. umową pomiędzy Emitentem a Spółką, wkładem niepieniężnym w postaci majątkowych praw autorskich do gry komputerowej Real BoxingTM 2 ("Aport").


Witam, też się zgadzam, że firma powinna skupiać się na swojej podstawowej działalności czyli produkcji gier. po 15min szperania w sieci, tak pokrótce wygląda "dzielenie ryzyka" lub inne praktyki:

I. Vivid Games S.A. posiada całkowicie zależną spółkę Rainvest Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 2 S.K.A.

II. Rainvest Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 2 S.K.A. ( jedna z 3 podobnie brzmiących, o nr 0/1/2)

-info: PKD 70.22.Z (Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania)

-info: Komplementariuszem, czyli spółką aktywnie działającą w spółce powyższej i współodpowiadającą jest spółka: RAINVEST SP Z O O.

III. RAINVEST SP Z O O (kapitał zakładowy 5k PLN powstanie 2013r)

-info: PKD 68.10.Z (Kupno i sprzedaż nieruchomości na własny rachunek)

IV. 100% udziałów w spółce (III.) posiada NAVICORP SHELF COMPANIES SP Z O O (kapitał zakładowy 71k PLN powstanie 2006r)

V. udziałowcami spółki (IV.) są: NAVICORP TRUST (CYPRUS) LIMITED oraz CEZEX IMITED

-info: NAVICORP TRUST (CYPRUS) LIMITED

* NAVICORP TRUST (CYPRUS) LIMITED in LARNAKA is a company that specializes in Management Consulting.
* Located at: ARCHIEPISKOPOU MAKARIOU C' AVENUE 33 FRIXOS COURT 3RD FLOOR APT. 33, LARNAKA, Cyprus
* Company Website: information not available
* Estimated Number Of Employees: information not available
* Estimated Yearly Revenue: information not available
* Phone Number: information not available

-info: CEZEX LIMITED

* CEZEX LTD OVERSEAS HOUSE 66-68 HIGH ROAD BUSHEY HEATH HERTS GB
* Capital: £100.00 on 8 Jun 2010
* Company is Dissolved (Incorporation date 08/06/2010)

Ktoś laikowi wytłumaczy co to za struktura :>?

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 7 kwietnia 2015 14:37:57 przy kursie: 4,87 zł

Moskit
Dołączył: 2015-04-07
Wpisów: 3
Wysłane: 11 sierpnia 2015 17:46:12 przy kursie: 6,71 zł
Witam,

Byłby ktoś tak dobry i opisał sytuację, która miała miejsce po emisji akcji seri D (2mln)? 23 lipca zostały wprowadzone do obroty na NC prawa do akcji serii D, nie rozumiem właśnie tego ciągu zdarzeń. Czy to wygląda tak, że w drodze emisji publicznej VIVID zaoferował akcje (2mln), które zostały przydzielone m.in inwestorom indywidualny. Czy Ci inwestorzy po jakimś czasie widzą u siebie na koncie maklerskim PDA czy już konkretne akcje? W tym momencie odbywają się notowania na rynku alternatywny. Czy po pewnym czasie notowań, PDA zostaną zamienione na zwykłe akcje i wejdą do obrotu z całą pulą pozostałych akcji? Bardzo byłbym wdzięczny jakby ktoś opisał jakie są etapy od oferowanej emisji po notowania ciągłe.

Moskit
Dołączył: 2015-04-07
Wpisów: 3
Wysłane: 11 sierpnia 2015 18:50:25 przy kursie: 6,71 zł
Cytat:
Raport nr 36/2015
Wprowadzenie akcji oraz PDA serii D do obrotu na rynku NewConnect.


Typ raportu: Raport bieżący
Data: 21/7/2015
Zarząd Spółki VIVID GAMES S.A. (dalej jako: „Emitent”; „Spółka”) informuje, że na mocy Uchwały Nr 702/2015 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 21 lipca 2015 roku, Zarząd Giełdy postanowił wprowadzić do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect 2.000.000 (dwa miliony) akcji zwykłych na okaziciela serii D Spółki o wartości nominalnej 0,10 zł (dziesięć groszy) każda oraz 2.000.000 (dwa miliony) praw do akcji zwykłych na okaziciela serii D Spółki o wartości nominalnej 0,10 zł (dziesięć groszy) każda. Wprowadzenie do alternatywnego systemu obrotu akcji serii D następuje pod warunkiem zarejestrowania podwyższenia kapitału zakładowego Spółki w wyniku emisji akcji serii D.

