Agony było jedną z największych klap zeszłego roku. Recenzje i noty były tak złe, że gra stała się 4. najniżej ocenianą produkcją 2018 r. w serwisie Metacritic. Agony kulało niemal pod każdym względem. A trzeba pamiętać, że była to gra, wobec której oczekiwania były mocno wyśrubowane.
Gracze oraz recenzenci punktowali grę za kiepską stronę techniczną, słabą fabułę oraz nużącą rozgrywkę. Ale mimo to debiutancki projekt Madmind Studio sprzedał się wystarczająco dobrze, by utrzymać studio na powierzchni.
– Stan finansów Madmind Studio jest dobry, a spółka obecnie nie posiada już żadnego zadłużenia. Aktualne wpływy zapewniają samofinansowanie kolejnych dwóch produkcji, oraz wspieranie techniczne obu wersji Agony. Sprzedaż Agony oraz Agony Unrated przekroczyła 90.000 sztuk na PC. Na konsolach sprzedało się ponad 60.000 sztuk, ale tu raporty dochodzą z dużym opóźnieniem i podana liczba może zawierać tylko część sprzedaży – czytamy w komunikacie.
To spora niespodzianka. Przypomnijmy, że zaraz po premierze Agony studio informowało o poważnych problemach finansowych. Do tego doszły problemy natury prawnej, związane z publikacją wbrew inwestorom, wcześniej ocenzurowanej, pornograficznej i brutalnej treści. Sami twórcy przyznawali, że skala gry nieustannie rosła w czasie procesu produkcyjnego, aż w końcu przerosła ich możliwości.
Nowe gry już w drodze
PlayWay spodziewa się, że kolejne cykle wyprzedażowe Agony wzmocnią pozycję finansową Madmind Studio. Agony Unrated została oceniona przez graczy na 77 proc. – Mostly Positive, co świadczy o tym, że gra została skutecznie poprawiona względem podstawowej wersji.
– Dwa kolejne zapowiedziane tytuły – Paranoid i Succubus zostały ciepło, i z dużym zainteresowaniem, przyjęte przez graczy i media. Wishlisty obu gier są na zbliżonym poziomie i bazując na ich tendencji wzrostowej, pozwalają zakładać, że po uruchomieniu kampanii marketingowej, obie produkcje spotkają się z podobnym zainteresowaniem jakie miało Agony przed premierą. Suma zapisów na Wishlisty wszystkich gier Madmind Studio wynosi obecnie ponad 250.000 – czytamy dalej.
PlayWay, który w 2016 roku zadebiutował na rynku głównym GPW, to inkubator zespołów deweloperskich, które tworzą gry komputerowe i mobilne w oparciu o pomysły własne oraz pomysły opracowane w centrali spółki.