pixelg
LOTOS - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

LOTOS [LTS]

AKTUALNY KURS: 70,24 zł (-6,05%) 24-02-2020 17:04
BoB_1
Dołączył: 2010-11-07
Wpisów: 47
Wysłane: 18 lutego 2011 17:54:57 przy kursie: 40,15 zł
Poniżej link do artykułu o karze za słynna rekomendację "zero" dla Lotos:

www.pb.pl/2/a/2011/02/18/Jest_...

500 kPln czyli licząc "na szybko": 40 pln - 6 pln = 34 Pln
500 000 / 34 = 14706 akcji
Tyle wystarczyło wówczas kupic (na max dołku) aby sprzedając dzisiaj wyjść na zero przy takiej karze. Trudno mi się odnieśc czy to odpowiednia kara bo na tym się zna ... chyba ... knf ale nie przemawia to do mnie bo aby zainwestowac 88,2 tys Pln w akcje (14 706 x 6) nie trzeba chyba być bankiem ani nawet analitykiem w takim banku. Taka kara nie odstraszy nasladowców - wręcz przeciwnie :-(

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 853
Wysłane: 19 lutego 2011 09:02:11 przy kursie: 40,15 zł
BoB_1 napisał(a):
anty - teresa, mała uwaga, w strategii faktycznie sporo sie mówi o rozowju detalu ale efektów tego nie zobaczysz "od reki", chyba, że kupia jakas siec stacji ale nie bardzo jest co kupic. Jezeli rusza z procesem inwestycyjnym to pierwsze efekty zobaczymy dopiero .. pod koniec roku. Co do marketingu - nie znam sie ale jesli chodzi o rebrending to .. uwzgledniając liczbe stacji musieli by wydac kikadziesiat milionow - szczerze watpie czy to zrobia bo pewnie beda woleli wydac to na nowe stacje. I jeszcze jedno - o co Ci chodzi z ta uwaga odnosząca się do etykiet olejów ?


Nie, oczywiście na rozwinięcie potrzeba strategii, tylko problem nie istnieje od zdefiniowania go w strategii.
Lotos wcale nie pozycjonuje się nisko:
www.cenapaliw.pl/?o=&m=d&a...
Tańsze są Lukoil, Neste, wszystkie badziewia przy dyskontach, a czasami nawet drogi PKN
Jeśli chce się sprzedawać drogo, to trzeba mieć brand i zbudować świadomość wysokiej jakości. Czy w powszechnej opinii panuje przekonanie o jakości Lotosu? Moim zdaniem nie...
Raczej postrzega się go bliżej starego CPNu ;P Dlatego uważam, że trzeba ciut odświeżyć brand. Jest naprawdę fajny argument do spotu. Najnowocześniejsza rafineria - jakość Nie?
Tylko, aby to było spójne, to stacja nie mogą straszyć. PKN już to zrobił. Verva, Orlen Team itd... Marka istnieje w mediach, a Lotos?

Wycofuję się ze słów o etykiecie. Najwyraźniej dokonano zmian w ostatnim czasie. Bodajże na wiosnę podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka. Zjechałem na pierwszą stację aby zakupić olej. Akurat nie było takiego jakiego używam, więc musiałem wziąć coś co spełnia normy VW, aby uzupełnić poziom. I wziąłem do ręki butelkę lotosu. Sprawiała wrażenie bardzo niekorzystne, wręcz tandetne. Odstraszyła mnie. Teraz jak chciałem zestawić i wkleić obrazki na forum, jak to wygląda wypadł nie najgorzej, aby nie powiedzieć dobrze. Pośpieszyłem się z oceną, a właściwie odniosłem się do sytuacji nieaktualnej. Ech...