Podstawa prawna:
§3 ust. 1 Załącznika nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect"

Osoby reprezentujące spółkę:
Roy Huppert - CFO
Remigiusz Kościelny - CEO


Ogolnie czy ten raport nie zawiera błędu? Czy można jednocześnie wprowadzić PDA oraz Akcje tej samej serii w tym samym momencie do obrotu?Eh?


anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 11 sierpnia 2015 23:12:53 przy kursie: 6,71 zł
Moskit napisał(a):
Witam,

Byłby ktoś tak dobry i opisał sytuację, która miała miejsce po emisji akcji seri D (2mln)? 23 lipca zostały wprowadzone do obroty na NC prawa do akcji serii D, nie rozumiem właśnie tego ciągu zdarzeń. Czy to wygląda tak, że w drodze emisji publicznej VIVID zaoferował akcje (2mln), które zostały przydzielone m.in inwestorom indywidualny. Czy Ci inwestorzy po jakimś czasie widzą u siebie na koncie maklerskim PDA czy już konkretne akcje? W tym momencie odbywają się notowania na rynku alternatywny. Czy po pewnym czasie notowań, PDA zostaną zamienione na zwykłe akcje i wejdą do obrotu z całą pulą pozostałych akcji? Bardzo byłbym wdzięczny jakby ktoś opisał jakie są etapy od oferowanej emisji po notowania ciągłe.


Z tego co piszesz to Vivid zaoferował akcje nowej emisji. W związku z czym na rachunkach inwestorów którzy złożyli zapis pojawiły się PDA, które potem weszły do obrotu. Teraz trzeba czekać na rejestrację emisji przez sąd. Wtedy PDA zmienią się w normalne akcje i będzie można nimi handlować tak samo jak starymi

panterczak
Dołączył: 2011-04-01
Wpisów: 4
Wysłane: 10 września 2015 12:22:40 przy kursie: 5,89 zł
Witam Wszystkich,

mam pytania do osób które analizowały raport Vivid Games za II kwartał. Konkretnie mam pytania do danych w RPP za okres 01.01.2015 - 30.06.2015 podanych w raporcie okresowym za II kwartał 2015 (strona 9 raportu)
UWAGA: poniższe nawiasy to oczywiście odpowiednik minusa.

1. Działalność operacyjna - raport kwartalny wskazuje przepływy netto z działalności operacyjnej jako kwotę (1 733 549,96), zaś zestawienie zbiorcze na stronie www (3 607) - link do zestawienia www.vividgames.pl/RI/index.php...

2. Działalność inwestycyjna - jak to możliwe, że wydatki na nabycie wartości niematerialnych i prawnych oraz rzeczowych aktywów trwałych w kwocie (371 881,88) oraz wydatki na aktywa finansowe w kwocie (371 881,88) dają sumę wydatków (430 281,8), by ostatecznie wskazać jako przepływy netto z działalności inwestycyjnej kwotę 430 281,88, ale z plusem? Dodatkowo wskazana tabela w linku powyżej wykazuje kwotę (777 839)

3. Działalność finansowa - jak to możliwe, że wpływy w kwocie 2 505 321,37 oraz wydatki w kwocie (260 910,80) dają przepływy netto z działalności finansowej w kwocie 2 766 232,17?

Podobne uwagi mam zresztą do okresu tylko za drugi kwartał.

broker12
Dołączył: 2015-09-09
Wpisów: 23
Wysłane: 16 września 2015 17:15:20 przy kursie: 5,36 zł
Dołączam się do pytań panterczaka.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 14 października 2015 21:24:50 przy kursie: 6,55 zł
www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

Może teraz już się zgadza? wave

Cytat:
Zarząd VIVID GAMES S.A. przekazuje Korektę Raportu Kwartalnego za II kwartał 2015 roku.
Edytowany: 14 października 2015 22:01

baks
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 374
Wysłane: 15 października 2015 16:49:23 przy kursie: 6,41 zł
Dla VVG mogą nadejść lepsze czasy
link do informacji o porozumieniu i zakwalifikowaniu gry Boxing 2 jako oficjalnej gry ze Stalone przed premierą filmy Creed. Wsparcie na Apple ze strony MGM może skutkować znacznie większą ilością pobrań .... i kasy.
www.money.pl/gospodarka/wiadom...

Zgodnie z porozumieniem pomiędzy polskim producentem gier komputerowych Vivid Games a MGM Interactive - oddziałem Metro-Goldwyn-Mayer Studios Inc., gra Real Boxing 2 została oficjalną grą filmu Creed, którego premiera zaplanowana jest na listopad bieżącego roku. Rocky'ego Balboę zagra w nim ponownie, po dziewięciu latach Sylwester Stallone.

Gra ukaże się w Apple App Store i Google Play Store przed premierą filmu Creed.
Vivid Games uzyskał również prawa do wykorzystania w grze Real Boxing 2 postaci ze wszystkich części filmów z serii "Rocky".

W "Real Boxing 2 Creed" gracz wcieli się w rolę Adonisa Johnsona, głównego bohatera filmu, którego trenować będzie legendarny Rocky Balboa, grany w filmie ponownie przez Sylwestra Stallone. Gracz będzie pokonywał kolejne etapy kariery w trybie single i multiplayer.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

konklos
Dołączył: 2013-08-31
Wpisów: 1
Wysłane: 16 października 2015 13:45:33 przy kursie: 6,62 zł
Mnie najbardziej interesuje jak VIVID GAMES wykorzysta umowe ktora podpisal kilka miesiecy temu z dostawca platform telewizji w chinach i dostep do gier na chinskiej platformie. Real Boxing to pewny ze bedzie hitem do tego dobry katalizatorem bedzie informacje mojego przedmowcy. Ale tak na serio to rynkiem moglaby zatrzac hazardowa propozycja na rynek Chinski :)

Pozdrawiam :)

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 15 listopada 2015 18:10:44 przy kursie: 8,18 zł
Omówienie sprawozdania i sytuacji finansowej GK Vivid Games po 3 kwartale 2015r.

Vivid to przedstawiciel polskiego gamedevu, który osiągnął unikatowy sukces. O ile inni producenci jak CD Projekt, 11B, czy nawet CI Games potrafią zrobić porządną grę, to sukces w modelu sprzedażowym Free to play (dalej FTP) odniósł tylko Vivid.

Motorem wyników finansowych i sprzedaży jest oczywiście Real Boxing. Na temat jakości gry nie ma co dyskutować – grę docenili krytycy, dystrybutorzy i w końcu gracze. Co ciekawe sukces komercyjny nie pojawił się od razu. W przypadku standardowego modelu sprzedaży, czyli przy płatności za grę z góry przychody były co najwyżej zadawalające – być może spółka popełniła błędy w polityce sprzedażowej w szczególności polityce cenowej. Zmiana nastąpiła po dostosowaniu gry do modelu FTP – użytkownicy ściągnęli ją w 26 mln egzemplarzy.

VIVID z pewnością udowodnił, że umie zrobić dobrą grę, która zdobędzie fanów. Jednak nie zawsze tak było, bo drugi produkt (Godfire – Rise of the Prometheus), z którym łączono duże nadzieje okazał się tak naprawdę klapą, choć wedle deklaracji samej spółki koszty produkcji się zwróciły.

Niestety jakość sprawozdań finansowych spółki nie dorównuje w żadnym stopniu jakości produkowanych gier. Jedyny parametr operacyjny jaki podaje spółka to liczba pobrań Real Boxing. Standardem światowym jest publikacja takich choćby parametrów jak MAU – czyli średnia miesięczna liczba użytkowników, czy ARPU – średni miesięczny przychód na użytkownika. W przypadku sprawozdań spółki niestety próżno ich szukać. Przykładowo King Digital posiadał MAU na poziomie 474 mln użytkowników z czego wydać jakiekolwiek pieniądze zdecydowało się około 1,4 proc. użytkowników. Wydawali jednak na tyle dużo, że średnio na użytkownika przypada prawie 1 dolar kwartalnie, a więc miesięcznie około 33 centów. Podobne wskaźniki konwersji posiada Zynga – 1,6-1,7 proc. Skoro spółka ich nie publikuje, można wnioskować, że parametry te nie są porównywalne ze światowymi gigantami. Nie ma się tutaj czemu dziwić, bo ani Real Boxing ani Gotfire nie były pisane jako gry FTP, co z pewnością utrudnia ich monetyzację.

