
Od lewej Dominik Sołtysik, członek zarządu Orbis, Dariusz Gul, dyrektor ds. inwestycji Orbis, Isabel Galindo, Business Development Manager Stone Desings, Gilles Clavie, prezes i dyrektor generalny Orbis, Ireneusz Węgłowski, wiceprezes zarządu Orbis. Fot. Orbis
– Dwie nowe inwestycje Orbisu potwierdzają naszą strategię rozwoju i umacniają naszą pozycję lidera rynku nieruchomości hotelowych w Europie Wschodniej. TRIBE – nowa marka z segmentu lifestyle, oferująca innowacje i nowe doświadczenia hotelowe, potwierdzi dynamikę rozwoju Grupy w niezaprzeczalnie kluczowych lokalizacjach. Hotele w Warszawie i Krakowie z pewnością będą miały atrakcyjną i konkurencyjną ofertę. Jesteśmy przekonani, że TRIBE wprowadzi nową jakość i energię na rynek hotelowy w Polsce – powiedział Gilles Clavie, prezes i dyrektor generalny Orbis.
TRIBE Warszawa Bracka zaoferuje 113 komfortowych pokoi, bar i restaurację, zaplecze konferencyjne i strefę fitness. Hotel będzie zlokalizowany w samym sercu Warszawy, przy ulicy Brackiej (dawna siedziba Orbisu), obok ronda de Gaulle’a. Budynek znajduje się w pobliżu centrum handlowego Złote Tarasy i około 20 minut jazdy od Lotniska Chopina w Warszawie. Otwarcie hotelu planowane jest na 2022 r.
TRIBE Kraków Stare Miasto to nowy projekt oferujący 170 stylowych pokoi, restaurację, kącik kawowy i bar, centrum fitness i saunę. Hotel będzie zlokalizowany w centrum Krakowa, przy ulicy Worcella – tuż obok centrum handlowego Galeria Krakowska i dworca kolejowego, mniej niż 15 minut spacerem do Bramy Floriańskiej – Starego Miasta, czyli Rynku Głównego. Idealnie położony w pobliżu najważniejszych miejsc w Krakowie; Tauron, ICE, uniwersytety, galerie i muzea. Hotel ma zostać otwarty w 2022 r.
Nowe projekty inwestycyjne Orbisu w Warszawie i Krakowie będą spełniały wymagania postawione budynkom ekologicznym i zostaną realizowane zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i certyfikacją BREEAM – systemem oceny budynków pod kątem ich wpływu na środowisko.
– Celem Grupy Orbis są hotele przyjazne środowisku, które pozostawiają jak najmniejszy „ślad węglowy”, dlatego przywiązujemy szczególną wagę do jakości całego projektu inwestycyjnego – wyjaśnia Dariusz Gul, dyrektor ds. inwestycji w Grupie Orbis.
W TRIBE inteligentny design leży w DNA marki. Wszystko musi być zaprojektowane tak, aby zwiększyć poczucie przestrzeni, zaakcentować wystrój i wzmocnić pozytywne doznania gościa. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, Orbis wybrał w międzynarodowym konkursie partnera projektowego dla obu inwestycji – Stone Designs. Hiszpańska firma z siedzibą w Madrycie może pochwalić się 25-letnim międzynarodowym doświadczeniem w projektowaniu wnętrz.
– Oba hotele będą miały swój własny, niepowtarzalny motyw. Ich nowoczesność i wyjątkowość przejawią się przede wszystkim w koncepcji, zaprojektowanych elementach, wyjątkowym doborze materiałów i tekstur.
Inspiracją dla TRIBE Warszawa Bracka są przede wszystkim neony, Art Deco, moda, noc i materiały takie jak kamień, marmur, ciemne drewno i aksamit.
Tym, co wyróżni hotel TRIBE Kraków Stare Miasto będzie sztuka, kino, seria TWIN PEAKS oraz wpływ artystyczny Williama Egglestona i Edwarda Hoppera. W projekcie wykorzystamy charakterystyczne, wykonane na zamówienie wzory i materiały – wyjaśnia Isabel Galindo, Business Development Manager z Stone Desings.
TRIBE jest nową marką Accoru w segmencie lifestyle i ma na celu zaskakiwać podróżnych oryginalną, ekscytującą i starannie dobraną ofertą, która koncentruje się na stylu, a nie na cenie.
Marka TRIBE to obecnie jeden hotel w Australii (126 pokoi), zaledwie rzut beretem od ogrodu botanicznego Kings Park w Perth – jednego z największych parków śródmiejskich na świecie. Dziesięć innych otwarć zaplanowano do 2022 r. w Europie i w regionie Azji i Pacyfiku – w sumie ponad 1.700 pokoi.
Grupa Orbis jest największym operatorem hotelowym w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka jest notowana na GPW od 1997 r.