BoB_1
Dołączył: 2010-11-07
Wpisów: 47
Wysłane: 20 lutego 2011 11:52:36 przy kursie: 40,15 zł
Generalnie się z Toba zgadzam natomiast co do kwesti planu budowy rozpoznawalnosci marki uważam, że istnieje tylko, ze zdefiniowany jest razem z szeroko pojetym procesem rozwoju sieci stacji. Zobacz np. oleje: współpraca z subaru; paliwa: rajdy, sponsoring załóg itd, rafineria: program 10+; segment wydobywczy ... tak naprawde brakuje tylko wspolnego brendu stacji ale tu ciągle pokutuje marna jakosc byłych stacji patronackich. Te same kłopoty miał orlen ale on po pierwsze ma zupełnie inna reprezentacje na rynku (mial wiele super lokalizacji i na nich zmienil brend na orlen) a po drugie inne srodki finansowe - lotos zainwestowal w rozwoj rafinerii. Obserwuje lotos ;-) i wiem, ze pozostaje kwestia czasu (a tak naprawde finansowania) osiagniecie sukcesu na rynku poprzez kojarzenie nowoczesnej rafinerii (najnowoczesnieszej w europie) z siecia nowoczesnych stacji paliw ... pytanie tylko jak dlugiego czasu ;-) ?


Arkuos
Arkuos PREMIUM
Dołączył: 2010-05-12
Wpisów: 208
Wysłane: 2 kwietnia 2011 19:34:35 przy kursie: 45,00 zł
www.tvn24.pl/-1,1697971,0,1,pr...

Kaczyński wydał rekomendację KUPUJ dla lotosu.

kingsize4
Dołączył: 2011-02-18
Wpisów: 26
Wysłane: 3 kwietnia 2011 22:10:14 przy kursie: 45,00 zł
Arkuos, możesz rozwinąć?

Arkuos
Arkuos PREMIUM
Dołączył: 2010-05-12
Wpisów: 208
Wysłane: 4 kwietnia 2011 01:17:15 przy kursie: 45,00 zł
Trwa spór o sprzedaż 51 % lotosu za 3 mrd. Kaczyński twierdzi, ze śmieszna kwota bo przecież lotos za 6 mrd zrobił rafinerię, a tu chcą oddac kontrolę Rosjanom za 3 mrd. Nie wspomniał, że lotos na te 6 mrd się zadłużył.

Zgadzam się jednak, że 3 mrd za kontrolę nad lotosem to śmieszna kwota. Spólka kontroluje spora częśc polskiego rynku paliwowego. W tym roku prognozuje 1 mrd zysku netto. Jeśli ma być sprzedana za taką kwotę to niech lepiej zostanie w rekach państwowych. Zwłaszcza, że nie widże by te rzady przekładały się na strategię firmy, która jest konsekwentnie realizowana.

Deficyt w tym roku ponad 40 mrd, a sporą częśc polskiego rynku paliwowego za 3 mrd chca opchnać ...
Edytowany: 4 kwietnia 2011 01:18

bartekbb
Dołączył: 2009-04-10
Wpisów: 88
Wysłane: 5 kwietnia 2011 21:13:48 przy kursie: 46,39 zł
myślę, ze dużym błędem będzie sprzedanie tej spółki przez SP.

Moje poglądy z pogądalmi kaczyńskiego rozmijają się dość znacznie, ale co do ruskich, to ma rację, ufać im nie można. Sczególnie jeśli chodzi o sektor naftowy/gazowy.

subar
Dołączył: 2009-11-02
Wpisów: 11
Wysłane: 5 kwietnia 2011 22:21:27 przy kursie: 46,39 zł
Grupa Lotos zmieniła ceny paliw

Grupa Lotos zmieniła w sobotę ceny paliw - poinformowało biuro prasowe spółki. O 20 zł na tysiąc litrów wzrosła cena benzyny bezołowiowej 95 i 95AL, a o 25 zł na tysiąc litrów podrożała benzyna bezołowiowa 98.

Z kolei o 5 zł na tysiąc litrów obniżona została cena hurtowa oleju napędowego Eurodiesel. Również o 5 zł na tysiąc litrów zmniejszono cenę oleju opałowego.

Informacja z 26-03-2011

subar
Dołączył: 2009-11-02
Wpisów: 11
Wysłane: 5 kwietnia 2011 22:33:29 przy kursie: 46,39 zł
Okęcie chce mieć kilku dostawców paliwa, bilety lotnicze będą tańsze?

biznes.gazetaprawna.pl/artykul...