O ile ze sprawozdań bije optymizm, spółka chwiali się, że parametry operacyjne są lepsze od oczekiwań, to proszę zwrócić uwagę, że realne przychody pochodzące z mikorpłatności, sprzedaży gier, czy reklam spadają 3 kwartał z rzędu:


kliknij, aby powiększyć


W raportowanym kwartale „przychody i równe z nimi” są jednak znacznie wyższe od zwykłej fakturowanej sprzedaży, co ma oczywiście związek z zachowaniem przez spółkę zasady współmierności, która w układzie rodzajowym kosztu każe korygować przychód o zmianę stanu produktów, które nie zostały sprzedane w okresie. Korekta ta w raportowanych 6,5 mln przychodów stanowi aż 3,7 mln zł. Oznacza to, że koszty poniesione przez spółkę w okresie – tj, 3,9 mln zł, zostały prawie w całości alokowane na koszty produkcji gier. Wydaje się to praktycznie niemożliwe i być może należy się spodziewać korekty raportu.


kliknij, aby powiększyć


Znów zaskakująco nie widać tej alokacji w bilansie, bo zapasy zamiast wzrosnąć – spadły o 900 tys., ale spadek ten najprawdopodobniej wynika ze spisania w koszty nakładów na produkcję jakiejś gry – co oznacza kolejny mało trafiony produkt. Świadczy o tym wysokie saldo pozostałych kosztów operacyjnych. Rozliczenia międzyokresowe kosztów także nie wzrosły na tyle, żeby taką korektę uzasadnić. Możliwe, że spółka popełniła gdzieś błąd przy konsolidacji. W raportowanym okresie pierwszy raz sporządzono raport skonsolidowany uwzględniający działalność podmiotów zależnych, a że VIVID nie jest czempionem sporządzania sprawozdań świadczą choćby korekty raportu za 2 kwartał tego roku, czy różnice pomiędzy sprawozdaniem rocznym i tym za 4 kwartał roku. O pomyłkach w znakach nawet nie wspomnę. Być może rozwiązaniem zagadki jest sprzedaż nakładów do jednej ze spółek zależnych, ale wtedy na skutek konsolidacji powinno wzrosnąć saldo zapasów w bilansie skonsolidowanym. Tak się nie dzieje, ale mamy wzrost aktywów trwałych i WNiP – które być może są rozwiązaniem zagadki korekty przychodów. Vivid Games wniósł nakłady na RB2 do jednej ze spółek zależnych, a następnie ta znów go sprzedała do innej, przy czym zawarto umowy licencyjne.


kliknij, aby powiększyć


Skoro już mowa o bilansie, to widać znaczący wzrost aktywów trwałych, co wynika z rozpoznania prócz części WNiP także dużego aktywa podatkowego. Dzięki transakcji z RB2 grupa zmniejszy efektywne obciążenia fiskalne – w przyszłych raportach będzie widnieć niższy podatek. Podobnie mocno wzrosły należności, ale nie te wynikające z działalności produkcyjno-handlowej, a głównie należności podatkowe. W kasie pojawiło się sporo gotówki dzięki emisji akcji.

Wróćmy jednak do wyników. Dzięki tak dużej korekcie kosztów w przychodach, prawie cała zrealizowana sprzedaż poszła na wynik ze sprzedaży, który był rekordowy w historii spółki. Pozostaje pytanie tylko, czy można go uznać za wiarygodny i powtarzalny? Niestety tego się pewnie nie dowiemy, gdyż w kolejnym kwartale zadebiutuje druga część RB, co oczywiście zaciemni obraz.


kliknij, aby powiększyć


W pozostałej działalności mamy obciążenie na prawie milion złotych z tytułu spisania w koszty jakiejś gry. W poprzednim omówieniu pisałem, że należy być gotowym na takie obciążenia, gdyż spółka trzyma w bilansie koszty gier, które nie są obecnie rozwijane, a same produkty nie zostały skończone. Jeszcze takich potencjalnych kosztów trochę zostało. Na produktach gotowych leży cały czas 650 tyś. zakończonych, a nierozliczonych kosztów gier, przy czym przypominam, że spółka zgodnie z UOR rozpoznaje przychody z zerową marżą do momentu pokrycia kosztów produkcji.

