Przychody Orbisu w III kw. bieżącego roku wyniosły 396,4 mln zł i były o 9,2 proc. wyższe r/r. Wysoka dynamika wpisuje się w trend z poprzednich dwóch kwartałów, kiedy największa w regionie sieć hoteli zwiększyła obroty odpowiednio o 7,9 proc. i 8,3 proc. W ciągu 9 miesięcy sprzedaż zamknęła się kwotą 1,036 mld zł, w porównaniu do 954 mln zł w analogicznym okresie 2015 r.
Spółka poprawiła wskaźniki zajętości i jednostkowe ceny sprzedaży. W całej grupie obłożenie hoteli wyniosło 84,1 proc. czyli o 2,1 pp. więcej niż w porówbywalnym okresie poprzedniego roku. Średnia zrealizowana cena za pokój (ARR) wyniosła 241,5 zł i była o 10,6 proc. wyższa r/r. W konsekwencji kluczowy parametr jakim jest przychód na dostępny pokój (RevPAR) wyniósł 203,2 zł, co oznacza wzrost o 13,5 proc. w stosunku do okresu lipiec-wrzesień 2015 r.
Wzrostom parametrów operacyjnych i przychodów sprzyjały ważne i duże wydarzenia w Polsce. W lipcu odbyły się Światowe Dni Młodzieży i Szczyt NATO. Mimo wszystko poprawa wyników jest w większym stopniu efektem zarządzania profilem klienta i wciąż dobrego otoczenia makro, o czym świadczą wskaźniki dla innych rynków niż Polska. Choć frekwencja na Węgrzech i w Czechach była nieco mniejsza (odpowiednio o 0,2 pp i 0,4 pp), to dzięki podwyżce ceny przychód na jeden dostępny pokój był wyższy o 8,8 proc. na rynku węgierskiego i 12,6 proc. w Czechach. Na pozostałych rynkach RevPAR rósł także w dwucyfrowym tempie – 12,9 proc. >> Szczegółowe analizy dotyczące wyników Orbisu znajdziesz tutaj
Uzyskany w III kw. rezultat pozwala ze spokojem myśleć o realizacji prognoz finansowych na ten rok. Orbis zakłada znormalizowaną EBITDA w przedziale 360-370 mln zł, co przy tak wysokiej dynamice sprzedaży nie powinno stanowić problemu pomimo negatywnego wpływu podwyżek płac na wynik.
Kurs Orbisu znajduje się obecnie w konsolidacji na poziomie wieloletnich maksimów. Roczna stopa zwrotu wynosi obecnie ok. 35 proc.