- linie lotnicze kupują 250tyś ton paliwa rocznie
- Lotos zapowiada, że po zbudowaniu bazy przeładunkowej na Okęciu wyśle na warszawskie lotnisko na początek 100tyś m sześc. paliw rocznie,
- według ekspertów gdańskiej rafinerii, w najbliższych latach sprzedaż na Okęciu powinna wzrosnąć o 20-30% a wartość tego rynku sięgnie 2 mld zł rocznie. (Obecnie przychód Petrolotu ze sprzedaży paliwa na Okęciu wynosi 1,4 mld)
Źródło: Forbes 04/2011

krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 5 898
Wysłane: 11 kwietnia 2011 09:45:11 przy kursie: 48,30 zł
Cytat:
Kandydatów jest co prawda dziewięciu, ale aż siedmiu to koncerny rosyjskie (np. Łukoil, Gazprom Nieft czy Rosnieft), jeden to kandydat rosyjski z domieszką brytyjską (TNK-BP). Jest też gracz z Chin. Próżno szukać w tym gronie słynnych koncernów z Zachodu, na co po cichu liczył skarb państwa i zarząd Grupy Lotos.

szczegóły


bartekbb napisał(a):
...Moje poglądy z pogądalmi kaczyńskiego rozmijają się dość znacznie, ale co do ruskich, to ma rację, ufać im nie można. Sczególnie jeśli chodzi o sektor naftowy/gazowy...

Cytat:
Gdybym był Polakiem, byłbym przekonany, że Rosjanie non stop myślą o Polsce... O tym, jak by nam tu zrobić kolejny rozbiór

W. Jerofiejew, esej "Gdybym był Polakiem"


Jordan
Dołączył: 2010-11-26
Wpisów: 146
Wysłane: 27 kwietnia 2011 16:21:47 przy kursie: 48,60 zł
Od początku roku kurs Lotosu wzrósł o ponad 30%, a większość rekomendacji podczas tego okresu była negatywna. Świadczy to o niekompetencji DM, próbach zaniżenia w celu dokupienia,
a może to rynek zachowuje się irracjonalnie? Każda z odpowiedzi wydaje się absurdalna, ale chyba nie ma innych możliwych?


docelowa, w dniu wydania
2011.04.12 sprzedaj 38.25 48.30 DM PKO BP
2011.04.12 trzymaj 51.20 47.35 IDMSA
2011.03.25 przeważaj 50.00 42.90 Barclays Capital
2011.03.22 trzymaj brak d. 42.89 ING
2011.03.17 trzymaj brak d. 41.63 Raiffeisen
2011.02.28 sprzedaj brak d. 40.35 Wood & Company
2011.02.24 redukuj 33.00 40.80 Millennium DM
2011.02.10 sprzedaj 35.00 40.63 KBCS
2011.01.25 kupuj 45.00 38.52 Societe Generale
2011.01.18 sprzedaj 28.40 38.70 DI BRE Banku
Edytowany: 27 kwietnia 2011 16:22

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 853
Wysłane: 12 maja 2011 00:19:25 przy kursie: 46,30 zł
Omówienie sprawozdania finansowego GK Grupy Lotos za okres pierwszego kwartału 2011r

To był udany kwartał dla spółki, choć nie tak dobry jak wygląda patrząc tylko na wynik końcowy, ale o tym za chwilę.
Przychody grupy wyniosły 6,5 mld PLN i były najwyższe w historii. To efekt zwiększania przerabianego wolumenu, ale przede wszystkim wzrostu cen ropy naftowej na światowych rynkach Sprzedaż wzrosła w porównaniu do poprzedniego kwartału o prawie 14% natomiast w stosunku do analogicznego kwartału roku poprzedniego zwyżka sięgnęła 67%.

Wzrostowi przychodów towarzyszył wzrost rentowności na poziomie sprzedaży brutto o 0,35 punktu procentowego w porównaniu do poprzedniego kwartału i odpowiednio 0,84 punktu w relacji do pierwszego kwartału zeszłego roku. Wartości być może są nominalnie niskie, ale przekładają się przy obecnym poziomie sprzedaży na kilkadziesiąt milionów zysku na poziomie netto. Na rentowność w tym biznesie ma wpływ naprawdę wiele czynników. Podstawowe to dyferencjał i marże z notowań, ale także zmiany kursów walutowych. Do tego dochodzi wpływ sposobu wyceny zapasów, a więc notowań ropy naftowej i struktury produkcji oraz sprzedaży. Momentów swobodnych jest jak widać dużo. W odniesieniu do poprzedniego kwartału korzystnie na marżę wpłynął rosnący dyferencjał, spadek kursu USD/PLN, zwiększenie udziału własnego wydobycia i wzrost cen ropy naftowej. Negatywny skutek przyniósł znaczący spadek marży rafineryjnej i wzrost udziału w sprzedaży ciężkiego oleju opałowego. Zysk brutto na sprzedaży też był rekordowy i przekroczył 740 milionów złotych.

