qztsqqyv
Advertisement
PARTNER SERWISU
ooiazhpf

Zyski British Automotive Holding mocno wyhamowały

Omawiane walory:

British Automotive Holding odnotował 8,76 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w III kw. 2018 r. wobec 15,45 mln zł zysku rok wcześniej i konsensusu PAP na poziomie 12,6 mln zł. W piątek rano kurs akcji spółki spada o ponad 5 proc.

Prezes British Automotive Holding (BAH) Mariusz Książek. (Źródło: GPW)

Zysk operacyjny British Automotive Holding wyniósł 13,7 mln zł wobec 18,08 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik okazał się też o 22,5 proc. niższy od konsensusu rynkowego, który zakładał 17,7 mln zł. Jedynie na poziomie przychodów spółka sprostała oczekiwaniom rynku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 237,15 mln zł wobec 183,81 mln zł rok wcześniej. Konsensus PAP zakładał sprzedaż na kwotę 234,1 mln zł.

Zarząd podkreśla, że kontynuuje strategię wzrostu udziału w rynku samochodów premium – wolumen sprzedaży importerskiej w III kwartale wzrósł o 68 proc. r/r do poziomu 1.075 sztuk.

– Niemal 30-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży aut, części i usług posprzedażowych rok do roku zaliczyła w trzecim kwartale Grupa BAH. Wśród 1.075 aut, które trafiły do dilerów, w tym okresie, najpopularniejszy okazał się model Jaguar F-Pace, którego sprzedano 273 sztuki. Największy wzrostu wolumenu w stosunku do analogicznego okresu 2017 r. zanotowano w przypadku Range Rovera Evoque (+353 proc.) – czytamy w komunikacie.

>> Promocja: do końca listopada roczny abonament premium StockWatch.pl w cenie 6 miesięcy! Sprawdź!

W I-III kw. 2018 r. spółka miała 21,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w porównaniu z 41,7 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 671,66 mln zł w porównaniu z 541,19 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto z działalności kontynuowanej w I-III kw. 2018 r. wyniósł 33,5 mln zł wobec 41,17 mln zł zysku rok wcześniej.

– Wyniki naszej sprzedaży pokazują, że auta Jaguar Land Rover bardzo szybko zyskują na popularności w Polsce. Wprawdzie w sierpniu wypracowane przez nas, a także przez całą branżę, wolumeny były nienaturalnie wysokie, co związane jest ze zmianami legislacyjnymi, ale kolejne miesiące nie pokazały, wbrew oczekiwaniom, znaczącego spadku. Co więcej, końcówka roku w segmencie premium jest i spodziewamy się, że będzie, bardzo intensywna. Wchodzące od stycznia nowe przepisy dotyczące leasingu aut wartych ponad 150 tys. zł, skłaniają wielu klientów do przyspieszonego zakupu samochodów, szczególnie tych najlepiej wyposażonych – skomentował dyrektor zarządzający British Automotive Polska Arkadiusz Miętkiewicz.

Prezes zarządu spółek dilerskich Grupy BAH Arkadiusz Rutkowski zwrócił uwagę na znaczne wzrosty u dilerów należących do grupy. W III kwartale sprzedali oni do klientów końcowych 330 auta, czyli o prawie 71 proc. więcej niż przed rokiem.

– Zwiększanie udziału w rynku oraz rozwój własnych salonów to dla nas strategiczne obszary zainteresowania na najbliższe dwa lata. Strategia ma nas przygotować na 2020 rok, kiedy to wygasa umowa importerska z koncernem JLR. Wtedy planujemy działać jako prężna sieć dilerska oferująca, obok szerokiego spektrum usług serwisowych, bogaty car park aut używanych – powiedział Rutkowski.

British Automotive Holding (BAH) poprzez spółki zależne, prowadzi na polskim rynku dystrybucję samochodów, części zamiennych i akcesoriów oraz kompleksową obsługę serwisową marek Jaguar, Land Rover i Aston Martin. Wchodzące w skład Grupy spółki są od 2003 r. generalnym importerem Jaguar Land Rover, bezpośrednim Dilerem (Direct Dealer) Aston Martin. Spółki z grupy prowadzą również działalność dilerską Jaguar Land Rover w Warszawie, Łodzi i Trójmieście.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • GPW zawiesiła obrót akcjami siedmiu spółek na wniosek KNF

    Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) zawiesiła na żądanie Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) zawiesiła obrót akcjami siedmiu spółek: British Automotive Holding, PGF Polska Grupa Fotowoltaiczna, Fast Finance, Serinus Energy, Resbud, Vistal Gdynia oraz Hollywood. Powodem zawieszania było nieprzekazanie raportów finansowych za I poł. 2023 r.

  • Rynki czekają na ważne dane z USA, w grze KGHM, Dino i AmRest

    Sierpień był na giełdzie w Warszawie najgorszym miesiącem od roku. Czy wrzesień będzie od niego lepszy? Jest kilka argumentów na poparcie tej tezy. A dziś po południu być może pojawi się kolejny.

  • British Automotive Holding kończy działalność. Kurs akcji pikuje

    29 sierpnia br. zgromadzenie wierzycieli wchodzącej w skład Grupy British Automotive Holding spółki British Automotive Polska, będącej do końca listopada 2020 r. generalnym importerem Jaguar Land Rover odrzuciło układ BAP z wierzycielami. Zdecydował o tym głos przedstawicieli największego wierzyciela, Jaguar Land Rover, który jako jedyny zagłosował przeciw propozycji układowej.

  • BAH zawarł porozumienie dotyczące restrukturyzacji grupy dealerskiej British Automotive Holding (BAH) zawarł porozumienie ze spółkami Inchcape JLR Poland (IJLR), British Automotive Centrum (BAC), British Automotive Gdańsk (BAG), British Automotive Łódź (BAŁ) i British Automotive Silesia (BAS), dotyczące restrukturyzacji grupy dealerskiej BAH.
  • Jaguar Land Rover pozwał British Automotive Holding

    British Automotive Holding otrzymał formularz pozwu złożony przez Jaguar Land Rover Limited. Motoryzacyjny gigant domaga się zapłaty ok. 35 mln euro i 1,6 mln GBP, czyli ok. 170 mln zł.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat