
Przykładowe okienko LiveChat (Fot. www.livechatinc.com)
Do debiutu na warszawskim parkiecie szykuje się LiveChat Software. We wtorek Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła złożony w grudniu ubiegłego roku prospekt emisyjny spółki.
Na podstawie dokumentu akcjonariusze sprzedający oferują łącznie nie więcej niż 3.237.500 akcji serii A, które stanowią 12,57 proc. kapitału zakładowego i uprawniają do 12,57 proc. łącznej liczby głosów na walnym zgromadzeniu. Zapisy w transzy dla inwestorów indywidualnych potrwają od 24 do 28 marca 2014 r. Debiut na warszawskim parkiecie ma nastąpić nie później niż 10 kwietnia.
Wrocławska spółka jest globalnym producentem oprogramowania typu live chat, które wspiera sprzedaż lub relacje z klientem. Oprogramowanie umożliwia właścicielom strony internetowej bezpośredni kontakt (czat) z odwiedzającymi ją klientami oraz udostępnia dodatkowe, rozbudowane funkcjonalności, w tym wiele narzędzi analitycznych.
– Nasz produkt jest bardzo prosty. I właśnie o to chodzi, tak aby każdy mógł go użytkować. Takie było założenie, żeby widget był łatwy w obsłudze. – powiedział podczas środowej konferencji prasowej Mariusz Ciepły, prezes spółki.
Obecnie spółka ma ponad 7 tys. klientów w 83 państwach. Wśród nich znajdują się zarówno małe sklepy internetowe, jak i znane na całym świecie marki, takie jak: Orange, Bosch, Adobe, Kaspersky Lab czy Air Asia.

(Źródło: Prospekt emisyjny)
Usługa LiveChat świadczona jest wyłącznie w modelu Software as a Service (oprogramowanie jako usługa – SaaS). Polega on na zdalnym udostępnianiu klientom oprogramowania przez internet. Instalacja usługi LiveChat na stronie internetowej klienta nie wymaga długotrwałych wdrożeń ani posiadania infrastruktury informatycznej lub dużego, własnego działu IT. Na rynkach zachodnich, gdzie znaczenie e-commerce i komunikacji z klientem przez internet jest znacznie większe niż jeszcze obecnie w Polsce, usługi typu live chat są traktowane jako coraz ważniejszy kanał dotarcia do klienta. Tym bardziej, że pozwalają one wyraźnie zwiększyć konwersję ruchu na stronie internetowej na zawierane transakcje oraz satysfakcję klienta.
>> Zobacz jak obecnie kształtują się wskaźniki firm z sektora informatycznego. >> Sprawdź i porównaj najważniejsze wskaźniki giełdowych producentów oprogramowania w StockWatch.pl