W relacji Q1/Q1 koszty sprzedaży wzrosły o 27%, czyli ciut mniej w porównaniu do zmiany wolumenu sprzedaży. Jeszcze lepiej porównanie wypada w ujęciu Q1/Q4, gdzie spadek kosztów wyniósł 8 procent, natomiast wolumenu produkcji 3,5%. To naprawdę cieszy. Z kosztami ogólnymi zarządu jest nieco gorzej. Te powinny być w miarę stałe, a przynajmniej mieć mniejszą dynamikę niż koszty sprzedaży. Nic z tego. W ujęciu Q1/Q1 wzrosły dokładnie tak samo jak koszty sprzedaży. Pewna część jest do wytłumaczenia choćby przez uruchomienie nowych instalacji, a także przejęcie i konsolidacja litewskiego AB Geonafta. Porównanie do ostatniego kwartału roku poprzedniego nie ma sensu, bo na koniec roku księguje się wszelakiego rodzaju premie i nagrody.
Pozostała działalność operacyjna nie wniosła istotnych zmian do wyniku operacyjnego, który zamknął się kwotą 412 milionów złotych.

Dużo zadziało się w części finansowej rachunku z całkowitych dochodów. Na zysk w kwocie 335 milionów miały wpływ trzy czynniki, z czego jeden jest zdecydowanie niepowtarzalny. W związku z zakupem kolejnego pakietu Geonafty dokonano wyceny aktywów do wartości godziwej na dzień przejęcia, co poskutkowało pojawieniem się 124 milionów przychodów finansowych. To z pewnością trzeba wyłączyć z zysku przy robieniu DCFa czy porównywaniu wskaźników. Reszta to różnice kursowe w szczególności od kredytów dolarowych oraz efekt wyceny i zysk z realizacji transakcji zabezpieczających. Inaczej mówiąc 200 milionów pochodzi z osłabienia się dolara.

Przepływy z działalności operacyjnej były dodatnie, ale oczywiście na skutek papierowych zysków finansowych są znacznie mniejsze od zysku netto i wyniosły 343 miliony złotych. To trochę za mało jeśli wziąć pod uwagę amortyzację, co wyjaśnia zwiększenie kapitału obrotowego spółki. Saldo gotówki wydanej na zapasy i tkwiącej w należnościach jest o 150 milionów większe od nie dokonanych płatności dostawcom. Gotówki jest mniej niż w pierwszym kwartale roku poprzedniego, ale wynika to z faktu uwolnienia pieniędzy z kapitału obrotowego, czyli odwrotnie niż obecnie. Przepływy z działalności inwestycyjnej są ujemne na kwotę ponad 220 milionów złotych. To efekt drobnych inwestycji ponad wartości odtworzeniowe amortyzacji oraz przejęcia litewskiej spółki. Przepływy z działalności finansowej są dodatnie na skutek zaciągnięcia nowych kredytów. Widać, że dokonano także rolowania obligacji.

Wartość księgowa spółki na przestrzeni ostatniego kwartału wzrosła o 165 milinów więcej niżeli raportowane 447 milionów zysku netto. Stało się tak na skutek wyceny instrumentów zabezpieczających odniesionych na kapitał. Spółka od początku tego roku zaczęła stosować w pewnym zakresie rachunkowość zabezpieczeń. Co ciekawe kredytowe zadłużanie krótkoterminowe
spadło, natomiast długoterminowe pozostało prawie bez zmian co stoi w sprzeczności z przepływami z działalności finansowej, które wskazują na istotny wzrost kredytów. Tak czy owak do końca roku należy spłacić dwa miliardy złotych, a w gotówce jest 550 milionów złotych. Jeśli założymy, że nie zmienią się warunki makroekonomiczne, a kursy walut pozostaną stabilne to z działalności operacyjnej spółka jest w stanie wygenerować jakieś 400 milionów zysku operacyjnego co razem z amortyzacją da 700-800 milionów gotówki. Jeśli pomniejszymy to o odsetki w kwocie 80 milionów pozostaje 600-800 milionów, których obecnie spółka nie ma. Na pierwszy rzut oka ciężko będzie odzyskać tyle z kapitału obrotowego, więc pewnie trzeba będzie kredyty rolować w sporej części.