Linia finansowa jest neutralna, natomiast w fiskalnej rozpoznano aktywo podatkowe, przez co wynik okresu jest zawyżony o 9 mln zł. Zakładając, że spółka będzie w stanie osiągnąć 100 proc. efektywność podatkową, tzn. nie będzie wykazywać żadnego obciążenia, to za powtarzalny wynik należy uznać zysk ze sprzedaży, oczywiście biorąc pod uwagę potencjalną możliwą korektę.

Kapitalizacja Vividu wynosi 225 mln zł, na podstawie czego można powiedzieć, że rynek oczekuje od spółki około 20 mln powtarzalnego zysku netto. Ten obecnie wynosi niecałe 7 mln zł, a więc oczekiwania co do przyszłych gier są raczej spore. Przy czym mowa tutaj o wyniku za rok 2016 kiedy spółka wedle zapowiedzi będzie monetyzować RB2, Metal Fist i Real Casino. Aby osiągnąć taki wynik jedna z gier powinna się okazać podobnym sukcesem do RB. Oczywiście mowa tutaj o MF i RC, bo na skutek sukcesu RB w naturalny sposób zakładamy sukces także RB2. Sukces pozostałych tytułów wcale nie jest taki pewny, o czym świadczy przynajmniej przypadek Godfire.

>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Edytowany: 15 listopada 2015 21:50

jurror
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 16 listopada 2015 11:12:29 przy kursie: 7,60 zł
@ anty-tereso

Często wypowiadasz się na temat tego czego spodziewa się rynek ( odnośnie zarobku co rocznego powtarzalnego)niemalże przychodzi to ci tak naturalnie z taką pewnością i niezachwianą wiarą w to co mówisz, że aż muszę ci zadać pytanie:

Czy rynek spodziewa się 200 mln co rocznego zysku na CDR?? ( c/z 10 zakładam że z tego schematu wychodzisz, jeśli nie to mnie popraw). Bo jakoś tak się składa ze rekomendacja CDR postawiona przez NOBLE, pokazuje że oni przynajmniej czegoś zupełnie innego się spodziewają( wycenę spółki znacznie wyższą od dzisiejszej zarekomendowali). Może lepiej nie szastać tak swoim wizerunkiem jako rzecznika prasowego/ forumowego rynku, co często ci się zdarza.
Edytowany: 16 listopada 2015 11:14

bimbrownik
Dołączył: 2015-04-04
Wpisów: 11
Wysłane: 16 listopada 2015 12:33:42 przy kursie: 7,60 zł
@jurror
anty-teresa pisał, że rynek oczekuje - nie spodziewa, to jest zasadnicza różnica

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 16 listopada 2015 13:45:55 przy kursie: 7,60 zł
jurror napisał(a):
@ anty-tereso

Często wypowiadasz się na temat tego czego spodziewa się rynek ( odnośnie zarobku co rocznego powtarzalnego)niemalże przychodzi to ci tak naturalnie z taką pewnością i niezachwianą wiarą w to co mówisz, że aż muszę ci zadać pytanie:

Czy rynek spodziewa się 200 mln co rocznego zysku na CDR?? ( c/z 10 zakładam że z tego schematu wychodzisz, jeśli nie to mnie popraw). Bo jakoś tak się składa ze rekomendacja CDR postawiona przez NOBLE, pokazuje że oni przynajmniej czegoś zupełnie innego się spodziewają( wycenę spółki znacznie wyższą od dzisiejszej zarekomendowali). Może lepiej nie szastać tak swoim wizerunkiem jako rzecznika prasowego/ forumowego rynku, co często ci się zdarza.


Trochę się mylisz. Do takiej pobieżnej wyceny którą lubię i jak zauważyłeś stosuję rentę wieczystą. Czyli nic innego jak wartość rezydualną z rekomendacji. W skrócie:
Wartość=Zysk_w_przyszłości/(WACC-stopa_wzrostu)

Gdzie WACC to średni ważony koszt kapitału lub inaczej stopa zwrotu oczekiwana przez inwestorów.


Jak sobie uśrednisz zysk z 4 kolejnych lat to wyjdzie Ci prawie te oczekiwane 200 mln zł powtarzalnego zysku. Z resztą jak bardzo arogancko to by nie zabrzmiało, ja zupełnie nie czuję się gorszy od analityków Noble.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,342 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +132,30% +26 459,17 zł 46 459,17 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d