W aktywach trwałych znajdziemy od tego kwartału wartość koncesji Geonafty na kwotę 317 milionów złotych oraz w związku z przejęciem tego podmiotu i objęciem konsolidacją pełną spadek do zera pozycji wycenianych metodą praw własności.
W raporcie pojawił się pewien zgrzyt. Operator złoża YME, z którym Lotos wiązał naprawdę duże nadzieje na zwielokrotnienie wydobycia ma najwyraźniej spore problemy. Po raz kolejny, tym razem na koniec roku przesunięto termin osiągnięcia pełnej gotowości przez platformę wiertniczą. Niestety nie podano szczegółów i można w zasadzie tylko spekulować, co jest powodem. Rodzą się podejrzenia o problemy techniczne. To może być powód do słabości lotosu. Rynek nie lubi takich zmian i niepewności.

Celem dla zarządu na rok 2010 jest miliard złotych zysku netto. To jak najbardziej do osiągnięcia, skoro obecnie spółka ma prawie 1,3 mld złotych zysku TTM. Większość niestety zależy od notowań cen dolara. Osobiście wolałbym poznać oczekiwania prezesa co do wyniku operacyjnego.
Automat wycenia spółkę znacznie wyżej od obecnego kursu:
www.stockwatch.pl/gpw/lotos,wy...
ale niestety nie wie skąd się wzięły zyski, albo co jest w aktywach. Do wyceny tej spółki w mojej opinii należałoby wziąć wynik lifo TTM odjąć koszt kredytów i dołączyć pewną premię na własne wydobycie, która niestety na skutek powyższych informacji nieco zmalała. Wynikiem netto będzie tak naprawdę jeszcze długo machać na prawo i lewo, ze względu na spore saldo zadłużenia w dolarach. To się może zmienić, jeśli spółka wystarczające ilości będzie wydobywać, bo w ten sposób niejako się naturalnie zabezpieczy. Cień rzuca także prywatyzacja. Nie znamy oczekiwanej ceny, ale co ważniejsze potencjalnego inwestora. Na razie spółce operacyjnie wydaje się sporo sprzyjać. Ostatnie spadli cen na światowych rynkach być może wykorzysta do zwiększenia marży w detalu.

Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 853
Wysłane: 25 sierpnia 2011 23:42:02 przy kursie: 30,65 zł
Omówienie sprawozdania finansowego GK Grupy Lotos za okres II kwartału 2011r.

Ten kwartał nie należał do udanych, ale tego można było się spodziewać biorąc pod uwagę już opublikowane wyniki Orlenu(spadek marży rafineryjnej i dyferencjału)

Wolumen sprzedaży wzrósł o 15% w porównaniu do poprzedniego roku, natomiast wolumen przerobu o 7,7%. Wydaje się, że pogorszyły się uzyski z przerobionej ropy. Z rafinacji wyszło 7,7% mniej benzyny natomiast 16% więcej oleju napędowego, przy czym marża na tym drugim jest znacząco mniejsza (170$/t vs 100%/t). Mocno pogorszyła się marża z rafinacji ciężkiego oleju napędowego.
Przychody grupy wzrosły ciut wolniej niż wynosił wzrost cen ropy naftowej na światowych rynkach, na co wpływ miał słabnący dolar. Wobec pogorszenia struktury produkcji i sprzedaży, spadku marż, wynik brutto na sprzedaży wzrósł ledwie o 8%, ale trzeba pamiętać o efekcie wyceny zapasów, o czym w dalszej części omówienia.
Rentowność zysku brutto na sprzedaży wyniosła 9,8% wobec odnotowanych 12,9 przed rokiem oraz 11,4 w poprzednim kwartale. Otoczenie spółki pogarsza się.

Koszty sprzedaży wzrosły mniej niż wyniósł wzrost wolumenu sprzedaży. Koszty ogólnego zarządu natomiast uległy zwiększeniu o 13%. Z pewnością część z nich wynika z przejęcia Geonafty, więc się jakość szczególnie nie ma co czepiać.
Pozostała działalność operacyjna jest dla wyniku w zasadzie pomijalna. Ostatecznie EBIT był wyższy o 10% i wyniósł 321 milionów złotych.

Działalność finansowa wiele do wyniku nie wniosła, w związku ze stabilnymi notowaniami kursu USD/PLN. Przypomnę, że lotos ma zaciągnięte kredyty walutowe w dolarze na kwotę ponad 2 miliardów USD. Zmiana kursu powoduje zmianę zobowiązania wyrażoną w złotówce, co implikuje różnice kursowe odnoszone w części na wynik finansowy. Obecnie wrażliwość wyniku netto jest nieco mniejsza niż w latach ubiegłych ze względu na zabezpieczenie częścią kredytów przyszłych wpływów walutowych, co spełnia obecnie warunki rachunkowości zabezpieczeń i w związku z tym ta część jest odnoszona prosto na kapitał własny spółki, zamiast na wynik jak w latach poprzednich.

Ciekawe i chyba najbardziej miarodajne wnioski płyną ze sprawozdania według segmentów.
Mile zaskoczył segment wydobywczy. Wydobycie wzrosło o 47% w porównaniu do poprzedniego roku i 13% w porównaniu do pierwszego kwartału. To efekt przejęcia Geonafty, bo produkcja ze złóż w Polsce utrzymuje się na stałym poziomie. Niestety po raz kolejny odwleka się eksploatacja złoża YME. Warto zauważyć, że w tym kwartale wynik operacyjny generowany przez segment, to aż 25% wyniku skonsolidowanego na poziomie grupy. W zaszłym roku było to tylko 12%. Pokazuje to w raz rosnącą rolę wydobycia dla spółki, dwa słabość wyników pozostałych segmentów.

W segmencie produkcji i handlu spółka zrobiła o 3% mniejszy wynik operacyjny przy wolumenie większym o 13% i przychodach większych o ponad 40%. Detal odpowiada za 19% przychodów i 12 milionów straty operacyjnej. W tym miejscu najbardziej obnaża się otoczenie spółki, czyli spadek marż. W sprawozdaniu wspomina się, o braku akceptacji wyższych cen na stacjach benzynowych, ale należy pamiętać, że Lotos jest podmiotem Państwowym. Nie wykluczone, że spółka musiała na siebie wziąć wyższe koszty sprowadzanej ropy. Nie widać także efektu sprzedaży dodanej na stacjach, która robi wynik w Orlenie. W poprzednich omówieniach wskazywałem na konieczność poprawy tego segmentu.

Wspominałem o efekcie wyceny zapasów. Spółka stosuje metodę średniej ważonej, czyli zapasy rozchodzą się po średniej cenie zakupu, a nie najstarszych(FIFO), czy najmłodszych(LIFO). Przeprowadzając korektę do modelu rozchodu LIFO, czyli usuwając w zasadzie wpływ zmiany ceny na wynik otrzymalibyśmy jedynie 81 milionów zysku operacyjnego, przy 134 w poprzednim kwartale.

Przepływy z działalności operacyjnej są ujemne na kwotę 616 milionów złotych. Natomiast przed zmianami w kapitale obrotowym dostaniemy CF na poziomie około 350 milionów. Nieco może zastanawiać taki skok kapitału obrotowego, w szczególności zapasów, ale to jest chyba związane z dynamiczną zwyżką cen. Wydaje się dużo więcej gotówki na tę samą ilość ropy, przez co stan zapasów księgowo rośnie. Ten efekt powinien zaniknąć już w tym kwartale kiedy ceny spadają i zmniejsza się zapotrzebowanie na kapitał obrotowy.
Przepływy z działalności operacyjnej są ujemne, ale tylko na wartość odtworzeniową amortyzacji. Poza tym rozliczono dalszą część płatności za GeoNaftę. Dodatnie przepływy z działalności finansowej świadczą o dalszym zadłużaniu, co jest nieco sprzeczne z planami.
Nad redukcją zadłużenia powinno się popracować. W tym roku jest do spłacenia ponad 2 miliardy kredytów z czego większość to te zaciągnięte w konsorcjach na realizację programu 10%. Rolowanie takiego zadłużenia może nie być proste.

Wyceny automatyczne: www.stockwatch.pl/gpw/lotos,wy...
Dają spory potencjał wzrostu. Według mnie jest on znacznie niższy. Wycena wedle wartości księgowej daje ponad 60 PLN na akcje. Pewnie wartość godziwa nie jest dużo niżej. Aktywa Lotosu są w dużej mierze nowe – program 10+, natomiast to także nakłady na koncesje. Nie można wykluczyć, że pojawią się negatywne skutki nietrafionych odwiertów. Problemem jest także YME. Jeszcze większy potencjał daje renta wieczysta i mnożniki. Raportowany zysk netto 12TTM należałoby jednak skorygować aby uzyskać wartość wewnętrzną. Problem w tym, że nie wiadomo do końca o ile. Z pewnością grubo ponad 100 milionów to zysk do wyjęcia z tytułu ujemnej wartości firmy. Dalej wypadałoby się pozbyć efektu zmiany cen zapasów. Najprościej biorąc średni EBIT LIFO. Niestety ten średni nie odda nam sytuacji i zdolności spółki w dłuższym terminie. Teraz, gdy na pełnych obrotach pracują instalacje wytworzone w ramach programu 10+ mamy bardzo słabe otoczenie makroekonomiczne, czyli niskie marże i dyferencjał.
Niemniej wydaje się, że to właśnie tą drogą należałoby pójść aby określić wartość podmiotu na podstawie metod dochodowych. W krótkim terminie będzie ostro szarpać. Raz ze względu na wycenę zapasów, dwa na wycenę kredytów.

Ten kwartał się nie udał, przez co kurs może lekko negatywnie zareagować. Z drugiej strony większość czynników wynikotwórczych była znana, więc zaskoczenia być nie powinno. W długim terminie wydaje się dużo zależeć od rozwijania wydobycia z własnych segmentów, co stanowi zarazem szansę, ale także ryzyko wspomnianych dużych kosztów na negatywne odwierty.


Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Alchemiq
Dołączył: 2009-05-21
Wpisów: 9
Wysłane: 8 września 2011 15:13:21 przy kursie: 27,80 zł
"Prezes Grupy Lotos Paweł Olechnowicz stwierdził, że spodziewa się wzrostu przychodów za 2011 rok do 25 mld złotych i zapowiada co najmniej 1 mld zysku netto rocznie w kolejnych latach – poinformowała strona internetowa pb.pl powołując się na doniesienia Polskiej Agencji Prasowej. Przychody mogą też rosnąć wraz z rozwojem segmentu poszukiwań i wydobycia, w które inwestuje gdańska spółka.

Prognoza oznacza, że rok 2011 będzie dla Lotosu lepszy od poprzedniego o 25 proc. w przychodach i o 47 proc. w zysku netto. Jednak w ujęciu kroczącym nie wygląda to już tak dobrze, bo w I półroczu Lotos już wykazał 889 mln zł zysku netto, czyli na resztę roku zostało mu jedynie 111 mln zł. Aktualnie 12-miesięczny zysk spółki wynosi blisko 2,2 mld złotych, a rentowność netto sprzedaży przekracza 9 proc. Prezes zapowiada ustabilizowanie parametrów na 4 proc. rentowności.

Deklaracja powtarzalnego miliarda rocznego wyniku pozwala w ufny sposób oszacować wartość dochodową przedsiębiorstwa na poziomie 10 mld zł. Przekracza to wartość majątkową przedsiębiorstwa, która po II kwartale wyniosła 8,6 mld zł. Na tej podstawie można wycenić całą spółkę metodą szwajcarską na 9 mld zł. Aktualna wartość rynkowa kapitałów własnych wynosi tylko 3,6 mld zł, zatem rynek przykłada do spółki znaczne dyskonto."

wiadomosci.stockwatch.pl/lotos...
Edytowany: 9 września 2011 07:11

dreamer
Dołączył: 2010-10-13
Wpisów: 89
Wysłane: 28 września 2011 13:19:09 przy kursie: 24,75 zł
Lotos wg. wskaźników jest 3 raty tańszy od Orlenu tym nie mniej ciągle spada, a Orlen odbija.

Czy są jakieś podstawy ku temu ?

jtb
Dołączył: 2009-12-05
Wpisów: 239
Wysłane: 28 września 2011 15:15:41 przy kursie: 24,75 zł
Apetyt na dywidendę ze sprzedaży Polkomtel ?

edit:
nie śledzę notowań LTS na codzień, jakoś do mnie nie przemawia ta spółka, ale teraz spojrzałem i faktycznie, zachowanie kursu tych spółek mocno rozbieżne.
Edytowany: 28 września 2011 15:19

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 853
Wysłane: 28 września 2011 23:15:04 przy kursie: 24,75 zł
dreamer napisał(a):
Lotos wg. wskaźników jest 3 raty tańszy od Orlenu tym nie mniej ciągle spada, a Orlen odbija.

Czy są jakieś podstawy ku temu ?

ale jakich wskaźników???

C/WK i C/Z???

To nie są jedyne...

Zerknij do monitora:

www.stockwatch.pl/gpw/lotos,wy...

kliknij, aby powiększyć


kliknij, aby powiększyć


Wedle wskaźników opartych o enterprise value już nie jest tańszy. Ma większe zadłużenie, do tego nie jest ono małe, jest w EUR i już niebawem w części wymagalne. Zawsze znajdzie się jakieś wytłumaczenie.
Poza tym Orlen jest przez np Polkomtel mniej narażony na koniunkturę. Lotos przez upstream bardziej na nią reaguje.

Druga sprawa, że to wcale nie są takie same spółki. PKN ma dużą część chemiczną
Edytowany: 28 września 2011 23:16

del-28032019
Dołączył: 2011-01-06
Wpisów: 36
Wysłane: 30 września 2011 23:28:41 przy kursie: 25,24 zł
Fakt, na Lotosie ciąży spore zadłużenie zaciągnięte na potrzeby realizacji instalacji 10Plus.
Raport za II kwartał też rozczarował, szczególnie że zapowiadano, iż wspomniana instalacja zagwarantuje tańszą produkcję paliw nawet w warunkach kryzysowych, co jednak z raportu nie wynika.
Do tego opóźnienia w uruchomieniu wydobycia na złożu YME (obecnie przesunięte na bodajże I kwartał 2012). Nie pomogła też opinia prezeza, że w roku obecnym planuje zysk na poziomie 1 mld ( zysk ten został już praktycznie wypracowany, więc odczytuje się to jako zapowiedź bardzo kiepskiego III i IV kwartału).
Jedyną pozytywną informacją ostatnio była ta o podpisaniu umowy z Okęciem na rozpoczęcie dostaw paliw od 2012 roku. Na utrzymanie się na poziomie rynku trochę mało.
Osłabienie złotówki może być dla spółki akurat korzystne, bo pomimo ze kredyt jest w USD, to firma jest ekporterem netto, a więc więcej dewiz przychodzi niż wychodzi. Może się to przełożyć na wyższy zysk w PLN.
Tak naprawdę dopiero raport za III kwartał prawdę powie.. Jeśli zyski będą na poziomie 0,25 mld (srednia dla zapowiadanego 1 mld rocznie) to będzie chyba przyzwoicie i będzie podstawa do pójścia w górę. Jeśli mniejsze lub wykażą stratę, to będziemy zbierać lotos z podłogi.

del-20120201
Dołączył: 2009-09-07
Wpisów: 82
Wysłane: 1 października 2011 21:10:25 przy kursie: 25,24 zł
Lotos eksporterem netto?
Już zgłupiałem:) A co takiego eksportuje ta spółka i do tego za dolary?
Nawet jak sprzedają paliwo BP Polska czy innym dytrybutorom to sprzedają za PLN z tego co widzę.
pozdrawiam


del-28032019
Dołączył: 2011-01-06
Wpisów: 36
Wysłane: 2 października 2011 00:35:55 przy kursie: 25,24 zł
Np. eksport ok 70% krajowej produkcji olejów silnikowych oraz paliw okrętowych?
Prócz tego asfalty, smary, parafiny, oleje dla przemysłu...
Grupa Lotos eksportuje znaczną część swojej produkcji do krajów wschodnich od Litwy po repobliki kaukazkie, a także Indie, czy takie egzotyczne kraje jak Senegal.
Lotos to nie tylko stacje paliw w Polsce :)


Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,959 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d